Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

Stii cumva unde pot gasi aceasta limita? Am incercat pe www.rarom.ro si nu am gasit nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,am citit acest topic si sunt intr-o mare dilema.Deci luand orice fel de motor,MAC sau MAS,tdi sau fsi,tdci sau tfsi sau cum s-ar mai numi acestea si-l resoftam sau remapam sau cum i s-o mai spune acestei operatii,adica ii marim puterea din electronica,dupa aceea vom avea si un consum mult mai mic si nu vom afecta nici componentele mecanice ale motorului?Eu unul stiu clar ca puterea si consumul unui motor sunt doua caracteristici direct nu invers proportionale cum se afirma aici,am sa postez si o formula,acum nu mi-o mai amintesc,a trecut mult timp de cand am terminat scoala.Iar motorul prin modificarea parametrilor de lucru spre limite superioare nu va fi supus unor solicitari de oricare fel ar fi ele mai mari?Observ tendinta in zilele noastre a se afirma ca un motor nu inseamna decat electronica.Oare chiar asa o fi?Stiu atatea cazuri care contrazic acest aspect.Oare producatorii astia de motoare sunt asa de nesimtiti sa scoata motoarele astea la jumatate din capacitatea lor?Producerea unui motor implica multe resurse,multe calcule,multe teste,milioane de km pe banc,chiar si asa,apar dupa mult timp de exploatare alte hibe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca a zis nimeni ca e valabil la toate masinile scaderea consumului dupa efectuarea modificari,difera de la masina la masina.Chit ca motorul este la fel(cod,cilindree,capacitate,etc) dar fiecare este unic in sensul lui.Nu o sa fie nici o data doua motoare care sa mearga la fel.Zici ca nu pot sa scoata mai mult din acelasi motor.Hai sa ne uitam la motorul de pe ED30 si cel de pe S3.Dar aici intervine si pretul si producatori nu vor un adversar(stock) la un pret mai mic asa ca gasesc ca sa le faca diferite prin parametri motorului.Daca zici ca de ce nu le fac mai puternice incearca sa imi gasesti si mie o explicatie pentru motorul de pe S3 si cel de pe ED30(mecanic sunt identic,doar intercoolerul fiind diferit) ca ar trebui ca si GTI-ul sa aibe aceeasi putere

PS :Nu te obliga nimeni sa umbli pe partea de soft sau mecanica la masina daca ai impresia ca dauneaza.Nu am vazut pe nimeni care sa fi scos ceva mai multa putere din masina X sa fi fost obligat de rude sau alte persoana sa umble in motor sau in partea de soft

Modificat de S!mpL3 M3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca doar intercooler-ul difera?Si chiar de ar fi asa,tu crezi ca pur si simplu au luat motorul 2.0 tfsi,ala de 1984cmc daca nu ma insel,iar fiecare dintre producatori i-au modificat electronica dupa cum au vrut si le-au scos pe piata?Oare chiar asa lucreaza departamentul tehnic al unei firme care se respecta(Audi sau VW in cazul nostru).Eu nu sunt de acord.Motorul de 1984cmc e aparut de mult la Vag com,nu stiu sa zic exact,dar cred ca dinainte de 1996.Si in cel putin 12 ani eu zic ca l-au tot modificat,l-au tot testat pana a ajuns in formele in care spui tu.Gti-ul a aparut in 2004 cred,ED30 prin 2006,S3 cam tot asa.Ce au facut inginerii cu motorul in 2ani de i-au marit puterea,oare au dormit si au zis sa-l lase putin ca dupa ii aplica o resoftare si gata.Eu zic sa nu comparam treburile astea de producator care testeaza un motor si pe banc si pe circuit si pe unde o mai fi in regimuri de functionare din ce in ce mai diferite cu unii asa zisi softisti care modifica in injectia spunand ca stiu ei ca nu patesc nimic injectoarele,ca turbina nu crapa,ca supapele nu pocnesc pe chiulasa si tot asa,pe ce baza afirma treaba asta,in urma caror calcule de rezistenta?Si off-topic:mi-ar placea si mie sa am o masina si s-o tunez,s-o fac unicat,dar toate astea costa,zeci de mii de euro chiar,nu-mi permit chiar asa,poate daca mi-ar cadea o valiza cu bani in cap,cine stie...Si ma refeream la un tuning de asta de 100-200euro care se spune ca e foarte sanatos si ne face masinile "avioane",la consumuri si mai mici;nu era vorba despre rude sau prieteni.Iar post-ul meu suna ca o intrebare deoarece, ce stiu dupa 5ani de studiu al motoarelor(navale recunosc) si inca 6 de lucrat cu ele se bate cap in cap cu ce afirma unii colegi aici.

Modificat de Luci G.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt convins ca in urma resoftarii sunt si dezavantaje, dar problemele apar atunci cind cand cel care conduce masina nu simte si nu stie cum functioneaza un motor ( accelereaza puternic la rece sau cind e subturat, dupa un "cox" opreste imediat motorul, vara pe temperaturi ridicate o tine in maximum accelerata pe distante lungi, etc). Atunci clar ca apar mult mai repede problemele. Dar e vorba si de marketing: "... va putem oferi modelul nou de x+ cp cu o tetiera in plus si un volan imbracat in piele cu 2000 euro in plus...). Iar treaba cu marirea de putere facuta de fabricant nu e chiar asa simpla ca trebuie sa respecte un anumit nivel de poluare, noxe care se schimba in cazul remaparii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci G. eu te cred ca ai lucrat la X si Y dar eu iti zic sa te mai informezi in cazul motorului de pe ED30 si cel de pe S3.Sincer nu ma intereseaza motorizarea de acum X ani,eu iti spun in cazul de fata si nu imi aduc aminte de alt 2.0T sa fi fost pus mai devreme in afara de cel de pe GTI de 200hp.Poate 1.8T sau 2.7T sau 2.2T.Primul care a aparut daca te informezi nu a fost ED30 ci S3.Gti-ul cred ca a aparut dupa 2004 deoarece in 2004 a ies golf-ul normal.Motorul de pe GTI este total diferit fata de cel de pe S3(alte injectoare,turbin,intercooler s.a.).Eu am decat soft la una dintre masini de aproximativ 2 ani.Un an a fost pe mana mea care stiam cat de cat regimul de functionare al unui motor TURBO DIESEL,in celalalt an a ajuns pe mana lu taicameo si nu stiu cum a respectat el exact ce i-am zis dar iti pot spune ca motorul,turbina,ambreiajul nu a dat nici un semn de oboseala.Din cate am vazut taicameo merge cu ea si subturata ca ma intreba pe mine pe la 3000rpm de ce o turez asa(ca sa iti dai seama de modul lui de a conduce) si acelereaza brusc undeva de pe la 1500 rpm.Nu iti zic chestile astea ca sa ii fac reclama omului respectiv dar nici nu imi place cand alti vorbesc despre niste lucruri cand nu le-au incercat.Asa imi ziceau si mie multi pana sa ii fac repamarea si dupa mi-am dat seama ca lumea poate fi invidioasa sau sa nu stie despre ce este vorba.Pana nu testezi nu ai de unde sa sti

Adifox ce zici tu zici bine.O turbina cu presiune de fabrica pica si daca merge in modul spus de tine ca sa nu mai zic cand are si soft.La uni pica turbinele de fabrica si pe 40000 km si fara soft dar aici intervine modul in care ai grije de masina si poate si de norocul care l-ai avut cand ai nimerit turbina respectiva

PS:Apropo Luci ca uitasem la masina cu soft eu i-am folosit fiecare calut(daca intelegi ce zic),nu am facut softul doar ca sa il am.Sincer de fiecare data cand merg cu ea ma bucur ca am facut pasul respectiv

Modificat de S!mpL3 M3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adriane,deci nu vreau sa polemizez pe tema motoarelor turbo de la VAG,apropo de asta chiar nu stiam ca au scos motorul 2.2t vreodata.Dupa cum ti-am spus ma ocup cu altfel de motoare,mult mai diferite de cele auto,dar care respecta aceleasi principii de baza ale mecanicii.Si fiecare e liber sa faca ce vrea cu masina lui,sa-si faca din partea mea resoftare de genul sa dubleze,sa tripleze puterea motorului,dar am vrut sa spun ca fiecare o face pe buzunarul lui.Cel putin in cazul meu daca as vrea o masina mai puternica,o vand pe asta,mai strang bani si-mi iau alta cu putere mai mare din fabrica,nu stiu,probabil ca asa e si felul meu,ma apuc de o treaba,dar ma gandesc inainte si vad daca e sigura.Si inca o data daca n-ai retinut intrebarea:toti cei care afirma ca si-au marit puterea din soft pe ce baza afirma ca au un consum mai mic si motorul si componentele sale nu sufera deloc,repet,eu zic ca toti acestia contrazic legile fizicii,ar trebui sa rescriem intreaga mecanica din lumea asta.Poate tu ca si multi altii cu masini resoftate nu ati avut probleme si nici nu va doresc asta,dar nici nu stii cate turbine si multe alte componente s-au schimbat la masini care au suferit astfel de tuning-uri.Acest lucru il stiu de la un om ce lucreaza chiar la o reprezentanta VW pe care personal l-am intrebat de acest aspect.Forumul are 30000 membri sa zic,cati posesori de motoare VAG mai sunt in tara pe langa acestia care nu au nici o legatura cu acest forum?

Adifox,am vazut ca diferenta de pret la VW intre GTI si GTI 30 ED noi,care vin exact cu aceleasi echipari standard,este de vreo 3200 euro.Diferenta asta vine de la o modificare de soft,un volan si o tetiera doar,cand au aceleasi dotari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul scade atunci cand masina e submotorizata din fabrica si se face resoftarea. de ce touranul cu motorul 1,9tdi de 90 cp consuma MAI MULT decat cel de 101 sau 105 cai?. e adevarat ca daca iei un 2,0 tdi de 170cp si il faci la 210 cp iti va consuma mai mult. in legatura cu motoarele resoftate am avut ocazia sa merg cu o octavia de 131 cp dusa la 165 cp de noua de cand a fost cumparata si avea peste 200000 km si era turbina originala si fara probleme la motor, si acel prieten face 70000km pe an, deci nu prea isi permite sa mearga finut cu ea (masina de firma). de aceea am incredere intr-o resoftare bine facuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de pret intre GTI si ED30 vine de la:volan cu cusaturi rosi,schimbator cu cusaturi rosi,frana de mana cu cusaturi rosi,interior cu cusaturi rosi,turbina mai mare,injectoare mai mare,jante negru lucios,ornament bara fata vopsit in culoarea masini,ornament bara spate vopsit in culoarea masini,triple gen R32,alt soft si alte modificari mecanice dar nu le stiu exact pe toate ca nu am ETKA.

Hai sa iti mai zic de un prieten care are soft facut de la acelasi dealer de 3 ani si pe langa asta mai are si admise de la BMC(mai mare),alta evacuare(inclusiv serpisori) si nu are nici cea mai mare problema.La el a scazut consumul considerabil.La mine pot sa spune ca,consumul a ramas la fel sau consuma mai mult daca ma dau la ea(este si 4x4).Consumul a scazut la un condus normal in afara cu maxim 0,2-0,4 ceea ce este un lucru bun.Oricum acum sa nu te astepti ca daca ii faci soft si te apuci sa ii dai in gura o sa scada consumul sau o sa ramana acelasi.Consumul scade la un mers normal,fara acelerari bruste,depasiri normale si viteza pana in 120-130(in afara).Ca sa iti dau exemplu de consum.Taicameo a venit din ITA si pana la Severin a avut consum de 8(viteza 120-140).Eu de la severin la craiova i-am scazut consumul pe BC de la 8 la 7,7 mergand cu aceeasi viteaza si nedepasinduma nimic(motorul masini nu sa oprit ca sa poti spune ca sa resetat BC).Conteaza foarte mult consumul si de tipul mersului.Asta vreau sa te fac sa intelegi ca daca sti sa mergi cu masina,cum trebuie(sa o duci pana in 3000 la TDI,sa nu te lasi pe acelerasi si sa incerci sa nu mergi agresiv) o sa scoti acelasi consum ca si cum nu ai avea soft sau chiar mai putin si sa zic ca intarzii maxim intre 1-5 min.Nu sunt eu mare sofer dar o data ce am invatat cum sta treaba cu masina respectiva stiu si cum sa ii scot consumul cel mai mic si sa nu subturez motorul.Eu in afara schimb de fiecare data in asa fel incat turometrul sa nu scada sub 2200-2000 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa iti precizez ca la cea cu soft am de un an si admisie K&N si faza tare este ca nici macar debitmetru nu a vrut sa pice.Si-au pus ambitia sa nu cada nici unu.Daca te pricepi ar trebui sa iti dai seama cat de daunator este un filtru care nu se afla in carcasa si mai ales ca diametrul admisie este un pic mai mare.Nu avem cum sa ne intalnim sa te dau o tura cu masina sa imi zici tu daca da vreun semn de oboseala turbina sau ambreiajul dupa 2 ani de chin si am uitat sa iti spun ca am invatat plecari cu 4x4 pe el ca sa iti dai seama la cata uzura au fost expuse componentele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adriane(de fapt S!mpL3 M3 si Adifox,caci aveti amandoi acelasi nume si sunteti pe aceeasi lungime de unda),eu zic ca nu are nici o legatura exemplul tau cu Touran-ul cu subiectul topicului.Aici cred ca se pune problema cam asa:luam o masina oarecare,uite fie clasic-ul 1.9 tdi de 131 cp,il resoftam si-l facem de 165 cp,fara sa umblam pe partea de hardware,deci nu i se va schimba greutatea in nici un fel,deci nu vom vorbi de nici o submotorizare in cazul nostru.Iarasi intreb:dupa resoftare scade consumul,chiar asa?Si eu imi sustin parerea ca in urma unui astfel de tuning exista probabilitatea ca unele componente mecanice sa pice mai repede(asta si daca te folosesti mereu de puterea in plus obtinuta).Asta e,avem puncte de vedere diferite,iar ca sa il sustin pe al meu voi posta in curand date elocvente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor prea mic pe o masina mare va consuma mai mult decat un motor adaptat caroseriei. de aia, de exemplu un 1.2 pe un passat va consuma mai mult ca un 1.6 sau 1.8, pentru ca se chinuie sa traga de masina, si va fi folosit in ture mari.

OT: motorul 2.2T a fost pe audi S2, 100 si altele si a fost considerat unul dintre cele mai rezistente, si cele care tineau la cele mai mari modificari, fiind capabil cu interne schimbate si de 900 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa spunem altfel:

Luam doi tipi, un slabanog de 50 de kile si un sportiv de 90. La ambii le punem in spate cate un rucsac de 50 kg, si ii punem sa alerge 100m. Intrebarea e: cine consuma mai mult aer? cine bea mai multa apa la sosire (consumul)? cine transpira mai tare (poluarea)? Slabanogu` sau sportivu`???

Luci G consumul scazut apare teoretic prin prisma faptului ca atunci cand accelerezi de la 50 la 100km/h cu un motor mai slab trebuie sa ti acceleratia blana 10 secunde, pe cand cu un motor remapat doar 5 secunde. Teoretic de aici pot sa apara consumuri mai mici, dar practic consumul creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: asta cu caratul in spate cu greutati, imi aduce aminte de un tip din suedia ce vine sa imi spuna ca el la Saab are un sistem

de A/C super tare care este conectat la cureaua alternatorului masinii si ca acea curea oricum se invarte si s-au ganditi suedezi de la Saab

la smecheria asta si nu mai consuma.. ca tot se invarte.

Si evident ca replica beton era: ia vezi tu daca alergi strada asta cu un rucsac de 50kg in spate o faci la fel de repede fara el in spate..

la urma urmei tot alergi ce mare smecherie..

iar alt offtopic: la radio era un mare artist care spunea ca nu ii vine sa creada cat de prosti sunt inginerii care sustin si public

ca becurile de la masini ridica consumul de benzina.. cum sa ridice domne consumul de benzina ca doar sunt alimentate cu curent

electric!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT:Thheo,sunt si motoare din astea carora le creste consumul in functie de consumatori,dar alea sunt cele care actioneaza generatoare de curent.Chiar nu inteleg exemplul cu slabanogul si fortosul referitor la discutia de aici.Cred ca exemplul era mai bun asa:unei persoane i se pune in carca o greutate de 50 kg care o suporta fara nici o problema,sa o care pe o distanta de 500m.Cand va consuma mai multa energie,cand va parcurge distanta in 10min sau in 5min?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, cam toate motoarele despre care s-a discutat actioneaza si generatoare de curent: alternatorul, nu? Este firesc sa creasca si consumul de carburant odata cu folosirea a cat mai multor consumatori electrici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,Laszlo,putem vorbi si la masini de un consum in plus cand sunt mai multi consumatori electrici,dar acesta este nesemnificativ.Insa in urma in calcule la sange,cu multe virgule,ar iesi ceva.Insa zic sa tinem subiectul topicului ca in curand va fi inchis daca mai deviem mult de la el ca sunt patit deja,eu nu m-am putut abtine sa nu-i raspund unui membru in a carui fisa scrie suport tehnic,sper sa nu se supere pe mine,dar si eu sunt inginer,poate oi fi si eu prost dupa cum zicea artistul ala care ar trebui sa-si vada de arta lui,zic eu.Deh,asa e romanul,se pricepe la toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci masina de care vorbeam ca am soft de 2 ani este un passat.Masina vine din fabrica cu 130-131 cai.Dupa un an de soft(160-165 cai)am hotarat sa ii pun si admisie K&N.Masina functioneaza si in ziua de azi ca si atunci cand am luato.Ti-am explicat mai sus cum sta treaba cu consumul.Nu are rost sa ma repet si mai precizez ca este si 4MOTION.Daca esti Toma Necredionciosul nu te pune nimeni sa iti faci soft.Te cred si eu ca nu ai incredere in toti care fac soft.Daca ai de gand sa iti faci soft la coltul blocului nu este un lucru rau ci foarte rau.Daca te apuci si faci o chestie te interesezi si tu inainte,vezi cum sta piata si dupaia actionezi.Eu dupa 3 luni de studii m-am decis unde sa fac softul dupa ce am vazut zeci multumiri!Nu zice nimeni ca nu este posibil sa scada durata de viata la motor sau alte componente dar doar daca nu sti sa folosesti masina cum trebuie.Am uitat sa precizez ca am aprox 40000 de km de cand am softul.Asa mi-au zis si mie multi de soft dar pana nu vezi cu ochi tai nu mai crede tot.Nu intotdeuna ce este scris se manifesta si la fel in practica si ti-o spun chestia asta ca am trecut prin asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot se pune problema de marturii:

1. Cu Bora 1.9 TDI AHF (110cp) dusa la 143cp cu chip Upsolute am facut cam 85k km apoi am vandut-o..

2. Cu Skoda Octavia ALH (90cp) dusa la 116cp cu chip tcmturbo am facut vreo 30k km si apoi am predat-o altuiva la firma.. inca ruleaza ( era acum 3 ani )

3. Cu Skoda Superb ASV (130cp) dusa la 163cp cu chip tcmturbo am facut vreo 70k km si inca o am.. merge beton

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 tdi..turbina schimbata dupa 6000 cu chip normal la 36000. Masina mergea dar uuu-ia turbina.

Dupa schimbare, iara soft, dupa 500 km aceeiasi uuu-iala cu care merg si acum. Turbina se aude chiar tare dupa 1200rpm pana pe la 2000 si pe revenire inspre relanti. Masina, desi parca are un lag mai mare, trage destul de bine. Are 44000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci G: slabanogul = motorul fara chip; fortzosul = motorul tunat

Da,Laszlo,putem vorbi si la masini de un consum in plus cand sunt mai multi consumatori electrici,dar acesta este nesemnificativ.Insa in urma in calcule la sange,cu multe virgule,ar iesi ceva.

Daca cresterea ar fi "nesemnificativa", as trage curent pt tot cartierul :offtopic:

Dar sa vorbim de cifre, cum va place voua inginerilor, la motorul din semnatura consumul in relantiu masurat cu vagcom e 0,6l/h, iar prin aprinderea farurilor sare la 0,8l/h. Nu trebuie sa fii inginer sa iti dai seama ca diferenta nu e nesemnificativa, si nici nu trebuie sa faci multe calcule la sange ca sa-ti dai seama ca 0,6 < 0,8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Mi-a luat mai mult de 45 min sa citesc acest topic. Si am ajuns la concluzia ca nimeni nu a facut un test cum se cuvine. Cum se facea la dacii pe vremuri, cu o sticla de benzina, sau motorina ( bineinteles in cazul de fata trebuie ceva mai complex caci dupa cate stiu motorina are si un retur ca si benzina ), pt. pargurgerea aceluiasi traseu la o viteza constanta , cu acceasi masina inainte de chip mooding si dupa. Cred ca doar asha se poate vedea cu cat de mare este consumul , nici computerul de bord nu ne poate influenta si nu va trebui sa ne chinuim cu umplerea rezervorului pana in "buza". Eu oricum voi merge pe varianta chip tuning, indiferent de parerile altora ca masina "pica" mai repede. Bafta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Luam doi tipi, un slabanog de 50 de kile si un sportiv de 90".E clar ca slabanogul va fi cel ce consuma mai multa energie.Mai intreb inca o data Sharanel,masina isi modifica in vreun fel greutatea dupa resoftare?Nu cred ca nu are nici o legatura exemplul tau cu discutiile legate de resoftarea motoarelor."Daca cresterea" e o mare cacofonie.Ia pune vag-com-ul la mers normal (daca se poate,nu le am cu vag-com-ul,nu stiu daca iti masoara consumul in mers) si vezi cu cat creste sau scade consumul instantaneu cand aprinzi si stingi luminile ca nu ne-am cumparat masini sa stam cu ele la relanti,iar producatorii nu ne dau consumurile la relanti ale masinilor;iar "luminile cartierului tau" sunt la alte tensiuni si tot asa.La mine masina,la cald,dupa computerul de bord,indiferent de cate becuri am aprinse,imi arata 0.5l/h,se schimba cand pornesc clima,dar asta nu are legatura cu becurile.Nu vreau sa intru in detalii sa scriu povesti aici de ce si cum,mai ales ca nu e nici la subiect,o putem discuta pe pm sau la telefon.Nu mi-o lua in nume de rau,dar am impresia ca m-ai luat la "misto" si ti-am raspuns cu aceeasi moneda.Scuze moderatorilor de off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine ce ma ingrijoreaza este nivelul non-tehnic inspre care se indreapta acest topic.

In loc sa discutam concret cu date, curbe si lucruri clare (ca doar e o arie tehnica) o dam in fabule cu grasi, slabi, alergat si cartiere.

Mi se pare o discutie semidocta care intr-un final nu va aduce nimic constructiv, incepand sa semene cu discutiile intre overclockeri la calculatoare.

Unii vad diferenta, altii nu vor sa-si riste un procesor+MB pentru asta, altii n-au nevoie de OC, etc.

Va propun sa trecem pe ceva mai concret, cu consum, metoda de masurare, km parcursi etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reveniti la subiect.Se pare ca nu sunt numai oameni care nu au avut probleme cu masinile dupa soft dupa cum demonstreaza si ANDREI.Daca aveti chef de date in balarii folositi PM nu mai poluati topicul.In loc sa vada omul multumirile si nemultumirile altora o dam cu consumul instant pe loc sau alte chestii.

Daca spuneti ca consumul afisat pe bord instant,pe parcursul calatoriei nu este real si consuma mai mult,inseamna ca si inainte era acelasi lucru.Dar o data ce in loc de 8 litri pe bord(10-12 in realitate sau cat sunt)imi arata 7,4-7,6 inseamna ca si din aia 10-12 a mai scazut ceva.Este ceva pe cat se poate de logic.Nu credeti?

Docman 2 eu iti spun din ce am vazut eu.Consumul a scazut in afara cu 0,4-0,6 litri iar in oras este la fel poate cu 0,1-0,2 in conditi de trafic foarte aglomerat.Specific ca masina este 4x4 care poate influenta foarte mult consumul.Masina a facut deja aproape 40000 km de cand a fost resoftata si are deja 2 ani.Pot spune ca in afara de consumabile si placheti nu am schimbat nimic de atunci si semne de oboseala nu am primit din partea nici unei componente ce ar putea sa fie afectata de schimbarea parametrilor motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!