Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

Crede-ma ca si intre 110 si 130 sunt diferente interne, adica pistoane etc. Doar faptul ca motoarele de 90 sau 110cp tin 180 fara probleme nu inseamna ca nu sunt diferite. Trebuie totusi sa ne gandim ca cei care au motoare duse de la 90/110 catre 150-180 merg si corespunzator cu ele.

Diferenta e doar in piciorul soferului, unul poate sa faca varza un motor stock de 90cp iar altul sa mearga 200.000km cu unul dus la 150-160cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, alex stiu ca sunt. dar ideea e ca nu vreau sa se intelega ca materialele folosite pe TDI de 105 de exemplu sunt mai slab calitative decat cele folosite pe cel de 140.

adica daca sunt mai rezistente nu trebuie sa se inteleaga neaparat ca sunt mai slab calitative....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba de asa ceva, am inteles eu gresit inseamna. Calitativ nu cred ca este vreo diferenta intre motoare din aceeasi clasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta majora intre motoare este calitatea materialelor folosite

eu asa am inteles. bine acum, poate fi interpretabil. calitatea poate insemna si faptul ca sunt mai rezistente? dar asta mi se pare ca e logic de la inceput, din moment ce un motor are din fabrica 105 si altu 140. pe langa faptul ca cel de 140 are ~100cmc in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
cristianionut

Cred ca uni dintre noi nu vem cunostinte tehnice temeinice despre masini si motoare dar as face o paralela in timp cu 20 de ani in urma si sa va povestesc ce insemna "tuning" atunci:

-tractor universal 650M se facea prin modificrea suruburilor de la pompa de injectie care faceau reglajul la distributia motorina in injectoare: modificarea aducea o viteza mai mare de deplasare iar ca repercursiuane in timp se scurta viata motorului, cam la jumatate.

-roman se faceau modificari ori la pompa de injectie dar se distrugea motorul mai repede sau se inlocuiam punte spate care asigura tractiunea cu una de autocar.Alti inlocuiau si pinioanele din cutia de viteze.Dezavantajele erau ca nu putea cara cantitatea prevazuta in talon si in timp motoarele oboseau mai repede.

Binenteles ca emisia de fum era mai mare dar atunci nu conta acest aspect decit cind motorul o lua pe ulei si scotea un fum de furnal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce seteaza producatorii motoare identice la parametrii diferiti (mai ales CP, cuplu)?: PENTRU CA E MAI SIMPLU ASA

Simplificat, incerc si eu sa va expun teoria pe care am auzit-o: Componentele unui motor vin de multe ori de la fabricanti diferiti si chiar acelasi fabricant are, in cele mai multe cazuri, mai multe unitati in care produce aceleasi repere, cum de altfel si fabricantii de motoare au mai multe locatii in care asambleaza - din milioane de motive, calitatea pructiei de repere si cea a asamblarii in sine si ea poate fi variabila de la o locatie de productie/asamblare la alta...Fiecare lot de repere este incadrat intr-o clasa de toleranta (dimensionala, materiale, etc) care este cunoscuta si fabricantului de motoare. Nu are sens sa intram in detalii de ce variaza caracteristicile pe loturi, nici faptul ca pare neverosimil ca la tehnologia actuala aceste tolerante sa influenteze asa de mult produsul final (tineti cont ca e vorba de tolerantele adunate a sute de repere si ca performantele motoarelor au fost permanent fortate in sus in ultimii ani, in zona unde mici abateri au influente din ce in ce mai mari).... In functie de clasele de toleranta in care sunt incadrate reperele pe care le are disponibile la un moment dat (atentie, ca in aceste clase este testat de obicei un esantion de repere, nu fiecare reper), sau poate numai cele mai importante repere, fabricantul face niste calcule si simulari destul de complexe si decide in ce parametri va seta motorul, astfel ca sa probabilistic sa aiba sanse maxime sa-si asigure fiabilitatea proiectata, dar si dpdv economic, sa nu dea faliment cu reparatiile in garantie.

De aici incolo intru in sfera presupunerilor:

- posibil ca loturile cele mai bune de componente sunt pastrate intentionat separat, pana cand sunt suficiente repere care care sa garanteze o clasa mai buna pentru motorul final - cand sunt suficiente loturi cu tolerante mai mici, atunci le lanseaza pe toate in productie si scoate un lot de motoare - observatie: la producatorii japonezi si coreeni, care folosesc pe scara larga logistica "Just in time", si Total Quality Management, cred ca acest lucru nu prea e posibil -

Apropo, eu unul nu prea am date/informatii, dar poate stie cineva: si japonezii practica treaba asta cu fix acelasi motor care-l vand cu 2..3 trepte de putere/cuplu?

- mai putin probabil mi s-ar pare ca producatorii de motoare sa testeze suplimentar si sa aleaga piesele cele mai bune pentru a scoate motoarele "de top" dintr-o gama - aceasta treaba ar fi mult prea costisitoare si diferentele de venit posibil sa nu acopere costurile de testare amanuntita bucata cu bucata, manipulare, stocare, etc

- si mai putin probabil e ca motoarele cu parametrii mai buni sa fie complet rodul intamplarii ca "s-au intalnit" pe linia de montaj loturi cu parametrii optimi

Deci, e normal ca in loturile de motoare sa existe exemplare (atat in gama "de jos", cat si in ce;e "de top") care sa suporte tuning mai cuminte sau chiar mai agresiv fara nici o problema, pentru ca e posibil ca ele sa fie o exceptie pozitiva in lotul respectiv si in plus, si producatorul a prevazut deja o marja de siguranta per tot lotul (in care oricum ramane o doza de hazard, altfel nu ar mai exista reparatii in garantie). Dupa cum e normal sa apara si probleme, dar care sunt extrem de greu de documentat si judecat cinstit (daca e din cauza tuning-ului sau nu), numai pe 1..10...chiar 100 de exemple, daca tinem cont ca motoarele se fac in sute de mii sau chiar milioane de exemplare.

Daca cumva s-a inteles altfel pe undeva, scuze pentru exprimare: ma refer numai la motoarele strict identice constructiv, dar pe care producatorul le seteaza la parametrii diferiti CP/cuplu, aparent fara nici o noima.

Cam asta ar fi - scuze pentru povestea cam lunga...

Parerea mea, hac! , cum ar zice un fost ...:-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am vazut ca s-a cam amortit topicul asta...

As dori sa "aud" ceva pareri despre dezavantajete asa zisului "eco-tuningului"...gen "bluemotion",cred ca va fi noua tendenta pe viitor...cel putin cu "criza"asta...

ps:relativ la precedentul subiect,cred si sustin inca faptul ca un tuning(gen "cip") sanatos,real si responsabil,nu are nici un fel de dezavantaj!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

terminati mai cu prostiile. interiorul unui motor de 101 cp nu e nici pe departe identic cu unul de 131 cp. cine a desfacut motoare din astea stie despre ce vorbesc. diferentele nu au nici o treaba cu calitatea materialelor sau tolerante ci cu dimensiunile. (de exemplu o biela de la un motor de 131 cp este mai groasa in sectiune cu aprox 15-20% fata de una dintr-un motor de 101 cp).

Modificat de strumf11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca multe piese care fac parte din motorul de 101 au acelasi cod..cu cele din cel de 131 ce concluzie tragi?

cum nu este identic? tu ai citit ce s-a postat?

stii diferentele intre unul de 131 si unul de 150? sau intre 131 si 101? daca da, te rog sa le insiri, cu coduri de piese...eu iti spun ca diferentele sunt mici ca nr de piese, dar cateva piese importante, gen turbina, injectoare, ambreiaj...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai intr-adevar multe au acelasi cod dar nu piesele supuse la fortele dezvoltate de motor (gen biele, pistoane)

maine am sa ma uit sa vad cate piese INTERNE difera intre cele 2 motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

strumf 11,

ce te faci daca un TDI fara interne schimbate tine 230 de cai? cel de 131 de exemplu...atunci ce zici tu..cel de 101 tine si el tot acolo sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce intelegi tu prin '' tine 230 CP'' ? cati km crezi tu ca ar putea sa faca un motor la care tu practic ii dublezi puterea? important e cat poti sa maresti puterea ca in acelasi timp sa ai o anduranta cat de cat apropiata de un motor stock. exemplele gen din motorul x s-au obtinut y CP sunt irelevante.

aaa si apropo, vibrochenul, pistoanele si bielele sunt cel putin 3 repere care difera intre un motor de 101 si 131 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite aici un exemplu, asa in scurt

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=52395

masina a fost intai al unui alt user de pe forum, zGb, si a avut zeci de mii de km cu motorul modificat. plecari puternice, mai cate o cursa legala...si inca masina merge, desi are >100 000km.

daca si soferul stie sa foloseasca masina cum trebuie, atunci nu vad unde ar fi problema.

internele unui motor au o limita mai mare decat "+soft".

eu initial te intrebasem intre cel de 131 si cel de 150. ASZ si ARL. cel de 101 e cel mai "mic" PD,deci e de inteles. intre el si cel de 131 stiu ca sunt diferente mai multe ca intre cel de 131 si cel de 150.

da, nu zice nimeni ca va tine 1 000 000km, cat unul stock,..dar tine 230 de cai, adica merge cu puterea asta cat de cat safe. sunt masini care au si 3-400 cai din 1.9TDI. si daca vrei exemple, iti mai caut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ma distreaza pe mine la chip tuning.

In prima faza te varajeste cu puterea, la stage 1 + 20-30%, ceeace este si adevarat. Daca te intereseaza consumul iti zic tuneri ca poate sa urce putin sau sa scada depinde cum conduci, pe langa asta chip tuningul poate sa saleveze un motor, o turbina... . Cand intrebi de consum initial toti zic ca sigur consuma mai putin cu cca. 1L /100km fiindca ATENTIE motorul are putere mai mare si schimbi vitezele la turatii mai joase. Acum intrebarea mea este schimbatul vitezei la turatii joase nu afecteaza turbina si catalizatorul, mai precis daca ai chip nu se mai depun funinginele la turatii joase in piesele mai inainte amintite? Ca la motorul stock cam asta ar fi una dintre probleme majore.

Pana acum nu am obtinut un raspuns la aceasta intrebare, rog tunerii sa ma lamureasca.

PS. In legatura cu uzura prematura a ambreajului si a planetarelor daca conduci cum ai condus mai inainte si te folosesti de caii in plus la depasiri si la urcari in panta nu cred ca o sa apara o uzura prematura sesizabila. Daca iti trebuie chip tuning ca sa pornesti cu liniute, alta chestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. cand vrei sa cumperi ceva nu intrebi neaparat vanzatorul...

2. consumul mai mic nu se realizeaza schimband vitezele mai "jos"... daca ai chip...si vrei consum mai mic se presupune ca mergi LA FEL ca inainte.

daca ai 1500 rpm si accelerezi, masina va consuma mai mult sa urce in ture decat daca o tii la 2000..mai mult timp.

depinde ce inseamna turatii mai joase. daca schimbi la 1500 in loc de 3000 poate fi rau...dar daca schimbi la 3000 in loc de 5500, atunci e mai bine.

DOAR cu cip tuning nu faci mare lucru la liniutze...

pe de alta parte, daca vrei consum mai mic, exista softuri speciale de consum...CIPul creste puterea..asta e obiectivul principal.

daca intelegi ce inseamna si de ce vrei putere mai mare, atunci vei intelege de ce nu are rost sa te gandetsi neaparat la consum. stii cum e, puterea maxima nu se obtine la turatii unde consumul e important. dar stii si vorba aia..cu raiu si cu fundu'.

eu aici nu inteleg..cum pot unii sa vrea putere mai mare, consum mai mic...si tot se uita la 0.5L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte adevarat ce zice bogdan, vrem mii de cai si o pipeta de motorina(benzina)/100 de km...eu unul de cand am chip a crescut consumul pentru ca si stilul de mers s-a schimbat. Logica care o vad eu pentru un consum mai mic, nu este ca schimbi mai devreme pentru ca 1500 inseamna motor subturat, ci faptul ca puterea este mai mare pe aceasi greutate a caroseriei+ cuplu marit si optimizarea dispunerii puterii pe plansa de turatii.

O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ci faptul ca puterea este mai mare pe aceasi greutate a caroseriei+ cuplu marit si optimizarea dispunerii puterii pe plansa de turatii.

O zi buna

Tu ai impresia ca daca ai putere mai mare consumi mai putin? Puterea se obtine din arderea combustibilului, nu poti altera randamentul unui motor din soft, ne imbatam cu apa rece. Daca faci soft si mergi la fel (si softul e facut bine) o sa consume la fel. Daca-i dai mai tare, consuma mai mult. Daca vrei sa vezi daca chiar iti scade consumul, o sa mergi (probabil in mod inconstient) mai lejer si uite cum iti iese consum mai bun. Toata treaba asta cu am facut chip si acum consuma mai putin e un mare placebo, va dati seama ce inseamna o scadere a consumului cu 1L/100km, cum am citit prin mai multe topicuri??? Pai asta inseamna o imbunatatire a randamentului motorului cu 15%, voi credeti ca producatorul e in halul asta de cretin de face un soft atat de prost incat pierde 15% din randament????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai producatorul nu pierde randament, el reduce puterea ca stresul asupra pieselor sa fie mai mic, deci fiabilitate, ca nu toata lumea vrea o masina cu 30 de cai in plus fata de stock si sa stea cu grija ca pica ceva(30 de cai au fost un exemplu) , pe cand eu unul stiam la ce ma bag, riscul sa se strice diverse. Acuma nu stiu ce sa cred, ca tu zici ca nu ai consum mai mic daca ai putere mai mare, e vorba si cum folosesti masina si care sunt limitele ei. nu stiu daca ai urmarit acea comparatie stupida dintre toyota prius si m3 e92 la topgear, dar a dat de banuit.

Btw domnu ice: La multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ice, (la multi ani), 1L/100, atunci cand ai consum de 6% mi se pare mult..dar 0.6% la un consum de 10%...nu mi se pare asa mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms pt urari :)

@scumfreak A reduce puterea este una, randamentul (raportul dintre putere oferita si consum din acel moment) este cu totul alta.

@wrc 0.6L/100km din 10L/100km, inseamna 6%. Ori 6% in materie de randament este enorm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este detsul de mult... dar teoretic... reducerea randamentului, s-a facut pentru a mari fiabilitatea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

man, puterea maxima de care este capabil motorul si randamentul sunt 2 lucruri total diferite. Randamentul inseamna ca la turatia X, in treapta Y, pentru a genera Z cai putere se consuma o anumita cantitate de combustibil. Sa obtii o putere mai mare in aceleasi conditii cu un consum mai mic, inseamna sa modifici randamentul iar asta nu o s-o faci doar din soft, tine de capacitatea mecanica a masinii (motor + transmisie) de a transforma energia obtinuta din combustibil in putere la roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CIPul creste puterea..asta e obiectivul principal.

daca intelegi ce inseamna si de ce vrei putere mai mare, atunci vei intelege de ce nu are rost sa te gandetsi neaparat la consum. stii cum e, puterea maxima nu se obtine la turatii unde consumul e important. dar stii si vorba aia..cu raiu si cu fundu'.

eu aici nu inteleg..cum pot unii sa vrea putere mai mare, consum mai mic...si tot se uita la 0.5L.

deci ce spui tu e perfect adevarat....si uite mai sus ce am spus azi....

sunt de acord ca cipul nu scade consumul ,desi, sincer la mine am vazut ceva scadere, dar sa ziceam ca am mers mai lejer, sau s-a marit eroarea la BC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce a-ti zice daca v-ash spune ca am facut chip de putere la o masina si i-a scazut consumul cu aproape 2 litri la mers normal?Imposibil?Nu nu este,consumul nu tine neparat de puterea motorului ci cat de rau e stresat si in ce conditii de mers ,de aerodinamica si mai ales de greutatea masinii.De exemplu....Masina despre care va vorbesc este o camioneta stil pickup Fiat Maxi in 2 locuri cu sistem frigorific in spate si caroseria inaltata sa intre mai multa marfa si facuta din aluminiu.Masina cantareste 2.2 tone fara sofer si are un motor de 2l sau de 2.2 l diesel de 120 de cai.

La mers normal pe autobahn consuma cam 14-14.5 la 90-100 la ora.I-am facut soft de consum consumul nu a scazut f mult pana in 0.7l,si am decis sa ii facem soft de putere,dupa asta propietarul a precizat ca acum masina consuma cam 12-12.5 .Dragos poate sa va confirme spusele mele.

Deci intra mai multe constante in calcul.

Se strica motorul de la chip?Da se strica.Nu va mai tine 800 de mii de km va tine 750 de mii.Conteaza?Nu cred ..

Se strica motorul daca faci modificari extreme (turbo,intercooler,injectoare,etc) Da se strica daca nu schimbi si internele mai exact pistoane/biele,ii injumatateste probabil viata probabil ,pentru mine nu conteaza nici asta oricum nu am de gand sa tzin masina atat timp.

Va deranjeaza aceste lucruri= NU VA FACETI TUNING.

@ice daca tu crezi ca producatorul stie perfect ce face la soft te inseli amarnic.Nu exista producator sa nu faca greseli in soft,DEAIA FACE UPDATE DE SOFT ,pentru ca se gasesc greseli mai mici sau mai mari si le remediaza.De ex. ibiza asz de 131 de cai avea o greseala in soft si unul din injectoare nu mergea cum trebuie...diferenta nu era f sesizabila dar exista!!Acum nu imi vin in cap si alte exemple..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indraznesc sa pun o problema in discutie: Daca ati fi in situatia de a va achizitiona sa zicem un Golf GTI facand un credit pe multi ani v-ati face un chip-tuning tinand cont ca riscati sa va pierdeti garantia? Pana la urma se poate face aceasta operatiune fara sa fie vizibila sau dimpotriva se poate vedea la orice diagnosticare cu computerul? Nu inteleg de ce tuneri ca ABT sau Superchips nu fac o intelegere cu VAG pentru a pastra garantia in cazul unei modificari la motor, din moment ce unii au acces la datele producatorului ce tin de toleranta pieselor etc. In rest sunt convins ca bazandu-se pe acele date, firmele fac un chip-tuning cat se poate de safe. Problema ramane tot intre volan si scaun. Personal nu mi-as face un chip pentru top-speed , chestie care nu ma incanta deloc, ci pentru dinamica masinii care se traduce prin reprize mai bune si asta nu pentru drag-race ci pentru senzatia de sportivitate.

Modificat de NUB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!