Jump to content

Ridicare Automata Portbagaj


FantomA
 Share

Postare recomandată

Studiat problema expusa de boris.. Faza naspa e asa :

1. montarea unor amortizoare mai scurte ca la golf V care nu au putere(cilindri mai scurti)

2. montarea amort oem de passat dar te forteaza sa le montezi pe hayon cat mai aproape de balamale si iar nu au forta.

Cu alea scurte de golf iti pemite montarea pe hayon mai departe de balamale sa aiba forta la deschidere dar nu se deschide complet.

O sa incerc tot cu alea oem passat montate pe hayon mai aproape de balamale dar si cu inlocuirea stop pins cu unele pop-up sa ajute in partea de start :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • clpos

    31

  • F l o r i n

    21

  • C o s m i n

    16

  • Borisake

    11

Poate este de folos pentru sedan. O solutie eleganta:

Nu inteleg ce sistem foloseste pe langa telescoapele propriu-zise. Poate ne lamurim pana la urma.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei asta chiar imi place :beerchug: , fara arcuri, fara gauri... dar cum???

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bada este tot cu arcuri dar au acele aparatori de plastic peste ele sa nu se vada, daca nu ma insel tot acolo arata si cum s-au montat pe o masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, s-ar putea sa aibe arculetele alea in capul amortizorului pt explozie si ce mai vad eu acolo ca sunt intoarse invers amortizoarele.

Eu cand le-am intors imi ridica pana la cap haionul, inainte il ajutam eu, adica il impingeam ca sa intru si eu acolo.

Si cred ca are unele (amortizoare) mai puternice, ca prea se ridica repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cu arcuri. Dar par OEM, ca si la balamalele de A6. Acolo acele parghii sunt prinse din fabrica langa boltul de sprijin a telescoapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia merge umblat la lungimea pinilor.

Hehehe eram sambata la spalatorie si ochii mi se atintisera pe un Golf 6 caruia i se deschisera hayonul pentru curatat pe acolo si ce credeti ca am vazut.... ball pinii de pe hayon erau vizibil mai lungi cu ~1cm decat cei de pe hayonul de passat, adica telescoapele stateau efectiv departate de hayon chiar aproape paralele. Nu am observat sa se ridice singur si nici nu am indraznit sa ii cer aluia dar..... :D am verificat catalogul si minune... pe Golf 6 apar 2 tipuri de ball pini. Un tip clasic care il avem noi si cei 2 mai lungi vazuti de mine. Si sunt si la jumate de pret fata de cei care ii avem deja existenti adica 2,30 euro fata de 4,84 cei normali(scurti). Codul lor e 4B5 827 439. Cu tva ar ajunge la 25 ron perechea. Ii iau sapt viitoare :icon_thumright: . Totodata o sa iau si stop buffere cu pop-up de astea

4f5827249b.th.jpg

Vedeti si

diferenta, asa erau de lungi :rolleyes: Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa analizam ideea confectionarii unei balamale cu resort in ea (o aplicatie la scara marita a sistemului folosit la nokia 6131, care are buton pe care se apasa si clapa se deschide).

1. Cred ca are loc in partea de sus a ramei portbagajului.

2. Ca sa reziste in timp, trebuie verificat daca arcul trebuie compactat la inchidere sau intins. Avand in vedere faptul ca, la Golf 5, toti cei care au pus arcuri in capul tijei telescopului, s-au plans ca nu au rezistat (ele stand mai tot timpul compactate), cred ca arcul trebuie sa stea in pozitia intins (destins) cand haionul e inchis......

Poze cu amplasarea balamalei cu resort precum si un desen cu aceasta-deschisa.

hayoncuarc.th.jpg

balamacuresort.th.jpg

Astfel, nu modificam nici sistemul de prindere al telescoapelor, nici nu adaugam pistoane, pistonase sau alte componente complicate.

In schimb, asa cum zicea si vicius, cu cat va fi mai usor de deschis, cu atat va fi mai greu de inchis......

P.S. Culmea-culmilor, aveam un prieten care si-a luat un Logan cand abia au aparut. Avea niste arcuri la balamalele de la portbagaj asa de tari, de fiecare data cand apasai butonul sa il deschizi, se mai oprea tocmai in luneta, daca nu tineai de el.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totodata o sa iau si stop buffere cu pop-up de astea

ce sunt astea sau cum arata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan , sunt alea de la postul nr.82, dar sunt numai pt Variant sau hatchback

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva poze cu sistemul de prindere al amortizorului la T5.

dsc00001qt.th.jpg dsc00003vg.th.jpg dsc00004e.th.jpg dsc00006ml.th.jpg

...pe el scrie970N.

Si pt ca nu aveam ce face, vb vine, am trecut pe la Alex (Volksman) pe la magazin si m-am uitat la cateva amortizoare pe care scria 500N (la Passat limuzina amortizorul are 490N) adica m-am jucat cu ele. Le apasam si observam ca se comprima foarte greu. De unde deduc eu ca daca schimbam amortizoarele cu unele noi s-ar putea sa se deschida si cu ajutorul unor pop-up-uri din alea pt initiere.

Am incercat la T5 foarte aproape de pozitia inchis (adica mai aveam foarte putin si inchideam haionul de tot) si i-am dat un branci usor ca un pop-up si am fost foarte incantat ca acesta s-a ridicat usor si frumos pana sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar hai sa extindem ideea cu pop up pin dors si sa bagam jos, un actuator de deschidere usa, care se gaseste in comert. Alea gen made in China sunt puternice si bruscheaza destul de mult. Arunca vreo 2-3 cm. Conectat direct la deschidere, cand dai comanda sa deschizi haionul sa il execute si pe actuator. Eventual care unul pe fiecare parte, numai ca trebuie vazuta pozitia in care sa il inghesuim. finalmente sunt de parere ca nu o sa putem face un sistem cara sa fie "invizibil", perfect ascuns sub capitonaje. :D

actuatorv.th.jpg

Borisake, dar prinderea celor de T5 e ca cea de la Passat. daca da, nu poti proba cu cele care le ai pe masina de la serviciu.

La mine o sa mai fie un hop, care incerc sa il trec pana la finalizarea proiectuui. Nu am deschidere pe cheie, deci trebuie sa o rezolv din alarma......

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bolturile de prindere ale amortizoarelor mi se par la fel de lungi de la T5 ca la Passat si lungimea amortizorului este mult prea mare, cam 70cm.

De la T5 se putea fura doar ideea de montare a noului amortizor.

Dar, cum am zis si in postul de mai sus, cred ca se rezolva mai usor prin inlocuirea amortizoarelor de pe masina cu unele noi si de preferat cu unele ce au 650N in sus ca putere si cu un set de pop-up pt initiere/start si eventual cu 2 bolturi de prindere mai lungi decat de avem pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Borisake, ar fi interesant, daca poti, sa decuplezi telescoapele la T5 si cu un cantar de ala de mana, agatat de clapa de deschidere, sa vezi cata forta ai nevoie pt ridicarea haionului, respectiv cate kg. Dupa aia facem si la Passat sa vedem diferenta.....Ideea e copy/paste from vicius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de decuplat eu le decuplez, dar de unde cantar de mana.

Vlade baga si tu codul ala de piesa de la bolturi, ce am vb noi la telefon si daca ai idee de unde cumparam initiatoarele alea pop-up. Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan , sunt alea de la postul nr.82, dar sunt numai pt Variant sau hatchback

Merg si la sedane, dar daca nu cititi topicul si mai ales linkurile furnizate si va limitati doar la ce scriem sporadic....... Codul lor e 4F5 827 249 B(18 ron bucata la reprez, tocmai ce le-am comandat). La variant cred ca merg montate chiar 4 din astea. 2 in locul celor 2 stoppere deja existente is 2 in plasticul din hayon sa loveasca de partea metalica de jos din porbagaj.

Asa e la sedan si asa merg montate inca 2 si la variante

cimg1025wu0.th.jpg

Cu 4 bucati la variante ar fi treaba treaba, dar sa vad ce fac primele 2 :)

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad, cred ca trebuie sa aibe axul un pic mai lung ca sa aibe rezultatul scontat. Mi se pare prea scurt, pt forta necesara de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au venit piesele... si filmuletzul

(iar
se vede diferenta de cum deschidea inainte si cum deschide acum, adica cat il arunca inainte fata de acum)

Nu il urca pentru ca si telescoapele mele au aproape 7 ani, dar cel putin dupa apasarea butonului de mijloc de pe telecomanda nu imi mai reblocheaza hayonul din yala :somnmare: (se intampla acest lucru la 3 secunde dupa deblocare din telecomanda) pentru ca e ridicat putin de pop-un pins. Totodata am observat ca urca mai usor cu noii ball pins de Golf 6 intrucat se schimba unghiul de impingere a telescoapelor. Pop up pinii au prinderile ceva mai mici decat stop-bufferele existente stock pe hayon asa ca au fost prinse temporar cu banda izoliera in locatiile stop-buffere-lor stock. Ce e bine ca sunt reglabili pe inaltime.. :)

PS : mai e de munca...inca :D si sa nu va speriati de ce e prin portbagaj :Computer:

LE : o sa mai iau in timp 2 pop-up pins care sa ii montez ceva de genul ca la postul #81 sa ajute pe cei 2 deja existenti...totusi e hayon, nu portbagaj de sedan :rolleyes:

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vicius prinde repede haionul ca da peste cap balamalele :) :(

lasand gluma deoparte la cata ambitie ai cred ca intr-un viitor apropiat o sa se aboneze toti variant-isti sa le faci si lor sa se ridice haionul.

bafta si spor la lucru si idei noi.

Modificat de dsf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tie nu iti fac...uraciosule :) ...Auzi la el...sa tin hayonul :) . Rabdarica....:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un proiect ieftin, de analizat....ca Vicius nici somn nu mai are...lasa ca o sa ai timp de hayon, cand o venii piticul si o sa stai noaptea treaz. :)

hayonalt.th.jpg

Cand hayobul va fi inchis, arcul va fi extins si nu strans ca in cazul arcurilor puse pe telescop (fapt ce le face sa "moara" repede pe cele din urma).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sfantul asteapta.... calculeaza tu din unghiul ce forta iti trebuie....sa traga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vicius_the_one, mai lasa calculele, ca stii bine ca daca ne placea matematica ne faceam ingineri, nu ..........Cel mai sotto e sa desfacem tapiteria din portbagaj si sa incepem masuratorile si experimentele. Din aproape in aproape sigur va merge. Altfel, va fi doar teorie si un alt topic ingropat. Drum bun !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aveti idee daca portbagajul(balamale si amortizotul) de audi A6 sunt la fel ca la passat(berline).

Ma intereseaza sa fac operatiunea de mai sus si vreau sa stiu daca aceasta interventie se poate face si la a6.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!