Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

La mine curge ulei dar foarte putin pe unde e sageata rosie.

E problema daca furtunul din stanga care intra in galerie nu etanseaza prea bine in zona colierului ?

post-10294-1171656470_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ceva normal, defapt asta e boala lor. Vaporii de ulei ce vin de la turbina trec de ntercooler si iti ies tie pe acolo. Nue o problema deat pana cand EGR-ul se va murdari destul de mult incat s anumai functioneze corect, iar atunci il vei anula :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, profit de thread si postez si eu aici

De cand am luat masina, Seat Arosa '01, sdi, am observat ca furtunul care se infige in EGR este scos. Mi-am zis ca il infig eu la loc cand imi amintesc, ei bine, nu. Tamburusul pe care se pune furtunul este rupt.

Acum intrebare, are rost sa lipesc un tamburus, sa cumpar alt EGR, sau ceva de genul?

Mentionez ca motorul merge bine, chiar are nevoie de dispozitivul asta?

La un Ford mai vechi furtunul ala care venea la EGR era chiar infundat intentionat, iar cand l-am desfundat si pus la loc, masina mergea incomparabil mai rau, mult fum negru, lipsa putere... pana la urma l-am dopat la loc.

Atasez si o poza cu obiectul muncii

post-9772-1173868892_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era scos lasa-l scos si nu o sa ai nici un fel e belele. Al meu era anulat cu un surub si un colier pe furtunul de vacuum inca din Olanda de unde am luat masina :). Unii au impresia ca nu treci ITP-ul fara el dar stai linistit ca eu l-am trecut lejer si fara "spaga".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura diferenta e ca polueaza putin mai mult si creste temperatura in timpul arderii.

Cresterea temperaturii inseamna mai mult nox, deci nu va ganditi ca vi se topeste ceva prin motor sau mai stiu eu ce...

Modificat de andu911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat EGR-ul dupa 2000 rpm numai e folosit e clar ca temperatura tot ajunge la acelasi nivel, mai repede sau mai incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea si eu sa va intreb ceva. Daca se scurge ulei pe la EGR se poate face ceva? Eu am vrut sa-l demontez, dar am vazut ca are un surub undeva sub el foarte greu accesibil si m-am lasat, deocamdata. Am observat ca uleiul ala iese printr-o gaura de lateral. Daca gasesc o metoda s-o "blindez", e vreo problema? Cine a mai facut asa ceva sau a demontat, il rog sa ma lumineze si pe mine cu cevaidei, mai ales cum se desface. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul respectiv scapa pe la garnitura de cauciuc dintre EGR si galeria de admisie si se poate uneori da ffff rar pe la imbinarea dintre conducta de noxe si EGR. Eu iti sugerez sa il dai jos sa il cureti si sa il pui la loc fara sa iti faci prea mari griji de ulei. Ca sa il dai lejer jos scoti mai intai conducta de noxe si pe urma cele treisuruburi ce tin prins EGR-ul de galeria de admisie. Scurgerea de ulei pe acolo este boala tdi-ului si daca nu s-ar scurge pe acolo ar fi ars in motor :). Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai imi fac, ca deja imi murdareste tot ce prinde in jur. Deci o simpla garnitura e de vina? M-am uitat la Passatul unui priete, exact acelasi tip, acelasi motor si e curat ca lacrima. Eu am crezut ca e ceva bolt uzat pe-acolo. Ma gandesc ca se poate schimba garnitura respectiva, nu? Ca nu-mi place treaba asta deloc. As vrea sa caut pe la magazine o garnitura dinaia si sa desfac pe-acolo, sa curat si sa rezolv problema. Care e conducta aia de noxe? Nu are cineva ceva poze cu ce e de desfacut si ce trebuie curatat, si mai ales care e garnitura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand mi-am luat masina am fost pentru o revizie la un mecanic. A vazut EGR-ul plin de ulei si mi-a zis ca trebuie schimbat. Asa ca l-am comandat (7 mil) fuga la service si l-am schimbat (600.000 lei manopera). N-am remarcat nici o schimbare in comportamentul masinii dupa inlocuirea EGR-ului (aprox 5000 km de atunci)

E drept ca de atunci nu a mai aparut nici un firicel de ulei in zona lui dar cred ca puteam merge linistit si cu cel vechi. Am ramas surprins cand l-am dat jos ca nu avea apoape deloc mizerie/calamina in el (cam 1 mm pe pereti si atat). Masina are 100.000 km.

Asa ca zic sa nu il prea bagati in seama !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la mine sant convins ca merge bine, dar face mizerie de numa. De aia vreau sa-l dau jos. Garnitura o venit cu el, sau ai cumpart-o separat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu ca la masina mea m-am uitat la EGR mai mult ca sa "verific" si din curiozitate avand in vedere ca atatia o blameaza pentru mizerie, etc...nu a fost cazul la mine, in sensul ca dupa parerea mea in zona aia este destul de "larg" si nu conteaza prea mult. Mi-am dat jos si mi-am curatat galeria cam degeaba exact pentru ca am dat de mizerie acolo cand am curatat EGR. Parerea mea e ca 99% din mizerie acolo e datorata CCV care aduce ulei mult mai mult decat ar trebui...Nu sunt convins deloc ca un EGR care functioneaza BINE dauneaza prea mult prin plusul de "mizerie" adus acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing. Catalin Duran

Salut.

EGR: Exaust Gas Recirculation prin definitie, asigura recirculare gazelor nearse in camera de ardere. Volumul de gaze adus inapoi in cilindru poate fii in unele cazuri si de 70%! Concluzie un motor poate functiona mai bine fara EGR, dar automobilul va consuma mai mult, si va polua mai mult. Ca un exemplu : In Germania daca mergi cu EGR defect, calculatorul de bord retine aceasata defectiune din data in care a aparut si pentru fiecare zi de defectiune in care automobilul a circulat se plateste amenda. La noi nu se pune asa problema. Va sfatuiesc sa remediati problema pentru ca o sa economisiti combustibil.

O zi minunata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi foarte curios cata amenda a platit posesorul Audi-ului meu ce a avut anulata valva de mai bine de 1 an inainte a o cumpara eu si de a o aduce in Romania. Precizez ca masina avea reviziile la timp facute iar egr-ul anulat cu surub si colier pe furtunul de vacuum. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mult. Ca un exemplu : In Germania daca mergi cu EGR defect, calculatorul de bord retine aceasata defectiune din data in care a aparut si pentru fiecare zi de defectiune in care automobilul a circulat se plateste amenda. La noi nu se pune asa problema.

de curiozitate stii cumva adresa unde stocheaza data la acre a aparut defectiunea? ca eu unul sunt tare curios cum verifica ei cate zile am mers fara egr :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presupun ca poti zice ca ai mers O ZI, pentru si ca tocmai te-ai prins ca ti s-a stricat :lol: si nu ai mai mers cu ea..... Iar pe toti acei km i-ai facut inainte de a se defecta:D...

@ domnul inginer Catalin, "fii" se scrie "fi" in contextul respectiv..

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca in Germania computerele masinilor au un calendar, unde noteaza datele defectiunilor, zilele de utilizare cu ceva defect, calculeaza amenda si o pun in cutia postala... Cei care doriti masini second hand din Germania ar fi bine sa cautati modele fara calendar fiindca s-ar putea sa apara vreun inginer in Romania care sa propuna si la noi aceste amenzi. Mare atentie! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti amabil imi poti spune si mie unde se stocheaza aceste date? pt ca eu unul nu stiu sa existe atfel de memorii

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurul loc poate fi creierul vreunui inginer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti amabil imi poti spune si mie unde se stocheaza aceste date? pt ca eu unul nu stiu sa existe atfel de memorii

Nu stiu daca nu se refera la Asta :) Dai click pe "Mode 1 Read Dat" si vezi ce scrie pe-acolo. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma se pune prob ca unele ecu nu vad cand este dezactivat egr si sunt f multe cazuri, oricum e destul de tare faza care permite citirea distantei parcurse cu becul aprins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. Va sfatuiesc sa remediati problema pentru ca o sa economisiti combustibil.

O zi minunata.

Eu am consum 5,2 ( EGR busted !) , cam la cat sa ma astept daca il reactivez?

La diesel EGR-ul are cu totul alt scop decat reciclarea gazelor nearse pt a scadea consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci EGR-ul nu are rol de a reduce consumul ci consumul redus este n efect al recircularii gazelor. Astfel gazele deja arse in momentul in care sunt recirculate permit motorului sa functioneze la o temperatura mai joasa (gazele arse nu pot intretine arderea) limitand astfel apritia Nox (Nox apare la temperaturi de functionare ridicate ale motorului). Datorita faptului ca gazele sunt recirculate cantitatea de motorina injectata este mai mica (ea fiind direct proportionala cu cantitatea de aer proaspat admisa), de aici si consumul ma redus la relanti si/sau sub 1900-2000 de ture (plaja in care functioneaza EGR). De remarcat este faptul ca e posibil ca EGR sa manance cativa cai (pierdere luata in calcul de producator).

Va rog frumos sa ma corectati daca am gresit pe undeva (nimeni nu e perfect :rolleyes: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TDI-uri cel putin EGR are ca scop reducerea emisiilor de NOx. NOx adica oxizii de azot se formeaza in urma combustiei DACA si numai DACA exista un surplus de oxigen considerabil. Cum motoarele Diesel functioneaza constructiv cu exces de oxigen la ralanti si sarcina slaba s-a facut acest EGR pentru a micsora tendinta de generare de NOx. Nu vad cum EGR-ul dezactivat va afecta consumul. Eu am EGR dezactivat fizic (blocat mecanic cu saiba oarba) de vreun an juma' si nu am vazut vreo modificare a consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!