Jump to content

Ulei motor si cutie


tonic
 Share

Postare recomandată

Concluzia care am tras-o eu e ca prefer unul mai 'gros' la drum lung (cind si motorul se incalzeste) astfel per total uzura e mai mica (cred eu) decit sa tin unul mai subtire si sa-mi faca tarantele la drum lung. Parerea mea e ca ala subtire merita daca nu faci eforturi mari si folosesti masina cu tzaraita fara drumuri lungi. Cred ca daca nu are timp sa se incalzeasca (si implicit sa-si piarda calitatile umectante) 15W40 e tocmai bun la motoare noi (eviti uzura la plecare de pe loc cind cel gros nu are timp sa umectze toate angrenajele). Dar cum stilul meu e sa folosesc masina pentru o treaba si nu pentru fitzait cand si cind, prefer 20W50.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    18

  • bubu

    17

  • RaduI

    13

  • MikeRG

    12

Top Posters In This Topic

Am avut o revelatzie. Bag acum un ulei ieftin si merg putzin cu el sa vad consumul de ulei si eventuale pierderi si daca totul e OK voi pune REPSOL-ul primit ca premiu (broasca de coshmar) in 2001.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai oamini buni,

pe mine iar m-a lovitara dislexia cu vorbaria asta tehnica a voastra ... :D

daca va aducetzi aminte, io sunt ala de a schimbatara uleiu' la 18.000 km! :D nu cred ca mai e nevoie sa spun ca nu-ntzeleg nimic din ce zicetzi voi p-acilea. gara e: mi s-a spus ca uleiu' sintetic (si scump, da' treaca) e cel mai bun... evident, nu cred ca pentru citzi km l-am folosit io - by the way, cind apar problemele in urma cestiunii asteia, ca pin'acu' zina nu zice nimic :D se pare insa ca unii dintre voi suntetzi de alta parere... io acu' cind am facutara schimbu' tot d-ala am bagat :D

ar trebui sa-mi revizuiesc atitudinea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa-mi revizuiesc atitudinea?

<{POST_SNAPBACK}>

da :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

bine, bine, da' in ce sens?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sensul ca uleiul sintetic e moarte curata pentru motorul lu' matale. La carte z

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine, bine, da' in ce sens?

<{POST_SNAPBACK}>

eu din cate stiu uleiul sintetic este foarte bun/cel mai bun, dar pt. motoare watercooled.

Pt. motoarele noastre, care se recesc si prin ulei, nu ar fi asa bun deoarece nu permite schimbul de caldura. Cel mineral cica ar permite mult mai bine schimbul de caldura si deci motorul s-ar raci mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine, bine, da' in ce sens?

<{POST_SNAPBACK}>

am zis doar atat ptr. ca s-a discutat asta in n-spe topic-uri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'pi si acu', ca abia l-am schimbatara p-asta sinteticu', ce fac? il dau jos si bag d'ala mineral acu', sau ashtept pin' la 5.000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa mergi cu el ca-i frig afara si dupa 3000 km sa-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum f'o 3 ani am luat de la un mosh un motor industrial de 1200/34 CP care sa tot fi mers f'o 50 ore :D ...

Eu am luat motorul fara volant. Ma duc eu ieri la ai mei, aleg din stiva un volant de 180, il pun.... cand sa bag motoru'.... intra greu :lol: .... da-i da-i.... a intrat pana la urma.... da' nu se'nvartea :D .... Ce-o fi ce-o fi.... il dau jos, ma uit- volant cu 130 dtz :D ! Am ramas masca, nici nu credeam ca se egzista 180 mm cu 130 dtz, nici nu-i mai numarasem :P

Morala: fuga la ai mei, am gasit alt volant care picase la prima inspectzie ca era dantura tocita, da' din fericire era cu coroana detashabila, am intors-o pe dos si acum ma pregatesc sa-l pun sus. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ca exista dl inginer dar deh, mai puneti mana pe carte...:angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrarea e una, racirea e alta, pentru filtrare sunt si eu, racirea, daca e originala, completa si functionala iar motorul e in parametrii, nu are de ce sa nu isi faca treaba bine...

<{POST_SNAPBACK}>

nu stiu daca trebuie uitat ca azi traficul stradal are alte caracteristici ca pe vremea cand au fost proiectate. ca sa mergi la rand cu altii trebuie sa o calci... sau s-o scoti numai duminica la o plimbarica, pe stradutele din jurul casei.

eu sunt nevoit s-o calc, si cateodata am senzatia ca eforturile pe care i le cer p o distanta mai lunga sunt mai mult decat era initial prevazut, de-aia i-am pus si filtru, pompa mai mare, si n-am inca bani pt un radiator si o baie suplimentara.

am de gand sa merg cu ea pana la Viersen DE (hoffman-speedster)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca daca a rezistat in sahara, va rezista si in bucuresti. toate celelalte doar prelungesc viata motorului. cunosc broscar clujean care a mers cu broscuta pina in spania si inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca daca a rezistat in sahara, va rezista si in bucuresti. toate celelalte doar prelungesc viata motorului. cunosc broscar clujean care a mers cu broscuta pina in spania si inapoi.

<{POST_SNAPBACK}>

in Sahara n-am fost inca, da' m-as duce bucuros, si al Buc. cu ce ocazie sa merg?

dealtfel, eram cu broscarul clujean acolo in Spania : Titi Flueras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg cu ulei Mobil 10W40 de cine e motorul refacut complet. Am deja aprox. 75.000, motorul e tunat: ax cu came 274grade, chiulase 040, pompa ulei cu debit si filtru, toba sport, etc. Vreau sa va spun ca merge perfect, nu consuma nimic, si trag de el... viteza de croaziera afara e 130! tre sa spun ca am si cutie super lunga (modificata). Recent am pus un aditiv Metal5 si se simte la motor. Parca a luat o gura de aer proaspat! are o viata super in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa dai mai multe detali despre cutia ta "super lunga", ca sunt foarte intertersat de aceasta problema . Eu tare as vrea o cutie mai lunga decat a mea dar nu mi-am data seama care e solutia. Treaba asta cu cutia e chiar foarte importanta pentru mine/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ring and and Pinion

set Item/Order number Price

Ring and Pinion 4.86 with splined pinion

517 141 486 506.00 EUR/set

Ring and Pinion 4.86 with keyed pinion

517 141 486K 506.00 EUR/set

Ring and Pinion 3.88 with keyed pinion

517 141 388K 159.00 EUR/set

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropos de uleiuri, exista undeva explicatii despre semnificatia codurilor de vascozitate al uleiurilor? eu n-am vazut, da s-ar putea sa fie, da unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Nu stiu daca ati observat, dar uleiurile s-au scumpit.

Aseara, la un magazin de piese Auto, vinzatorii mi-au recomandat excesiv de calduros un ulei de care nu mai auzisem: Fuchs.

Din cataloagele lor si din documentarea pe net am descoperit ca Fuschs este un fabricant de lubricanti pentru tot felul de aplicatii industriale, precum si pentru motoare de camioane, masini agricole, chestii Heavy Duty.

Stie cineva ceva mai mult despre marca asta de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat simbata uleiul, inlocuind garniturile de carton si toate saible cu unele noi. Saiba mare, de la buson, e din aluminiu (pe considerentul ca aluminiul e mai moale), dar nu etanseaza perfect si lasa uleiul sa picure :scratch:

Solutii?

Magazinul de la care am luat uleiul vinde si ulei vrac. 15W40, Fuchs, 12 RON litrul. Ambalat, in bidon de 4 litri, face 15 RON kilu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saiba mare, de la buson, e din aluminiu (pe considerentul ca aluminiul e mai moale), dar nu etanseaza perfect si lasa uleiul sa picure :scratch:

Solutii?

saiba de plumb, eu asa am

Modificat de RaduI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!