Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

se POT scoate... dar avand in vedere ca fara modificari serioase (gen axa cu came) nu poti face un diesel sa mai traga dupa 4500, de 5000 nici nu mai zic, ar fi pur si simplu stupid sa-l lasi sa se duca in 6000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM zis asa 6000 .. 5000 de ture cu chip tuning sau fara, distrugi un diesel daca ajungi de multe ori pe acolo. Si unii cred ca daca isi fac chip, gata pot sa meara zi/lumina in 5000 de ture. Asta incerca Homboy sa afirme. Vroia sa spuna (din cate imi amintesc), ca chip tuning-ul NU se face pentru liniute, curse sau alte cele (printre care si mersul in ture ridicate)...

Modificat de RedFighter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pentru ce e? pt mers batraneste? Nu cred ca cine isi face chip merge batraneste, ci pt ai da in goarna decateori are chef, loc si spatiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa ii dai "in goarna " de cate ori vrei si fara cip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pe TDIclub un T4 cu motor de 2.5 in 5 cil care ajunge constant la 5500rpm cu diesel. Tipul e din Finlanda daca nu gresesc si depaseste 270cp. Masina aia nu a pleznit pana acum. Si sunt multi alti. Poti sa distrugi rapid un motor stoc si fara sa-l turezi vreodata peste 4000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e,dar vezi tu sa sari de 5000 de rpm iti trebuie alt ax cu came si mai ales alta pompa care sa faca fatza si la 6000 de rpm,majoritatea axelor cu came sunt pentru 5500 rpm de altfel una ca asta am si eu dar nu am de gand sa urc turatia mai mult de 5000 de rpm.Iar ala de pe tdi club sare de 300 de cai,problema e ca schimbat pistoanele si bielele nu mai stock motorul ala de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia e interesanta, mi-am pus si eu problema mai demult.

Concluzia e: Cu toate ca sunt mai multe puteri la motoarele 1.9 TDI, nu este vorba DOAR de alt soft:

Am comparat un motor de PD de10x cu unul PD de 13x si concluzia a fost:

- ALTE INJECTOARE

- ALTI CUZINETI

- ALTE PISTOANE

- ALT BLOC

Sunt sigur ca mai sunt si alte diferente.

Concluzia pe care am tras-o de aici e: sau proiectantii sunt niste fraieri :rolleyes: sau tunerii stiu ceva ce nu stiu cei ce au proiectat motorul, SAU DACA motorul e solicitat la puterea maxima dupa tuning, apar probleme.

In experienta mea, multi din cei ce fac tuning sunt multumiti sa-l stie acolo, sa-l foloseasca ocazional si pt scurt timp. Cred ca in aceste conditii e OK. Daca insa ai merge pe autobahn cu piciorul la podea sute de KM, sunt convins ca s-ar vedea diferentele in mai putin de 20-30K Km.

Parerea mea :lol:

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema nu e de bloc,toate dieslurile au blocuri destul de solide,chiar si cel mai firav alh are bloc cat sa il tunezi la 200 de cai.Iar cele mai rezistente sunt blocurile de 131pd/150pd care se folosesc chiar la tuning extrem pt 1.8t adica pt 400+ cai!! Problema nu e blocul,problema sunt celelalte componente:turbina,pistone,biele.Astea se strica!

Modificat de 5TORM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Zile trecute eram intr-o depasire , ( cam 120 km/h in a 5-a ) dupa ce am reintrat pe banda mea ( ma pregateam sa las mai moale pedala de gaz ) am auzit o bufnitura si brusc am simtit ca nu mai trage , mult fum negru in spate , trepidatii si zgomot groaznice de la motor , m-am tarat asa pana la prima parcare.

Am crezut ca am luat un limp , am oprit si repornit , tot asa . Am suspectat un furtun sarit / spart ceea ce am si gasit , iesise furtunul de la IC .

Am chip de 1 an si nu am avut nici o alta problema , dealtfel asta e singura problema de 2 ani de cand am masinuta .

Am inteles ca in timp futunele de la IC / turbina au de suferit din cauza diferentei de presiune produse suplimentar .

Sa nu aruncati cu rosii acum , nu pot sa pun exclusiv in seama chipului cele de mai sus , iar cand am ales sa chipuiesc o masina care se apropie de 200 k km mi-am asumat ( constient zic eu ) riscurile .

Dar cred ca sanse sa se intample asta la o masina fara chip sunt mult mai mici .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A patit asta si alexrosiu la golful lui (acelasi motor ca al tau, 110CP ASV) fara sa fie chipuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu de curand, am povestit intamplarea si rezolvarea la Masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
... dezavantajele tuning-ului exista, fie ca ne place sa recunoastem sau nu. Faptul ca masinile vin din fabrica "tunate" (adica cu turbina mai mare, alt IC, alt ambreiaj, etc) este cu totul altceva decat a mari puterea din soft. Cand maresti puterea din soft chiar aceste componente pe care fabrica le schimba pentru a obtine putere mai mare sunt supuse la stres mai mare decat ar trebui, vezi turbina. Daca mergi cu masina cu cap, ai sanse foarte mari sa nu pateasca nimic. Dar sa nu ne pacalim singuri ca dezavantajele sunt zero.

Cata dreptate ai !!!!!!!!! :lol: Ceea ce ma deranjeaza cel mai mult e ca nimeni din cei ce fac XXXTuning nu isi informeaza clientii despre aceste dezavantaje care totusi exista! :banghead:

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista un filmulet pe www.forgemotorsport.com vis a vis de furtunele normale de la cupra r 225 cai si de ce este bine sa le schimbam cu unele de silicon - arata cum "se suge" furtunul de la admisie sus in ture; la fel arata si ce se intimpla cu furtunele de la intercooler cind sint normale si se mai si incalzesc; daca face asa cind masina are soft de serie, va imaginati ca bine nu le este cind pui soft cu presiune mai mare;

tuningul are si dezavantaje, producatorii se gindesc la costuri de productie si fiabilitate (care ii doare la costurile cu remedierea problemelor aparute in perioada de garantie) si asta este principalul motiv pt care nu au scos - de exemplu - cupra r cu 260-270 de cai de serie; simplu. la acea putere turbina era impinsa in blana deci fiabilitate scazuta; pt asa putere ai nevoie de presiune mai mare deci alte furtune si coliere mai rezistente si mai scumpe, intercooler mai mare pt a putea raci aerul , alt pop off, etc deci costuri mai mari si fiabilitate scazuta;

mai sint cazuri , informati-va vis a vis de ford focus st, escort coswort si escort monte carlo edition, etc si exemplele pot continua

dar cum am mai spus, nimeni nu ne obliga sa ne facem tuning la masini, este doar pasiunea noastra si dorinta de a avea ceva special, personalizat, etc iar tunerii asta fac, speculeaza dorinta asta a noastra si rezervele lasate de producatori, rezerve lasate din motive de fiabilitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general toate sistemele mecanice sunt proiectate separat si apoi puse impreuna. Slabiciunea unui sistem nu este dat de media slabiciunilor componentelor ci de cea mai slaba componenta.

Din ratiuni de scadere a costurilor de fabricatie fiecare fabricant incearca sa caute un raport optim intre costuri si performante astfel incat incidentele sa fie cat mai putine. Adica nu te apuci sa maresti puterea unui motor la cat este maximul lui tehnic ci te chinui sa faci un echilibru. Asta e filosofia in orice sistem mecanic sau electronic. Daca vrei maximul din ceva, trebuie sa platesti. Ori nu orice cumparator posibil este dispus sa plateasca ultraperformantele de care nu are nevoie. De multe ori in inginerie proiectezi ceva pe planseta apoi ajungi la prototip si spui: merge asa? e stabil? atunci il lansam in fabricatie! Nu te mai chinui sa iti bati capul "ce se intampla daca mai modific ceva" ca te ucid contabilii!

Legat de VW: motorul 1.9 TDI a fost vandut intr-o paleta de puteri destul de mare, de la sub 100 CP la peste 140 CP. Ori, de vreme ce nu era un motor nou, toate variantele puteti sa le denumiti relaxat tuning. Stiu, multi o sa spuna ca avea nu stiu ce piesa schimbata, nu stiu ce furtun in plus si nu stiu ce chestie optimizata. Dar asta este in fapt esenta tuningului: sa scoti de la o "baza" mai mult sau mai bun (ca o gluma, chirurgia estetica este o forma de tuning vizual!)

Variantele mai potetnte evident ca au fost mai scumpe.

Deci raspunsul la intrebare e simplu: se ofera tuning, dar pe bani! Si sunt denumite "variante constructive"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de VW: motorul 1.9 TDI a fost vandut intr-o paleta de puteri destul de mare, de la sub 100 CP la peste 140 CP. Ori, de vreme ce nu era un motor nou, toate variantele puteti sa le denumiti relaxat tuning. Stiu, multi o sa spuna ca avea nu stiu ce piesa schimbata, nu stiu ce furtun in plus si nu stiu ce chestie optimizata. Dar asta este in fapt esenta tuningului: sa scoti de la o "baza" mai mult sau mai bun (ca o gluma, chirurgia estetica este o forma de tuning vizual!)

Interesant... cine il combate aici???

Un alt dezavantaj este cresterea costului CASCO, sau chiar asiguratorii nu te mai iau in calcul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt dezavantaj este cresterea costului CASCO, sau chiar asiguratorii nu te mai iau in calcul...

Ce legatura are casco?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RIon Ai facut vreo data asigurare la masina? Daca da te-a dus asiguratorul la dyno sau tester? Nu e o rusine sa nu sti ceva poti sa intrebi. Dar te rog nu mai avansa afirmatii precum cea de sus sau precum cea spusa pe topicul tau (15% uzura a pieselor in cazul unei remapari) fara sa ai argumente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vb. cu cineva din BTAsig, si zicea ca ei nu prea asigura masini tunate (vizual si soft), adica o asigura stock, iar daca prin chip ai mai multi cai, cica ar incadra masina la SA mai mare, ca si cum ar avea acei CP din fabrica...

Poate ca e o prostie, insa asa mi-a zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ei masina e trecuta cu caracteristile ce deriva din VIN.In ceea ce priveste tuningul vizual asta iti dai seama ca e deja alt lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, insa daca ai un accident si se constata ca ai avut ceva nedeclarat, ciuciu casco... ca si cum ai avea roti neomologate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica vine ala de la asigurari si iti citeste ECU? :beerchug: :D :Driver:

Ma scuzi dar e penibila afirmatia facuta de prietenul tau...nu are nici o legatura una cu alta.... :P :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vb. cu cineva din BTAsig, si zicea ca ei nu prea asigura masini tunate (vizual si soft), adica o asigura stock, iar daca prin chip ai mai multi cai, cica ar incadra masina la SA mai mare, ca si cum ar avea acei CP din fabrica...

Poate ca e o prostie, insa asa mi-a zis.

1. Masina se asigura dupa o valoare de catalog, nu dupa putere.

2. Intamplator eu am casco la BT. Cu chiptuning-ul nici nu are rost sa discutam, n-are nicio treaba casco cu asta. Iar despre tuning-ul vizual, din nou se pare ca prietenul tau vorbeste prostii. Eu am asigurate toate dotarile suplimentare de pe masina (bara fata/spate, eleron, evacuare, jante, oglinzi, etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptiu...am avut si am si casco..si accindete cu masini tunate(bine, fara casco...)...si crede-ma ca nu iti vine nici politia sa iti citeasca softul. d-apai asiguratorul. da...daca te duci si il intrebi, si dupa 2 zile doamne feretse aii accindent si ai casco la vreo firma care da banii cu tzaraita, atunci el te poate verifica...dar nu am auzit pana acumd e niciun caz. nici prin germania..d-apai la noi :D

ICE, nu ar fi mai bine sa unim cumva topicurile astea...ca s-a ajuns la aceeasi problema:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=44814

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa o discutie cu o ruda de-a mea care lucreaza la bmw proiectare de motare diferenta majora intre motoare este calitatea materialelor folosite si uite asa un motor ajunge la 140 de cai si altul "identic" are numai 105 imi explica ceva de calitatea materialelor si rezistenta lor mecanica si termica care creste odata cu puterea motorului n-am prea inteles multe ca vb juma romana juma germana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca este asa o diferenta majora... da, diferente sunt...dar asa cum iti explici ca TDI de 110 au ajuns cu interne stock la 170 de cai? sau ca cel de 130 a ajuns si la 200 cu interne stock?

diferente sunt intre materiale utilizate, adica unu are turbina mai mare, are alte injectoare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!