Jump to content

Schimbare lichid de frana


guvidu
 Share

Postare recomandată

Pana aflu de ce mi se ovalizeaza discurile am zis sa schimb lichidul de frana.Am inteles ca imi trebuie DOT4.Ce firma imi recomandati?

P.S. Schimbarea se face prin metoda clasica: facut pedala si desfacuti aerisitorii din etrieri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus Havoline. Se inlocuieste lichidul si apoi se aeriseste la cele 4 roti, dand din pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea lichidului de frana se face cu un aparat special. Metoda clasica cu facutul pedalelor pentru aerisire nu este tocmai ortodoxa pentru ca distruge garniturile de frana din pompa (nu mai avem Dacii, dar si acolo se aplica). Vizavi de cele afirmate mai sus, nu sunt spuse de mine ci de un lector la un seminar ce a avut ca tema, printre altele, "Sistemul de franare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus Havoline. Se inlocuieste lichidul si apoi se aeriseste la cele 4 roti, dand din pedala.

Pe bidonasele de lichid este trecuta si temperatura de fierbere sau e trecut un cod ceva, care reprezinta temperatura( cum e la anvelope pt viteza maxima T-190km/h, V-240km/h, etc)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi mai recomandati nimic? Castrol e bun?

Ba da, iti recomand ca inainte sa adresezi o intrebare sa o gindesti macar...nu de altceva dar esti penibil!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio
Pe bidonasele de lichid este trecuta si temperatura de fierbere sau e trecut un cod ceva, care reprezinta temperatura( cum e la anvelope pt viteza maxima T-190km/h, V-240km/h, etc)?

Daca pe rezervorul pompei de frana scrie sa folosesti numai lichid DOT 4 apoi numai din ala trebuie sa folosesti.

Fiecare sistem de franare este facut sa mearga cu un anumit tip de lichid de frana, daca in loc de DOT 4 te crezi smecher si-i pui DOT 5 (ca-i mai nou tipul asta de lichid) este treaba ta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viziteaza acest link http://www.taligentx.com/passat/maintenance/brakefluid/

In manualul de utilizare, al masinii, se specifica de catre constructor, ca pedala de frana sa fie actionata mai ferm, evitandu-se astfel frecarea intre saboti si disc pentru o perioda lunga de timp.

Modificat de Rudy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, iti recomand ca inainte sa adresezi o intrebare sa o gindesti macar...nu de altceva dar esti penibil!!

Si de ce anume sunt "penibil" golfistule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreti sa terminati o data cu tampeniile?

Daca nu are nimeni nimic de spus ....... de ce dracu va bagati in seama?

La subiect: Daca in cartescrie DOT 4 folosesti DOT4 E problema fiecaruia acum, din puct de vedere financiar ce isi pune in instalatia de franare. Daca vrei, pui Castol, Aral, Mol, Berkebille, GuzuChim, Poposticla SRL, s.a.m.d. E ca la uleiuri pt motor ..... folosesti pana la urma ce vrea muschiul tau.

Si cred ca iti dai seama ca in afara de unu care a lucra cu asa ceva nu iti poate spune nimeni ce sa folosesti. Ala care a desfacut instalatii de franare vede ca de la Guzu Chim ruginesc tevile, ca la Castrol se exfoliaza sau cine stie ce se mai intampla.

Cartea scrie ca la 2 ani se inlocuieste lichidul de frana.

Eu l-am schimbat de exemplu acum 1 an si jumate. Am folosit atunci Castrol. Pana in acest moment pot sa-ti spun ca observa o culoare mai inchisa a lichidului, fata de momentul schimbarii. Culmea e ca e mai inchis la culoare si decat cel pe care l-am schimbat, original al masinii.

Sau ... lichidul de la Felicia lu socrelu (are 3 ani de la ultima schimbare si e lichid din service Skoda)... e mai curat decat al meu ...

Trage singur concluziile

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horgarban, imi spui te rog unde as putea sa schimb si eu lichidul de frana? Orice service are aparatul ala special?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai .... cam orice service mai serios are un mic aparat cu care se schimb lichidul de frana. E cam asa: Are un capac care se insurubeaza in locul celui de la borcanul cu lichid de frana. Prin acel capac trec o serie de furtunase. Aparatul are un bidon cu lichid de frana si o pompa cu care creeaza presiune si introduce lichid de frana proaspat din bidon.

Pe aerisitoare se cupleaza niste furtunase care se varsa intr-un vas colector. Da drumu la pompa, si la aerisitoare si prin vasul cu lichid sus se introduce lichid proaspat iar pe la aeristoare iese cel uzat. Operatiunea se executa si la rotile din fata si ca cele din spate pe rand sau concomitent.

Eu am schimbat la Brady Trade la Fabia mea si la Avia Militari la Felicia lu' socrelu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreti sa terminati o data cu tampeniile?

Daca nu are nimeni nimic de spus ....... de ce dracu va bagati in seama?

La subiect: Daca in cartescrie DOT 4 folosesti DOT4 E problema fiecaruia acum, din puct de vedere financiar ce isi pune in instalatia de franare. Daca vrei, pui Castol, Aral, Mol, Berkebille, GuzuChim, Poposticla SRL, s.a.m.d. E ca la uleiuri pt motor ..... folosesti pana la urma ce vrea muschiul tau.

Si cred ca iti dai seama ca in afara de unu care a lucra cu asa ceva nu iti poate spune nimeni ce sa folosesti. Ala care a desfacut instalatii de franare vede ca de la Guzu Chim ruginesc tevile, ca la Castrol se exfoliaza sau cine stie ce se mai intampla.

Cartea scrie ca la 2 ani se inlocuieste lichidul de frana.

Eu l-am schimbat de exemplu acum 1 an si jumate. Am folosit atunci Castrol. Pana in acest moment pot sa-ti spun ca observa o culoare mai inchisa a lichidului, fata de momentul schimbarii. Culmea e ca e mai inchis la culoare si decat cel pe care l-am schimbat, original al masinii.

Sau ... lichidul de la Felicia lu socrelu (are 3 ani de la ultima schimbare si e lichid din service Skoda)... e mai curat decat al meu ...

Trage singur concluziile

Multzam pt informatii.cred ca o sa bag Castrol.

de unde esti ?

Ce legatura are asta cu ce am intrebat eu? Hai s-o lasam balta ca deja deviem de la topic.Cearta-te cu altcineva si altundeva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand te inscrii pe "NOI2", iti completezi profilul, aici de ce nu o faci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

:offtopic: Fiindca probabil ii este frica sa ne spuna de unde este... Acest gen de personaj ar trebui tratat altfel, eu cel putin asa fac, nu-mi place sa vorbesc cu persoane necunoscute.

@guvidu, nu mi-o lua in nume de rau, dar poate tu locuind intr-un alt oras iar eu tranzitandu-ti orasul te anunt si daca ai placerea poate asa se ajunge ca membrii acestui forum sa se cunoasca nu numai in fata monitoarelor!

Nu cred ca are nimeni nimic personal cu tine, insa crede-ma ca-i mai bine sa ai completat avatarul cat mai complet posibil, poate cineva are nevoie de ajutorul tau, poate vrea sa-ti ceara o parere, un sfat, o informatie, gandeste-te cum o face?

Pot sa-ti dau acum multe motive pt. care este bine sa-ti completezi toate rubricile avatarului tau, insa sper ca nu numai tu ci si toti cei ce sunteti in aceeasi situatie sa va dati seama!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Scuze ca v-am suparat dar nu a fost ceva intentionat.Pur si simplu nu am dat atentie la editarea profilului.Acum cred ca e ok nu?

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Doresc si eu sa imi schimb lichidul de frana, cati litrii imi trebuie pentru un schimb complet? Cat costa operatia intr-un service mai destept, daca a fost cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 litru pentru schimb complet + aerisirea obligatorie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit la Autodata ca ar intra 2l!

Stie cineva sigur cat intra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si o mica descriere a procedurii de aerisire.

Lichidul de frana DOT 4 se diferentiaza de DOT 3 prin diferenta de temperatura la care fierbe, sunt pe baza de glycol, care este higroscopic si absoarbe apa din umiditatea din aer, condens, etc, absorbind apa ii scade punctul de fierbere, iar asta dauneaza tuturor componentelor de cauciuc (garnituri, oringuri) din etrieri, pompa de frana, etc. La o frana prelungita discurile , etrierele se incing si daca lichidul are punctul de fierbere scazut poate sa deterioreze garniturile, iar acestea sa nu mai asigure presiunea necesara pentru a efectua franarea........restul e ...de inchipuit.

post-3909-1233255093_thumb.jpg

Modificat de GBI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Din ce am citit aici ziceti ca intra 1 l. Pe toate programele/site-urile scrie ca intra 2 litrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intra sub 1L. Daca faci aerisirea cum trebuie ajunge un bidon de 1L

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!