Jump to content

Inlocuire Lichid De Frana


Iulian14
 Share

Postare recomandată

Pai trebuie sa urmezi instructiunile. Daca dupa operatiune, nu se schimba nimic, asta e. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    45

  • Al Bundy

    10

  • terminatoru

    10

  • doctorul

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

[select]

[03 - ABS Brakes]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

This will trigger the ABS pump to turn on for about 10 seconds. You should hear the fairly loud pump clicking during this time.

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

Cam asta scrie pe site-ul celor de la Ross-Tech...insa dupa ce ii dau Go!,nu se intampla nimic...si imi apar acolo in cele 4 casute niste mesaje.Unul este ceva de genul Press Pedal...al 2'lea Release...al 3'lea Open si in a 4'a casuta scrie Release.Si mai este si un buton intitulat On/OFF/Next.Din cate inteleg eu,tot procesul este automat.Trebuie sa fac ce scrie in cele 4casute(cele 4 mesaje ar forma o propozitie),iar dupa ce fac sa apas pe buton...insa nu are nici o logica ce se intampla cu masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

Dupa toate astea pedala de ambreiaj avea cursa moarta foarte lunga. Dupa cateva pedale si-a revenit complet.

As avea si eu cateva intrebari:

Mai trebuie aerisit si altceva in afara de etrieri?

Are vreo legatura cu ambreiajul?

In cazul in care tebuie aerisit in alta parte, unde se afla niprul respectiv?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din profil(recent adusa),dupa cartea de service,schimbul de lichid frana s-a facut la 30000km,in 2003.Acum are 112600km.De atunci nu se specifica schimbarea lichidului.Pe 17 dec.am RAR,crdeti ca as putea avea probleme la testul de frana tinind cont ca au trecut 5 ani de la schimbarea lichidului?M-am gandit inainte sa-l schimb,dar cum frina mi se parea foarte eficienta in mers,mi-a fost teama,inainte de RAR sa se umble pe la frine,ca in functie de cine face operatia,poate sa nu iasa chiar bine din prima si n-as fi vrut sa risc o respingere la RAR.Oricum l-as schimba dupa;Si inca ceva,as prefera sa fac operatia intr-un service,ca n-am conditii acasa,si ca atare stiti vreo metoda sigura de a iesi cu frina eficienta din prima?adica am inteles ca ar fi un aparat special cu care se poate face schimbarea?daca da cum este procedura cu acest aparat,ca as cauta sa fac schimbul cu asa ceva in acest caz.Multumesc anticipat.

L.E Vad ca topicul este la Passat B5,dar ca subiect mi s-a parut potrivit pt.problema mea,in fond lichidul trebuie schimbat la fel indiferent de tipul masinii.Sper ca nu se considera postat gresit.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai trebuie aerisit si altceva in afara de etrieri?

Are vreo legatura cu ambreiajul?

In cazul in care tebuie aerisit in alta parte, unde se afla niprul respectiv?

Trebuie aerisit si ambreiajul. Aerisitorul se afla pe cilindrul receptor de pe cutia de viteze. La cutia cu 6 trepte, accesul e pe sub masina, in partea soferului, adica partea stanga a cutiei. Banuiesc ca si la cutia in 5 trepte e la fel.

Aerisirea e identica cu cea de la etrieri, doar ca e cheie de 8 parca. :D

Videosergiu, citeste posturile mele din acest topic. Eu am inlocuit lichidul si ma bucur ca am facut-o. :D

Doar tu iti poti da seama daca ai sau nu probleme cu frana. Eu zic ca daca nu ai avut evenimente din cauza asta, o sa treci la ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu RAR,de fapt,sper sa fie OK.Dar am inteles ca oricum trebuie schimbat la 2 ani lichidul (chiar daca ai frane bune,pt. ca-si pierde proprietatile;unii spun si ca ar afecta garniturile chiar,sau sunt doar supozitii?)si n-a mai fost schimbat de 5 ani.Deci ar cam trebui sa-l schimb dupa RAR,nu?Si de-asta intrebam daca exista vreo metoda(dispozitiv) prin service-uri care schimba ceva mai automatizat lichidul,decat clasica metoda cu eliminarea prin scurgere.

L.E.am citit posturile de-aia spuneam ca neavind conditii unde sa fac asta as opta pt. un service si de preferat mai automatizat.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e asa, iti recomand cu caldura reprezentanta din Cluj. Am sunat si eu, dar m-am descurcat si singur. Costa undeva pe la 110-120 ron manopera cu lichid cu tot.

Si, da, e periculos pentru elementele sistemului de franare sa umbli cu acelasi lichid atata timp. Nu sant supozitii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu m-as mai baga la frane,pt ca am avut un Nissan mai vechi la care i-am facut eu franele si trebuia sa platesc la service verificarea,sa vad daca sunt ok inainte de inspectie,ca mai iesea diferenta intre stg. si dreapta,(daca nu iesea mai lucram si iar...)asa-i las pe ei sa-si bata capul si daca nu ies bine franele sa le rezolve ei.Sper ca in pretul asta fac si testul dupa inlocuire!asa ar fi normal,ma gandesc.

P.S.Ce-i drept ala avea tambure pe spate si acolo e mai delicat da...oricum e bataie de cap cu franele si nu e de gluma.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a schimbat si mie lichidul de frana. Scos afara cu o pompa, apoi umplut rezervorul si facut ceva presine cu alat pompita electrica concomitent cu aerisirea etrierilor. De pedala de ambreiaj nu a zis nimeni nimic. Merge ca si inainte. Poate mi se pare , dar parca chiar merge mai ok, nu e mai usoara sau mai grea, dar parca intra mai usor a I-a apoi A II-a. Sa ma mai stresez pt aerisit apedala ambreiaj sau sa stau linistit?

Cand o sa am timp o sa incerc si o aerisire a ABS-ului , dar intrebarea mea e, daca procedura nu e facuta chiar corect, se poate intampla ceva daunator? Sau nici un risc? Pe RossTech parca zice ceva de propria rapundere, dar care sunt riscurile?

Succese!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aia vea probleme cu aerisirea ambreiajului, nu ai putea baga in viteza, pentru ca nu debraiaza complet.

La aerisirea cu vagcomul nu ai ce strica. Totul e controlat de computer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Incercati pe la reprezentante , stiu ca costa dar nu aveti batai de cap.Folosesc un aparat special , se insurubeaza un furtun chiar in rezervorul de lichid si nu se dau rotile jos nu nimic .In pret baga si incercare pe stand de frane

Modificat de b97dmt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati-mi insistenta......

Ambreiajul functioneaza cu lichid de frana din rezervorul pompei de frana?

Cand aerisesc va trbui sa fac pedala la ambreiaj?

Are legatura cu pompa de frana?

Detaliati putin va rog frumos.

Multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam ca ti-am explicat mai sus. Ambreiajul functioneaza cu lichid de frana ce si-l ia din rezervorul de lichid al pompei de frana.

Nu are legatura cu pompa de frana, ci doar cu lichidul din rezervorul acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o nelamurire:

recent am fost la ITP si a iesit un dezechilibru marisor intre franarea pe fata dreapta si cea pe fata stanga. Masina nu trage intr-o parte la franare. Inainte de ITP cam cu 6 luni am fost la reprezentanta si am inlocuit lichidul de frana conform intervalului trecut in manualul de service. Cauza poate fi procedura defectuoasa de inlocuire a lichidului realizata de cei de la service? Masina este foarte bine intretinuta si nu a avut nici un fel de probleme.

Multumesc in prealabil celor care imi pot da un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ieri lichidul de frana insa am dubii serioase in privinta modului de schimbare, Il voi descrie pe scurt:

La service aveau un recipient din plastic cu un volum aproximativ de 4-5 litri, dotat cu un manometru si o pompa manuala. A scos capacul de la rezervorul de lichid de frana si i-a pus un alt capac special, in capul caruia a infiletat un furtun ce venea din recipientul de plastic descris anterior. A facut vreo 30-40-50 de pompe pana presiunea masurata de manometru era .... nu am vazut la cat, dar era pe verde. A ridicat masina pe elevator si a desurubat ceva din spatele rotii, unde a bagat un furtun cu care a scos din lichidul vechi. Aceasta operatiune s-a repetat la toate cele 4 roti. Si gata! Acum, concluziile si intrebarile mele:

1. In clipa in care a scos lichidul vechi de la o roata, nivelul lichidului de frana in recipientul masinii a scazut, tragand automat lichid nou din recipientul mecanicului. Toate bune si frumoase, dar asa se amesteca lichidele in recipientul masinii, nu? Asta ar inseamna ca acum am jumate de lichid nou si jumate uzat, nu?

2. Inteleg ca prin aceasta operatiune nu intra aer pe instalatie, insa nu era bine sa se faca si o aerisire la urma, ca poate aveam aer pe instalatie inainte de schimb?

3. Ambreiajul nu trebuia aerisit si el? de asemenea, ABS-ul nu trebuia aerisit cu VAG COM-ul?

4. Nu este mai sfanta schimbarea clasica? Adica dam drumul la lichid de la roti, bagam putina presiune pe instalatie ca sa iasa tot lichidul, dupa care se umple instalatia si se aeriseste. ???

5. La final nivelul lichidului de frana in recipientul masinii mai ca dadea pe dinafara, insa mecanicul a spus ca sa trebuie sa fie.

Ma poate lamuri cineva cu aceste probleme? Cum am plecat din service, am inceput sa testez frana ... tinea destul de slab si pedala se ducea pana jos, insa dupa cativa km mi se pare ca frana parca tine mai bine acum, insa atunci cand franez usor mi se intareste brusc pedala. Voi verifica furtunul de vacuum de la servofrana, dar asa-mi facea si inainte de schimb.

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Asa procedeaza si la reprezentanta. Si eu sant de parere ca se amesteca cele 2 lichide, dar asta e...

2. Trebuia facuta neaparat o aerisire. Vorba ta, daca era aer pe instalatie?

3. Aceeasi aerisire ca la pct.2 trebuia facuta si la ambreiaj. De asemenea era bina sa faca si o aerisire cu vagcomul. Dar de obicei e necesar doar cand se goleste de lichid si pompa de ABS.

4. Parerile sant impartite privind cele 2 metode. Eu am facut cu aer, si sant cum nu se poate mai incantat de treaba facuta. Consider ca e cel mai usor de facut si lichidul nou nu intra in contact cu cel vechi. Oricum, cel care e pe conducte e ala "bolnav". Partea aia e foarte negru, precum cafeaua.

5. Nivelul lichidului peste limita poate produce alte neplaceri. Am avut un amic caruia i-au umplut mecanicii vasul cu lichid pana la refuz si n-a avut frana calumea pana nu l-a lasat cum trebuie sa fie, pe maxim.

Eu zic ca daca tot e prea mult, fa o aerisire la fiecare roata + ambreiaj si o sa fie numa' bine nivelul pe urma. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutam. Am un B4 TDI din 95 si dupa ce am schimbat lichidul de frana (cam 0.5 l ) cu acel dispozitiv special, la un service, la o luna distanta (cam 1000 km ) am constatat ca frana nu mai tine. Este foarte foarte moale, merge pana jos de 2 ori ca sa tina putin. Si doar s-a facut si aerisirea la toate rotile atunci. Sa o mai fac inca o data , sau ar putea fi pompa de frana ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu se amestece lichidele puteti face altfel: se scoate cu o seringa lichidul vechi din vas pana la limita la care nu intra aer in instalatie. Chiar daca intra nu e o problema. Se completeaza apoi cu lichid nou. se slabesc aerisitorele, pe rand incepand cu roata cea mai indepartata si terminand cu ambreiajul, se scot aprox 100- 125 ml de la fiecare roata, completand cu lichid dupa ce se scoate de la fiecare roata. Se face o aerisire clasica la final incepand cu cea mai indepartata roata si terminand cu ambreiajul Asa am facut eu si nu am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frana nu mai tine. Este foarte foarte moale, merge pana jos de 2 ori ca sa tina putin...

Pompa nu se duce asa usor. Ai aer pe instalatie. Simptomul descris de tine asta spune. Undeva a prins aer. Fa o aerisire la toate rotile si mai vezi pe urma. Cel mai probabil, aerisirea nu s-a facut destul de bine si a ramas undeva aer, poate in ABS. Insa acum s-a strans la careva roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea dupa ce reusesc sa dezghet pedala sa schimb si eu lichidu de frana si ma gandeam la lichid Motul, a folosit cineva asa ceva.pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa nu se duce asa usor. Ai aer pe instalatie. Simptomul descris de tine asta spune. Undeva a prins aer. Fa o aerisire la toate rotile si mai vezi pe urma. Cel mai probabil, aerisirea nu s-a facut destul de bine si a ramas undeva aer, poate in ABS. Insa acum s-a strans la careva roata.

Multumesc mult. Maine dimineata merg la service si incerc sa aflu mai multe. Prima data o aerisesc. Merci. Revin cu detalii daca mai este cineva interesat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa voi face cosmin ... ms mult. Problema este ca m-am dus la 3 service-uri diferite si nimeni nu a vrut sa-mi schimbe lichidul ... toti ziceau ca nu au pompa. Le-am explicat sa-mi dea drumul la fiecare roata si sa-mi faca aerisire dupa, insa nu aveau nici calculator ca sa-mi aeriseasca si ABS-ul. Asa ca m-am dus la service-ul asta unde ... nu am fost deloc multumit! Si mai sunt si scumpi in draci (pt cei interesati sa nu schimbe lichidul de frana la acest service: service BTM in Iasi, in curte la Fan Curier - fostul sediu)!

Insa azi dimineata am observat ceva f dubios la frana: am pornit motorul fara sa tin frana apasata (masina e parcata pe loc drept) si, cand am calcat frana, era f tare, aproape ca nu se misca. Si am apasat putin mai tare si a facut un zgomot de parca tinea ceva pedala si acel obstacol s-a rupt. Stau si ma gandesc: e posibil sa fi avut apa in servofrana si sa fi inghetat, iar cand eu am apasat mai tare sa se fi rupt gheata dinauntru? Acum o luna am golit apa de sub baterie si nu era prea multa. De atunci si pana acum au fost nopti si mai geroase si dimineata totul era ok. Si nici nu a plouat puternic si nici nu am spalat motorul. Are cineva idee ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa fi avut apa in servofrana si sa fi inghetat, iar cand eu am apasat mai tare sa se fi rupt gheata dinauntru?

E foarte posibil. :))

Multi au patit asta. Vezi pe topicul cu apa in compartimentul bateriei.

Eu alta explicatie nu gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a facut usor condens pe discuri si o fi aparut un mic dop de gheata pe la etrieri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!