Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Ai curatat debitmetrul cu carbusolv?? Nu vreau sa te sperii dar toti cei care au facut asta pana acum s-au mai bucurat de el cateva zile... si dupa aia pok !

Da. De ce s-ar strica nu vad.

Poate esti amabil sa-mi explici si mie :lol:

Deci stai putin ca m-am mai gandit. Eu nu l-am cufundat in carbusolv ci am curatat cu multa rabdare si cu o pensula mizeria de-acolo. Atata cap am si eu ca nu e bine sa-l cufunzi in carbusolv dearece acolo se afla un motoras pas cu pas, carbusolvul posibil sa topeasca ebonita daca este ebonita pe-acolo, izolatii si-asa mai departe. Deci nu l-am cufundat, am folosit o pensula si o carpa, precum si niste aschii din lemn de brad. A nu se folosi unelte metalice pentru ca zgarie. La fel am procedat si in cazul EGR, insa acolo am deschis fortat valva si-am blocat-o cu o aschie de lemn ca sa pot curata bine. :icon_thumright: Succese !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai au incercat altii si dupa cateva zile le-au facut pomana :). Am citit si eu mai demult pe forum. Probabil carbusolv dizolva si ceva din debitmetrul.

Dar poate esti tu mai norocos si nu o sa patesti nimic.

LE:nu era carbusolv ci spirt. Poate la urma urmei nu patesti ca aici !

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu, EGR-ul poate da ulei prin doua locuri:

1.pe la cele 2 orificii de compensare- caz in care garnitura(membrana) este rupta

2.pe la ax, caz in care incercati sa schimbati bucsa (dinspre valva clapetei de oprire) sau egr-ul cu tot

daca ii scoti furtunul, nu mai da ulei pentru ca nu se mai creeaza vacuum si astfel nu mai sunt absorbiti vaporii din galerie, (vapori care se racesc si devin ca uleiul si care curg prin cele doua gauri- vezi simptoma nr. 1, cu membrana fisurata) :))

Modificat de geo2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mie tot nu mi-e clar ceva. Mie-mi iese prin orificiul din stanga cum te uiti din fata la masina. Acuma.. Daca scot furtunelul nu o sa mai arunce nu? Bun dar de ce ajunge ulei in primul rand acolo? Si daca n-ar iesi ce s-ar intampla cu acel ulei? s-ar arde in motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ajunge ulei, ajung vapori de ulei, care evident s-ar arde :D

Deci ca sa clarific o chestiune. Imi pare rau ca n-am avut aparat de fotografiat aseara. Nu aveam acumulatorii incarcati. Nu am desfacut debitmetrul, n-am umblat la nici un contact. Am curatat clapeta. Voi stiti ce e aia o clapeta ? Mi se pare mie sau nu ne intelegem ? Nu a ajuns carbusolv la contactele mufei, cu atat mai putin la motorasul pas cu pas al debitmetrului. Am curatat clapeta ca sa fiu sigur ca inchide cum trebuie si peretii interiori ai debitmetrului cu mare atentie si o pensula. Acuma daca pica, asta e, dar ma indoiesc. O sa verific acum pe vag-com valorile date de debitmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aratati-mi si mie motorasul ala de la debitmetru...unde draq o fi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e bagat intr-o capsula metalica. Nu se vede nici macar parghia de actionare a clapetei. La un coleg am observat ca se vede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune o poza...sint convins 100% ca nu vorbim de acelasi lucru...debitmetrul NU ARE NICI UN MOTORAS...mai exista un model de debitmetru cu potentiometru actionat de o clapeta de aer...dar ala nu s-a montat pe golf 4...pe audi b4 prin '90-'94 cu motor 1z....si nici ala n-are motoras...

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Inginerul debitmetru e ala din link-ul pus de mine mai sus. Despre ala vorbesti ?

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Passat din 2002, 101 CP si mecanicul de la service, mi-a spus ca trebuie schimbat EGR deoarece are pierdere de ulei. Mentionez ca masina merge foarte bine. Poate fi reparat EGR -ul sau inlocuit cu unul nou? Cam cat costa unul nou? Cauzele defectarii ? Va multumesc.

salutare ! din cele citite si vazute pe forum ! nu trebuie decat sa dai jos EGR curatat foarte bine de depuneri etc. si pus la loc asa cum trebuie ,operatie facuta de unul care stie cat de cat si a mai facut deci nu are rost sa il schimbi ! bafta si spor la treaba !si stai linisit ca pe acolo nu circula ulei din motor :D) sunt pur si simplu gaze ale motorului~!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat clapeta. Voi stiti ce e aia o clapeta ? Mi se pare mie sau nu ne intelegem ?

Noi stim, tu stii ce e ala un debitmetru? Nu are nici motoras si nici clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, m-am referit la intregul ansamblu. N-am dat jos de pe ansamblu debitmetrul propriu-zis. Aia tot incercam sa subliniez. Ma duc sa fac poze la ce si cum ca sa vorbim pe concret. Poate nici nu e ala debitmetrul. Oricum nu e cazul sa :) in mine. :P

Promit ca :D :P

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul o fi citit pe corpul egr-ului ca scrie pierburg asa ca ...de aici confuzia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana se incarca acumulatorii la camera incerc sa explic ce-am desfacut. Langa corpul egr, mai precis in stanga egr-ului ce e ? Pe corpul ala sta scris Pierburg si sigla VW. Piesa aia in mod sigur are un motoras pas cu pas inauntru si o clapeta ce seamana cu o clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana se incarca acumulatorii la camera incerc sa explic ce-am desfacut. Langa corpul egr, mai precis in stanga egr-ului ce e ? Pe corpul ala sta scris Pierburg si sigla VW. Piesa aia in mod sigur are un motoras pas cu pas inauntru si o clapeta ce seamana cu o clapeta de acceleratie.

piesa aia care seamana cu o clapeta de acceleratie, din stanga egr-ului (cum te uiti din fata masinii), este clapeta de obturare a admisiei de aer, cu rol numai si numai la oprirea motorului(pentru a nu tremura cand acesta se opreste). cand acea clapeta nu inchide bine, etans, cand opresti motorul acesta trepideaza, se zgaltaie toata masina. nu are nici un motoras acolo, este actionata doar pe sistem vacuumatic

este ca o capsula de plastic,neagra, cu o tija. daca scoti furtunul si tragi cu gura ai sa vezi ca e actionata acea tija

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu stiu cum sa-ti spun dar n-are nici un furtun. O fi clapeta de opturare a admisiei de aer dar a mea are o mufa care intra in ansamblul asta. De unde deduc ca e actionata electric. Precum spuneam scrie mare pe ea Pierburg. In EGR intra intr-adevar un furtunas de vacuum. EGR-ul l-am studiat la scoala asa ca stiam cum functioneaza, dar piesa asta am dedus eu in prima faza c-ar fi debitmetrul de aer dar am tot stat sa ma gandesc ca totusi nu are cum sa fie. In fine. Este evidenta confuzia deoarece stiu ca sunt doi producatori de debitmetre pentru golf IV si anume Pierburg si Bosch. Raman si pozele pe maine ca deja e noapte. In orice caz am incercat sa inchid clapeta si se aude ca inauntru e un mecanism, adica o tija de actionare si un motor. Poate ma insel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@inginerul...inginere,daca e vorba de motorul din semnatura(AXR),nu mai e nevoie de nici o poza...axr are 2 egr-uri...cel de deasupra(care are linga el mecanismul clapetei de obturare) l-ai confundat cu un debitmetru....e adevarat ca are ceva motoras pe-acolo,dar confuzia e destul de grava,e ca si cum ai confunda un passat albastru cu un logan rosu...nu vreau sa te supar,dar atita timp cit nu esti sigur de o afirmatie,nu o posta...e valabil pt. toti forumistii,mai ales in ariile tehnice...ne bagi in ceatza pe toti...ma gindeam ca a aparut ceva model nou de debitmetru...inca o data, te rog sa nu te superi....

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma supar. N-am de ce. Desi comparatia ta e poate cam deplasata. Nu te invata la scoala chestiile astea. Astea se invata din experienta. Fiecare motor are particularitatile lui. Am reperat cred si debitmetrul. E undeva in dreapta, mai spre filtrul de aer ?

Spune-mi te rog, poate te pricepi. Am observat ca lucreaza amandoua. Nu stiu cat de bine. Cum stiu daca lucreaza bine. Se vede pe vag-com ca functioneaza, dar .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motor tot AXR - EGR-ul este compus din doua parti, prima parte cu clapeta si cu motorasul si a doua care esta egr-ul propriuzis care este o valva actionata prin vacuum. Prima parte este actionata electric(mufa de contact se gaseste dedesuptul piesei).

Debitmetrul este piesa imediat de dupa filtrul de aer care are o mufa deasupra, este prins numai cu doua suruburi de corpul filtrului de aer iar in partea cealalta cu un colier metalic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine c-am clarificat. Cer scuze pentru inducerea in eroare :). Sper sa nu.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

inginere inginere... scuzele sunt scuze, dar eu chiar nu stiu ce te-au invatat aia la facultate, ca din cate am inteles de la tine ai facut ceva legat de masini....insa in urmatorul post poate confunzi pompa de injectie cu filtrul de motorina si le explici altora ce si cum sa faca sa il/o curete....As fi muuuuuuuuuuult mai rezervat in locul tau legat de "explicatiile /sfaturile tehnice avizate" pe care le dai, nu de alta dar nu reflecta nickul tau :) si nu ai nici o atitudine exemplara. Ca de exemplu :

I-ai facut cretini pe cei cu Logan

Ai confundat sonda lambda - neexistenta ,cu catalizatorul

Ai confundat temperatura cu vascozitatea si te-ai vexat degeaba cand ai fost corectat

Si mai sunt multe multe... crede-ma.

In alta ordine de idei, MAF ul "scoate" ca sa zic asa un "voltaj" ( nu intru in detalii ca sunt convins ca stii cum functioneaza)iar daca ala e bun, e citit corect de ECU si transformat in cantitate de aer care "curge" , deci e OK. Nu prea se poate sa vezi valoare corecta de MAF in VAG com si sa nu fie BUN in realitate. Eu nu vad cum, in ideea ca faci testul corect la mai multe turatii, etc.

Cred ca se acuza EGR si se dezactiveaza de catre foarte multi fara sa fie adevarata vinovata pentru multe situatii de accelerare lenesa....

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca la scoala ne invata de motoare VW ? Te inseli. Daca vrei sa-ti spun partile constructive ale pistonului, cu mare placere, daca vrei sa-ti proiectez un ambreiaj, de asemenea cu placere. Precum bine stii exista mai multe modele constructive la EGR, acestea diferind de la un constructor la altul. Am zis eu ca dau sfaturi tehnice avizate ? Sa-mi arati si mie unde. Ma asteptam sa :) . Pentru cealalta ordine de idei multumesc.

Nicaieri nu este descris exact EGR-ul la tipul meu de motor. Nu pot, si nu am de unde sa stiu tot. De-abia termin acum facultatea. Mai ai rabdare sa capat un pic de experienta. Pana acum am lucrat in proiectare, dar mi s-a acrit de tot. Ideea e ca-mi place foarte mult meseria de inginer AR, restul o sa vina pe parcurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@I am stealth, daca ai citit ce am scris mai sus in acest topic: am spus foarte clar ca anularea EGRului nu duce la cresteri de performanta DAR ajuta la oxigenarea motorului si mai mult decit atit la mine nu mai este nici un strop de ulei pe corpul exterior al EGRului iar in interior este un pic mai curat.

@Inginerule ai cam picat la examenul EGR :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa o fi. Oricum am reusit sa-l curat si sa-l aduc la viata. La cat era tija de murdara nu mai lucra. Majoritatea solutiilor constructive se bazeaza pe o capsula vacumatica care contine o membrana care actioneaza mecanismul. Asta la diesel. La benzinare se practica solutia actionarii electrice. Clapeta de opturare a admisiei de aer nu e prezenta la multe motoare diesel. De aceea cred ca nici nu ne-a fost prezentata la cursuri. Asta e, mai am de invatat la capitolul motoare vag. Nu mi-e rusine sa recunosc ca nu stiu multe despre aceste motoare, dar promit sa invat :D

In alta ordine de idei am observat ce mare importanta au o-ringurile de la filtrul de motorina. Cele vechi erau praf. Alta masina acuma :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan cum ai anulat EGR-ul? Ai scos vacumul pur si simplu sau ai schimbat si EGR-ul cu o teava?

Oricum...nu iti apare un CEL pe bord sau esti dintre norocosii la care nu apare? Eu am incercat scotand doar vacumul...si imediat mi-a aparut eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!