Jump to content

Reglarea Farurilor


Boops
 Share

Postare recomandată

aham..oricum m-am uitat in mare :P O sa ma uit mai atent si sa vad ce imbus imi trebuie..si poate o sa incerc, ca sper eu ca mai rau decat sunt acuma..nu se poate :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme cu faza scurta si am rezolvat-o in felul urmator: cumparat 2 becuri Osram silverstar H7 din metro la vreo 33 ron buc si reglat faruri dupa un topic care nu imi amintesc in ce arie este. Oricum ideea este sa pozitionezi masina cat mai plan posibil si la un perete sau ceva la care sa vezi faza cum bate si executi reglajul de la cele 2 suruburi din partea superioara a farului, reglaj care trebie executat cu pozitia 0 de la reglajul electric din bord. Ma gandeam si eu la xenoane dar acum chiar nu mai e nevoie + din cand in cand polishez farurile cu pasta speciala pentru plastic si farurile si stopurile arata ca noi. Succes! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Am si eu o problema cu farurile :nono: Cel din stanga imi bate foarte jos..cam la 1 metru, un metru jumatate de masina..si cel din dreapta bate un pic jos..dar totusi nu ca cel din stanga..Am pus tot felu de becuri..de la OSRAM..Phillips..si mai stiu eu ce..si rezultatul este acelasi :) Abia vad cu ele. Acu cateva zile m-am dus intr-o zona foarte intunecata (padure) si am incercat sa le reglez eu un pic..dar nimic :| Am tot invartit "suruburile" alea din plastic pana mi s-o acrit...si farurile nici macar nu s-au clintit :| Nici macar un pic nu s-au miscat. Care poate fi problema ? Becurile sunt bine puse in locasul lor pentru ca eu le-am pus si stiu exact cum trebuie puse. Astazi uitandu-ma mai atent la farul din stanga/dreapta (cum te uiti la masina) si am observat ca imi cam trepideaza faru fata de cel din dreapta/stanga(cum te uiti la masina).

Ce as putea face ? Inca n-am de gand sa merg la un service..pentru ca nu sunt prea sigur de rezult in urma reglarii de catre service..si n-am de gand sa stric banii pe prostia asta :icon_cheesygrin: (stiu..par zgarcit..dar sunt satul de tot imbecilii din service-uri)

Nu as putea face nimic ? Sa fie din cauza "oglinzilor" din far ? sau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la tine e ca oglinzile au iesit din suruburile acelea de reglaj. Trebuie sa iei farul jos, doar asa poti umbla la el. Apoi scoti capacele din spate, si incerci sa vezi in spatele oglinzii ce anume nu e la locul lui. Incerci sa bagi la loc, iar daca nu poti, va trebui sa desfaci geamul de la faruri. E prins in cateva cleme pe marginea farului. Le dai jos, si o sa vina geamul jos. Apoi te descurci. Ai grija numai sa nu pui degetele pe oglinda, ca raman urme, si slabe sanse sa le mai poti curata calumea. Apoi dupa ce le-ai montat, surubul din mujlocul farurilor regleaza farul pe inaltime, iar surubul dinspre marginea farului regleaza farul pe orizontala. Si eu am mai facut cateva faruri, si n-a fost problema. Pacat ca stai departe, ca ti le defaceam eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da..din pacate e un pic cam departe Zalau fata de Arad..:) dar sper sa ma descurc eu...sau sa gasesc pe cineva care sa ma ajute..daca nu...toti aici oi fi cu sute de intrebari..:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa va mai intreb ceva...parca taica-mio zicea ca daca vrei sa dai faru jos..trebuie sa dai si bara..asa este ? sau nu am inteles eu bine..si el zicea ca daca vrei sa dai bara jos..trebuie sa dai si faru...:Driver: ? cum e ?:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Asa este.

Vezi la intalniri spontane Craiova. :Driver:

Asa am facut cu Bamse sa montam un bec pe lunga si am ajuns, ca sa dam farul jos, sa demontam bara. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lol ;) va inteleg..si eu m-am chinuit o ora prima data pana sa schimb un bec de pe faza lunga :D Defapt (orb fiind in momentu ala) eu credeam ca acolo este faza scurta :Driver: si m-am chinuit pana le-am schimbat (fara sa dau bara sau far jos) si apoi mi-am dat seama ca defapt am schimbat faza lunga :Driver: Taica-mio mi-o zis ca trebuie sa dau faru jos ca sa schimb pozitia..ca el si asa s-o chinuit sa scoate becu (cu faru scos)...dar totusi acuma am invatat sa o schimb si fara sa dau faru jos...;) Am schimbat-o pana acuma de mi s-a acrit (tot felu de becuri am incercat si am ramas la OSRAM Cool Blue care se vad alb..nu spre galbne :D). Acuma cu faza scurta..chiar nu stiu exact ce sa fac..si din ce cauza e asa :-S Parca de cand am schimbat ultima data becurile de atunci nu mi se mai vedea bine, defapt nu-mi mai bateau bine farurile. Nu cred ca am miscat eu ceva pe acolo incat sa dereglez ca de fiecare data am avut grije sa le bag usor..si finut :D In locasurile alea sunt bine puse..sigur.. Deci nu-mi dau seama de la ce s-ar fi putut deregla..si mai ales de ce nu-mi merge sa le reglez de la suruburile alea imbus..:|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Deci, daca nu-ti merge reglajul, sigur este scapat "miezul" farului de pe clemele in care este fixat.

Spun asta pentru ca, asa cum ti-am zis mai sus, cand am dat farul jos pt. schimbarea becului, a iesit si acest "miez" din locasul lui si vreau sa-ti spun ca-mi batea fix :lol: la 2m in fata masinii de-mi venea sa-nebunesc.

Asa ca neaparat trebuie date jos si fixate in far.

PS: Apropo, acelasi lucru s-a intamplat si la mine dupa ce am montat farul la loc : nu se mai putea regla.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aham :lol: deci singura solutie e sa dau faru + bara jos...si sa-l "operez" un pic, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Mda. Asta se pare ca este singura varianta.

Eu spre exemplu am fost la Bamse la service VW si s-a chinuit meseriashul vreo juma' de ora pe-acolo sa-l prinda, dar pana la urma tot l-a dat jos. Apoi n-a durat decat 2 minute prinderea, dar asta si pentru ca a stiut exact ce trebuie facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hehe..mersi de informatii..sper sa reusesc cumva :) Chiar azi am vb cu baietii din Timi..si ne comandam XERAPOL in grup :beerchug: si dupa ce primesc xerapolu o sa le si dau jos sa le fac..ca o sa-mi fie mai usor sa le polishez cand nu sunt pe masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda..si inca n-am reusit sa fac nimic cu farurile :lol: tot asa jos si slab bat. Am incercat sa le reglez de la suruburile alea imbus..dar modificarea lor este de aprox 1 cm :| (pe un zid..cu masina la 1 m de el) si noaptea nici macar nu se observa ca se misca..dar totusi m-am convins ca se misca.

Care frast poate fi problema ? De ce sa-mi bata asa jos si sa nu se regleze bine de la suruburile alea ? M-am uitat..si nu e nimic rupt pe acolo..

Acuma am primit si Xerapolu si sambata vreau sa o lustruiesc un pic..dar nu ma astept sa se vada mai bine..pentru ca din cate observ nu asta e problema :D

Ce sfaturi imi mai dati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca se pot regla din suruburile alea din partea superioara a farului, reglajul se executa cu masina cat mai aproape de zid, pe un plan cat mai drept si de preferat intuneric sau semiintuneric apoi se da masina la 7,5 m in spate si se regleaza.................nu mai stiu exact cum e dar stiu ca este un topic cu operatiunile de reglaj a farurilor ( model romanesc :D ) care la mine a dat rezultate. Mai caut si o sa postez!

PS: Am gasit:

Am avut nevoie de:

-o creta

-o surubelnita in cruce (sau ce se potriveste la suruburile de reglaj, merge si imbus)

-o ruleta

-un perete vertical fara bordura in fata lui (destul de greu de gasit, eu am cautat ceva)

-zona intunecoasa

Pregatiri:

-presiunea in pneuri sa fie corecta

-asezati reglajul farurilor pe 0 sau pe 1, normal 0

-apasati pe toate colturile caroseriei, pentru a compensa eventualele uzuri ale amortizoarelor

-preferabil ar fi ca soferul sau cineva echivalent ca greutate sa se afle pe locul corespunzator.

Aduceti masina perpendicular fata de perete cu farurile cat mai aproape de acesta.

Aprindeti farurile pe faza mica. marcati cu creta pe perete punctul de maxima intensitate al luminii (sau proiectati pe perete becul cu un punct, asta e greu si imprecis)

Punctul de maxima intensitate e marcat de o linie orizontala si una oblica, mai precis punctul de intersectie dintre acestea.

De la punctele marcate coborati 7.5 cm in jos. Marcati punctul nou creeat, preferabil cu un marker negru, sa fie cat mai vizibil in lumina farurilor.

Masurati 7.5 metri de la perete.

Dati cu spatele masina pana in punctul creeat la cei 7.5 metri, preferabil sa fie sub becurile farurilor, dar cativa cm nu conteaza. Incercati sa manevrati masina cat mai drept.

Acum aprindeti farurile pe faza mica, preferabil si motorul, ca sa nu ramaneti fara baterie.

Acoperiti unul din faruri si apucati-va sa-l reglati pe celalalt.

Reglajul farului va fi corect atunci cand punctul de intersectie dintre linia orizontala si cea oblica se va suprapune cu punctul creeat cu markerul negru. Pentru a ajunge la aceasta pozitie se va umbla la suruburile de reglaj, ori la cel de sus-jos, ori la cel de stanga-dreapta.

Un material de Laurentziu83 !

Modificat de baca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Am si eu o problema cu farul stanga care bate mult mai jos decat cel din dreapta. Aproape ca am lumina doar din dreapta. Iata atasat o poza cu farul (after-market cu angel eyes). M-am uitat un pic la el si am observat ca "interiorul" se misca cu totul. Este normal?

Reglajul din interior privind inaltimea functioneaza ok. Unghiul "de plecare" al farului este mult prea jos.

Any help ?? Multumesc.

post-15947-1194439708_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu vreau sa ma intelegeti gresit, farurile mi le-am reglat intr-un service, nu sunt atat de inconstient sa merg cu ele si sa bata in pomi. Mie mi se pare ca bat putin in sus cand locurile din spate sunt toate ocupate cu persoane mai robuste(nu e vorba ca ii orbesc pe ceilalti, nu sunt sofer de 1-2 ani, stiu cum e ). Motorasele vechi le mai am, daca se pot monta pe chinezarii asta o sa fac. Mersi de info's.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am si eu o intrebare , cum se regleaza stanga dreapta ?

Cum stii cat de dreapta sau stanga sa dai, am si aparatul ala de geglat de la un service dar ala misca aparatul sa incadreze fascicolul mai la dreapta sau mai la stanga , deci stanga dreapta la far nu umbla ...

Cum trebuie pus aparatul ala pe mijlocul farului ? pe stanga sau cum fata de bulbul cu lupa de la faza scurta?]

Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am si eu un passat b5.5 din 2004 fabricatie dar in acte e 2005, motor awx 130cp, ma intereseaza cum se pot regla farurile sa bata mai sus fara sa modific pozitia lor stanga dreapta, vreau faza scurta sa bata o idee mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cautati pe net dupa Daniel Sterling Lights, e descrisa in amanunt procedura; eu mi-am reglat farurile avand alaturi o masina cu farurile reglate standard. A fost usor, nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se pot regla farurile sa bata mai sus fara sa modific pozitia lor stanga dreapta.

Baga si tu un ochi la postul 50 din acest topic. O sa se faca multa lumina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

vad ca nu s/a mai scris de mult in acest topic dar totusi o sa incerc ... :biggrin: Are careva vreo idee unde as putea gasi "fluturasul" ala alb cu filet interior si cu bila de sustinere in capat, sau poate chiar un far de passat la mana a doua zdrobit ?!?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am o problema.Sper sa ma ajutati.Acum ceva timp am demontat farurile sa vopsesc masina.Inainte de asta farurile bateau excelent (faruri aproape noi Hella).Dupa ce au montat masina la loc farurile bat in X.Adica farul stanga bate peste cel din dreapta,deasupra lui..buuun cand am vazut asta i-am pus sa le faca si nu stiu cum au facut de "a picat lupa din far si nu mai pot fi reglate". E foarte enervant pt. ca sunt deranjante pt. participantii la trafic.Puteti sa-mi dati un sfat sa incerc sa le fac singur? Ar fi o ambitie de-a mea pt ca le-as demonstra ca uneori nu isi merita salariul. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oho ai de munca.

Iti trebuie un cuptor electric incalzit la 300 grade si le bagi pt 5 minute inauntru ca sa se inmoaie siliconul (ATENTIE: nu bagi farul inauntru si programezi cuptorul la 300 grade pt 5 minute ca il topesti, puterea de incalzire in momentul ala o sa fie mai mare si o sa ai probleme; deci mai intai incalzesti cuptorul gol la 300 grade si dupa introduci farul, pt 5 minute) si atunci desfaci geamul de carcasa ca sa poti sa iti reasezi lupa la loc.

Sau mai ai o varianta, dar nu este buna in toate cazurile; sa dai farul jos de pe masina si prin orificiile din spate de la becuri sa te chinui pe acolo, dar ce nu inteleg eu este cum de ti-a cazut lupa...aaaaa, de fapt tie ti-a iesit partea mobila a farului dintr-un pin din ala?

68682306.th.png

Se baga la loc pozitionandu-l pe pin, printr-o tragere mai puternica prin orificiile din spatele farului.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu stiu ce s-a intamplat,din afara nu pare nimic in neregula..mi s-a spus ca atunci cand au incercat sa il regleze a picat "ceva" si cand au prins acel "ceva" a ramas fix,problema e ca a ramas fix damp***... :angry: :angry:

Ma gandeam daca e chiar asa de greu sa le repar sa cumpar unele AM,dar mi-e frica ca sunt proaste si mi-e mila si de astea ca sunt Hella... :( Multumesc pt. sfaturi

Modificat de But_Fns
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca desfaci capacul din spate si misti de el si pare fix inseamna ca a intrat la locul lui. Mai functioneaza reglajul in mod corect, cel electric, din interior, de la buton?

Daca da, este ok, ai scapat. Nu te sfatuiesc sa iti iei unele AM, sunt gunoaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!