Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

Toata lumea vorbeste de tuning. E un lucru bun. Pentru bani relativ putini obti un motor mai puternic.

OK!

Dar totusi m-am intrebat de ce oare nu vin motoarele tunate direct din fabrica?

Oare scade fiabilitatea motoarelor tunate? Oare rezistenta motoarelor este doar de ordinul puterii calculate de producator?

De ce 2 motoare cu cilindree, cursa aparent identica au puteri diferite?

Ma refer la 1.9 TDI PD 101 CP si 1.9 TDI PD 105 CP.

Si totusi cel de 105 CP consuma mai putin.

Sper sa primesc un raspuns de la specialistii acestui forum.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cert este ca prin tuning iti asumi si unele riscuri.....garantia de la producatorul masinii, daca aceasta mai e in garantie, defectarea unor componente ale motorului daca tuningul este impins la extrem sau daca nu este facut de o firma specializata si foarte serioasa in ceea ce priveste si asistenta dupa efectuarea modificarilor la motor......dar sa ne spuna specialistii, eu nu sunt !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina aia trebuie sa poata fi condusa si de tine si de un mos care nu stie sa nu dea talpa la 1000rpm si masina aia trebuie sa treaca itp-ul si la 400.000km... pe scurt :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tre sa mearga si la 0% umiditate si la 80%, relativa.

Si la -10m si la 5000m.

Si la unu care schimba la 7000rpm si la unu care schimba la 2000rpm.

Pe scurt. Masina se testeaza la extrem si dupa ce se stabileste unde e punctul de "fiabilitate" se mai scad 15-20% din "performante". Asta in general.

Exista si cazuri in care masina desi poate mai mult e facuta cu mai putini cp pt a nu face concurenta altei masini din acelasi grup.

De ex S3, gti aniversar si cupra. Motoarele sunt aproape identice, insa sunt facute cu puteri diferite pt a nu concura intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

''Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning..., ''

Cand va merge functia search, da o cautare dupa 'incidente dupa tuning' si vei gasi un topic la sectiunea OctaviaII care l-am pastrat in acea sectiune tocmai pentru ca exista o rata mare a incidentelor dupa tuning la automobilele Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite-aici... e search in partea de jos a paginii, folosind motorul google.

P.S. Ar trebui mentionat ca problema semnalata in acel topic s-a intamplat pe o masina carea nu folosea soft normal, nici soft agresiv, ci soft RACE (190cp din 140 e cam mult) si avea si filtrul schimbat. Deci nu era un simplu chip-tuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jarco, o sa iti dau link-ul de mai jos, unde poti gasii niste explicatii destul de bune, avand si parte tehnica inclusa, referitor la intrebarea ta (multipla) despre motivul pentru care motoarele nu sunt "tunate" direct din fabrica, daca scade fiabilitatea, etc.

Inainte de a citi, pot sa iti spun ca articolul este scris (dupa cum o sa vezi) de Sebastian, admin-ul de pe Legal Racing, un om destul de bine cunoscut in comunitatea de tuning si racing din Romania. Articolul este despre Subaru si Mitsubishi dar mari parti din el sunt valabile pentru tuning in general. Este un om care stie ce spune si are foarte multa experienta. Informatii suplimentare mai poti afla si de la cei de pe acest forum care se ocupa de tuning. Si dupa cat i-am cunoscut pe unii dintre ei, NU o sa incerce sa iti "vanda" tuning-ul si o sa fie corecti in explicatii.

"Dezavantajele" se scriu, in momentul in care cineva are o problema. Au existat probleme...cu siguranta. Numai ca raportul de "reusite" a fost mult mai mare. Si este si greu interpretabil... Faci chip. Si dupa 20.000 Km sau dupa 10.000 iti cade turbina. E de la chip? E pentru ca ai mers tu prost cu masina? E pentru ca avea ea un defect? Greu de raspuns, nu? Probabil ca iti zici..."din cauza cipului ala s-a intamplat". Asta pentru ca ne-am obisnuit sa dam vina automat pe altcineva/altceva mai ales atunci cand nu cunoastem foarte bine fenomenul sau explicatia. Si nu concepem ca poate am mers noi prost si de aia s-a stricat. NU...de vina e chip-ul. OK, poti spune asta, dar sunt si alte variante sau explicatii...oricat de mult ne convine sau nu. A mai fost o discutie legata de probleme la tuning. OK. Nu vrei probleme? Fa un chip de 800 sau peste 1000 EUR (cum se practica la firmele de tuning de afara) si vei avea si garantie. Garantie ca nu se va strica motorul sau altceva datorita tuning-ului (evident, respectand niste reguli). Aaa...iti faci tuning de 150 EUR...si vrei sa mergi cum stii tu si vrei sa nici nu crape nimic. Uite, eu personal am chip "stage 2" (mai agresiv) la motor de 130 CP. Si e bine merci dupa cateva mii de Km bune. Si dupa alte mii de Km facute cu chip "stage 1" inainte. Mai sunt colegi cu masini tunate foarte tare si care alearga bine de tot cu ele...nu prea i-am auzit cu probleme si asta dupa mii si mii de km.

Bafta la citit

http://www.legalracing.ro/forum/viewtopic....sc&start=10

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Si tre sa mearga si la 0% umiditate si la 80%, relativa.

Si la -10m si la 5000m.

Si la unu care schimba la 7000rpm si la unu care schimba la 2000rpm.

Pe scurt. Masina se testeaza la extrem si dupa ce se stabileste unde e punctul de "fiabilitate" se mai scad 15-20% din "performante". Asta in general.

Exista si cazuri in care masina desi poate mai mult e facuta cu mai putini cp pt a nu face concurenta altei masini din acelasi grup.

De ex S3, gti aniversar si cupra. Motoarele sunt aproape identice, insa sunt facute cu puteri diferite pt a nu concura intre ele."

Totusi nu cred ca un tuning iti adapteaza masina la clima din Romania

Rapier,

multumesc de link si de informatii.

Asa e. Mai pica anumite lucluri, deodata. Poate ca e din cauza unei erori de reprogramare.

Dar pe termen lung?

Sa zicem ca turbo, planetarele, ambreajul rezista la solicitari marita timp de 50.000 sau 100.000 de km, dar care e uzura care se va produce lent, dar sigur din cauza cip-tuning?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Asa e. Mai pica anumite lucluri, deodata. Poate ca e din cauza unei erori de reprogramare.

Dar pe termen lung?

Sa zicem ca turbo, planetarele, ambreajul rezista la solicitari marita timp de 50.000 sau 100.000 de km, dar care e uzura care se va produce lent, dar sigur din cauza cip-tuning? "

Incerc sa iti raspund la partea asta, asa cum consider sau cum gandesc eu, bazandu-ma doar pe logica si bun-simt (eu nefiind un specialist in tuning). Raspunsul scurt ar fi: DA, pe termen lung pot exista efecte negative asupra componentelor masinii (chiar si altele decat motorul). Este asta un raspuns corect? Dupa parerea mea, nu. De ce spun asta. Foarte multa lume, intelege prin "tuning", un chip facut la masina, eventual o evacuare sau un filtru, niste spoilere, eleroane, praguri, jante...etc (cu mai mult sau mai putin bun gust)... Eu spun ca asta este gresit interpretat ca "tuning". Sau mai bine zis este si asta tuning, dar nu cel de care vorbim. Sunt oameni cu experienta in curse, atat pe forum ca si in alte parti...ia vezi ce inteleg ei prin tuning. O masina facuta doar sa "urce dealul mai usor" este una si aia se poate descurca cu chip-ul ala toata viata fara sa crape, iar o masina "tunata" pentru curse este cu totul altceva. Si cum probabil stii sau ai auzit, la un tuning adevarat se masoara si se lucreaza la multe componente nu numai motor; frane, transmisie, suspensii si mai sunt multe de care probabil ca nici nu am auzit eu. Toate astea sunt pentru a ridica si celelalte componente ale masinii la inaltimea modificarilor facute la motor (turbo, injectoare, chip, intercooler, evacuare, filtre...bla, bla). ce faci cu un super motor si fara suspensii...o sa pleci prost la start, sau o sa mearga masina ca naiba...nu stiu, specialistii pot spune aici mult mai multe decat mine. De asta zic, ca acel chip facut care aduce cativa cai nu cred ca va "omora" masina aia. Daca vrei insa mai multi cai, te gandesti deja la frane, ambreiaj si altele pe care sa le schimbi. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca turbo, planetarele, ambreajul rezista la solicitari marita timp de 50.000 sau 100.000 de km, dar care e uzura care se va produce lent, dar sigur din cauza cip-tuning?

Eu am tunat masina anterioara pe care am avut-o de la 90 CP la aprox. 120 CP. Masina are in prezent cam 80.000 km de cand este tunata si vreo 120.000 km in total si merge perfect, fara nici o problema. Se poate ca prin chiptuning masina sa nu te mai tina, sa zicem, 500.000 km, ci doar 400.000. Dar eu, cel putin, nici nu intentionam sa o tin atat, si pe de alta parte asta inseamna ca o sa trebuiasca aranjat motorul (segmentat sau schimbat ceea ce trebuie la el, nu stiu, nu ma pricep la asta) cu doi-trei ani mai devreme, adica dupa 12 ani in loc de 15, dupa care o sa te tina din nou o perioada indelungata de timp. Pentru mine asta este OK daca in toti acest ani ma voi bucura de o masina net superioara celei stock pe care o cumparasem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pe termen lung?

Sa zicem ca turbo, planetarele, ambreajul rezista la solicitari marita timp de 50.000 sau 100.000 de km, dar care e uzura care se va produce lent, dar sigur din cauza cip-tuning?

Orice constructor foloseste repere care sunt calculate sa reziste pt o sarcina/putere/etc mai mari cu minim 20% decat cele concrete. Asadar, discurile, planetarele sau ambreiajul vor rezista bine la un stil de conducere in general neschimbat dupa remapare. Pe termen lung uzura va fi mai mare intr-un timp mai scurt, dar aici vorbim de zeci de mii de km sau ani. Daca pastram masura si dupa ce remapam motorul, efectele uzurii suplimentare vor fi reduse. Daca vrem siguranta sporita, schimbam si sistemul franare...macar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi nu cred ca un tuning iti adapteaza masina la clima din Romania

Nicidecum, dar daca o sa te duci cu o masina chipuita intr-o tara unde dai de -45 de grade, s-ar putea sa ai supriza sa nu vrea sa porneasca. (am luat cifra -45 la plezneala, vroiam sa subliniez faptul ca probabil se mai micsoreaza intervalele conditiilor in care poate functiona masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si daca merg cu masina fara cip si ii dau tot timpul in gura ,crezi ca nu se vor strica planetare,ambreiaj s.am.d?

Nu poti sa pui aceste defectiuni in circa unui PROGAM.

Poti sa le pui in circa proprietarului care stiind ca acum,dupa cip,are ceva caluti in plus tot timpul ii da in gura.

La fel poti pune in circa proprietarului si o defectiune a turbinei a motorului,caci aceasta componenta de ffffffff putine ori se strica"singura".

Si eu am avut cip pe o masina anterioara si cind era omul cu ECU in brate sa rescrie softul ii spun"bai,marea majoritate a km ce vor urma,masina ii va face afara,sper sa nu ramin pe autostrada prin nu stiu ce tara cu vreo problema din cauza PROGRAMULUI".

Probleme pot aparea cind umbla la ECU,cineva care sa zicem "e meserias",si de fapt nu este.

Sau daca versiunea de cip NU ESTE COMPATIBILA cu masina/tipul motor.

Personal am fost impresionat de masina mea dupa cip:consum redus LA ACELASI STIL DE CONDUS,motorul parca "respira" mai bine,asa am si vindut masina si nu ma sunat inca proprietarul cel nou sa imi spuna ca ceva nu mai este ok la masina........!!!

De fapt cred ca alta este problema:sunt multi sceptici(si eu eram unul dintre ei),care considaram cipul o prostie,o sursa sigura de probleme la masina,pina mi sa demonstrat contrariul.

Insa cred ca ar trebui gasita o modalitate ca cel ce isi pune cip sa nu dea banul decit dupa ce este ferm convins ca este ok,ca nu se duce turbina prin cilindri.

Sunt sigur ca cel putin 60% din membri forumului spre exemplu ar dori cip dar "au frica".

O masina cipuita nu trebuie tot timpul"stoarsa" la maxim,diferenta de cai se poate vedea intr-o depasire,intr-o situatie limita cind exact acel plus de putere te scoate din "ciorba"( sa nu zic altceva).

Vrei sa sari in gitul fiecarui coleg de trafic?Fa un tuning motor coplet,baga juma de garsoniera in el(material vorbind) si atunci te "incorzi" si la un M5 :D ,nu?

Exact cum spunea cineva mai sus,ai cip,pica ceva:" aaaa,sigur este de la cip".

Ce are cipul cu planetarele sau cu functionarea climei,sau cu mai stiu eu ce buba?

Ha?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice constructor foloseste repere care sunt calculate sa reziste pt o sarcina/putere/etc mai mari cu minim 20% decat cele concrete. Asadar, discurile, planetarele sau ambreiajul vor rezista bine la un stil de conducere in general neschimbat dupa remapare. Pe termen lung uzura va fi mai mare intr-un timp mai scurt, dar aici vorbim de zeci de mii de km sau ani. Daca pastram masura si dupa ce remapam motorul, efectele uzurii suplimentare vor fi reduse. Daca vrem siguranta sporita, schimbam si sistemul franare...macar.

si de ce sa o mai remapezi daca pastrezi masura de mers ca inainte?

e foarte tare/:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O masina cipuita nu trebuie tot timpul "stoarsa" la maxim,diferenta de cai se poate vedea intr-o depasire, intr-o situatie limita cind exact acel plus de putere te scoate din "ciorba"( sa nu zic altceva).

Vrei sa sari in gitul fiecarui coleg de trafic?Fa un tuning motor coplet,baga juma de garsoniera in el(material vorbind) si atunci te "incorzi" si la un M5 :) ,nu?

Emilian, uite aici un raspuns la nedumerirea ta. Si desi am subliniat "in general" in mesajul meu anterior, tu l-ai ignorat cu gratie. Am zis sa pastram masura, nu aceeasi masura ca inainte. Chestie de nuanta. Foarte tare, intr-adevar. :P

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam ca nu toti colegii care participa la acest topic vor fi de acord cu mine,dar eu unul cind am pus cip pe fosta masina chiar nu m-a interesat talpa.PE BUNE!!

Primul lucru care eram curios sa il testez pe banii si pielea mea era "mitul" ca imi scade consumul,asta fiind PRIMUL motiv pentru care am si montat cipul,in conditiile in care faceam sapataminal ruta TM-DE-NL.

Practic am fost constient ca acest cip(de care inca odata spun,ca sa nu se interpreteze/inteleaga gresit am fost super mega multumit) este o "minciuna" sa o numesc asa puterea in cazul meu(masina cu aprox.280.000 km,tiptronic) fiind cu vreo 15-20% mai mare.

Cu alte cuvinte tot pe cei 130 de cai stock puteam fi 100% sigur,pina odata cind pe autostrada s-a creat o situatie de accident si cred,ca,acel surplus,fie el si f.mic,m-a scos din ......

Asa ca,sa pui cip,sa crezi ca acum esti regele soselei este 100% fals.

Cipul,si tuningul unui motor,este una din zecile de chestii(poate mu chiar zeci,dar multe oricum)care se fac,dar inca odata cipul este poate cel mai mic lucru.

Zgb cred ca ar putea spune si el,poate cel mai bine,ca nu DOAR cipul,sau NUMAi cipul,a fost singura componenta care l-au ajutat la obtinerea de putere pe care o are in prezent la masina.

Problema este ca cei mai multi isi pun un cip,un power box,si lasa putina guma cind pleaca de pe loc.

Acelasi lucru il pot face si fara cip,dar faptul ca stiu ca au umblat la masina ii face sa se "umfle".

Puneti-va cip,va va scadea consumul daca mergeti cu masina ca si inainte,dar nu conduceti ca si cind ati montat inca un motor.

Astept alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrem siguranta sporita, schimbam si sistemul franare...macar.

daca vrem siguranta sporita, schimbam si daca nu este remapata.

intervine aici o nedumerire a mea : sistemul de franare trebuie sa faca fata in principiu aceleasi masina, deci aceleiasi greutati. viteza maxima creste aproape nesemnificativ. practic singurul considerent pe care trebuie sa il avem in vedere aici sint reprizele. clar, de la 60-120 km/h ii vom atinge intr-un timp mai scurt. dar dupa parcurgerea unui interval de km cu masina, cred ca orice sofer cat de cat experimentat isi poate doza spatiul de franare. masina va opri de la 100km/h la 0 in acelasi timp.

nu sugerez ca un upgrade a sistemului de franare nu ar fi benefic, doar ca el este benefic si in cazul masinii stock, daca e sa o luam asa.

e doar asa, o dizeratie. nu ma bagati in seama.

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm zici de ce nu vin masinile tunate din fabrica ?! Am avut rabdare sa citesc 90% din ce s-a scris pe topicul asta pina acum si de undeva de pe la inceput discutia a divagat pe partea "dezavantajele tuning-ului" care dupa umila mea parere este o consecinta a faptului ca masina nu vine "tunata" din fabrica" si asta pentru ca lumea pe la noi face tuning-ul dupa ureche, dupa forumuri (stiu eu ca am citit in x loc) , pe bucati si de cele mai multe ori nu sta sa gandeasca macar o secunda cu materia cenusie personala sau sa apeleze la bunul simt tehnic pe care ar trebui sa il aiba fiecare cand doreste sa se lanseze intr-un asemenea proiect personal.

Dar sa revenim la "de ce nu vin masinile tunate din fabrica ?" , raspunsul e simplu COSTUL de productie.

In 3 sferturi din mesajele de pe topicul asta lumea dezbate probleme conexe ce pot aparea odata cu cipuirea buuun pai acum hai sa o luam altfel.

Daca un simplu Golf GTI care are arhicunoscutul 2,0 TFSI ar veni cu filtru de aer sport, pistoane forjate,biele usurate, regulator de presiune care sa duca o presiune mult mai mare, ambreiaj sport heavy duty, un intercooler frontal de bun simt in locul celor 2 jucarii laterale, furtune siliconice aer+apa, supapa BOV capabila pentru presiuni mai mari , evacuare sport cu catalizator sport care respecta linistita orice norma de poluare, cu suspensii tapene bare stabilizatoare mai groase, discuri, placute sport etrieri mai mari etc etc etc ai mai da 23 de mii pe el sau 46 ????

E si daca masina ar veni echipata cu toate de mai sus indiferent cat de dobitoc ar fi chip-tunerul x pagubele ar fi mult mai mici si incidentele mult mai rare pentru simplul motiv ca piesele in cauza rezista la solicitari uneori aberante si uite asa si-ar da seama si prostu' ca softu lui e varza si proprietarul ca softistu' e vai mama lui iar concluzia ar fi doar ca masina merge prost dar nu se bulesc piesele.

Pe de alta parte fata de un TFSI stock unul care are piesele de mai sus si e impins la 250 -270 cp are sanse cel putin egale daca nu chiar mai mari sa ramana in viata mai multi kilometrii fara probleme de uzura si alte bucurii.

In concluzie parerea mea este ca singurul motiv este pretul. Constructorul gandeste ca masina trebuie sa mearga x kilometrii in y parametrii la pretul z . Vrei alti parametrii mult diferiti de cei standard se schimba pretul z daca vrei sa ramana kilometrii tot y indiferent ca se umbla la electronica sau la mecanica.

Iar dezavantajul Made in Ro de cele mai multe ori e ca vrem luna de pe cer dar daca se poate sa fie moka e b daca nu "e lumea rea" sau masina proasta.

P.S. Nici in vest nu sunt chipuitorii asa maestrii ai magiei albe fac si ei tampenii doar ca nu aflam noi si pe linga asta ei nu experimenteaza pe masinile clientilor pe cand la noi nu cred sa fie vreun cipuitor sef care sa bage bani in cercetare de vreun fel (cercetare nu inseamna achizitie de scule cu beculete si afisaje ultimul racnet).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutia asta poate conntinua pina la adinci batrineti.

Sunt mai multe tipuri de oameni:

1. care se documenteaza,au auzit/citit despre fel de fel de bube aparute dupa cip si puse in circa cipului dar care nu au avut niciodata cip

2.oameni care au cip montat,sunt foarte mindri de asta si nu stiu cum sa scoata in evidenta acest lucru

3.oameni care au avut cip/au cip,conduc normal si se folosesc de diferenta de putere/timp scazut de acceleratie ocazional.

Personal nu vad cum un cip poate influenta defectiuni la planetare,turbo,ambreiaj,cauciucuri si mai stiu eu ce ,daca cel ce conduce o face in limita bunului simt,adica nu conduce ca si cind masina lui a devenit masina de F1 si traficul din orase este un circuit inchis.

La fel cum spuneam si mai sus,aceste defectiuni pot aparea si fara un upgrade de acest gen la motor din......sa zic?.....prostia soferului.

Referitor la faza ca de ce nu se vind masini tunate din fabrica,cred ca este vb de INDUSTRIA AUTO in sine,adica fiecare nisa este clar impartita si fiecare stie ca are de facut.

Producatorii fac masinile,tunerii fac tuningul,firmele de piese fac piesele,service-ul face service.

Ce s-ar intimpla daca de maine nu ar mai exista service,si PRODUCATORUL ar incepe sa repare masini in fabrica?

O cunostinta de a mea si-a cumparat un A2 din Germania.

Ajuns la fabrica,intreaba cum poate monta aftermarket fel de fel de accesorii gen,navi plus,pdc,xenon s.am.d dar din fabrica.

Nemtii ii spun ca poate comanda piesele ulterior,s-au poate merge la o casa de tuning.

Tipul zice ok si ce casa imi recomandati?

Raspunsul:abt.

Baiatul a mai bagat citeva mii bune in masina,dar la abt,adica fabrica audi are tunerul ei agreat,de ce nu au spus oriunde doriti?

Un exemplu clar ca totul este impartit,totul este deja calculat sa zic asa.

Ce s-ar intimpla daca de maine vw ar vinde masini tunate?

S-ar duce pe apa simbetei fiabilitatea masinilor lor,adica pentru ceea ce au muncit cu greu sa faca.

Ei vind masinile cum le gindesc ei,si cei ce nu sunt multumiti cu felul in care arata masina din fabrica,sunt liberi sa monteze ulterior ce doresc ei.

ESTE SIMPLU!

Cum spunea un coleg mai sus,noi romanii vrem ca afara dar cu bani ca aici.

Pai din pacate nu merge.

UItati-va pe orice site de cip tuning de fara ,de la ce preturi incep aceste tuninguri comparativ cu RO.

Daca eu bag in masina mea 10.000 de euro tunig si ii ridic valaorea la 15.000 de euro,cine din RO imi va da mie acesi bani?Nimeni!

Dar afara o masina tunata cind este vinduta cel care o cumpara este constient de valoarea ei si plateste ca atare.

Licitam pe ebay la un set de faruri xenon originale cu toata instalatia aferenta si am oferit pret maxim pe setul de faruri 250 de euro.

Oricum era chilipir.

Licitatia s-a terminat la 515 euro si a fost batalie pe acele faruri.

Stiti de ce ?

Pentru ca neamtul stie sa aprecieze,eu unul nu si nici nu eram dispus sa dau atit(sincer).

Asa ca discutia asta este cam degeaba,atit timp cit imi pun un cip,ii dau in gura de o omor,nu mai tin cont de limite de viteze,linii continue s.a.m.d.

AM vazut afara citeva masini ne tunate,dar din fabrica cu vreo 400 de cai,pe limita 80 tipul mergea cu 80,cind limita a fost scoasa in 3 secunde disparuse.

Avea centura,cauciucuri de iarna ca afara era frig(noiembrie),tipul era conform cu legea.

La noi putina joaca la masina inseamna imediat "jmecherie".

nasol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Chiar daca momentan interventia mea e offtopic, cand ajung acasa o sa pun pe site, comparativ, "poza" cu cuplul si puterea in varianta de serie (stock) si cuplul si puterea in varianta tunata si o sa vezi un exemplu clar de ce inseamna "calitatea" de serie, cu tot cu "spike-urile" ei.

Din alt punct de vedere: am lucrat ca si inginer de test la Audi, la Ingolstadt si am exemple clare cand soft-ul pentru ECU a fost refacut de 5 (CINCI) ori pentru ca avea probleme.

La fel de sigur iti garantez 100% ca soft-ul pentru Golf 5 si Passat de 2.0TDI a fost facut in criza de timp, criza generata de faptul ca specificatiile de la VW nu au fost terminate la timp iar compania (nu dau numele aici) care a facut soft-ul nu a avut timpul necesar pentru verificarea si remedierea anumitor "bug-uri" deoarece trebuia facuta lansarea modelelor mai sus mentionate, si uite asa au aparut "UPDATE_urile" suuuuper-oficiale de la VW, care de fapt sunt, in sens larg, un "tuning" al soft-ului original.

Din punctul meu de vedere, chiptuning-ul iti poate salva viata sau sanatatea, pentru ca acel "zvac", acea jumatate sau o secunda intreaga la un demaraj, inseamna diferenta intre viata si moarte la o depasire, intre rani grave sau o sperietura zdaravana. In 90% din cazuri, chiptuning-ul se face doar prin resoftare, fara modificari mecanice, ceea ce inseamna ca acea masina nu va fi o masina "de curse", deci nu poti sa zici ca ti-ai facut chiptuning ca sa ai pretentii de "bolid".

Pot sa continui si cu alte exemple, concluzia e ca pe baza a ceea ce am vazut si invatat in acest timp am avut "curajul" necesar de a porni activitatea de chiptuning si de a da garantie clientilor.

Modificat de alexander
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu vorbeste de dezavantajele TUNING-ului dintr-un singur motiv :NU EXISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! E CLAR? Asta ca sa fiu mai inteles>cine a zis ca masinile nu vin tunate di fabrica?!? dragi colegi, masinile sunt si vor fi tunate din fabrica ,nu va-ti dat seama ?,incredibil! cel mai rapid exemplu care imi vine in minte e chiar golful:cate variante de motorizari(a se intelege puteri)sunt?curios toate din aceeasi cilindrata...Cineva poate imi va zice ca e diferenta intre ele,turbine, injectoare ,pd...etc ="TUNING". AAA costa mai mult alea mai puternice!! pai asa s-a inventat tuningul,ca omu plictisit de masina ce o avea si cu parere de rau ca nu a luat modelu ala mai tare, a auzit pe la cineva ca se poate face aia aia...

Am citit tot topicul si am vazut ceva incercari timide de a explica singurul "dzavantaj"al "tuningului"(e clar ca se discuta aici despre marirea puterii motorului),si anume accentuarea lipsei de bun simt, din fericire nu e generalizata... deci un tunig facut in mod serios ,si folosit de o persoana cu simt de responsabilitate ,caruia ii pasa de banii pe care i-a bagat ,nu va aduce decat avantaje. Eu personal nu sunt preocupat de micsorarea fiabilitatii in timp sau pe termen scurt, pentru ca oricum majoritatea masinilor sunt priectate sa reziste onor stresuri mai mari ex:masina plina cu bagaje+5 persoane+remorca su rulota,ca doar nu isi iau toti masina ca sa mearga singur cu ea(ex valabil ptr o berlina oarecare,aplicabil si la alte variante)doar ca unu care e constient ca masina e "plina"nu ii da in gura toata ziua.Nu pot sa ma pronunt prea clar despre fiabilitatea vw tunate,pentru ca de tin de prea putin timp aceasta marca,oricum e diferita de la un model la altul.Am avut inainte un bmw si merge la fel azi cu mergea cand am pus mana pe el prima data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca folosesti masian cu cap, nu are de ce sa afecteze componentele masinii. Prin chip Tuning, NU transformi masina in benzinar. Nu duci un diesel al 6000 rpm.. De aceea cedeaza unele masini. (citat: homeboy)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@silviu Calm, calm... dezavantajele tuning-ului exista, fie ca ne place sa recunoastem sau nu. Faptul ca masinile vin din fabrica "tunate" (adica cu turbina mai mare, alt IC, alt ambreiaj, etc) este cu totul altceva decat a mari puterea din soft. Cand maresti puterea din soft chiar aceste componente pe care fabrica le schimba pentru a obtine putere mai mare sunt supuse la stres mai mare decat ar trebui, vezi turbina. Daca mergi cu masina cu cap, ai sanse foarte mari sa nu pateasca nimic. Dar sa nu ne pacalim singuri ca dezavantajele sunt zero.

@RedFighter Afirmatia lui homeboy mi s-a parut total aiurea cand a postat-o el si mi se pare la fel de aiurea acum. Cine-a zis ca vreau sa-mi transform masina in benzinar? Eu am diesel pentru ca-mi place cum se conduce diesel. In plus eu inteleg de-acolo ca unele diesel-uri chipuite cedeaza pentru ca sunt duse in 6000rpm... o chestie destul de interesanta, tinand cont de limitarea electronica de la 5000rpm :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RedFighter Afirmatia lui homeboy mi s-a parut total aiurea cand a postat-o el si mi se pare la fel de aiurea acum. Cine-a zis ca vreau sa-mi transform masina in benzinar? Eu am diesel pentru ca-mi place cum se conduce diesel. In plus eu inteleg de-acolo ca unele diesel-uri chipuite cedeaza pentru ca sunt duse in 6000rpm... o chestie destul de interesanta, tinand cont de limitarea electronica de la 5000rpm :)

la unele softuri de chiptuning se scoat si anumite limitari....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!