Jump to content

Reglarea Farurilor


Boops
 Share

Postare recomandată

Sunt nou printre posesorii de Pasat, am masina din semnatura de aproape o luna! Masina a trecut prin inca 3 maini prin tara pana a ajuns la mine si fiecare a avutt grija sau ma bine spus nu a avut grija de ea asa cum a putut! eu luand masina si placandu-mi foarte mult modelul am ales sa am grija de masina asa cum se cuvine si sa remediez totul astfel incat sa mearga in parametri! Acum am ajuns la faruri! Farurile mele bat foarte foarte prost adica daca as pune o lumanare in fata in loc de faruri nu ar fi nicio diferenta! am incercat sa le reglez, dar dn pacate fara succes, la niciunul dintre ele nu mai functioneaza surugurile de reglaj, la cel din stanga oglinda da sa se miste cand invart de surub, dar e doar o impresie, pe cand la cel dn dreapta nu se intampla nimic! Dupa ce am citit tot acest thread am inteles ca mai sunt sanse ca regajele sa fie reparate chiar daca e putin mai mult de munca, adica trebuie dat farul jos si decapsat! Intrebarea mea, avand in vedere ca sunt nou pe aici, e cum trebuie procedat ca sa dau farul jos, pas cu pas (daca ma poate ajuta cineva) si ce sa nu fac dupa ce decapsez farul(si inainte) ca sa nu le stric de tot! Dupa ce le dau jos si le repar(sper) reglajul o sa le si polisez cu Xerapol... Pana la urma se aplica sau nu o folie protectoare ulterior si daca da, de unde o pot achizitiona? Multumesc!

L.E. M-ar interesa concret, pe unde e prinsa bara si cum fac sa o demontez, ca am inteles ca trebuie demontata si ea pentru a scoate farurile...

Multumesc!

Modificat de Delphinul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
L.E. M-ar interesa concret, pe unde e prinsa bara si cum fac sa o demontez, ca am inteles ca trebuie demontata si ea pentru a scoate farurile...

Demontare Bara Fata-spate La Passat, Pasi de urmat...

Demontare Faruri Passat B5 (2000), Passat B5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am demontat farurile, le-am polisat, au iesit aproape bine, dar ele saracele aratau jalnic inainte. Cand aprindeam farurile noaptea nu luminau mai tare ca o lanterna din aia de 5 lei, acum e altceva! Aveam si reglajele rupte la farul din stanga, l-am desfacut si le-am pus la loc, acum am observat ca si farul din dreapta are probleme... Adica oglinda e lipita in coltul din stanga cum te uiti din fata la masina de marginea de oglinda care vine prinsa pe sticla farului (acel chenar), iar cand actionez motorasul, oglinda este presata si mai tare, asa am inteles de ce oglinda este crapata... Tin sa mentionez ca farul nu se regleaza din suruburi... e vreo solutie sa il pun inapoi pe reglaje fara sa desfac farul? sau trebuie sa fac aceeasi operatiune ca si la cel de pe stanga? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Am fost ieri la o statie ITP sa-mi fac reglajul la faruri.

La unul a fost OK, la cel de-al doilea e blocat reglajul pe verticala.

Am o neclaritate in legatura cu functionarea acestui sistem de reglaj.

Am atasat o imagine:

post-66078-1286611878_thumb.jpg

Cu imbusul se invirte rotita 1, care l-a rindul ei antreneaza rotita 2 ce trage / impinge tija filetata 3 .

La mine tija 3 datorita anilor si mizierie acumulate este corodata si blocata. Rotita 2 se invirte liber pe tija si chiar si culiseaza in lungul tijei.

In opinia mea, din punct de vedere tehnic sistemul de mai sus ar fi functional ca principiu doar prin existenta unui arc pe tija 3, care sa se decomprime si sa traga tija in partea opusa atunci cind este defiletata.

N-am apucat sa dau farul jos din cauza vremii nefavorabile si intrucit n-am gasit o poza sa ma dumiresc:

1) Rotita 2 se tine / este fixata in sistem si prin altceva decit filetul de pe tija 3 ?

2) Presupunerea facuta asupra existentei acelui arc pe tija 3 este corecta ?

Pot regla distanta de iluminare din interior si lumina farului nu joaca. In principiu cu o simpla piulita aleasa corespunzator (atasata / neatasat de rotita 2 ) dupa deblocarea tijei as putea face reglajul corect pe verticala.

Modificat de teoX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rotita 2 este TURNATA pe tija 3. Daca se invarte pe ea, e o problema.

Eu am facut mai demult o modificare la farul unui Mercedes cu aceeasi problema. Am scos de tot rotita, am facut filet pe tija si am pus piulita si contra-piulita, iar tija am crestat-o pentru a o putea roti cu surubelnita. Dar pentru asta trebuie demontat farul de pe masina, poate chiar si geamul farului.

Nu exista nici un arc pe tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tija respectiva exista niste asperitati, Cosmin, roata 2 nu este turnata pe ax, este bagata cu forta, ambutisata; incearca sa scoti rotita de pe ax si pune poxipol pe ax si pe interiorul rotitei, dupa care baga rotita la loc pe ax si lasa sa se usuce bine Poxipolul.

ATENTIE, nu pune Poxipol in exces, risti sa-ti dea pe dinafara si sa lipesti rotita de carcasa farului. Ai grija, lucreaza curat.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi-i cum vrei, dar nu este infiletata. Iar cu poxipol nu rezolvi nimic. Nu merge la astfel de imbinari, si in mod sigur NU pentru lipit. Poate cu Picatura... desi nici asa nu cred ca ar face fata...

Cea mai sigura (dar mai dificila) varianta ramane cea expusa de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La treburi de genul asta eu mai folosesc o metoda simpla, sirma incinsa bine bagata exact la suprafata dintre ax si rotita, in lungul axului. Sirma topeste plasticul si in plus sta ca o pana intre cele doua piese . Cu doua sirmulite la o rotita din asta eu cred ca se rezolva problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am rotitele alea acolo la far iar din interior nu se regleaza . ori ca tin pe 0 sau pe 4 e acelasi lucru.nu se reagleaza..care e problema ?

Modificat de adyi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu mai ai rotitele inseamna ca s-au deteriorat si le-ai pierdut, ghinion si ca nu ti se mai regleaza electric inseamna ca nu iti mai functioneaza motorasele sau nu le mai ai.

Poti sa verifici dand capacele din spatele farurilor jos, de la faza lunga, acolo le gasesti si evident cu conditia ca farul sa fie OEM. Daca este AM nu vin farurile cu motorasele pe ele, au niste suporti speciali cu filet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

zilele trecute am pus o instalatie xenon pe masinuta din semnatura...intrebarea e cine ar putea sa ma ajute sa reglez farurile?

mi se pare ca bate cam slab....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut domnilor! vin si eu cu o problema de cand mi-am achizitionat masina (second hand)nu imi functioneaza reglajul farurilor,vreau sa va spun ca motorasele farurilor functioneaza (le-am incercat pe alta masina) butonul de reglat farurile functineaza si el (reglajul intensitati bordului imi merge pe masina).Vreau sa va intreb daca exista vreo siguranta pe acest circuit (toate singurantele din panou sunt bune)poate sa nu am siguranta respectiva daca exista .nu stiu ce sa mai verific.astept sfaturile Dvs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci problema este de cablaj intrerupt. verifica continuitatea si integritatea cablajului de la potentiometru din bord pana la motorase, sau daca ajunge tensiune la motorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei cu reglaj manual al farurilor (fara xenon cu autolevelig), poate va ajuta asta:

Aim.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am dat din intamplare peste acest topic dar ma confrunt cu o problema asemanatoare, sistemul de reglaj faruri de la skoda fiind acelasi ca la golf 4 sau passat. Rotitele ce trebuie sa impinga sau sa traga tija s-au copt pe interior si ele se misca in gol. Ce as putea face? Trebuie sa dau jos farul si sa fac filet pe acea tija sau merge sa lipesc...am pistol de lipit plastic si tuburi din acelea din silicon. Am observat ca daca misc tija farul se regleaza, si si daca il fac asa la o statie de itp, cum fac ca tija sa ramana fixa dupa aceea? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Munca de Mexican, vb unuia si nici rezultatele scontate nu o sa le ai cu baghetele alea. Sincer, incearca sa scoti usor rotitele alea de pe axe si cu ceva biax sa faci niste crestaturi pe axe mai pronuntate si sa incerci sa lipesti rotitele de plastic cu Poxipol sau ceva asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se regleaza doar un far ... ce poate fi defect ?butonul din bord merge dar e valabil doar pt un far

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te referi la reglajul din interiorul masinii ca nu functioneza decat la un far pot fi mai multe cauze. motorasul sa nu mai mearga sau sa fie sarita sau rupta tija aceea cu bila care tine si misca interiorul farului. baga mana prin spate si vezi daca se misca interiorul farului in gol sau daca e "cazut" si bate in jos in fata masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Administrator

E descris in topicul de fata ce face fiecare.

Daca ai miezul iesit de pe clemele alea, nu ai ce sa reglezi pana nu remediezi problema.

Cea din centru farului, deasupra, regleaza pe verticala fascicolul si mai este cea dinspre laterala farului care regleaza acelasi fascicol pe orizontala.

Spor la treaba.

suruburile 1 si 2 banuiesc ca sunt doar pt reglarea sus-jos stanga-dreapta pt faza cu xenon... iar 3 pt sus-jos tot farul. dar nu sunt sigur de aceea am intrebat aici poate are cineva un print din manualul de service... si daca e asa in ce parte trebuie sa rotesc? in sensul acelor de ceasornic sau invers ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si eu o probema la servis mi-au schimbat becul si acum am constatat ca mi-a cazut lupa de la far si nu reusesc sa o fixez de loc o idee ceva multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a cazut pentru ca aia habar n-au sa schimbe un bec...

Cel mai bine e sa demontezi farul de pe masina si sa vezi exact ce s-a intamplat. E posibil doar sa fi iesit de la loc, ori sa-ti fi rupt vreo parghie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geamul la far e prins doar in cleme nu este si lipit? nu vreau sa fac vro boacana :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu dai geamul jos in prima faza.

Doar demontezi farul de pe masina, sa ai acces la interiorul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!