Jump to content

Inlocuire Lichid De Frana


Iulian14
 Share

Postare recomandată

salut si la multi ani!

imi cer scuze daca intrebarea mea isi gaseste raspunsul in posturile deja existente pe forum,dar eu nu am gasit nimik relevant cu functia search!

deci vreau sa schimb lichidul de frana!

de care trebuie sa bag?e vreo norma speciala ce trebuie indeplinita sau ajunge sa fie Dot 3 sau dot 4?

ca nu stiu exact nici care dintre ele trebuie

si mai vreau sa intreb daca este complicata operatiunea,daca necesita masuri speciale.pot sa o fac la un service no name?

ce cantitate de lichid de frana imi trebuie?

si de ce sa tin seama dc ma decid ca pentru moment,pentru un scurt timp,doar sa completez?

multumesc mult

un an nou fericit pentru toata lumea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    45

  • Al Bundy

    10

  • terminatoru

    10

  • dolphspeed99

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Neaparat DOT4. Vezi ca este specificat si pe capacul de la lichidul de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am dilema asta, si ma mai intreb cu antigelul,,,inca nu sunt lamurit cu nici una pe deplin:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manualul de intretinere scrie clar dot4 la lichidul de frana si la antigel g12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu asta imi era nelamurirea, ci necesitatea schimbarii lor!

in manual nu scrie nicaieri ca se schimba antigelul, asta una la mana!

am vazut aici ca unii il schimba la 2 ani!

masina mea face curand 5!

a doua:lichidul de frana iar nu a fost niciodata schimbat!

de fiecare data la dealer mecanicii au zis ca nu e nevoie, ca ei nu schimba la nici un vw!!! :blink: !asta iar m-a nelamurit, fiinda ca la asta scrie in carte 60 mii/2 ani!

ma gandesc ca la revizia urmatoare sa iau 2 l lichid frana cu mine, si sa cer schimbul!

pt antigel , mai am o nelamurire: se gaseste f usor G12+, si din ce in ce mai rar G12!

e bun sau nu de completat?dar de schimbat?

astea mi-s nelamuririle! :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand topicul era deschis pentru lichidul de frana... iar pentru acesta scrie in manual clar schimb la 2 ani, motivele tehnice

pentru schimbarea lichidului la 2 ani s-au tot discutat pe forum. Este adevarat ca sunt unii care nu si-au schimbat niciodata

lichidul de frana si au ajuns si la peste 10 ani de functionare, dar asta nu are de ce sa devina argument.

Pentru antigel in schimb este de ajuns sa verifici concentratia acestuia in fiecare iarna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manual scrie ca 1 data la 2 ani sa se schimbe lichidul de frana ...fara numar de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze!

eu am pomenit de antigel in treacat, si pt ca cipos mi-a reamintit indicativul, am largit putin discutia, atat!

in legatura cu lichidul de frana, nu argumentam de nici un fel, spuneam doar ca de fiecare data mecanicii de la reprezentanta s-au opus, si eu personal nu am fost la toate cele 6-7 revizii la care a fost masina pana acum!

cu prima ocazie, in 2000km, ma duc cu lichidul in traista!

sunt convins de necesitatea inlocuirii lui!

va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Azi am schimbat si eu lichidul de frana, am zis sa respect ce scrie in cartea service a masinii :icon_thumright: (schimbare o data la 2 ani). La masina mea a fost schimbat acum 4 ani, conform cartii service. Pot sa va spun ca nu vad nici o diferenta. Probabil in acest fel protejam garniturile din instalatie. Oricum lichidul vechi era precum cafeaua la culoare. Lichidul nou se vede in vas precum uleiul de masa.

Am scos lichidul din instalatie cu aer la la presiunea de 1bar. Fara absolut nici o pedala. Si tot cu ajutorul aerului am si aerisit. Cam in 2 ore de munca totul s-a rezolvat. Pentru cei pretentiosi recomand schimbul. Pentru cei care au ce face cu banii, sa-l lase asa cum e.

Eu am vrut sa bag DOT5, dar dealerul de la reprezentanta din Nurnberg mi-a spus NU. DOT4 trebuie. Si am cumparat 1 litru, desi mi-a spus ca n-am ce face cu atata lichid. Intr-adevar, instalatia contine cam 700 ml de lichid. La mine atata e. Bafta celor care doresc sa-si faca schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum nene, ca pe oilshop si nu numai scrie 2 litri?? :))

ia mai da detalii despre modalitatea de schimbare ca ma roade curiozitatea!

test de frane dupa facusi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

test de frane dupa facusi?

Iti dai seama ca ala era primul lucru care l-am facut dupa inlocuire. :))

Mie mi se pare pedala mai moale acum decat inainte de inlocuire. Cei care au mai facut asta mi-au spus ca asa s-a intamplat si la ei. Abia dupa cateva sute de km s-a mai intarit pedala. Ceva de genul ca si dupa inlocuirea placutelor de frana.

Ca descriere, am explicat in mare cum am facut. Reiau:

Am folosit un compresor din ala de vopsit, dar n-are importanta, e necesara o sursa de aer comprimat. Mai departe urmeaza un pistol cu manometru dinala de umflat roti, care sa-ti arate presiunea existenta in sistem, in timp ce bagi aer.

Presiunea NU TREBUIE sa depaseasca 1-1,5 bar ca sa nu aveti surprize. Apoi urmeaza un element important - o butelie-tampon confectionata simplu dintr-un flacon de 2l cu valve de janta montate una in capacul flaconului, una in fundul flaconului. "Butelia" asta are rolul de a asigura o presiune cat de cat constanta. Apoi urmeaza un furtun de legatura de vreun metru si o alta valva montata intr-un capac de vas de lichid.

Am bagat masina pe canal, ca sa am acces la aerisitoare, am luat la rand fiecare roata, am bagat un furtunas pe aerisitor si celalalt capat bagat intr-un flacon ca sa nu curga lichidul pe jos. Am destrans PE RAND aerisitoarele de la roti cu inelara de 11 si la ambreiaj cu inelara de 9. Am lasat pana aerul a scos tot lichidul de pe instalatie. Am strans fiecare aerisitor dupa ce am terminat cu el. Lichidul vechi era ca si cafeaua la culoare. Nici nu mi-am inchipuit ca poate fi atat de uzat. Cu toate astea mergea mai bine decat lichidul nou.

In ultima faza, am umplut vasul de la pompa de frana cu lichid, am bagat iar presiune pe el, si am trecut la aerisire exact ca si cand am scos lichidul. Am tinut deschise aerisitoarele pana cand n-a mai iesit nici cea mai mica bula de aer.

Dupa toate astea pedala de ambreiaj avea cursa moarta foarte lunga. Dupa cateva pedale si-a revenit complet.

Frana a mers din prima, doar ca merge mai jos pedala. Poate intr-adevar mai trebuie asteptat. Cei care au mai facut operatiunea asta chiar si intr-un service, ne pot confirma sau infirma daca intr-adevar asa s-a intamplat si la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii. Am facut un test de frane la un service ITP, si franele au iesit eficienta 90% pe fata - dezechilibru 2, si eficienta 72% pe spate, cu dezechilibru 5. Mi-au zis ca frana e super. Pe fata maximul ar fi 100% si pe spate 80%. Insa eu tot n-am fost incantat de explicatiile lor, si nici de frana mea. Pedala prindea destul de jos, mai ales la viteza mare, si trebuia apasat foarte tare. Iar in timp ce tineai apasat, pedala se lasa in jos incet, cam 3-4cm.

Azi insa, s-a schimbat treaba. In sfarsit sant super multumit de frana :angry: :lol:

Aveam aer pe toate cele 4 conducte, la etriere.

Deci dupa inlocuirea lichidului prin metoda descrisa de mine, sau prin orice alta metoda, e OBLIGATORIE aerisirea la fiecare etrier, facand pedala. Poate imediat dupa inlocuirea lichidului nu veti avea aer la etrier, dar dupa 2-300 de km, SIGUR veti avea. Acum pedala prinde foarte sus, e foarte tare, nu e elastica deloc, si frana... nu mai vorbesc :) Cum ating pedala, cum ma arunca din scaun. Cand te gandesti ca era cat pe ce sa schimb pompa de frana, la sugestia celor de la ITP.

Pentru cei ce aveti pedala elastica, sau prinde jos, faceti un efort si aerisiti la fiecare etrier. Nu veti regreta.

Daca stau bine si ma gandesc, nu e in zadar chiar deloc inlocuirea lichidului. Eu mai aerisisem si cu lichidul vechi, dar in timp iar s-a acumulat aer. Si nu vad de unde, decat din proprietatile slabe ale lichidului vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Pentru cei care inlocuiesc lichidul de frana (si nu numai), o aerisire a ABS-ului cu vag-com-ul e cat se poate de binevenita. Conform celor spuse de cei de la ROSS TECH, daca se goleste instalatia complet, e chiar obligatoriu.

Procedura o gasiti aici: ABS Brake Pump Bleeding

Sambata m-am jucat si eu putin cu ea, si se pare ca frana e mult mai promta. N-am facut niciodata pana acum, dar ma bucur ca acum mi-a trecut prin cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No de asta chiar n-am mai auzit. Bine ca ai pus postul asta inainte sa fac aerisirea, saptamana viitoare o sa fiu cu ochii pe mecanic sa ma asigur ca face tot ce trebuie sau poate o s-o fac chiar eu dupa ce-mi devirusez laptopul. :) Is curios daca pedala de frana o sa fie mai rigida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cine n ar avea ce face si ar putea sa se apuce sa goleasca toata instalatia??aparatu ala special baga lichid in timp ce il scoate pe cel vechi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se poate face fara aparat special, se lasa sa curga lichid de la fiecare aerisitor si apoi , cand nivelul in vas a scazut, fara sa prinda aer pe instalatie se completeaza cu lichid nou. Se lasa sa curga in continuare , pana scade iar nivelul si se completeaza iar cu lichid. Se strang aerisitoarele si apoi se face aerisirea franelor, incepand cu roata cea mai departata. Se completeaza cu lichid pana la nivel

Am scos 200 ml de la fiecare roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garantia lichidului de frana este de 2 ani(in instalatie),pana si la logan se schimba.se considera ca lic. de frana este higroscopic,absoarbe apa prin furtune si capacul de la pompa de frana.apoi la intrebuintare intensa a franelor apa se transforma in vapori,de aici pedala elastica,frane" obosite" si ineficienta in franare +rugina unde nu trebuie.ca operatiune de aerisire mi se pare laborioasa si ineficienta cea cu aer comprimat,plus ca abs-ul ia aer ceea ce e total neindicat.sfanta e metoda clasica a lui al bundy.mai este o metoda,cea cu ajutorul pompei abs.adica se da iesire test pt pompa si se slabesc pe rand aerisitoarele.in acelasi timp se pune mereu lichid.functionarea pompei sa nu depaseasca 10secunde incontinuu.dar e mai greoaie operatiunea si cere 3 persoane.bafta oricum ati proceda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E buna si aia cu ABS-ul dar daca ai. Daca nu ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, cu tot cu aerisirea de la fiecare roata, cat lichid a intrat? Mai putin de 1 litru sau trebuie cumparat 2 litri de lichid frana, cum am gasit specificat in mai multe locuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai tot topicul, aflai. Iti dau eu un indiciu. Postul 9.

Si va rog, pe viitor, cititi forumul asta inainte de a pune tot felul de intrebari din comoditate. Oamenii se straduiesc sa discute aici lucruri noi, nu sa descopere marul lui Newton.

E valabil pentru toata lumea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu,insa la mine acel fenomen de pedala rigida apare cand franez la viteze de 150-160,si franez ceva mai brutal,insa nu cat sa intre ABS'ul...te cam sperie putin chestia asta.O sa arunc si eu o privire la acel stutz despre care se vorbeste pe aici sa vad daca rezolv ceva.

O alta intrebare.Pedala de frana incepe sa prinda abia de la jumatatea cursei.Daca apas pedala mai tare nu este problema,intra si ABS'ul,deci frana tine foarte bine,insa doar de la jumatete.Ar fi vreo problema daca as face aerisirea cu ajutorul VAG-COM'ului avand in vedere ca nu fac si schimbul de lichid de frana in momentul cand aerisesc(acesta a fost facut acum vreo 4-5 luni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e absolut nici o problema. E chiar indicat. Eventual mai faci o aerisire si la roti, poate ai acumulat ceva intre timp, daca n-a fost facuta aerisirea perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa caut pe net despre procedura,am inteles perfect cum se face,insa mai am cateva intrebari.

1)Cand fac aceasta aerisire din VAG-COM o sa imi scada nivelul lichidului de frana?Nu de alta,dar e mai bine sa fiu pregatit din timp.

2)Pe site-ul celor de la rosstech scrie cum ca ar trebui masina suspendata...sincer sa fiu chiar nu am idee unde as putea sa o suspend,insa am citit undeva ca nu ar fi nevoie...nu stiu ce sa mai cred.

Modificat de infoschumi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun eu, ca am facut, uite aici. Nu e nevoie sa suspendezi masina. Si nici lichidul nu scade. Fii linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stresant e...m-am chinuit 20 de minute...tot felu de sunete pe acolo...nu am reusit mai nimic,pedala este la fel.

In VAG-COM acolo sunt 4 casute...in una imi spunea sa apas pe pedala...in alta imi spunea sa dau drumul...alta imi spunea open...nu am inteles nimic :| Ba trebuie sa tin piciorul pe pedala...ba sa ii dau drumul...ori imi mai spunea sa apas de 10 ori pedala,m-am cam pierdut in ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!