Jump to content

Curatarea Turbinei - Motoare Tdi


WRC
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.Am si eu o problema.Detin un Golf IV Tdi , tip motor ATD- pompe duze.De ceva timp nu imi mai trage si simt ca nu mai are putere.Cand o turez ,se aude un fluierat ,iar uneori pe la 120 km / h cu piciorul pe acceleratie la blana nu mai trage neam.Ce ar putea avea? Am discutat cu cineva si mi-a spus ca ar putea fi compresorul de la turbina.Va multumesc si astept un raspuns cat mai prompt.Chiar sunt foarte ingrijorat! Inca o data multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Am curatat de curand un turbo la 1.9 131cp. Avea si ceva furtune de vacuum sparte si le-am inlocuit. Problema este ca trage numai de sus...adica incepe sa se simta cei 130 de cai numai de la 2700 rpm.....pur si simplu nu inteleg ce se intampla...am schimbat si n75, am verificat si actuator, si geometrie , si vacuum si tot....are cineva idee? poate fi de la catalizator infundat? Sau mai grav la pompa tandem??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beshcu: refa lungime actuatorului.... cred ca este prea lung.... sau pierzi gaze pe la garnitura

pune testeru pe ea si fa niste masuratori de presiune... ori e un furtun spart ori e geometria imbacsita

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@thekid - sunt multi pe forum care au avut problema descrisa de tine ;) . Trebuie sa ii faci o curatare de turbina si refacuta geometria variabila. Poate este cineva pe forum din orasul tau si te poate ajuta cu o scanare. Daca ai Positive deviation e geometria blocata. Citeste topicul ca sa intelegi despre ce e vorba.

@Beshcu - am avut si eu aceeasi problema dupa ce mi-am curatat turbina...inainte de curatare, limp mode, dupa curatare, tragea doar dupa 2500rpm si se auzea un fluierat. Am mers la un un service sa isi spuna si ei o parere... mi-au verificat actuatorul, cu un manometru si scapa presiunea (era sparta membrana si nu misca vanele). Ai modificat cumva lungimea tijei, si asta ar putea fi cauza? Pune pe cineva sa accelereze si uita-te la turbina daca misca tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

am si eu cateva intrebari pt. drilling enginee

1. cati km avea masina cand ai curatat turbina?

2. ce consum ai afara, acum, dupa curatarea turbinei?

3. motorul presupun ca e chip-uit...cum stai cu fumul dupa chipuire?

Multumesc pt. eventualele raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eo mi-am curatzat turbina acu' vreo 3 sapt cu un drum Targu Mures - Fetesti via Bucuresti...de la Comarnic la Bucuresti si Bucuresti Fetesti masina nu a vazut mai putin de 3000 rpm ...acuma nushtu' daca chiar s-a curatzat complet da' fatza de cum mergea...parca acum e avion :coffee_lol: :( :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e un fel de "mangaiere" ce tine pe moment. Poate te trezesti ca ti se rupe axul de la solicitare.

Nu merita sa te joci, pentru cat face o curatare. Oricum tot acolo vei ajunge. Mai devreme sau mai tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
daca trage ok pana acolo si in acel punct a murit nu e de la semzorul de presiune, este limp mode, trebuie facut un log in mers si vazut de unde e crestesterea de presiune

te intreb pe tine pentru ca te pricepi,azi am curatat turbina si tot nu trage dar am gasit vacumu ala"actuator" cu membrana sparta,axul turbinei nu are joc prea mare nu atinge nici un peret de la turbina dar tot nu trage la 12o moare de tot si pana acolo greu tare ma rog de ea.Dela actuator sa fie?!Canu vine nic depresiune de pe furtunasul ala care duce la el ,cred ca innebunesc nu mai stiu ce sa-i fac .E posibil sa fie de la n75?mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca capsula are membrana sparta, eu zic ca e clar nu???

Are cipos capsula/actuator noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am curatat turbina la mecanicul meu. Toata operatiunea m-a costat 300 ron. Dar in acelasi timp am schimbat debitmetrul. Rezultatul: masina trage mult mai bine. Dar din spusele mecanicului, cel mai benefic efect l-a avut schimbarea debitmetrului. Turbina nu era prea imbacsita. Masina are 113 mii km reali.

Deci atetnie si la debitmetru cand observati scaderi considerabile de putere, acceleratie in trepte etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in sfarsit am scapat de viteza 120km/h...si am dat de 160 km/h deci sa va explic!

am avut turbina imbacsita de nu se mai miscau vanele,electrovalvan75 defecta (remediata foarte repede),si acum nu mere decat pana la 160km/h si trage numai de la2200rot/min pana pe la 4000rot/min,apas degeaba pedala ca nu se simte nimica daca nu trece de 2200rot/min!

ce sa mai aiba?mai are cineva problema asta sau a avut-o!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Daca ai posibilitatea sa faci un log in mers ar fi super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare.... sunt nou pe aici..... am si eu o problema cu un turbo de la un motor 1.9 tdi 105 CP , masina are 75k km si aproape 3 ani, masina are putere si chiar se comporta f bine cand ma dau la ea, numa ca de vreo 2 sapt s-a cam dat la ulei...... mi-a consumat 1.5 litri si acum este sub minim pe joja, am pus masina pe canal(am canal in garaj la tzara) si am desfacut furtunul la partea de admisie si am observat ca acolo, in turbo si pe tzeava care cred ca duce(sau vine) de la intercooler erea ulei..... am sunat la o firma din bucuresti care se ocupa de reparatii turbo si mi s-a spus ca acest tip de turbo nu se poate repara si ca trebuie sa iau altul nou.... tata e hotarat sa se duca sa ia altul nou maine..... oare chiar nu se poate face nimik?... si asa devreme sa am o asemenea problema la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Verifica si in interculer daca ai ulei, la cati km are nu ar trebui sa manace atata ulei, urme de ulei pot sa fie pe furtunele alea, eu zic sa mai verifici sa nu sari repede cu alta turbosuflanta ca costa destul de mult si pote nui ea de vina, pote sa fie dusa garnitura de chiulasa, etc, mergi cu ea la servis, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

tu ai o turbina numita kkk, pe acest tip de motor 1,9tdi pd cu seria motorului AXR banuiesc, scrie in talon la tipul motorului. aceasta turbina fiind turnata nu se reconditioneaza. se poate inlocui cu una garett de pe motorarele de 105 cp acealea fiind gareturi. dar sa sti ca nu este neaparat sa nu mai traga din cauza turbinei. mai exista pana in intrarea in motor o valva de reglare a presiuni numita IGR. pe aceea din cauza ca ai mers subturat(pana in 2000 rpm) sa depus o calamina neagra care nu mai da voie aerului suflat de turbina sa ajunga in motor. din cauza asta o sa ai o scadere semnificativa de putere si mult fum pe toba. mergi la un mecanic si verifica in amanunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faci o mare confuzie tocmai la axr(101 cp) sun destul de multe care au echipare garret cat si kkk iar la 105 cp majpritatea sunt kkk, cat depsre turbina colegului e o mare problema daca e dusa pt k una noua garret pt motorul lui(blb sau bkc) e 650 de euro si se dau k painea calda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si nu am reusit sa ma lamuresc. E recomadata curatarea turrbine "profilatic" sau doar in momentul in care incepe sa dea semne de oboseala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are sens s-o cureti daca nu ai probleme. Unele turbine nu au nevoie niciodata de curatare. Totul tine de piesa dintre volan si pedale. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut. Am un golf 4 1.9 tdi 90cp din 2000 230.000km cu urmatoarele caracteristici: -am mers pe autostrada de la cluj si la 140 km]h am pierdut putere masiv, de abia mai mergea cu 120 la 3000 rot. Banuiesc ca este limp mode. Am mers la service si am pus-o pe tester iar mecanicul mi-a zis sa schimb debitmetrul ceea ce am si facut, impreuna cu toate filtrele si uleiul. si a mai zis ca va trebui sa schimb si valva EGR. Acum masina merge bine merg mult mai turat deoarece inainte am facut prostia sa merg mai putin turat , acumb schimb la 3000 de ture. Am observat si urme de ulei pe conducta de la intercoler si mecanicul spunea ca sunt niste garnituri ce trebuie schimbate. ulei in limitele normale de consum. Imi puteti da si mie un sfat ce sa fac, ar trebui curatata turbina ? sau supapa egr?

Imi recomandati pe cineva din Sibiu? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am dus si eu masina la mecanic,pentru curatarea turbinei.Ma costat 750 ron,au zis ca a trebuit nu stiu ce piesa shimbata la turbina(zicea ca mai la toate trebuie shimbata),de asta costa atat.Nu mau lamurit despre ce piesa este vorba.Am luat oare teapa?

Modificat de rcs66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat te tine, nu ce ti-au zis ei, daca te tine inca 100mii, e bine.....

De dublul banilor luai una noua de la cipos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus si eu masina la mecanic,pentru curatarea turbinei.Ma costat 750 ron,au zis ca a trebuit nu stiu ce piesa shimbata la turbina(zicea ca mai la toate trebuie shimbata),de asta costa atat.Nu mau lamurit despre ce piesa este vorba.Am luat oare teapa?

Pai trebuia sa le ceri piesa care au schimbat-o sa vezi si tu pe ce dai banii, nu asa pe vorbe, sau sa fii stat langa ei sa vezi ce au facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot vazut ca ziceti sa se mearga turat cu masina sa nu se depuna nush ce pe turbina ....dar eu am DSG si mie imi schimba singura la 2000 de tureadica mai mereu am 1400-2000 asta pt ca merg mult prin orash.La dsg cum poti sa ai grija de turbina?sa merg pe sport?daca merg pe sport imi schimba la 3000,sau sa mai ies din orash din cand in cand ?

Precizez ca nu am avut deloc probleme cu turbo,masina avand 97k km,doar parca a aparut un mic suierat care din cate am citit nu e asa grav.Ms

Modificat de mejdelicious
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum iti schimba tie pe sport la 3000 de ture,la mine schimba la 4000-4200.Pe D intradevar daca mergi linistit iti schimba intr-a 6-sea si la 60km/h merge pe la 1400 ture.Care situatie este normala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutiile automate (orice varianta ar fi ele - tiptronic, multitronic, DSG, etc...) sunt astfel proiectate incat turbina va fi protejata impotriva subturarii si a depunerilor de pe vane. Nu trebuie sa va faceti griji pentru asta. :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!