Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

@adifox, da, am un BNM resoftat, dar nu ma refeream la comportamentul motorului ci la modul corect de intrebuintare al unui motor diesel (indiferent de capacitate, turbo cu geometrie fixa/variabila etc). Exista pe forum un topic "Condus corect - turatii" (mi-e un pic lene acum sa atasez un link) dar sunt sigur ca il gasiti printr-un search. Recomand o lectura.

Corect ce ai spus cu talpa sub 2000rpm, dar sunt si alte considerente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cunosc acel topic, am citit o mare parte din el, din pacate sunt pareri foarte diferite, aceeasi parere pe care o ai tu acum o aveam si eu, dar de cand am actuala masina, cu motor 1,6 tdi 105 cp, cu DSG7, am observat mai bine cum cutia protejeaza motorul si ma minunez cand vad ca in oras foarte rar schimba peste 2000rot/min.

iar pe modul S (sport) imi tine motorul peste 2000, dar la mers normal prin oras schimba la 3000rot/min.

si la cele de mai sus, trebuie adaugat si faptul ca puterea maxima a motorului e la 4400rot/min, nu la 4000 sau 4200 cum sunt PD-urile.

sa inteleg atunci ca e recomandat sa mergem toti in modul "sport"?, nu cred.

parerile sunt impartite, de aceea schimbatul la 2500 la AXR e ok, mai sus e recomandat numai daca trebuie utilizata peste 60% din puterea motorului, ceea ce in oras la AXR, mai rar e necesar.

daca iti spun ca DSG7 la 90 grade temp.motor, la mers fin prin oras imi accelereaza in a3-a pana la 1500 rot/min si cand intra in a4-a cade la 1100 rot/min, iar la 55km/h am deja a6-a. De asta ce zici?

si masina are 1500kg, cam cat un golf 4 cu 4 persoane in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adifox, nu te mira. Dsg-ul in modul s iti scoate performanta din motor, in modul d economia. Cand este mai bine pt. viata agregatului? Parerile sunt impartite, depinde mult de configuratie, capacitate, putere, cuplu stock etc. La un tsi ajung in viteza a 7-a la 65 pe ora iar consumul este de invidiat. Iti spun sincer ca nu asta ma intereseaza la motorul respectiv.

Ca sa intru in topic, ce posibilitati de upgrade exista la un tsi de 160 hp cuplat cu un dsg7? Am mai intrebat, dar inteleg mai greu... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... Deocamdata stiu sigur ca exista soft pt motorul tau. La un tuner foarte cunoscut (nu dau nume sa nu facem reclama) ajungi undeva la 200-210CP. Vorbeste si cu Dragos Voinea, probabil ti-l poate face si el. Problema e ca s-ar putea sa ai nevoie de alt soft si pt DSG, si nu stiu daca e disponibil inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de sugestie. Problema nu-i motorul, ci mariajul acestuia cu dsg-ul. Ma cam limiteaza teoretic la 250 NM. Nu stiu practic cat ar fi safe. :)

Modificat de forceturbo
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
in afara de resoftare nu ai schimbat nimic la masina?

101-131 si 70-95 (aici mi se pare socul mai mare)?

facem doar din butoane?

Diferenta dintre 1 101hp tdi si un 131 hp tdi = intercooler usor mai mare la 131 ambreiaj mai fortos la 131 si turbina.....in rest aceiasi capacitate cilindrica aceleasi biele acelasi bloc motor ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era pe aici undeva un topic cu diferentele hardware dintre motoarele 1,9 TDI, intre motoarele spuse de tine sigur difera bielele si cred ca si blocul motor, de altfel un motor de 130 de cai poate fi dus fara nicio problema si fara modificari hardware la 165 cp, insa cel de 101 cu siguranta ca nu.Motoarele de 130 si 150 de cai au bielele din otel ramforsat sau asa ceva... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Offtopic, ca s-a amintit de DSG:

DSG 6 - doua ambreiaje in baie de ulei, pentru motoare cu pana la 350Nm cuplu

DSG 7 - doua ambreiaje uscate, pana la cuplu de 250Nm (ceva benzinare, dieseluri mici sau 1,9 cu 101-105cp.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar scade consumul dupa cipuiala?imi vine greu sa cred.

eu scot sub 6 (5.8 mai exact) la 100km/h cat naiba sa mai scada dupa cip? :lol:

5.8% la viteza de 100km/h cu un pasager,fara bagaje,fara consumatori (faruri,clima sau altele)

Modificat de Ambivalent
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0,2-0,5 litri/100km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cel mai bun caz doar pe bord scade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

La mine, dupa resoftare, consumul a crescut:

in oras de la 7-7,2 la 7,8-8;

in afara de la 6-6,2 la 6,7-7.

Tin sa precizez ca am un stil de condus destul de agresiv, nu m-a interesat consumul.

Cand am vrut sa conduc economic am scos consumuri mai bune dacat inainte.

Ce am observat si nu prea mi-a placut a fost ca la kick-down si la turatii peste 3000 rpm cam iasa fum negru.

Nu stiu care este cauza, din ce am citit, altii nu au probleme cu fumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine la fel scoate fum dupa 3000rpm cu soft facut acum aprox. o luna....unde ai chip-ul facut si ce putere ai?

Modificat de forceturbo
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

fum doar intr-o plaja de turatie = motorina nearsa acolo => se poate ajusta cu cine a facut ciptuningul (asta daca nu sunt injectoarele de vina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa mai lasam putin snoavele astea cu scaderea consumului dupa cipuiala!!!Mai ales cand vorbim de mersul in oras!Nici pomeneala de scadere de consum, ba dimpotriva!Intr-adevar reusesti consumuri decente dar in conditii exceptionale de trafic (artere goale,stopuri pe verde in cascada, mare, dar mare grija in calcarea acceleratiei etc.)!La drum lung, dar lung (aprox.3-400 de km.) nu ma pot pronunta daca scade consumul pentru ca nu am facut de la cip niciunul, insa masina te indeamna rau sau mai bine zis grav, la a o calca foarte tare.Feeling-ul la volan merita toti banii dupa cipuiala, insa de consum mai mic in oras nu se poate pune problema.Este adevarat ca surplusul de putere este exceptional si poti face intr-adevar ce vrei pe sosea, mai ales daca esti un sofer rutinat si experimentat.

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca vorbesti din auzite si din experienta altora.

In primul rand sa stii ca este o scadere a consumului. Nu te astepta sa fie semnificativa, dar la mine a fost 0,5L/100km. Asta la mers combinat.

In al doilea rand trebuie sa iti spun ca ai partial dreptate. Cu noua putere, dupa un timp am fost tentat sa ii dau blana destul de des. Asa ca mi-a revenit consumul la valoarea precedenta. Acum am rezolvat si problema asta si am si putere mai mare, si consum mai mic, si condus sportiv!

Tin sa iti spun ca inainte de a ma apuca sa fac eu chip tuning mi-a facut altcineva la masina. Deci pot sa spun ca vorbesc din experienta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum vorbesc din "auzite si din experientza altora" ? Mi-am facut cip la masina si clar consumul a crescut!!Cel putin in oras!Ce e de neinteles in treaba asta? Ori trebuie sa avem toti pareri similare?! :blink: Hai sa fim onesti!!Niciodata o crestere consistenta a performantei motorului, in cazul meu 30% din puterea initiala,nu poate veni cu o scadere a consumului!!Cel putin in oras!!Sau,cel putin in orasul Bucuresti!! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si eu curios, de ce scade consumul concomitent cu cresterea puterii?! asta sunt doua marimi care nu prea merg in acelasi sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e f simplu. pt ca PUTEREA aia..e varful valorii. nu folosesti TOTI "caii" mereu. cand ii folosesti..creste consumul. dar cand mergi la fel..e logic sa nu creasca. asta nu prea se intelege.

masina vine din fabrica cu 100 de cai (sa zicem). inseamna ca ai 100 de cai TOT TIMPUL? nu. doar la o anumita turatie. faci soft la 130. Folosetsi 130 tot timpul? NU. tot cam aceeasi putere folosetsi in majoritatea timpului. daca folosesti tot timpul puterea maxima...atunci consumul va creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Nu , nu am inteles. Deci iti "scade" consumul pentru ca tu ai si posibilitatea de a scoste 130? :)

Mi-ai explicat ca va creste consumul daca vrei sa folosesti pe toti 130,dar nu am intles cum scade consumul la aceleasi conditii de utilizare mormala a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vali_devill

Exemplu:2 halterofili,unu mare unu mic au de ridicat 100 kg.amandoi o vor ridica,insa cel mai mic va consuma mai multa forta,iar cel mare o va ridica lejer.

Cam asa e si cu consumul.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e f simplu. pt ca PUTEREA aia..e varful valorii. nu folosesti TOTI "caii" mereu. cand ii folosesti..creste consumul. dar cand mergi la fel..e logic sa nu creasca. asta nu prea se intelege.

masina vine din fabrica cu 100 de cai (sa zicem). inseamna ca ai 100 de cai TOT TIMPUL? nu. doar la o anumita turatie. faci soft la 130. Folosetsi 130 tot timpul? NU. tot cam aceeasi putere folosetsi in majoritatea timpului. daca folosesti tot timpul puterea maxima...atunci consumul va creste.

Cand se face cipul se modifica mapele de injectie, de boost, uneori si de egr (aer). Poate mai sunt si altele, nu stiu. Dar tunerii NU modifica valorile DOAR la WOT sa faca din 100 CP -> 130 CP. Se cresc valorile pe toata mapa.

Sa luam un exemplu. Nu spun acuma valori exacte, vreau doar sa-mi fac inteleasa ideea.

Sa zicem ca avem treapta 3, turatia 2800 rpm, 60 km/ora viteza, pedala la 70%. Inainte de cip sa zicem ca in conditiile astea se foloseau 70 CP. Dupa cip, tu atingi 60 km/ora in tr.3 la 2600 rpm si nu la 2800 rpm, pt. ca s-au modificat mapele si puterea de 70 CP o ai acuma la 2600 rpm nu la 2800 rpm si pedala poate la 65% si nu la 70%. Deci cu o turatie mai mica poate consuma mai putin nu? Asta in conditii normale de mers.

Altfel spus, cum tragi mai usor o caruta incarcata cu caramizi cu o greutate de 500 kg, cu un singur cal sau cu doi? :)

Acuma normal ca la WOT consumul este semnificativ mai mare, dar si performantele sunt altele ;) Adica daca inainte atingeai suta in 11,5 sec, dupa cip o atingi sa zicem in 10 sec, dar asta nu poate veni for free, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan
Sa zicem ca avem treapta 3, turatia 2800 rpm, 60 km/ora viteza.

Dupa cip, tu atingi 60 km/ora in tr.3 la 2600 rpm

Nu poti face asta din chip tuning, poate doar daca schimbi cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce zici de asta

Nu spun acuma valori exacte, vreau doar sa-mi fac inteleasa ideea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma poate convinge nimeni cu nimic ca de fapt consumul scade in oras!!Sper din tot sufletul ca la drum lung, macar sa ramana acelasi, nu am pretentia sa scada!Insa in oras nu e valabil!!!!Am frecat masina in toate situatiile!!Repet, din nou, consumuri similare cu cele dinainte de cip scoti doar in conditii exceptionale de trafic, adica in trafic moderat-spre-aglomerat nu am reusit nicidecum sa obtin consumul dinainte.Consumul nu-mi pare exagerat de mare, dar parca e undeva intre 0.5 si 1 litru/100 km. in plus.Iar masina clar nu o mai poti conduce ca inainte!!Cel putin eu!Nu pentru ca as fi vitezoman, dar masina poate mult mai mult si simti ca motorul nu se mai gatuie spre o turatie anume, si-atunci e firesc sa schimbi putin stilul de mers.

Despre mersul in afara orasului, tind sa cred ca,consumul cel putin nu va creste, ba dimpotriva, ar trebui sa scada pentru ca exista niste transferuri de cuplu in inertie, si care daca stii si simti cum sa le faci, nu vei afecta, cel putin consumul initial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!