Jump to content

Interval schimb curea distributie km/ani


aalecs24
 Share

Postare recomandată

.axa cu came nu mai lucreaza si supapele fac ce vor ele..se stramba cand lovesc in axa cu came sau in tacheti..culbutori.

Cum sa se strambe supapele cand lovesc in axa cu came? Supaple se stramba doar cand luvesc pistoanele in ele, iar la benzinare cursa pistoanelor nu o intersecteaza pe cea a supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar la benzinare cursa pistoanelor nu o intersecteaza pe cea a supapelor.

Cum adica cursa pistoanelor nu o intersecteaza pe ce a supapelor?explici umpic mai mult ? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc o explicatie: La Diesel, rapoartele de compresie sunt de 20:1 pe cand la benzina de 10:1. La Diesel pistonul urca mult la sfarsitul cursei, spatiul ramas ramane mic si supapele care raman deschise la ruperea curelei se indoaie. Asta depinde si de arhitectura motorului. Daca supapele sunt puse in V se indoaie sigur la lovire, iar daca sunt de sus in jos adica I, la lovirea cu pistonul se forteaza arcul si se inchid.

La benzina la ruperea curelei motorul de regula iarasi se distruge. Totusi, la modelele mai vechi poate si cu rapoarte de compresie de 8,5:1, pistonul cand este la maxim sus, nu atinge supapa chiar daca este maxim deschisa. La Daciile vechi pistonul nu avea cum sa atinga supapele sub nici un motiv, si nu pentru ca era distributia cu lant.

Concluzia este ca niste mecanici amatori cum suntem noi de pe forum nu putem spune care motor este sensibil la ruperea distributiei si care motor se opreste doar pur si simplu fara alte daune. Asta o poate spune totusi un mecanic care a vazut zeci si sute de motoare desfacute, ca doar se observa daca pistonul maxim sus are cum sa atinga supapa maxim jos. O poate spune si proiectantul motorului.

Corectez ce am spus despre supapele in I, la lovire totusi nu se inchid fortand arcul, ca totusi sunt apasate de axa cu came, deci nu prea se inchid, dar pot sa nu se indoaie asa usor ci se opreste motorul mai brusc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy te referi la toate benzinarele inclusiv cele din afara grupului VAG? O idee interesanta cel putin...dar ma indoiesc ca este adevarata.

Ebi sper sa existe mecanici atat de priceput in in Romania dar eu nu i-am intalnit, eventual cei care se ocupa exclusiv de reconditionat motoare, iar producatorul da informatii dastea mai rar pentru ca eu discut mai rar cu producatorii :).

Practic pistonul loveste supapa , daca cureaua de la distributie se rupe csau e pusa prost, iar supapa este prinsa intre piston si axul cu came. O sa cedeze ce este cel mai slab din lantul asta functie de motor, fie ca e supapa sau tachetul sau chiar axul cu came sau poate chiar si chiulasa. Mai sunt si alte posibilitati la piesele de sub piston...

Niste discutii asemenatoare aici si aici.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy ,ok..si atunci cum de se stramba supapele?Carui fenomen se datoreaza strambarea lor.Dupa cum tu spui se stramba cand lovesc pistoanele in ele si in partea opusa in ce lovesc?Din cate stiu nu mai exista sincronizare vilbrochen(pozitia pistoanelor)si axa cu came(supape).Rog un coleg sa ma corecteze daca am gresit cu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" smecher mecanic,de ce nu l-ai pus sa dea o cheie la masina cu cureaua data jos sa vezi daca se intampla ceva"

Gabi chiar nu vad logica ta...este f simplu (din punctul meu de vedere). Daca pistonul este sus la cursa maxima, cand invarti axul cu came ce se intampla? coboarsa (se deschid) supapele nu? ei daca tu reusesti sa invarti fara prb axul cu came (sa deschizi supapele) si nu ating supapele in piston spune'mi te rog ce se poate intampla la ruperea distributiei? Simplu: nimic! Nu conteaza turatia motorului absolut de loc deoarece nu ai geometrie variabila a supapelor...o explicatie simpla ce o vad eu de ce este asa este urmatoarea: camera de ardere la acest motor este o "scobitura" in chilasa unde lucra supapele, adica cand supapa este deschisa nu iasa in afara chiulasei sa o poata atinge pistonul ca la motoarele 16v sau diesel care sunt mai comprimate.

P.S.: asta este parerea mea nu trebuie sa se ia nimeni dupa ea, mai mult am vazut multi colegi care intreaba daca la benzina (in general) se intampla sau nu ceva...eu vb strict despre motorul 1,6 SR cod AVU si nu vreau sa insinuez ca nu trebuie sa se schimbe kit'ul de distributie ci pur si simplu am facut o remarca personala ca la aceste tipuri de motoare ruperea distributiei nu provoaca niciun fel de dauna motorului!

Cele bune va doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AB05ZYC,vorbeam de ruperea curelei de distributie in mers ;) Atunci presiunea din camera de ardere unde se duce daca axa cu came nu mai e in concordanta cu vibrochenul,si sa zicem supapa de evacuare ramane pe inchis?UITE da-mi tu o explicatie buna,si promit ca nu mai postez in acest topic.Ai o schema cu chiulasa de avu.Axa cu came o poti invartii la nesfarsit,nu la asta ma refeream.Repet..eu nu am auzit in viata mea mecanic sa spuna ca nu e problema daca se rupe cureaua de distributie ,indiferent de tipul de motor sau de un producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca tu o iei personal...de ce sa nu mai postezi? Daca tu crezi ca eu ma cert cu tine te inseli!

Legat de intrebarea ta, nu sunt mecanic dar pot sa iti dau un raspuns bazat pe o intamplare personala si pe logica mea.

Intamplarea personala este ca la un Opel 1.8, 8v s'a rupt cureaua de distributie si nu s'a produs nicio dauna motorului...acuma presiunea de care zici tu unde s'a dus? Parerea mea este ca s'a dus pe unde "a putut" probabil prin admisie (in afara de un rateu in admisie altceva nu cred ca are ce deteriora), prin evacuari ramase deschide si de ce nu si pe langa segmenti...parerea mea este ca acea presiune nu are cum sa indoaie supapele nici sa fisureze chilasa, singura varinata ramane aceea cand pistonul atinge in supapa in speta motoarele comprimate (fara camera de ardere in chiulasa)

Poate avem vre'un coleg mecanic pe forum sa ne lamureasca...

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic un singur lucru ca e vb de lovitura aplicata de pistonul care urca asupra valvelor si in functie de cat e de puternica apar pb si nu de o presiunea de cativa zeci de bari care pentru piesele alea e cam apa de ploaie. Un mecanic poate sa loveasca usor cu mana cand roteste arborele cotit si sa nu se intample nimc insa aceeasi lovitura aplicata de piston la o anumita turatie este altceva. Treba cu faptul ca, camera de ardere e "scobita" in chiulasa nu ajuta cu nimic pentru ca de exemplu la chiulasa mea ca sa scot inelul metalic de la supapa la , supapele de admisie, o puteam face usor doar apasand cu o teava in talerul de la arc iar aceasta supapa iesea in afara chiulasei presand pe lemnul pe care sustineam chiulasa. La supapele de evacuare insa trebuia sa bag un lemn in camera de ardere ca sa scot acel inel pentru ca oricat apasam pe arcul supapei nu iesea in afara camerei de ardere. Acuma nu stiu daca axul cu came scoate supapele mele in afara camerei de ardere sau nu. Cine ne spune daca un motor duce valvele in cursa pistoanellor sau nu este doar unul care a avut rupta distributia sau unul care a incercat intr-o multime de pozitii sa loveasca supapele cu pistoanele.

Nu luati personal discutiile astea ca nu are rost. Cred ca tot ce discutam aici ajuta un pic pe toata lumea, fie acuma, fie peste 2 ani cand poate cineva are o pb si gaseste aici cateva idei.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum vreo 14 ani am schimbat o curea de distributie la un audi diesel in 5 cilindri.

mecanicul a intins prea tare cureaua, fiind varianta veche in care intinzatorul se regla dupa cum se dorea.

la 30.000km, cureaua a cedat, s-au indoit supape, culbutori hidraulici, si axul cu came rupt in 3 bucati.

deci e destul de grav cand se rupe cureaua de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, am o skoda O1 din 2003 (faricata la sf 2002), luata la mana a 2 a, am 151.000 km reali, distributia a fost schimbata pe la 90.000, la reprezentanta in Pitesti nush, cand exact aprox 3 ani cand trebuie sa schimb distributia, acum sau la 180.000??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AB05ZYC ;Vad ca tu o iei personal...de ce sa nu mai postezi? Daca tu crezi ca eu ma cert cu tine te inseli!

Doamne fereste;ti-am dat exemplu cu opel facut pe sant care a mers fara probleme.Se stie motorizarile cu supape care vin drept pe piston sunt putin mai expuse la astfel de incidente,pe cand cele care vin in unghi imediat se indoaie.Totul a pornit de la afirmatia;nu se intampla domne nimic daca se rupe cureaua de distributie la masina cutare si cu demonstratia facuta ca se poate invartii axa cu came cu cureaua data jos.Am incercat doar sa subliniez cu argumente ca nimeni nu trebuie sa mearga pe premiza ca sunt sanse sa scape ieftin la ruperea distributiei.Crezi k de certuri pe forum imi arde mie? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi nu ne prea intelegem...eu imi sustin afirmatia si te intreb urmatoarea chestie:

Ce se intampla la ruperea curelei de distributie la un motor la care cursa pistoanelor nu o intersecteaza pe cea a supapelor? Mai exact cand pistonul este in capat de cursa si supapa la maxim deschisa dar ele nu se ating.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este la mintea cocosului ca daca cursa pistoanelor nu se intersecteaza cu cursa supapelor, la ruperea curelei de distributie in mod clar si cert 100% nu se intampla nimic. Problema este ca aceste masini sunt putine, si de regula de tip vechi si noi nu stim care sunt alea. Nu se intampla nimic nici daca esti la 150 Km/h.Punct

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma inteleg bine cu toata lumea :lol: Nu se intampla nimic.De multa vreme toti constructorii limiteaza dimensiunile camerei de ardere pe cat mai mult posibil.Poate gasesti poza cu o chiulasa la care te referi.Uite poze cu chiulasa de vag generatie 80 si poze de chiulase generatie mai noua.Asemeni postez o poza de motor de Corvette modificat la aproape 700cp,am vazut motorul cu ochii mei uzina nucleara si nu va pot descrie cum aratau chiuloasele si axele cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este si parerea mea, dar incerc sa inteleg rationamentul colegului Gabi.

Una din aceste masini este Octavia mea repet 1,6 SR cod AVU an fabricatie 2002. Cursa pistoanelor nu se intersecteaza cu cea a supapelor, in consecinta altceva decat sa te lase in drum nu se intampla nimic...asta nu inseamna ca trebuie sa schimbi distributia doar cand se rupe, ca daca te lasa la mama naibii probabil o sa ai un cost mai ridicat sa o aduci acasa sau sa o schimbi in Germania spre exp daca te lasa acolo...se mai poate intampla un lucru destul de grav, daca nu esti atent si depasesti limita de km cu un kit de distributie si anume sa nu se rupa cureaua ci doar sa se sparga paletele pompei de apa, iar daca nu ai obiceiul de a urmarii instrumentele de bord si nu observi ca temp creste, poti provoca daune destul de serioase motorului...

Eu am luat aceasta masina acum o luna si nu aveam incredere in cartea de service si am pus aceasta intrebare daca la acest motor se intampla sau nu ceva in ideea ca daca stia sa imi zica cineva sigur ca nu, o mai lasam ca nu aveam drumuri decat in jurul casei, in ideea asta am specificat ca la acest tip de motor nu se intampla nimic, poate este si altcineva in sitiuatia in care am fost eu si ii va fi de folos. In nici un caz nu vreau sa insinuez ca nu trebuie schimbat kit'ul de distributie!

Pt Gabi: in sfarsit zici si tu ca nu se intampla nimic...atunci de ce afirmi ca nu ai vazut mecanic care sa zica ca la un anumit tip de motor nu se intampla nimic la ruperea distributiei prin simplu fapt ca a facut un experiment simplu punand pistonul in cap de cursa si rotind axul cu came? Daca acum zici ca nu se intampla nimic te contrazici singur...

Oricum ma bucur ca pana la urma am ajuns la un numitor comun :)

O zi buna!

Modificat de AB05ZYC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,

La masina mea, A4 B7 2.0 TFSI, scrie in manual ca distributia se schimba la 180.000km sau 5 ani. Faza e ca masina mea acum are 89.000km si 6 ani si nu stiu ce sa fac, daca sa o schimb sau nu....adica cat de importanta e conditia asta cu schimbatul la 5 ani?

Am facut o inspectie vizuala a curelei punand alta noua langa ea si nu mi se pare uzata, crapata, etc.

Deci ce parere aveti, sa schimb distributia sau nu?

Modificat de Lucik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cit te costa? pina in 1000 cu tot cu pompa de apa daca e nevoie... vs cit costa repararea motorului...

Uzura morala isi spune cuvintul...eu unul nu m-as risca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma inteleg bine cu toata lumea :lol: Nu se intampla nimic.De multa vreme toti constructorii limiteaza dimensiunile camerei de ardere pe cat mai mult posibil.Poate gasesti poza cu o chiulasa la care te referi.Uite poze cu chiulasa de vag generatie 80 si poze de chiulase generatie mai noua.Asemeni postez o poza de motor de Corvette modificat la aproape 700cp,am vazut motorul cu ochii mei uzina nucleara si nu va pot descrie cum aratau chiuloasele si axele cu came.

la motorul acela de corvette, crezi ca nu se indoaie supapele? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Apropo de curea rupta. Am avut un Ford de 2.0 benzina, injectie, si nu am schimbat cureaua la timp. Intr-o zi cind am pornit masina, am simtit ca ceva nu e in regula mersul motorului, era neregulat , nu mai avea putere. Am mers cu ea un kilometru, voiam sa ma apropii totusi de casa, si dupa un km s-a oprit motorul. Am terminat bateria dar nu a mai pornit. Cind m-am uitat eu la curea dupa un timp. era cu dintii barbieriti. Am luat o curea noua, am pus-o si a pornit la prima cheie!

Cancluzia, motoarele pe benzina de 2.0 de la Ford Siera si Scorpio, nu au nimic daca se rupe cureaua de distributie.

La diesele inca nu am auzit de un motor la care sa nu se strimbe vreo supapa sau sa se sparga o chiulasa la ruperea curelei!

Supapele si pistoanele sint elemente in miscare, sincronizate de distributie. Daca se intilnesc, sar scintei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sunt ca sunt cam Off Topic, dar nu am gasit vreun subiect deschis cu ceea ce vreau eu. Deci , pentru cei din Iasi,imi poate-ti recomanda un service bun sau un mecanic bun care sa imi schimbe distributia? Sau unde ati schimbat distributia si va placut cum a lucrat mecanicu si nu au fost probleme dupa aceasta operatie la motor. Pun aceste intrebari deoarece am auzit/citit destule povesti cu distributii puse gresit si era pe punctul de a nenoroci motorul.

Cu stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, astazi am schimbat kit'ul de distributie si am elucidat "misterul"...pt cei interesati de acest aspect in speta la motoarele 1.6 SR cod AVU

Salut, stiu ca ai schimbat de ceva vreme kit-ul de distributie(iunie.2011) dar daca iti aduci aminte cam ce ai cumparat(firma) practic si cat ai dat pe piese+manopera ? Ai schimbat si atlceva in afara de distibutie, adica pompa apa sau alte curele?

Am acelasi motor (1.6 sr AVU) si intentionez zilele astea sa schimb distributia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distributie CONTITECH CT 908 K1 (240 lei),pompa apa AIRTEX 1588 (140lei) sau HEPU P545(205 lei),pe aici se invart preturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!