Jump to content

Schimbarea Distributiei


Boops
 Share

Postare recomandată

Nu am scaner la indemana, dar iti redau continutul paginii ce ne intereseaza din cartea service:

60.000 de km:

- inlocuirea filtrului de aer si curatarea carcasei

- inlocuirea filtrului de ulei si filtrului Haldex

- inlocuirea filtrului de motorina

- verificarea uleiului servo

- verificarea uleiului in cutia de viteze automata

- inlocuirea curelei de distributie la motoare Passat AJM, AHH, Golf/Bora AJM, ALH. La AJM si inlocuirea rolei de intindere.

90.000 de km:

- curea distributie la motoarele in 4 cil. benzina

90.000 de km:

- inlocuirea curelei de distributie la motoare (in afara de Passat) AJM, AHH, Golf/Bora AJM, ALH cu cutie de viteze automata.

120.000 de km:

- Curea de distributie si rola de intindere (doar Passat motor pe benzina 6 cil.)

- Curea de distributie si rola de intindere (doar Passat V6 TDI)

180.000 de km:

- Curea de distributie si rola de intindere (doar motoare in 4 cil.- 20 valve)

24 de luni:

- inlocuirea lichidului de frana

- inlocuirea filtrului de aer si curatarea cutiei pentru masini cu mai putin de 60.000 de km in 2 ani

48 de luni:

- inlocuirea filtrului de aer si curatarea carcasei

- inlocuirea filtrului de ulei si filtrului Haldex pentru masini cu mai putin de 60.000 de km in 4 ani (doar Golf si Bora)

Pentru motorul meu ATJ (an 2000) vad ca nu este scris, dar consultand colegii care au instalat AUTODATA, am descoperit ca ATJ ar avea 90.000. Dealtfel vorbeste si cartea service si istoricul masinii, conform carora prima schimbare a fost facuta la 90.000 iar urmatoarea trebuia facuta la 180.000, cand am si facut-o.

 

La motor awx se schimba la 90.000 km sau 4 ani, oricare apare prima.

 

 

@costi71,la Passat ds cel mai mic interval de schimbare a distributiei este de 60.000/5 ani.De unde draq au mai scos si aia varianta de 2 ani..habar nu am.

 

deci cureaua de distributie oem se schimba doar in functie de km indiferent de timp iar cele aftermarket sunt conditionate si de trecerea timpului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ... gandeste-te ca in primul rand cureaua se schimba in functie de vechime/ani.Chiar daca ai putini km , si practic rolele sunt ok , cureaua imbatraneste  si oricand poate crapa.De-aia dau ei interval km/ani.Daca nu faci nr. de  km respectivi iti recomanda la 4-5 ani pentru curea.Uite iti dau un ex. - un prieten are la un peugeot 21.000 km dar facuti in 6 ani . Deja se risca cu cureaua aia fantastic de mult.Probabil cand o va schimba va pastra rolele (daca nu crapa cureaua intre timp si motorul cu ea evident :D).Practic toate curele sunt conditionate de trecerea timpului- expunerea la temperaturi ridicate/reduse , socuri etc.

 

P.S. - nu e greseala - 21.000 in 6 ani :D iti dai seama ca nu o sa il creada nimeni cand va incerca sa vanda masina :D

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cartea service scrie ca distributia se schimba doar in functie de km. are cineva un document in care confirma mitul ca distributia se schimba si in functie de timp?

 

de ex. gates recomanda schimbarea curelei la 72 de luni sau la nr de km specificati de producatorul autoturismului, nu la 4-5 ani cum se vehiculeaza pe aici...

 

 Timing Belt Replacement Guide

 

deci in 7 ani si 33 de pagini nu stie nimeni sigur cum se schimba distributia. toti presupun sau recomanda...

post-6163-0-09725400-1378379161_thumb.jp

Modificat de Ratonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu cred sa existe un document oficial in acest sens.... imi aduc aminte ca am cautat si nu am gasit nimic. Numai recomandari......

 

Totusi, vorbim de o bucata de cauciuc, iar contravaloarea manoperei/pieselor este mica, raportat la costul refacerii unui motor... in caz ca se intampla sa cedeze.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

majoritatea oamenilor schimba distributia preventiv asa cum este specificat ( probabil spre 99% ) , este cineva pe aici care nu a schimbat-o mai multi ani sau nr de km si s-a intamplat sa se rupa cureaua , sau sa nu se rupa ? ( binenteles fara sa existe alte problema la motor , sa fie pornita impinsa sau montaj necorespunzator )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul nostru Trotinel (Cristi) are parca vreo 100 k de km cu distributia AM la un Golf 5 Plus. Cred ca tine de mai multe aspecte: stilul de condus, conditiile de "depozitare" masinii, etc

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

majoritatea oamenilor schimba distributia preventiv asa cum este specificat ( probabil spre 99% ) , este cineva pe aici care nu a schimbat-o mai multi ani sau nr de km si s-a intamplat sa se rupa cureaua , sau sa nu se rupa ? ( binenteles fara sa existe alte problema la motor , sa fie pornita impinsa sau montaj necorespunzator )

 

sunt cazuri.... dar te-ai risca cu asa ceva ? Eu unul nu.... nu vb de cureaua accesoriiilor... ci de distributie.

 

Eu va recomand sa schimbati distributia la timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am cumparat masina distributia era originala, avea 7 ani si 72.000 km. Am schimbat doar cureaua, care de altfel era impecabila dar am zis ca...na sa intru si eu in rand cu lumea, pompa de apa si rolele le am si in ziua de azi fara scurgeri, zornaiala si alte chestii. E drept ca la motorul meu producatorul recomanda schimbarea distributiei la 180.000 km, cat despre timp...sa fim seriosi din anii 2000 formula cauciucului a fost foarte multa imbunatatita, au aparut curele mai rezistente decat otelul, nu cred ca se degradeaza chiar in 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si tot asa si facaturi. Eu prefer sa consum 1000 lei pentru linistea mea, decat sa cumpar al motor.

 

Incercati sa nu mai incurajati colegii, sa mearga cu ele pana ies atele din curele......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti !

Gata si distributia :) Cu mari emotii ... pompa de apa defecta din fabrica, am lasat-o pe aia veche nevand alta solutie.

Radiatorul de apa de golf 4 AJM nu se potriveste la passat AJM :( etc.

O intrebare mai am si eu ... daca distanta de la amortizor la rola intinzatoare este de 2-3 mm de ex ce se intampla ?

Am incercat de 20 de ori si de fiecare data cand strangeam surubul de la rola intinzatoare distanta scadea.Nu vrea nici batuta sa stea la 4mm.

Apropo .. distributia veche arata foarte bine dar era reglata la 9mm .Asta ce inseamna , ca era foarte intinsa ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era reglata la 9mm, distanta de 4mm se mareste daca nu este stransa suficient piulita rolei. Verifica periodic distanta. Se poate daca dai jos numai capacul superior al distributiei. Altfel suprasoliciti cureaua. Uite aici postul 262

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut de 20 de ori pasul cu distanta .. si in momentul in care strangi piulita de la rola, se micsoreaza distanta.Oricat de tare strangi piulita poti misca bratul ala de la rola.Crede-ma ca am rupt si surubul.Dar daca a ramas la 2-3 in urma strangerii e prea intinsa sau prea lejera ?
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marirea distantei duce la intinderea curelei.

Pentru o intindere corecta vezi in poza cum tre sa arate rola. Vezi punctele prin care trece linia trasata.

Cu imbus de 8 duci rola in pozitie, apoi bagi un cleste de zeghere in cele doua gauri si tii contra ca sa poti strange piulita.

post-82361-0-31767200-1378628304_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oki.Am inteles.Nu stiam ca se poate verifica si doar cu capacul de sus dat jos.Oricum o sa il dau sa verific si avansul cand reusesc sa fac sa vada pc-ul interfata sa vad avansul cum e.Ms mult! Ce am vazut ca in momentul in care strangi piulita la rola , se ridica un pic rola , si de-aia se lasa bratul in jos.Si rola noua si cea veche faceau la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca am editat postul de mai sus. Care surub ai rupt ? Vezi ca nu-i de joaca. Te joci cu banii tai.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala de la rola intinzatoare .. dar l-am schimbat .Am verificat acum distanta si a scazut si mai mult .Cred ca nu mai este nici macar 1 mm. Se mai poate regla acum oare cu tot botul pus ? Si btw ori mi se duce si mai tare ambreiajul ori e posibil sa fie o problema cauzata de intinderea curelei de distributie pentru ca a inceput sa se auda iar un zgomot care dispare odata cu apasarea pedalei de ambreiaj.Eu deja aveam din cand in cand batai care se auzeau foarte tare de la volant dar acum se aude altfel .. nu se aude imediat cum pornesti dar in maxim 2 min incepe sa se auda ... si parca se aude odata cu motorul .. pana apesi ambreiajul ...

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce faci acolo dar cred ca mai bine iei legatura cu un mecanic care face asta in fiecare zi. Zgomotele care dispar cand apesi ambreiajul pot veni de la volant sau cutie. NU au legatura cu intinderea curelei. Mare atentie la volant, daca are bataie iti poate rupe arborele, trebuie schimbat.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa dorm linistit :) o sa incerc sa iau legatura cu cineva pt reglajul rolei .Sper sa se poata face in spatiul ala. Ms mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg problema ta in ceea ce priveste reglajul distantei aceleia. Dupa mai multe incercari am reusit si eu. Smecheria e sa o verifici din nou dupa ce dai doua ture de arbore cotit și trebuie sa fie 4 mm +-1 mm. nu stiu daca mai poti regla dupa, dar cred ca trebuie sa fie in cotele prescrise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja visez noaptea distanta aia idioata ... de 20 de ori am facut exact manevra corecta , si de fiecare data scadea distanta din momentul in care strangeam piulita la rola.Cred ca pana nu inteleg perfect cum functioneaza sistemul asta tampit de reglare a intinderii nu o sa imi iasa.Are vreun rost sa va zic cum fac 3 mecanici distributia la motorul asta ? Toti lucreaza la acelasi service care la un moment dat facea service de skoda. Am vb azi cu ei. Nici unul dintre ei nu se atingea de avans daca nu avea probleme dinainte.Nici unul nu regla nici o distanta la intinzator.Pur si simplu dadeau drumul la amortizorul ala sa impinga cat vrea . Cand le-am zis eu de distanta si tot ce mai scrie in autodata si se vede in filmuletele alea au inceput sa rada.Ce pot sa mai zic /fac ? Loc de reglat asa nu cred ca am - astia au zis ca nu incape clestele ala de tinut contra :(

 

Interesant la postul #607 - distanta de 1cm ? Si dupa aia a scazut cu 3mm ... exact ce spuneam .. cum se face pana la urma ? 1cm este dublul fata de cat spun ei .Si practic cand pui imbusul de 8 e aceeasi miscare ca si cum ai misca cu clestele de reglajul din mijloc ?

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti regla, trebuie tras in fata vreo 100mm tragerul. Si mecanicii aia vor lucra asa pana le imputa sefii un motor. Noroc cu nemtii ca le-au facut prea durabile. Nu este obligatoriu sa umbli avans cand shimbi cureaua.

Se poate pune cureaua si fara sa desfaci cele 3 suruburi de pe pinionul axei cu came.

 

Ceva nu este pus ok. Piesa din tabla de 2mm se roteste solidar cu butucul excentric? Daca se tine bine cu clestele nu are voie sa se poata misca parghia care calca pe tija intinzatorului hidraulic. Vezi sa nu fie cumva rupt un stift de pe tabla, care intra in gaura de 2 de pe butuc. Rola mea noua avea tabla sudata de butuc, probabil au mai fost probleme. Pasii sunt asa :

1, cu imbus de 8 bagat in hexagonul rolei rotesti invers acelor de ceas pana comprimi amortizor/intinzator hidraulic.

2, in continuare tii cu stanga de imbus si cu dreapta iei clestele si ivarti de piesa din tabla in pozitia aratata in postul 663.

3, apoi tii clestele fix si eliberezi imbusul, se obtine distanta de 4mm in discutie.

4, schimbi mana cu grija sa nu scapi clestele si cu dreapta apuci cheia pt. piulita de fixare si o strangi.

 

Pasii astia ii fac toti mecanicii dar nu vor ''sa dea din casa''.

Daca piesa de tabla nu se misca solidar cu butucul nu poti obtine distanta. Distanta o masori dupa ce dai 2 ture de arbore (asta pentru ca nu umblam la avans si in prima faza cureaua nu este intinsa la fel intre toate punctele).

Butucul si cele 2 oringuri vin gresate ca sa se se poata roti usor in interiorul rolei. Doar piluta pe tabla nu-i gresata, este data doar cu vopsea de blocare pe filet si stransa la un cuplu pe care-l poti gasi...cautand.

Asta e tot.

post-82361-0-49418400-1378720645_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e adevarat ca nu toti mecanicii regleaza avansul, cand schimba distributia. Oricum, un lucru bun este sa o verifice dupa.... mai ales ca am vazut mecanici care dau jos roata de la axa cu came cand schimba distributia.... de aia am gasit avans cu +7.....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles perfect cum zici tu. Diferenta fata de autodata , sau filmuletul asta http://www.youtube.com/watch?v=PwZGG4VXxf0 adica cum faceam eu si cum spui tu este ca in loc de imbus foloseam clestele ala si rasuceam pana comprimam amortizorul pentru a putea scoate blocatorul, dupa care dadeai inapoi (sensul acelor de ceasornic) tabla cu clestele pana aveam 4 mm. Ciudat e ca in filmulet nu ramane tabla centrata ca in poza pusa de tine.Practic asta inseamna o alta pozitie a excentricului fata de rola.Nu ma injura ca insist dar as vrea sa si inteleg.Cum spui mi se pare ok pasul 1, si la 2 sa zicem (desi nu spune nimeni si nicaieri ca trebuie aliniat semnul ala - cand de fapt aia e pozitia excentricului ).Mi s-ar parea normal sa se specifice clar ca asa trebuie pus tinand cont de importanta pozitiei.Si nu apare nicaieri :( Practic din ce inteleg eu cand e semnul aliniat si eliberezi inbusul automat sunt 4 mm ? Sau eliberez din inbus pana se fac 4 mm si acolo strang ? Ca practic in filmulet si autodata ei obtin distanta invartind in sensul acelor de ceasornic tabla cu clestele.Inca o data va rog nu injurati ... sau nu foarte tare  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-o sa-ti dea vreodata toate detaliile in film ca sa poti face singur acasa. Chiar te pot incurca, astfel sa ajungi la ei.

Uite aici in postul 263 valioglu (si ii multumesc pentru poza) a pus poza dupa distributia lui. Se vede bine ca tabla aceea este in aceeasi pozitie.

Cand faci pasii de mai sus te concentrezi pe cleste si piulita. Distanta o verifici dupa ce dai 2 ture de arbore. Numai cand umbli la avans si desfaci cele 3 suruburi distanta se face din start.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.Voi aplica exact metoda asta. O singura intrebare : merge sa invart vibrochenul fara sa mai dau fulia jos ? Sau nu intra cheia daca nu dai fulia jos ca nu mai stiu si poate scap sa nu mai desfac si restul.

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!