Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

cu CIP top speedul nu creste decat ff sensibil. mai usor e de zis, ca se ridica limitarea unde e cazul.

unii tuneri zic ca pot face CIPUL sa fie invizibil. de obicei nu CIPUL strica masina...ci piesa dintre scaun si volan..de aia garantia e mai riscanta cand masina e impinsa mai sus.

si, daca ar fi sa iau un GTI in leasing (desi decat sa iau leasing pe multi ani, mai bine as lua o masina mai ieftina, dar sa nu fiu asa legat de credite...imi place sa ma intind ca imi e "patura") as face chip, dar unde as fi sigur nu numai de garantie, ca nu vede..ci ca masina va avea cel mai bun soft.

repet, decat sa iau o masina scumpa si sa fiu limitat la bani, mai bine ceva mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corecta observatia ca vei vrea sa fii sigur ca va avea cel mai bun soft. Din postul meu de mai sus reiese acelasi lucru . Am mult mai multa incredere in firmele cunoscute cu traditie care au acces la datele de fabricatie. In aceste conditii sunt convins ca chip-ul nu strica masina. Ideea era in cazul in care se strica ceva, posibil defect de fabricatie, ei facand diagnosticarea si vazand ca s-a facut o modificare de soft sa nu se spele repede pe maini sa zica: modificari ale parametrilor motorului= pierderea garantiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NUB, firmele de acest calibru au diverse "intelegeri" cu producatorul sau suporta garantia pe "pielea" lor (pt ca sunt siguri de ceeace fac), dar acest lucru se intampla in afara nu in RO. Sa fim si noi corecti...vrem un soft care costa sa zicem 200 sau 300 EUR dar vrem si sa nu pierdem garantia. Ia mergi la ABT in Germania si da peste 1000 EUR pe un soft...sau la SKN...si ai garantie. Cred ca la SKN ai si la noi in RO garantie pt ca am vazut pret gen 1200 EUR/ soft. Dar daca iti faci la un pret mic, la intelegere cu un tuner local sau nu, nu poti avea pretentie si la garantie...desi in general aceasta se ofera chiar si in aceste conditii si daca se vede ca defectul a fost produs de un soft prost conceput.

Referitor la discutia anterioara cu reducerea consumului la CIP. O sa-mi spun si eu parerea, fara calcule sofisticate, doar bazate pe ce se mai intampla si pe ce am vazut la unul si la altul.

In general, o anumita masina are un tip de motor "optim" pentru acea caroserie/greutate. Exista masini mai grele la care consumul unui motor de 1.8 sa fie acelasi sau poate chiar un pic mai mic decat la un motor de 1.6 pus pe aceeasi masina. Similar se poate interpreta si la CIP. Practic, un motor mai puternic, va depune mai putin "efort", pentru a rupe inertia la plecari, accelerari, etc. DA, in regim de relanti sau mers constant, un motor mai mare sau unul cipuit este posibil sa consume mai mult. Dar noi NU mergem constant ci din contra. Mai ales in orasele aglomerate, in majoritatea timpului mergi, frana, stop, iar mergi, iar frana si asa mai departe. De fiecare data, motorul trece masina din starea de repaos in cea de miscare si depune mai mult sau mai putin "efort" pentru aceasta operatie in functie de cat de "capabil" este.

Acest "efort" mai mic sau mai mare se traduce in consum la un moment dat. Poate o sa radeti de aceasta explicatie "populara" dar este unul din putinele motive logice ce imi vin in minte acum. Nu am stat sa calculez cu formule (si sunt sigur ca nici nu stiu sa iau in calul toate elementele), dar aceasta este impresia mea privind mai global. De aceea, IN UNELE situatii, consider ca este posibil ca consumul sa fie mai redus cu putin. Dar asta nu constituie o regula si depinde evident foarte mult si de stilul de condus, daca s-a pastrat acelasi, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rapier si din exemplele de firme pe care le-am dat in postul de mai sus se intelegea clar despre ce fel de firme vorbesc. Cele de genul 200-300 de euro le exclud din start. Problema se punea in principiu. Nu cred ca as vrea sa fac un chip in germania la care sa am garantie, sa se intample ceva si sa ma duc la PBN de ex sa-mi faca o constatare sa-mi descopere chip-ul sa-mi anuleze garantia la motor si eu sa ma gandesc ca am garantie in germania :D. As fi linistit daca, in caz ca se intampla ceva, ma duc la PBN de exemplu , le zic ca am un chip la firma X , ei zic ca nu e nici o problema si imi remediaza masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu se prea intampla nici pe afara..de obicei firmele de tuning dau garantie pe soft, si chiar daca softul e facut la dealer (in RO am mai vazut cazuri), garantia e cam tot pe la dealerul ala.

poate fi privit si ca marketing, pe care nu toti l-ar intelege cum trebuie...

daca iei un Golf V 1.9TDI-105 cai..ii faci cip cu 1000e, ajungi la ~130 de cai..atunci ce rost ar mai avea sa dea unii bani /2-3000e sa ia 2.0TDI de 140? da, poti urca la 170..dar deja e mult pentru unii. si multi nu vor sa dea 2-3000e pentru 30-40 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da bogdan ai dreptate. Putini sunt cei care sunt dispusi sa investeasca atat pentru 30-40 de cai. Personal in situatia in care m-as inhama la un credit pe cativa ani nu as fi dispus sa dau atat. Masinile sunt o pasiune dar nici nu pot sa-mi refuz dreptul de a trai decent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e cat de "safe" sunt acei cai. unii vad 140 de cai din fabrica mai safe decat 140 facuti din 1.9TDI de 105+CIP.

si am sustinut mereu..ca o masina e o investitie proasta...pierzi tot timpu bani cu ea..deci nu cred ca merita un credit pe multi ani (bine, si eu am credit...dar suma mica si pe ani putini.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina clar nu e o investitie, exceptand modelele exclusiviste. Dar uneori cauti sa-ti satisfaci placerile. Si in cazul meu in care in viitorul apropiat ( cel putin 5 ani ) nu se prevad alte responsabilitati sau cheltuieli (am 22 de ani ) cred ca pot sa-mi satisfac placerea asta :D . Scz de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general, o anumita masina are un tip de motor "optim" pentru acea caroserie/greutate. Exista masini mai grele la care consumul unui motor de 1.8 sa fie acelasi sau poate chiar un pic mai mic decat la un motor de 1.6 pus pe aceeasi masina. Similar se poate interpreta si la CIP. Practic, un motor mai puternic, va depune mai putin "efort", pentru a rupe inertia la plecari, accelerari, etc. DA, in regim de relanti sau mers constant, un motor mai mare sau unul cipuit este posibil sa consume mai mult. Dar noi NU mergem constant ci din contra. Mai ales in orasele aglomerate, in majoritatea timpului mergi, frana, stop, iar mergi, iar frana si asa mai departe. De fiecare data, motorul trece masina din starea de repaos in cea de miscare si depune mai mult sau mai putin "efort" pentru aceasta operatie in functie de cat de "capabil" este.

Acest "efort" mai mic sau mai mare se traduce in consum la un moment dat. Poate o sa radeti de aceasta explicatie "populara" dar este unul din putinele motive logice ce imi vin in minte acum. Nu am stat sa calculez cu formule (si sunt sigur ca nici nu stiu sa iau in calul toate elementele), dar aceasta este impresia mea privind mai global. De aceea, IN UNELE situatii, consider ca este posibil ca consumul sa fie mai redus cu putin. Dar asta nu constituie o regula si depinde evident foarte mult si de stilul de condus, daca s-a pastrat acelasi, etc.

Pai nu are legatura faptul ca masina este capabila de mai mult. Pentru a produce o anumita energie, trebuie arsa o anumita cantitate de combustibil. Este irelevant ca aia este cantitatea maxima de energie ce o poate produce motorul sau ca e capabil de a produce o energie de 10 ori mai mare. Daca ar fi asa, ar insemna ca motoarele, pe masura ce devin mai puternice, ar consuma din ce in ce mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoi aveti dreptate.

Sa continui putin ideea lui Rapier: luam un passat imaginar echipat prin absurd cu motorul 1,2HTTP:// de 60 de cai si un alt passat identic, dar cu 1,8T, noi insa avem nevoie numai de 60 de cai in ambele cazuri. Cred ca toata lumea e de acord ca 1,8T condus lejer, consuma mai putin decat 1,2 in forja maxima (sa scoate 60 de cai).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo intra mult mai multe chestii in calcul, printre care alte rapoarte in cutia de viteze si faptul ca un htp trebuie dus la 5000rpm+ pentru a scoate acei 60cp in timp ce 1.8T-ul sta lejer la 2500. E cu totul altceva decat resoftarea unui motor, unde totul ramane identic mai putin puterea maxima de care e capabil motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masinile care au motorul slab raportat la greutatea caroseriei o resoftare scade consumul (bineinteles la acelasi stil de mers). Eu am 2 exemple concrete: la touran aveam 101CP la 1573KG si era subdimensionat, la fox aveam 70 CP care erau putin raportat la cele 1220 Kg. Dupa resoftare cu 131 respectiv 95 cp consum mai putin (in oras scot consum si sub cel dat in cartea tehnica), deci nu ne imbatam cu apa rece.

e adevarat am ales un tuner bunicel : "wetterauer"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara de resoftare nu ai schimbat nimic la masina?

101-131 si 70-95 (aici mi se pare socul mai mare)?

facem doar din butoane?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wetterauer sunt cunoscuti ca fiind tuneri cu softuri mai agresive..din cate stiu eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cresterea puterii este direct proportional cu arderea combustibilului. Doar un soft cu erori voluntare sau involuntare de la producator poate sa rezulte un consum mai mare ca si un soft optimizat de tuneri. Cred ca acest lucru este destul de des intalnit mai ales la utilitarele cu motor subdimensionat din cauza turbinei si a softului.

Nu sunt sigur de treaba asta dar aduc ca exemplu prima serie de Loganuri care au fost rechemate la service pentru ca aveau un consum destula de mare. Din cate stiu eu s-a facut o resoftare, nimic hardware.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara de resoftare nu ai schimbat nimic la masina?

101-131 si 70-95 (aici mi se pare socul mai mare)?

facem doar din butoane?

doar din butoane, dupa ce a citit informatia cu un laptop, a trimis mail la firma si dupa 1 ora am primit mailul cu informatia modificata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ziua de azi totul se face din butoare,sunt din ce in ce mai rare masinile cu desfacere de eeprom and stuff

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca prin "doar din butoane", docman se referea la faptul ca nu au fost modificari hardware, ci doar soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. Mi se pare totusi extrem de mare cresterea de putere doar din niste linii de cod. Nu zic nu, insa raman sceptic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puterea obtinuta in urma resoftarii este reala. Am testat demarajul, reprizele si sunt comparabile cu masinile echipate cu motorul respectiv. in cazul vitezei peste tot se spune ca viteza creste cu 5-7 km/h, dar la mine a crescut la fox cu 14km/h iar la touran cu 13km/h. Ca dezavantaj foxul scoate mai mult fum, la touran nimic negativ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca ex de reprize, touranisti pot testa: in viteza a 6-a de la 100km/h, apasat maximum:

100-120km/h=5s

100-140km/h=10s

100-160km/h=16s

100-180km/h=26s

mai mult nu am testat ca eram cu sotia si cu fetita in masina, dar voi testa si altele cu alta ocazie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in viteza a 6-a la 100km/h cate rpm ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind din contractul casco am dat peste urmatoarea chestiune: "3.EXCLUDERI... 3.8. Pagube produse autovehiculelor care prezinta modificari constructive neomologate de Registrul Auto Roman". Pentru cresterea cailor e nevoie de aprobarea RAR (eu stiu ca da, dar nu sunt sigur)?

Cat timp si bani e nevoie pentru aprobarea RAR in aceasta privinta?

P.S. Stiu ca sunt putine persoane care se uita cati cai ai, dar eu as vrea sa fiu perfect legal :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in viteza a 6-a la 100km/h cate rpm ai?

putin peste 2000 rpm,( deci nu rup axul turbinei si nici surge nu am simtit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind din contractul casco am dat peste urmatoarea chestiune: "3.EXCLUDERI... 3.8. Pagube produse autovehiculelor care prezinta modificari constructive neomologate de Registrul Auto Roman". Pentru cresterea cailor e nevoie de aprobarea RAR (eu stiu ca da, dar nu sunt sigur)?

Cat timp si bani e nevoie pentru aprobarea RAR in aceasta privinta?

P.S. Stiu ca sunt putine persoane care se uita cati cai ai, dar eu as vrea sa fiu perfect legal ;)

stiam ca exista o limita de x% peste puterea de fabrica unde ai nevoie de aprobare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!