Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

Eu vorbeam strict de catback. Nu downpipe, scos catalizator.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Pfuai, m-ati innebunit cu topicul asta :) am reusit sa citesc mai bine de 50% din el si tot nu am ajuns la o concluzie.

Va pun o simpla intrebare si astept un raspuns simplu (asta daca binevoiti)

Am un t4 multivan din 2000, 151 cp, 286.000 km reali. Trag cu el masina de concurs care are 2000 kg plus platforma vreo 500 kg si bagajele aferente plus piese de schimb si combustibil in garnistre.

Merita sa-l fac la 180 cp si inca vreo 70nm cuplu? Asta se va intampla la MTM in Germania. Am un stil de condus relativ normal dar dc tre sa-i dau, ii dau. O sa merg si prin oras cu masina pe gol cum s-ar spune.

Deci, merita sau nu? Sunt perfect constient ca o sa mearga mai bine, dar nici nu as vrea sa schimb multe pe el in curand:)

 

A trecut aproape 1 an, prin ianuarie 2014 am facut multivanul la 180 cp si inca vreo 70 nm. Nu am pus masina p dyno, dar diferenta este enorma.

nu mai are acea intarziere la acceleratie, pleaca f bine de pe loc.

Am facut 70.000 km in acest regim de "chip tuning" si sunt f multumit. Nu am schimbat la ea decat filtre ulei si niste becuri :)

Consumul s-a redus, dar mare atentie cand trag platforma cu masina pe ea si ii dau mai tare decat normal consuma mai mult ca si inainte de remapare. Mi se pare normal sa consume asa, dar si merge frate nu se joaca :)

Parerea mea este ca merita facut.

mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

chiptunningul nu afecteaza nimic la masina ,daca este facut in regimul controlled chiptunning ,ca daca nul faci cu cap poate sa puste multe la motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Imi poate explica si mie cineva cum cresti puterea la motor si ai un consum mai mic, ca pare ceva din zona supranaturalului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Pentru ca, de cele mai multe ori, un soft stage 1 are rolul de a optimiza parametri de functionare, eficientizand motorul. Bine, asta considerand ca este un soft corect si nu unul "in procente", cum se practica la multi de pe la noi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Optimizare si eficientizare a motorului in niciun caz din punct de vedere al noxelor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Pun si eu cateva date in legatura cu consumul pre si post stage 1 avand in vedere ca am tinut evidenta tuturor alimentarilor. Poate sunt persoane interesate de subiect

 

Motor 2.0 TDI CBAB 4motion cutie manuala 6 trepte (140 CP 320 Nm)

 

Cumparat in decembrie 2017 la 192.927 Km

Soft stage 1 (181 CP 398 Nm) in iulie 2020 la 218.719 Km

Vandut in februarie 2023 la 252.440 Km

 

Km parcursi cu motorul stock 25.792, cantitate combustibil consumat 2081.94 L - consum 8.07 L/100 Km

Km parcursi cu stage 1 33.721, cantitate combustibil consumat 2786.41 L - consum 8.26 L/100 Km

 

Km parcursi in total 59.513, cantitate combustibil consumat 4868.35 L - consum 8.18 L/100 Km

 



Nu mai calculati ca va spun eu. 29.120 lei m-a costat motorina

 

 

 

 

 

Doar ca si comparatie, cu Golf 4 1.9 TDI ATD 4motion cutie manuala 6 trepte (101 CP 240 Nm) am avut un consum mediu de 7.98 L/100 Km in 67.705 Km parcursi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa aroximativ 5 masini resoftate, peste 500k km, din experienta proprie, nu am avut absolut nicio problema cu nicio masina. Nici turbo, nici injectoare, nici dpf, nici adblue, dar am avut grija de masini, ulei bun, revizii dese, motorina buna, nu fortat masina rece, chestii elementare si de bun simt. Cu sau fara soft daca ceva se va strica, se va strica oricum. Softurile au fost facute mai light, adica nu Stage1+ gen, maxim cat incape, nu m a interesat niciodata sa am maxim de cai/cuplu posibil, ci doar o optimizare, de a functiona masina mai aerisit si prompt. Bine inteles ca plusul de putere se simte si e binevenit. Despre consum, nu am remarcat nicio scadere, poate doar la chinuiala pentru economie, dar in mod normal consumul a ramas cam acelasi. Poate doar la un abuz constant sportiv sa fie mai mare consumul, dar vorba aia... nu e fum fara foc, nici putere extra fara consum mai mare, dar nimic exagerat ( in plaja 0,5 poate maxim 1L%, dar doar la "animaleala" vorba aia )

Daca as mai face soft? Da clar, la orice masina, dar unul de calitate, la o firma care stie ce face, nu in spatele blocului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ok, dar cu emisiile cum e pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt expert, dar masinile mele au trecut itp ul multi ani fara probleme sau atentii, toate au fost in limitele normale/legale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca metoda de test a emisiilor la ITP e o gluma comparativ cu tipul si limitele admise pentru diferiti poluanti la ora actuala, in special la diesel unde se masoara doar opacitatea gazelor de evacuare fara vreo cuantificare a compozitie. Nu e greu de inteles ca masina nu mai poate avea acelasi profil de emsiii dupa ce s-a facut soft de putere ... iar in functie de soft si starea masinii, rezultate pot sa difere mult in ceea ce priveste emsiile. Ideea e ca in afara de producator (fortat de testele de omologare) nimeni nu pune accept pe asa ceva. Dar oricum, chip tuning-ul este (ca mai orice alte modificare) ilegal in Romania. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e ilegal de ce functioneaza atat de bine si sunt zeci de firme consacrate care se si promoveaza? De ce nu i inchide nimeni? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, nu a inchis nimeni Volkswagen pentru dieselgate, deci merge treaba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, acidone77 said:

Daca e ilegal de ce functioneaza atat de bine si sunt zeci de firme consacrate care se si promoveaza? De ce nu i inchide nimeni? :)

 

Procedura in sine nu e ilegala atat timp cat masina nu merge pe drumuri publice, valabil si pentru restul modificarilor. Pentru ca nu e usor de detectat si pentru ca nu vrea nimeni (din partea legiutorului) sa isi bata capul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!