Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Mașina e fabricată până în 01.03.2003? Sau după? Atunci s-a făcut trecerea de la 045131501L la 038131501AR (coduri actualizate).

 

Aș zice că până în 01.03, dat fiind faptul că pe mașină ai 038131501E. Acesta a fost upgradat cu timpul la 045131501L. Deci te uiți greșit la 038131501AR...

 

Pentru 045131501L găsești Pierburg 7.24809.17.0.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Aha, deci trebuie sa ma iau dupa codul trecut pe capsula vacuumatica.

 

Nu stiu sa-ti spun exact cind este fabricata masina. Tot ce stiu, este ca a fost inmatriculata in 08.05.2003 si drept urmare banuiesc ca-i fabricata inainte de 01.03.2003. Eventual daca-ti dai tu seama dupa VIN : TMB GP4 1U 7 3 2 778534

 

Ciudate mai sint si codurile astea. Deci pina in 2003 erau valabile codurile cu 045 in fata si dupaia sa trecut la cele cu 038 in fata. Cu toate astea, rabla mea are cod cu 038 in fata, care nu ar fi trebuit sa existe la vremea respectiva. Si mai ciudat este ca masina prietenului meu de la care am luat egr-ul, are motor AGR si este fabricata in 1998, deci ar fi trebuit sa aiba egr cu 045 in fata si cu toate astea si asta este tot cu 038 in fata, adica ceva ce nu exista si mai clar :D . Plus ca pe egr-ul luat de la el mai este trecuta si data: 07/98 :D (un EGR care exista cu 5 ani inainte de a se fi nascut oficial :D )

(Sper sa nu te superi pentru ce am scris mai sus. Stiu ca te pricepi foarte bine la coduri si intodeauna o sa tin cont de sfatul tau)

 

1604833347_EGROtiAGR-Capac.thumb.jpg.9a0764da4d101eed69cd311061d93e30.jpg

 

Nu vreu sa-mi cumpar EGR nou. Vreau sa stiu daca EGR-ul primit (pentru todeauna) cu A la coda, este sau nu compatibil cu EGR-ul meu defect cu E la coda. Iar daca nu este compatibil, as vrea sa-mi cumpar un EGR din dezmembrari cu E la coada, dat jos dupa spusele vinzatorului de pe un ASV, ca sa fiu sigur ca este 100% compatibil cu rabla mea.

De ce vreau asta: Pai in urma cu ~2 ani am luat un MAF Pierburg 7.22684.15.0 care sa dovedit ca nu sa nimerit la motorul meu. Anul asta am schimbat turbo si am cumparat alt MAF Pierburg 7.22684.18.0 (cum recomanda toata lumea pe forum) si se pare ca nici asta nu este bun la ce am eu. Oricit am incercat sa reglez turbo din surubul de stop, pe EGR am avut valori la relantiu de ~170 mg in ON si ~350 mg in OFF si fara sa mai umblu deloc la reglaje, daca am pus MAF-ul vechi (care este de ALH si nu de ASV cum ar trebui), sau modificat valorile la ~200 in ON cu 470 in OFF, ca prin minune. Asa ca acum am 2 MAF-uri noi cu care nu am ce face :D

Cu turbo vechi, rabla mea tragea foarte bine. Nu era perfect reglata, dar tragea super bine si consuma putin. Acum am pus turbo reconditionat si am schimbat egr-ul, ca pe cel original se pare ca l-am stricat eu, ca l-am tinut prea mult la inmuiat in benzina. Ulterior masina nu a mai tras mai deloc si am avut prea multe gaze recirculate de EGR. Ulterior am mai reglat turbo si masina trage "bine" dar nu suficient de bine. Deaia dupa patania cu MAF-ul ma gindesc daca ar fi sau nu o idee buna sa-mi iau alt EGR din dezmembrari, care sa aiba exact codul ce-l aveam si eu.

 

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cere pe topicul dedicat sa-ti fie decodata seria VIN, o sa ai nevoie si cu alte ocazii, cu ocazia asta afli si cand este produsa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am cerut. Multumesc pentru sfat. Nu stiam ca exista topicul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin71_skoda, acum ca s-a aflat ca masina ta este produsa in 28.03.2003, rezulta ca EGR are codul:

- 038131501AR - supapa recirculare gaze esapate

 

Supapa EGR cu acest cod s-a folosit din 1990, de ex. pentru cod motor AVM, BEU, dar in timpuri ceva mai apropiate, la Skoda Fabia, din 2000, deci nu este un cod nou.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Ok, insa tot nu am lamurit problema care ma roade pe mine, deoarece eu pe masina nu am avut din fabrica EGR cu AR la coada, ca am avut cu E la coada si acum am pus unul cu A la coada si tot nu stiu daca cele doua sint sau nu 100% identice (ala cu E si ala cu A). Ma gindesc ca poate ca nu au "supapa" chiar identica si poate ca unul deschide mai mult si altul deschidea mai putin. Sau poate ca sint identice si am probleme in alta parte de am acum prea multe gaze recirculate si nu reusesc sa le scad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa fi sigur de piesa de pe masina doar daca o ai de noua, altfel nu ai cum.

 

Codul de piesa 038131501E a fost inlocuit in 11.02.2002 cu 045131501C, care la randul lui a fost inlocuit la 06.01.2010 cu 045131501L, asta la Skoda.

 

In concluzie, respecta codul indicat de ETKA pentru masina ta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Masina o am de noua si de foarte multi ani mi-o repar singur. Deci sint 100% sigur ca ETKA greseste in cazul masini mele. :D Nu avea cine sa-mi schimbe egr-ul gratis, fara sa stiu si eu :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am intalnit pana acum ca ETKA sa fi indicat gresit o piesa.

 

Avand in vedere ca masina ta este fabricata la 20 de zile dupa ce s-a schimbat codul EGR-ului, ma gandesc sa nu fi fost o perioada de tranzitie si masina a venit cu vechiul EGR....

Daca este asa, si esti convins ca nu ti-a schimbat nimeni EGR-ul in garantie sau cu alta ocazie in service, atunci foloseste codul celalalt 045131501L.

In dezmembrari trebuie sa cauti tot timpul ultimul cod din istoricul evolutiei lor, pentru a lua cat de cat o piesa mai noua.

 

Codul 038131501A a fost inlocuit in 31.08.1998 cu 038131501E, care a fost inlocuit dupa schema pe care am scris-o deja mai sus.

De mentionat ca 038131501A n-a fost niciodata instalat pe Skoda.

 

In foto oficiala de mai jos este 045131501L. 

image.thumb.png.d0cd0ba59efd2351a33d018bf72f2fdc.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

La 1 an si 20 zile :D

Masina a fost la reprezentanta de 4 ori pentru schimb de filtre si ulei. Ultima data a fost in 18.10.2005 cind aveam 56.000km la bord. De atunci nu a mai vazut niciodata reprezentanta. Asa ca-mi este greu sa cred ca au schimbat EGR-ul in intervarul asta de timp, fara sa spuna si fara sa-l treaca in cartea de servis. Dar orice este posibil. Cert este faptul ca masina a tras foarte bine cu EGR-ul cu E la coada.

De egr-ul cu A la coada nu pot sa spun nimic, deoarece prietenul de la care l-am luat nu a cumparat Skoda de noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin71_skoda, de ce 1 an și 20 de zile? Dolfin nu se referă la data la care s-a schimbat piesa X (11.02.2002), ci la data la care s-a făcut trecerea de la piesa X la piesa Y (01.03.2003).

 

Facem altfel:

Piesa X (valabilă pentru mașinile fabricate înainte de 03/2003) a trecut prin mai multe coduri, de-a lungul timpului: 038131501E, 045131501C și 045131501L.

Piesa Y (valabilă după 03/2003) a trecut și ea prin: 038131501M și 038131501AR.

 

Cu bold cele mai recente.

Dacă cu 501E a mers bine mașina, continuă cu noul cod aferent acelui tip de piesă, și anume 501L.

 

Problemele tale au început după recondiționarea turbinei, care a fost făcută prost.

Nu înțeleg de ce cauți probleme la MAF/EGR când mașina ta intră în limp mode cu turbina "recondiționată". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Cu codurile m-am lamurit. Am aflat ce ar fi trebuit sa fie pe o Skoda fabricata in 28.03.2003. De ce eu am altceva, cine stie.

Intradevar, problemele mele au inceput cind am inlocuit turbina originala, cu o alta turbina reconditionata (aia originala am pastrat-o). Insa nu as fi vrut sa dau din start vina pe turbina noua, avind in vedere faptul ca pe linga turbina, am demontat toata partea de admisie ca sa o curat si am stricat EGR-ul meu si l-am inlocuit cu ce am gasit si eu mai repede (prietenul de la care am luat egr-ul are skoda pe butuci si nu mai vrea sa o repare si ma lastat sa iau tot ce vreau eu de pe ea, gratis). De MAF m-am legat deoarece nu mai este cel original, ca l-am schimbat in urma cu peste 10 ani cu unul cu cod de ALH (ca asta era pe stoc la magazin) si in urma cu ~2 ani Lupo_BV a spus ca de pe la un 2.500rpm in sus este cam lenes si deaia m-am decis sa-l schimb si pe asta. De peste 10 ani folosesc un BOSCH F00C 2G2 055 cu care masina a mers totusi bine si cum am vazut ce mare diferenta este cind pun un Pierburg 7.22684.18.0, m-am gindit ca poate ca nici egr-ul cu A la coada nu o fi compatibil cu cel cu E la coada si deaia am zis sa intreb.

 

Din cite inteleg eu, tu zici sa renunt la 038....A si sa caut unul 045...L . Dar 045...L o sa fie compatibil cu ce am avut eu, adica 038....A ?

Intreb deoarece undeva pe forum am citit ca daca intru la Adaptare in canalul 03 pot modifica modul de functionare EGR. Eu inteleg faptul ca in timp codurile de EGR sau tot schimbat. Dar oare nu cumva pentru fiecare EGR dinasta nou o fi trebuind sa modifici si canalul 03 de la Adaptare ca sa functioneze bine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

 

Daca dintre voi cei mai experimentati ma poate ajuta cineva cu un sfat, am urmatoarea problema : acum 5 luni motorul meu CBBB de pe Passatul B6 a intrat in limp mode cu spirala aprinsa intermitent, o duc la un mecanic pune diagnoza si rezultat EGR, zic bun il schimbam el spune sa montam Pittsburgh pentru ca este de calitate buna, zis si facut si a montat EGR nou de fata cu mine dau banii si plec, inca de dupa montaj am avut usoara impresie ca masina nu trage corect dar zic na poate doar sunt eu nebun...... De acum 2 luni surpriza iar spirala aprinsa intermitent  periodic (daca opresc motorul dispare ) cu limp mode si eroare pe EGR- P0403 fix aceeasi situatie......, el cam habar nu mai are ce sa faca si ma evita grav, piesa fiind cumparata de el......

Va multumesc tuturor pentru sfaturi...., sunt cam blocat in problema pentru ca in momentul in care voi duce masina la alt mecanic sigur imi va soune sa schimb iar EGR.

 

Salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare ca Egr-ul vrea iar  inlocuit.

Verifica mufa/cablaj si daca astea sunt ok  ,pune egr nou  valeo 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie schimbat și răcitorul, altfel o să tot apară eroarea chiar dacă pui egr original. Știu din experiență proprie. Chiar dacă am pus original, problemele tot apăreau până nu a fost schimbat și răcitorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Revin cu informatii poate se vor mai lovi si altii de aceasta situatie, problema a fost rezolvata prin montarea unui EGR original ( second -hand pentru ca am vrut sa fiu sigur ca de acolo este problema) , masina merge perfect acum trage bine si schimbarile de viteze de la DGS sunt mult inbunatatite, nu imi explic de ce dar acum nu mai schimba subturata si retrogradeaza mult mai repede nu mai lasa motorul sa intre in trepidatii, este limpede ca pana acum nu functiona corect.

 

EGR-ul de pe CBBB nu are racitor incorporat este montat in fata ( lucru bun pentru manopera )

 

Multumesc pentru sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă poate ajuta cineva cu codul protecției termice a capsulei vaccumatice de la EGR pentru 1.6 TDI (CAYD)?

 

Am găsit codul pentru alte motoare (de ex. 03G131531F pentru motorul BKD), dar pentru al meu nu am găsit...

Ajutor!

vlcsnap-2022-07-27-01h41m59s269.jpg

Modificat de Razvan_N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îmi răspund singur, am găsit codul: 03L131531A, protecție termică capsulă vacuumatică EGR pentru motor 1.6 TDI.

8d31cf6848ef914eb9539a088943.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 18.05.2021 at 13:11, gg75 a scris:

Inainte de a schimba EGR-ul incercati sa-l curatati. Eu am muncit ceva, l-am demontat pana la ultima piesa, am curatat, degresat, spalat, uns si montat totul. Merge perfect de o jumatate de an. Clapeta de acceleratie aproape nu mai misca, iar supapa de gaze arse recirculate era complet intepenita. Am ajuns la verificarea EGR cand nu a mai pornit masina intr-o parcare. Pornea motorul si se oprea in cateva secunde. A venit un mecanic (m-a salvat) care a desfacut EGR, a deblocat clapeta si am putut pleca de acolo. Mi-a zis ca trebuie schimbat, dar am incercat totusi sa-l curat, ca n-aveam ce pierde. Spre norocul meu, chiar merge!

A trecut mai bine de un an si jumătate iar EGR-ul curățat de mine funcționează perfect. In link am pus poze si filmari.

https://binedestiutgoodtoknow.blogspot.com/2022/08/curatare-egr.html

 

Modificat de gg75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,am un Volkswagen Bora 1.9 TDI AJM si azi cand am luat masina de la mecanic pentru ca facusem schimbul de ulei si filtre, mi a spus ca racitorul de gaze este anulat si ca conductele acestuia merg in alta parte.Masina merge bine chiar nu ma plang dar imi sta chestia asta pe cap, am caut pe google unde se afla si ce face dar nu gasesc nimic asa ca va intreb pe voi.Daca se poate sa imi ziceti ce face ,unde se afla si daca e ok daca e anulat.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mașina surorei mele,un passat cc din 2012 cod motor cffa  are această eroare.

Sa fie egr pe "duca"

IMG-20221027-WA0004.thumb.jpg.dd0e1d718c1f562d3990e7f98b22ad62.jpgIMG-20221027-WA0002.thumb.jpg.61ecd2f02078dab0c8f858e484ca8174.jpg

Modificat de uratzelul_flo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie... sau din cablaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa cablaj și senzor,ar mai fi ceva de verificat?

Menționez că mașina este in Franța și imaginile de mai sus mi au fost trimise de sora mea.Luna viitoare sau in decembrie voi ajunge acolo și vreau să știu ce e de făcut Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!