Jump to content

Reglarea Farurilor


Boops
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am observat ca sunteti priceputi in ale Passatului, asa ca m-am gandit ca poate gasesc un raspuns la voi. Problema mea e ca farurile imi bat aiurea si dupa o vizita la un service (unde au dat peste cap reglajul la unul dintre faruri de a trebuit sa il schimbe cu unul nou) farurile bat ceva mai prost decat inainte. Intrebare: are cineva idee unde se pot regla corect farurile? (Bucuresti)

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce model de Passat este "in discutie".(an fabricatie, cod motor) Si ce fel de faruri (Halogen sau HID?). Banuiesc ca becurile sunt corect fixate in soclu iar soclul este corect fixat in lacasul farului.

Daca ai un amic cu faruri corect reglate si eventual cu acelasi model, le poti regla foarte usor singur. (daca ai sistem self leveling in afara de un imbus mai ai nevoie si de un VAG COM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Andi, s-o iau in ordine:

1. faruri halogen

2. becurile corect fixate

3. fara self leveling

4. nu cunosc pe nimeni cu Passat

In plus, la farul nou in limita superioara a fascicolului apare o zona albastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu e cu suparare, revin la punctul 1 cu mentiunea cred ca sunt halogen. Sigur nu sunt cu xenon de aceea am spus halogen, iar HID sincer nu stiu ce inseamna.

P.S. Sunt incepator, de aceea va rog sa nu va suparati pentru balbiielile mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HID inseamna High Intensity Discharge adica Xenon.

Din cauza lupelor din faruri sunt cazuri in care apar dungi albastre, galbui, etc din cauza difractiei.

4. nu cunosc pe nimeni cu Passat

Acum cunosti.

Daca esti din Bucuresti putem sa ne intalnim intr-o seara si sa ajustam farul care nu lumineaza corespunzator. Daca vrei poti sa incerci singur sa ajustezi farurile (numai pe verticala) din surubul din mijlocul corpului farului (imbus) fara sa-l atingi pe cel de langa aripa.

Dupa ce se rezolva cu atasamentele iti postez si o imagine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Andi,

Cred ca e putin mai complicat decat atat. "Meseriasul" care a incercat sa le regleze a umblat la ambele suruburi ale fiecarui far in parte. De aceea farurile mele bat ca roboscoapele la concerte. Invartea omul la ele fara sa dea un semn ca ar intelege ce se intampla acolo. Astept totusi si imaginea, in speranta ca va fi deajuns. In momentul de fata surubul din mijloc (far dreapta) este la capatul cursei iar farul bate prea jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum merg si atasamentele

Din surubul 1 se regleaza lumina farului lateral - in plan orizontal (mai dificil fara standul de reglaj al farurilor sau alta masina similara)

Din surubul 2 se regleaza lumina in plan vertical (vezi imaginea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E exact cum banuiam. Ramane insa o problema: surubul doi e la capat de cursa in urcare si cu toate astea farul bate prea jos. Mai exista si alt reglaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista reglajul electric al farurilor.

Exista si posibilitatea ca corpul farului sa fie fixat inclinat, dar acest lucru este vizibil la rostul de asamblare intre far si buza superioara a barei fata.

La ce service ai reglat/schimbat farul ? Farul schimbat este nou ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

far nou, nu pare inclinat. montat de un mecanic la indicatiile mele =)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Boops,

Iti mai dau si eu un "hint" ... de care m-am lovit si eu.

Compara vizual reflectoarele (oglinzile) celor doua faruri: reflectorul de la farul bun si de la cel prost. Te uiti din fata, cu rabdare, pana vezi daca sunt ceva diferente de geometrie in interior.

Reflectoarele "plutesc" in interiorul farului (asta daca e modelul de bloc optic pe care il banuiesc eu).

"Plutesc" inseamna ca reflectoarele stau suspendate in 3 pufere de cauciuc.

Exista posibilitatea ca farul prost sa aiba reflectorul cazut dintr-un pufer (sau 2 pufere). Asta se intampla daca impingi prea tare si cu prea mult zel cand pui un bec ... se intampla la majoritatea "meseriasilor" care n-au inteles ca nu e nevoie intotdeauna de un ciocan mai mare.

Daca e asa, nu e grav. Eu iti recomand sa demontezi blocul optic si sa-l iei in casa, la caldura, unde poti sa-l studiezi si sa-l repari singur. Eu asa am procedat prima data. Trebuie sa gasesti o metoda blanda prin care sa tragi oglinda inapoi, sa se infiga la loc in cele 3 pufere. Puferele se vad binisor daca studiezi cu rabdare, cu o lanterna ...

(Ai putea remedia si pe loc, daca esti dexter si ai degetele subtiri, tragand oglinda inapoi, spre motor - asa am procedat a doua oara stiind cum arata blocul optic in interior).

Bafta si s-auzim ca s-a rezolvat,

Alexandru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Alex si multumesc pentru sfat.

Am verificat: reflectorul "pluteste" corect in pufer-e. Trebuie sa fie altceva. Mai sap.

Thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Boops,

Si eu am sapat mult pe tema farurilor de Passat '98 ... Asta pentru ca am fost dezamagit de performantele iluminarii. Spre exemplu eram mult mai multumit de lumina de la un Renault 19 sau de la un Clio, culmea !!

DA. Asta pentru ca farul (inclusiv reflectorul din interior) de la Passat sunt "tesite" - din motive de design. Asta face ca o mare parte din lumina sa se piarda inspre cer in loc sa fie concentrata pe directia axului drumului. Ai observat si tu ca daca mergi noaptea pe o sosea incadrata de copaci ai senzatia ca mergi printr-un tunel bine luminat de faruri. Eu chiar am impresia ca faza lunga lumineaza mai mult coroanele copacilor decat axul drumului ... :? Forma fascicolului de faza lunga ("main beam") se vede ca e de tipul "imprastiat-in-sus" chiar si pe un tun de calibrare de la service ... Mie nu mi-a placut chestia asta cand am vazut-o prima data.

M-am hotarat sa schimb becurile. Dupa ce am incercat tot felul de "alifii" de "cool-blue", "true-blue", "+50% licht" ... m-am hotarat sa pun becuri H4 de 90/100 W. E cu totul altceva !! ... Acum e lumina INXS !! (vreau sa spun "in excess" ). Chiar pot sa spun ca se compenseaza bine de tot "pierderile de flux luminos" datorate matuirii farului ... ca trebuie tinut seama si de asta (fata farului e usor matuita la o masina de cativa ani).

Bafta la investigatii !

Ia in considerare si becuri mai puternice in "faza #2" de sapaturi !

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

becuri H4 de 90/100 W. E cu totul altceva !! ... Acum e lumina INXS !!

Nu imi ramane decat sa ma rog sa nu ne intalnim noaptea, pe sosea. Sau, daca s-ar intampla, sa am ochelarii de sudor la mine...

Si eu am cochetat mult cu ideea de a trece la 90/100 W si chiar am cumparat un astfel de set de becuri. La o judecata rece si la "apelul" colegilor de pe forum, am renuntat, insa, din respect ptr. retina partenerilor de trafic. Acum am Philips Blue Vision 4000 K 55/60 W si sunt super OK, imbunatatirea calitatii luminii este certa si nu orbesc pe nimeni.

Bottom line: exista alternative "civice" in contra becurilor de raliu.

Parerea mea, care este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu faza lunga te orbeste ci faza scurta.

De obicei inchizi faza lunga de la mult mai multe sute de metri ... asta daca nu esti uituc-facut-gramada.

Credeti-ma, am fost "orbit" de mai multe ori de Dacii cu becuri de 55W (W dintr-aia amarati !! - de Dacie prapadita) dar reglate prost ... decat de camioane cu becuri de 80-100W !!

Si atunci ma intreb eu, in "intunericimea" mea, de ce oare camionu' are voie cu becuri de 80-100W iar omuluetzu' cu masinutza ... NU!

As vrea sa va explicitez: 100W fata de 60W inseamna +66%.

Pai atunci gents, care e diferenta intre +50% si +66% ??

Va spun eu: ESTE de vo' 0.2 dB !! ...

Adica, o diferentza imperceptibila pentru ochiul uman care percepe oarecum logaritmic ... doar daca nu e Matrix !

Dupa socoteala mea, gents, e mult mai important sa ai faza scurta reglata corect, daca ziceti ca moralitatea bate realitatea (TV).

Din pacate nu-i asa. Multzi guvizi cu care ne intalnim comuta pe "scurta", politicos ... numa' ca unul din faruri te izbeste fix sub pleoape neneaca, de mai mare dragu'.

Success !

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum ar fi , pentru cine trece pe becuri 90/100W sa aiba in vedere faptul ca blocul optic nu este proiectat pentru a disipa o putere aproape dubla . Rezultatul : in unele cazuri exista posibilitatea topirii soclului sau a materialului inconjurator. Am vazut cu ochii mei aceasta situatie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. M-am gandit si eu ca se pot topi soclurile ...

Sper sa nu.

Preventiv am pus relee care sa taie faza scurta cand merge faza lunga.

M-am mai gandit sa dau cateva gauri in far de jos in sus (ca sa nu ploua inauntru). In schimb va intra praf si iar e nashpa ... Ar trebui lipita cate o fasie de filtru de hota, dar nu-mi place "carpeala" de genul asta.

Monitorizez ... si va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REZOLVAT!!!

Problema sta asa: Ieri veneam de la munte si m-a prins seara pe drum. Evident am inceput sa ma enervez iar si iar si iar.... si pentru ca totul sa fie nasol, la intrarea in Bucuresti am observat, stand la semafor, ca mai si tremura becul. Ajuns acasa m-am hotart: mi-am luat sculele si am trecut la demontare.

Acum trebuie sa revin putin la primul post in care eram sigur ca toate sunt bune si la locul lor in farul cu pricina. Eram convins ca lucrurile stau asa dintr-o idioata incredere in oamenii care au montat becul in far si farul pe masina + reglajul pe verticala, "mecanicul" asigurandu-ma ca surubul de reglaj e la capatul cursei si spotul nu se poate ridica mai sus (spotul batand foarte aproape).

Ma reintorc la seara zilei de ieri. Cand scot protectia de caucic de la contactele becului de faza scurta surpriza: arcul de fixare al becului tinea doar cu un brat, celalalt nu atingea soclul. Desfac, arajez cu un patent arcul si apare prima surpriza: spotul deja urcase. Incep sa reglez cursa si spre marea mea uimire, spotul urca lejer iar cand am ajuns la CAPATUL CURSEI spotul era cu MULT mai sus decat cel al farului stang!!! Apoi l-am aranjat provizoriu la ochi.

Acum ramane sa aflu cum pot regla "ochiometric farurile" - stiu ca pe vremuri, la dacie, era ceva de genul 12m de un zid si reglai spoturile sa bata la 1.2 - 1,5m inaltime. Daca are cineva idee i-as ramane recunoscator pentru sfaturi.

Concluzie: "Pana nu pui tu mana si te asiguri ca totul este asa cum trebuie, nu merge treaba".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine faci cateva teste seara si le pui pe o pozitie convenabila. Iti recomand sa pui pe 1 reglajul electric al inaltimii farurilor in clipa in care reglezi inaltimea lor. Neaparat sa tii cont de faptul ca farul din dreapta trebuie sa bata un pic mai sus decat cel din stanga ( in felul asta o sa vezi mai bine biciclistii si pietonii fara sa ii orbesti pe ceilalti prticipanti la trafic :ok: ). Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cum reglez si eu niste faruri HID bat foarte jos, aproximativ la 2 metri jumate in fata decat. Multumesc anticipat pentru raspunsuri. :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca nu poti tu singur. Trebuie sa te duci la un service unde se ocupa cu reglarea farurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aceeasi problema daca, are cineva poze si ne ajuta multumirile noastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu un imbus sau o surubelnita stea sa invarti cele 2 suruburi din plastic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti si cum a zis Paul_VW, dar nu ca intr-un loc specializat si costa cam 20-30 RON. De aceea nu ti-am scris varianta asta. Cred ca merita atatia bani ca sa poti vedea bine noaptea.

Modificat de shimano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, o sa incerc sa ma duc la midocar ca am inteles ca trebuie si vag comu ca sa reglezi farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!