Jump to content

Ridicare Automata Portbagaj


FantomA
 Share

Postare recomandată

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • clpos

    31

  • F l o r i n

    21

  • C o s m i n

    16

  • Borisake

    11

Sunt 2 codari la passat variant...in functie de codare existenta. La mine, cand apas pe butonul de mijloc al telecomenzii, convenienta efectueaza 2 operatiuni descuie si deschide hayonul. Inainte doar il descuia, ramanand ca prin apasare manerului de la hayon sa il poti deschide. Atentie : dupa codare nu veti mai putea deschide hayonul de la maner cand e masina descuiata ci doar de la telecomanda sau de la sofer de pe usa. Practic hayonul e mort. Iti ia ceva timp sa se obisnuiesti ca nu merge de la maner.dar mie imi place cum sare de la loc. Insa e cam "case closed", cam dificil de ridicat automat, e foarte greu hayonul si m-am gandit la n posibilitati( de la punga cu heliu pna la arcuri pe balamalele hayonului, ori cumulate).

Problema se pune asa :

1. dupa apasare hayonul trebuie ajutat sa sara mai mult de la locul lui(in stadiul actual sare 1-2 cm, dar in cam 2 secunde motorasul yalei hayon se relaxeaza si reblocheaza yala fiind totusi nevoie sa bagi mana sa apesi manerul). Daca apesi pe telecomanda si imediat tragi de hayon, acesta se ridica fara oprelisti. Deci trebuie pusi niste pini de pop-up care sa ridice in prima faza hayonul atat cat incuietoarea de pe hayon sa iasa din locasul ei de pe podeaua masinii si sa nu reblocheze hayonul pe pozitie.

2. Telescoape noi categoric si din cele mai bune.(ori inlocuirea lor cu unele care sa aiba un sistem hidraulic actionat 3 secunde - pompa hidraulica cu temporizare, simplu dar nu gasesti asa telescoape. Doar daca se modifica unele OEM)

3. Arcuri pe tija mobila a telescopului(nu ajuta decat cateva fractiuni de secunda penteru ca distanta lor de actionare e mica) Dezavantaj ca obosesc repede.

4. Pe balamele hayonului, care modificate artizanal prin inlocuirea axului care imbina cele 2 parti ale balamalelor in sensul lungirii extremitatilor acelor axuri, vor fi montate niste arcuri(nu scriu de unde as putea lua - dar ma gandeam la unele gen de la intinzatoarele curelei de distributie) care sa departeze partile balamalelor cu suprafete de contact pe balamale - NU pe caroserie ca e moale.

5. Dupa rezolvarea problemei veti observa ca hayonul va urma cu o oarecare viteza capatand o inertie puternica ce va stresa suplimentar portiunea de carosierie unde e montata partea fixa a balamalei(a carei rezolvare vine prin atasarea unei tablite de ceva grosime intre tabla caroseriei si partea fixa a balamalei pentreu a extinde suprafata de contact cu o mai mare suprafata a caroseriei si reducerea stresului la nivelul tablei (am vazut passat variant cu amortizoare noi, fara alta modificare si hayonul de la jumate fuge efectiv in sus, iar cand ajunge sus are tendinta de a se "da peste cap" datorita inertiei create. Acest lucru nu se intampla ca il tin amortizoarele, logic, dar am vazut cum tabla unde se fixata partea fixa a balamalelor se contorsioneaza in momentul cand hayonul ajunge la cursa finala si se aude si poc...deci intervine uzura morala a materialului caroseriei. Si nu rezolvam nimic.

Cel mai frumos e cu telescoape si pompa hidraulica. Odata ce le arunca prin cresterea presiunii in telescop, de la jumatatea cursei sa tina presiunea constanta si sa o scada treptat pana la 0. Without any further modifications :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, dar si cea mai viabila solutie e si cea mai grea...ce pompa hidraulica actionata electric sa gasesti si sa ai un consum mic de A. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, dar si cea mai viabila solutie e si cea mai grea...ce pompa hidraulica actionata electric sa gasesti si sa ai un consum mic de A. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vicius, cam la ce investitie estimezi ca s-ar ajunge pentru procurarea materialelor si eventuala mana de lucru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O umila idee...

La ansamblul motoras-cremaliera s-a gandit cineva? :P

L.E. De fapt e pinion-cremaliera,sorry.

Modificat de claut07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deseneaza ideea, expliciteaza! Eu tot ce vorbesc aici vorbesc de variante nu de sedane !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca ce era in profil te-a indus in eroare.S-a corectat.:)

Sunt fel de fel de variante pentru variante :)

Ma gandesc de mult la o solutie pentru cee ce se discuta in thread.Am ceva schite facute pe hartie...dar din pacate nu prea am timp acum sa experimentez.

O prima idee ar fi un ansamblu in genul celui de la deschiderea rezervorului,numai ca are inca un pinion in plus...

Alta idee:un pinion atasat pe axul unui motoras si o cremaliera atasata pe partea interioara a cupolei...

Idei ar mai fi, dar ajunge cu teoria in aceasta seara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deseneaza ideea, expliciteaza! Eu tot ce vorbesc aici vorbesc de variante nu de sedane !

dar la sedane nu merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai unde le pune. trebuie sa fie mici si puternice.

Asta pana la proba contrarie(mai precis,pana voi experimenta) :)

L.E.: Revin cu amanunte mai tarziu.

Modificat de claut07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata solutia la A4...si nu numai, dar nu merge implementat direct si costa si foarte mult...vreo 13 mil motorasul :wub:

post-15891-1256827630_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dar doua amortizoare de variant nu sunt suficient de puternice pentru a ridica un portbagaj de sedane?

E doar o intrebare pt ca sincer nici nu stiu ce dimensiuni au cele de variant.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai unde le baga :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma da' voi nu dati niciunu o idee....De nu imi fac sa se ridice si nu va zic nimic. Stati ca vulpile in boscheti la pandit iepuri :icon_thumright: De unde iau si eu o pompa hidraulica de mici dimensiuni 10x10x10 cm(dimensiunile aproximative) alimentata la 12-14V. Am cautat de mi-au sarit depunerile din turbina.. si nu am gasit. Un link sau o masina cu asa dotare(hayon cu deschidere) dar care e la dezmebrari :sick:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vicius, nu te agita ca viata e lunga..... :) . Uite un pdf cu mecanismul de la BMW seria 4, E38, masina care deja se gaseste pe la dezmembrari, dar trebuie sa gasesti una care sa aiba aceasta optiune.

O alta varianta ar fi cu un motor de geam elecric, dar care presupune gaurirea caroseriei si un sistem de ghidaj al cablului pana in contraaripa (unde se poate amplasa motorul).

E38_Hydraulic_Boot_Info.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pune-te tu in calea fericirii cuiva vreodata, especially me si o sa vezi tu. Daca eu vreau ceva sa fac cu ce ma multumeste ca daca e greu ar trebui sa renunt. Never..... :)

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norocul meu e ca ai Variant, ca si mine si poate, daca platesc bine, voi beneficia de proiect.... :(. Oricum e destul de complicat ce vrei sa faci tu, dar nu imposibil. Ce parere ai, merge sa montam un mecanism in genul celuia din pdf, sau sa ne chinuim cu ceva gem motoras ridicare parbrij. O avea forta necesara ridicarii haionului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa merg pe hidraulic. Ca sa il si inchid tot din cheie / si din buton atasat pe la portbagaj :(

PS : din cabluri cu motoras electric merge la sedane, dar la noi baga ochiuletu sa vezi ca nu ai unde face lucru asta, in plus e mult mai greu hayonul. Stupoare Vectra C break are sistemul de inchidere/deschidere automata, dar nu stiu pe ce principiu. Daca ar fi pe telescoape si pompa hidraulica as sti de unde pot lua telescoapele :rolleyes:....si pompa, poate gasesc unul la dezmembrari.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vicius, la mine in afara mecanismului va trebui sa rezolv deschiderea portbagajului din telecomanda de la alarma, ca eu am inchiderea pe alarma si nu pe cheia briceag - facuta de mine. Eu nu am inchidere pe cheie. Am ramas interzis de Vectra, ca are asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si e frumos asa, crezi ca degeaba am montat plafonierel cu senzori volumetrici. Ca sa faca treaba si alarma OEM. Pregatesc si in cazul ei ceva tare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vicius.poti sa dai mai multe detalii despre cum se poate la sedane cu motoras electric si cablu? :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!