Jump to content

Inlocuire Lichid De Frana


Iulian14
 Share

Postare recomandată

Ce probleme pot aparea daca schimb lichidul prin pedalare ?

M-am tot documentat si unii spun ca se poate face si la pedala,si prin forta gravitationala (adica se scurge singur dupa desfacerea aerisitorului) si cu pompa de presiune,iar toti care au facut prin pedalare nu s-au plans ulterior de probleme.

Vreau sa schimb discurile si placutele si totodata si lichidul dar problema e ca nu am si nu stiu unde gasesc sevice care sa dispuna de aparatul minune pentru schimbarea lichidului de frana,si atunci vreau sa o fac eu la pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    45

  • Al Bundy

    10

  • terminatoru

    10

  • dolphspeed99

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ia si fa schimbul de lichid de frana in modula clasic, asa cum spunea cosmin pe la inceputul topicului. Eu am schimbat automat si mi-au lasat o groaza de aer pe instalatie.

Apropo, nu gasesc in tot Iasiul asta nici un mecanic care sa vrea si sa poata sa-mi aeriseasca ABS-ul, ca nu am frane cum trebuie. In afara de Sandra Trading, imi poate recomanda cineva un service unde sa fac aceasta operatiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa faca "ABS Brake Pump Bleeding" cineva cine dispune de o interfata Vag-com dupa metoda descrisa aici.

Lichidul de frana trebuie schimbat sub presiune si dupa aceea aerisita prin metoda cu pedala, parere pur personala. Chiar se poate repeta operatiunea "pedala" dupa 3-4 zile, daca mai sunt bule de aer in instalatie care nu s-au eliminat la prima aerisire cu siguranta se elimina de data asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Apropiindu-ma cu pasi repezi de ITP am fost obligat sa schimb cele 2 furtunase de frana pe fata si cu acest prilej am schimbat si lichidul. Nu a decurs totul asa de simplu cu ma asteptam ci dimpotriva au aparut cateva surprize. In prima faza pe partea dreapta nu am reusit sa desfac furtunul de conducta in forma da S care vine la etrier fiind obligat sa-l tai si sa cumpar alta. A doua chestie ce nu am reusit sa rezolv este taria pedalei-fermitatea franelor. Franele prind dar trebuie sa apas cu forta pedala, se duce cam 20% pot sa zic ca aproape in gol de unde prinde treptat. Inainte sa schimb lichidul de 5 ani cum ciupeam de pedala masina cadea in bot. Am facut schimbul sub presiune scotand din instalatie 1L de lichid dupa care am aerisit la fiecare etrier de 3 ori. Ne mai avand lichid deocamdata l-am lasat asa urmand ca in decursul acestei saptamani sa-i mai fac o aerisire. Mai doresc sa fac si ABS Bleeding dar nu cred ca problema sa vina de acolo.

Astept idei pareri de la voi.

P.S. In data de 8 imi expira ITP-ul si nu cred ca ma lasa asa sa-l trec.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ai aer pe instalatie. Probabil a mai ramas in ABS.

Si eu am patit tot la fel dupa inlocuire. Abia dupa aerisire cu vagcom si inca o aerisire clasica la etrieri dupa inca o saptamana, si-a revenit frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o aerisire ABS si o aerisire clasica la etrieri franele sunt satisfacatoare. La un etrier spate si un etrier fata a mai fost aer. Ca sa va faceti idee ca cat trebuie aerisita am scos inca 400 ml de lichid la aerisitoare, initial acum o saptamana la fiecare am aerisit de 3X. Ca sa nu va complicati cu recuperatul ca dupa o saptamana oricum iese deja jeg din instalatie, cumparati 0,5L lichid in plus (in total 1,5L).

ATENTIE: Aerisirea trebuie facuta cu contactul pus si cand nu mai este aer in instalatie dupa strangerea aerisitorului pedala la prima apasare trebuie sa fie "beton" si nu trebuie sa se simta nici o diferenta la a doua pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

ACUM frana este tot satisfacatoare sau s-a mai modificat? Eu am schimbat lichidul de doua ori la diferenta de 3-4 ani in acelasi service, prima data sub presiune pe calculator fara pedale doar ce spunea caculatorul( adica deschide aerisitorul pe stanga , dreapta ....samd de pt fiecare roata si inca o data pe o roata)rezultat nu am mai avut frana cum am avut inainte de schimb.Atunci am schimbat si placutele pe fata. A doua oara am schimbat lichidul in acelasi service ( pt. ca aveau instalatia minune) dar surpriza mecanicul mi-a spus ca nu-i bine cu instalatia pentru ca mai ramane aer in ABS si mai bine clasic tot fara pedale doar dat pe rand drumul la aerisitoare pana a venit lichid nou. Rezultat frana la fel de proasta, am fost dupa ceva timp la reprezentanta vw acolo mi-a luat-o un mecanic la test si mi-a foit-o ala concluzia lui frana foarte buna, mi-a luat 100 de lei si gata. Ulterior am schimbat discurile pe fata si placutele si frana parca s-a mai imbunatatit dar tot nu e cum a fost inainte de a schimba lichidul. Adica am frana dar 10-20% din pedala e moale nu e tare de la inceput si cand stau de exemplu la semafor fac cateva pedale am pedala tare si apas incontinuu se duce usor pedala pana la jumatatea cursei. Ce sa-i fac, cum sa o aerisesc, sau poate trebuie sa-i schimb lichidul dinnou, ce lichid sa-i pun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am facut nici o aerisire. Am deschis stuturile, am lasat sa curga lichidul, am completat in vas cand s-a dus la fund de vreo doua ori si a fost super ok. Nu intra aer. Ba chiar aerul pe care il are instalatia iese afara (eu schimbasem si furtunele pe fata). Alta e treaba cu ABS, cred ca din modul trebuie sa purjezi lichidul cu Vag Com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vagcom-u zice ca trebuie sa o faci doar daca a fost golit ABS -ul si oricum eu cred ca la mine problema e de cand am schimbat prima data lichidul cu pompa , atunci cred ca am prins aer in ABS, pentru ca al doilea mecanic mi-a spus ca nu e bine cu pompa ca se poata sa nu deschida toate ventilele din ABS . Bine dar acum cum pot sa fac o aerisire corecta si cu vagcom- am interfata 10.6 . Mentionez ca masine e un passat din 2000, motor AJM, 116cp cu esp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ce cantitate de lichid de frana intra la un golf 3 1.4 , vreau sa fac schimbul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

2 litri ca sa fii sigur ca incepe sa curga lichid curat pe la toate aerisitoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti , am si eu o probleme cu farnele ( nu mai au eficenta de 100% la franare , au eficenta cam 70% )( masina este cea din semnatura , cand am cumarat masina acum 3 ani am verificat franele si erau noi , totul a fost ok pana acum 3 luni cand eficeta franelor a scazut la 70%). , drept urmare am fost in servis sa verifica daca placutele de frana sunt uzate si sa le schimb daca este cazul . La servis am constata ca placutele de frana sunt ok , cei de acolo mi-au spus ca nu are sens sa la schimb ptr. ca ma mai tin vro 15 mii de km , lichidul de frana era ok , deci nu au gasit nici o problema .

Problema este ca mie tot m-i se pare ca franele nu au eficenta 100% , poate sa fie din cauza lichidului de frana care trebuie shimbat ( am inteles de la cineva ca-si pierde din "duritate " in timp si trebuie shimbat ) ?

Astept cu nerabdare orice sfat . MS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru pretentiosi, as avea urmatoarele sfaturi:

- lichid nou

- placute + discuri noi

- tulumba de frana noua

Nu vei mai recunoaste masina dupa. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Cosmin ptr sfat , am rezolvat problema . Azi am schimbat lichidul de frana (care era ca smoala ), am aerisit instalatia , etrierele , ABS-ul ( cu vag-com) , dar problema era aceeasi , cand mecanicul aude un fasait care venea de la furtunasele de la servao frana , si acolo a gasit ca era un colier rupt si pierdea presiune de la un furtun . A schimbat colierul , are presiune acum si totul este ok , frana tine super bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru pretentiosi, as avea urmatoarele sfaturi:

- lichid nou

- placute + discuri noi

- tulumba de frana noua

Nu vei mai recunoaste masina dupa. :)

tu vrei sa zici ca tulumba se uzeaza si ea in timp,chiar daca n a avut apa sau alte probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tu de unde stii daca n-a avut vreodata apa? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

si in cazul in care nivelul este scazut este ok sa mai completez? si cu ce tip de lichid ar trebuii completat?

p.s Trebuie aerisit sistemul dupa?Nu prea ma pricep dar mai bine intreb decat sa patesc ceva sa raman fara frane.:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerisesti doar daca lichidul a ajuns mult sub minim si daca crezi ca franele nu sunt la fel de eficiente.

La mine era exact pe minim dupa o vizita la service, am completat cu DOT4 pana la maxim si gata. Nu a trebuit aerisit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sau daca umblii pe la furtunase, conducte....si automat prinde aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o intrebare.... e vreo problema daca amesteci lichid de frana Textar dot 4 cu lichid de frana Ate dot 4? Trebuie neaparat aceasi marca?

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca are ceva. Important e sa aiba aceleasi caracteristici tehnici si sa respecte aceleasi norme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa fac schimbul la lichidul de frana, si am de la schimbul trecut cam jumate de litru, si nu as lua 1 litru ca iarasi raman cu jumate in bidon, si am gasit ATE si Bosch, nu am mai gasit TEXTAR. Deci daca combin jumate jumate e vreo problema sau sa nu ma tziganesc? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine nu te tiganesti pentru 20-30 lei. Celealta jumatate de litru care iti tot ramane da-l cadou la cineva si ai scapat de stresul lui :icon_thumleft: . Iar data viitoare cand mai cumperi iei 1 litru.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!