Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

Permiteti-mi sa intervin si eu ce ceva din ...experienta

Am avut si am si acum masini softate ...insa ...atentie mare , masina softata nu mai poate fi impinsa la limita ca si innainte . Se poate impinge la limita dar un timp f scurt , apoi racirea urgenta . Temp in motor ajunge sa fie mare . Motivul - incapacitatea de racire a intercoolerului ! Cine isi doreste ca aerul ce intra in motorul lui sa intre cu temp care se apropie de 100 grade C ?? Aceasta este prima si cea mai mare grija .

Problema majora cu nr 2 il reprezinta ambreiajul care oricum este un punct slab la VW , este dat spre ex ptr 240 Nm dar este subdimensionat , 200 Nm ar fi safe . Dupa resoftare masina atinge 300 Nm ...deci cu 50 % mai mult decat poate duce un ambreiaj sau volant ...

Alt dezavantaj ar fi ca dupa resoftare , masina reactioneaza f rapid la pedala de acc .A se traduce prin bruscari ale trenului de rulare si a volantei si ambreiajului . Pur si simplu nu poti fi gentelman cu masina , oricat de incet calci pedala . Este valabila mai ales la masinile puternice ! Cereti tunerului , sa lase raspusul pedalei de acceleratie asa cum a venit de fabrica .

Pe scurt , oricine se poate juca cu focul , fara sa se arda ! Trebuia doar sa-ti pretuiesti masina

In rest motoarele diesel sunt strong deobicei pot functiona la dubla putere mai mare fara modificari interioare .Din cauza asta o masina diesel este scumpa de noua , in comparatie cu una pe benzina al carei motor se poate distruge la cresteri de putere de peste doar 25%

Cat despre mine ...turbina dieselului meu a fost trimisa la upgradat cum ar fi : paleti inductie aer mariti din material "Inconel" ( ceva nobil ptr o turbina ) care scad temp de inductie , axul rotorului alunca acum pe rulment cu bile in loc de bucse cu ungere pe ulei . Din nou rulmentii cu bile sunt ceva nobil ptr o turbina mica ptr motor de 2.2 L . Rulmentii cu bila usureaza frecarea cu pana la 15-35 % , deci lag-ul s-a micsorat , turbina raspunde instant !

Am mers mai departe cu un intercooler schimbat , nu neaparat mare , dar eficient ! Este eficient pana la aplicatii de 500 CP . Aerul circula usor prin el ....nu ma mir la cat am dat pe el . Tubulatura marita ptr intercooler era un necesar ...deci am facut-o !

Mai departe , evacuarea , iesire directa de 90 mm din turbina , redusa apoi la 76 mm teava inox desigur , iar in spate am facut un Y in 2x50 mm ...va dati seama ....iesire dubla cu doua tobe stock . Nu sunt de tip "free flow" deci spoilerul meu de culoare alba ramane curat !

In prezent ma bucur de 200 cp , si am si o rezerva de putere de 10 % , neatinsa inca .

Turbina se invarte cu viata , observati aici cum vitezometrul urca constant fara pauze la schimbarea treptelor .....enjoy the movie ...http://www.youtube.com/watch?v=dNFmdS8VSsk

PS: Masina consuma la fel ca si innainte 8,3 L / oras 5L exterior ( dat de constructor ) atata timp cat conduc moderat , fara AC si fara blocaje in trafic . Am avut si un consum de 7,5 % la oras ptr 2 zile de mers ! deci se poate consuma si mai mult si mai putin decat ce da constructorul .

Modificat de HID
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt sigur ca masina ta merge bine,dar nu stiu cat te va tine turbina aia sincer,probabil daca nu ii dai presiune o sa tina ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt sigur ca masina ta merge bine,dar nu stiu cat te va tine turbina aia

De ce spui asta, ce ar fi in neregula cu turbina respectiva? Explica si pentru muritori :blah_:

Si o alta intrebare: crezi ca era mai bine in cazul in care colegul isi monta o turbina stock, dar mai mare, in loc sa o modifice pe cea actuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbinele hibrid nu prea tin,nici macar cele facute in afara nu tin,chiar si echilibrate bine .Stiu f multe cazuri asemanatoare cu al colegului.Sooner or later va pica.Da evident ca daca isi monta o turbina mai mare stoc ar fi fost mai bine,pt ca la o turbina stoc macar stii exact ce presiune sa ii dai,hartile la compresoare si asa mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'HID' 'Jan 2 2010, 01:40' post='1177122'

"HID"... SCRIE CA: Cat despre mine ...turbina dieselului meu a fost trimisa la upgradat cum ar fi : paleti inductie aer mariti din material "Inconel" ( ceva nobil ptr o turbina ) care scad temp de inductie , axul rotorului alunca acum pe rulment cu bile in loc de bucse cu ungere pe ulei . Din nou rulmentii cu bile sunt ceva nobil ptr o turbina mica ptr motor de 2.2 L . Rulmentii cu bila usureaza frecarea cu pana la 15-35 % , deci lag-ul s-a micsorat , turbina raspunde instant !

... pun o intrebare:Rulmentii cu bila se mai gasesc si pe alte turbine?

Nu se pun bucse tocmai pt. ca exista diferente mari de temperatura in timp relativ scurt?

Rulmentii am inteles ca nu fac fata la un stres termic cum este cel din turbo!.....iar distrugerea axului turbinei ar costa enorm o masina la care sunt deja multe modificari!

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da evident ca se gasesc pe alte turbine,in special cele de pe masini sub 1995 dar si pe turbine de motorsport.Toate turbinele cu rulmenti se numesc ball bearing,ca este mai fiabil asa sau nu,asta ramane de vazut,nu vreau sa cobesc:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt sigur ca masina ta merge bine,dar nu stiu cat te va tine turbina aia sincer,probabil daca nu ii dai presiune o sa tina ceva.

Turbina a fost trimisa in Belgia , s-a testat acelasi tip de turbina timp de mai bine de un an pe pista de curse si mers zi de zi 60k km . Eu am turbina cu galerie impreuna ...si un modul electronic ce controleaza nush ce , nu este pe vacuum . As face o galerie custom , dar nush daca se desprinde acel modul de ansamblul turbina-galerie !

C u ajutorul unui device , in 15 min pot schimba intre harta stock , una medie , si una hard . Prietenul meu din Belgia imi poate face harta exact cum vreau eu , de cate ori vreau eu :P

punand o turbina de pe cilindree mai mare , vom avea un lag mare ...apoi o "explozie " de putere . Am preferat ca puterea sa o am gradual din prima secunda , si este al naibii de bine

Abia astept Februarie ptr noul meu proiect Fiat 1,3 Jtd 1248 cmc 75 CP . Evacuarea este supradimensionata , deci nu mai trebuie schimbata , si voi folosi intercoolerul de la masina despre care v am povestit mai sus 155 Hp de fabrica . Am un target de 150 Hp si lag redus ( sper ca injectoarele stock sa fie deajuns ) Voi face asta cu doua turbine mici sau una mai mare . Chiar daca voi atinge 130 Hp ...tot voi fi multumit . Voi incepe sa studiez toate aspectele cel putin o luna de acum in colo .Problema majora este ca gazele pe care un motor de sub 1300 cmc nu pot propulsa paletii unei turbine de 1,9 tdi spre exemplu , grea incercare nu? Daca injectoarele furnizeaza destula motorina ...targetul va fi atins

pa pa ...de maine plec in concediu o saptamana !

Modificat de HID
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti doresc sa te tina nu stiu ce sa zic ;-)

Stiu cateva persone care si-au luat turbine hybrid din uk si au cazut intr-o veselie,poate astea pe rulmenti merg mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'HID' 'Jan 2 2010, 01:40' post='1177122'

... pun o intrebare:Rulmentii cu bila se mai gasesc si pe alte turbine?

Nu se pun bucse tocmai pt. ca exista diferente mari de temperatura in timp relativ scurt?

Rulmentii am inteles ca nu fac fata la un stres termic cum este cel din turbo!.....iar distrugerea axului turbinei ar costa enorm o masina la care sunt deja multe modificari!

Nu stiu de ce , dar am senzatia ca ai auzit astea de la cine nu trebuia .Sau ai adunat mai multe pareri si ti ai facut una personala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare....in urma chip tuningului se schimba raportul turatie/viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se schimba, n-are cum. Doar daca schimbi pinioanele din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

limitarea de turatie se poate schimba din soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limitarea da, dar raportul turatie/viteza cred ca tine de cutie, cum a spus si Sharanel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se schimba, dar iti va permite, dupa caz, sa realizezi o turatie maxima superioara, implicit si o viteza maxima superioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este vb. despre cutia manuala, nu se schimba nimic. Nu acelasi lucru se poate spune si despre cutiile automate, unde turatia la care schimba treptele poate fi influentata de chiptuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ginele, era vorba despre raportul dintre TURATIE si VITEZA, in diferite trepte. Raport care ramane neschimbat, atata vreme cat nu schimbi pinioanele in cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

merita sa-mi cipuiesc golful de 101 cp AXR aprox150.000km?

am auzit ceva gen, AXR este cel mai prost motor PD, ca e cam pretentios, ca nu prea e fiabil...mai ales daca il cipuiesti

precizez ca am un stil de condus normal, nu agresiv (schimb in 2000/2500r/min)

astept un raspuns va rog...ca sa inlatur panica si sa ma decid o data, cu cip ori fara...cum e mai bine pt motorul meu?

si eventual o recomandre unde pot sa-l cipuiesc in Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi la 2000-2500rpm ma indoiesc ca o sa apreciezi pe deplin cresterea de putere. Mai bine pune banii deoparte pentru cand o sa-ti pice turbina.

Modificat de drakool21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se simte de ca trage mai jos motoru si la 2000 e in forta..

oricum chipul o sa-l faci pt mersul in afara orasului unde chiar e foarte util

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merita sa-mi cipuiesc golful de 101 cp AXR aprox150.000km?

am auzit ceva gen, AXR este cel mai prost motor PD, ca e cam pretentios, ca nu prea e fiabil...mai ales daca il cipuiesti

precizez ca am un stil de condus normal, nu agresiv (schimb in 2000/2500r/min)

astept un raspuns va rog...ca sa inlatur panica si sa ma decid o data, cu cip ori fara...cum e mai bine pt motorul meu?

si eventual o recomandre unde pot sa-l cipuiesc in Bucuresti.

Eu am tot AXR si mi-am facut cip, stage 1, la TCM, la Dragos Voinea. Asta se intampla la 85.000km si acum am 125.000.

Nici eu nu merg agresiv, iar in oras nu ai nevoie cip, insa sa nu mergi subturat.

Probleme nu am nici cu turbina, nici cu ambreiajul si nici nu scoate fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi la 2000-2500rpm ma indoiesc ca o sa apreciezi pe deplin cresterea de putere. Mai bine pune banii deoparte pentru cand o sa-ti pice turbina.

2000-2500 este prea putin? asadar daca-l chipuiesc sa ma astept sa cada turbina mai curand....intradevar, cred ca o sa ma bucur de experienta asta mai mult in afara orasului

merci #Roger ...ulterior am vazut postul tau.

Modificat de force one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2000-2500 e mult prea putin indiferent daca ai soft sau nu. Mai citeste pe forum, s-a discutat de foarte multe ori problema asta. Pe scurt, cand e motorul rece (temp. la apa <90) schimbi in maxim 2500; cand e motorul cald (temp. la apa >90) schimbi peste 3000.

Softul in sine nu influenteaza durata de viata a turbinei. Stilul de condus, in schimb, e vital.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, multumesc pt lamuriri...astazi am condus mai sportiv prin oras 3000-3500 ture ..wow chiar am ramas impresionat de "puturoasa" mea

acum ma gandesc serios la un cip tuning :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca schimbi viteza in 2500 este foarte bine pentru AXR si vei simti foarte bine diferenta de putere.

e mare diferenta intre motorul AXR si BNM, cel la care probabil @drakool21 face referinta.

@drakool21 ai facuta resoftare la BNM de la 70cp la 95cp sau nu?

te intreb, pentru ca eu vorbesc in cunostinta de cauza, am in familie si un BNM resoftat la 95 cp, si am avut si un 1,9 de 101 facut la 131, si comportamentul celor 2 e total diferit.

BNM-ul daca nu-l turezi asa e, nu simti mare diferenta, din cauza geometriei fixe a turbinei, si motorului in 3 cilindrii cu capacitate mica.

@force one : poti linistit sa faci resoftarea, pentru 700 lei, te vei bucura de masina fiecare km!

iar turbina nu cade daca nu ii dai kick down sub 2000rot/min, eu am mers cu 3 masini resoftate peste 150 000km, si nu a picat niciuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!