Jump to content

Ulei motor si cutie


tonic
 Share

Postare recomandată

Poate sa imi zica cineva la o broasca 1200 (an 1963) cat ulei intra la cutie+diferential si daca trebuie neaparat ulei hypoid sau pot sa pun ulei semisintetic 75W90?

Si la motor cat trebuie (inclusiv curatarea filtru)?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    18

  • bubu

    17

  • RaduI

    13

  • MikeRG

    12

Top Posters In This Topic

la cutie intra 2.5 l. de preferat sa bagi ulei 80W90.uleiul sintetic nu ajuta foarte mult masinile vechi.el e facut pentru cele noi unde stringerile sunt mult mai mici.

La motor tot 2.5 l intra aici e mai usor de verificat , bagi 2 l si apoi verifici cu joja. in filtru intra 150ml parca, tyre sa fie niste semne pe interiorul filtrului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astia zic ca uleiul sintetic e bun in cutie mai ales iarna; in motor nu e bun pentru ca nu transfera caldura precum cel mineral => nu isi indeplineste functia de racire...

... iar in filtrul de ulei cu baie - 250 ml...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hei, domnilor, omu intreaba de FILTRUL DE ULEI !!!! sita aia adica. Si aia n-are capacitate !!!!! Voi vorbiti pesemne de filtrul de aer .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar cu uleiul sintetic in cutie ....eu am folosit numai mineral, si iarna am avut probleme, se ingroasa al dracului si franeaza mult motorul, am ajuns pana la a-mi pleca masina din loc scoasa din viteza, asta in cazul in care nu mi-a "murit" motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie, poate omul are pompa de ulei ca si mine cu filtru de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-as mira, la motor "stock" .....parca asa e....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde sunteti manca-v-as ca parca vorbiti alte limbi, parca nu am avea toti aceeasi cultura generala broascareasca, normal ca atunci cand zic filtru ma gandesc la cel de aer si mai ales la ala cu baie de ulei...de unde atata pompa Maxi sau Gene Berg cu filtru de ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar cu uleiul sintetic in cutie ....eu am folosit numai mineral, si iarna am avut probleme, se ingroasa al dracului si franeaza mult motorul, am ajuns pana la a-mi pleca masina din loc scoasa din viteza, asta in cazul in care nu mi-a "murit" motorul

Nu stiu cum e posibil... de 3 ani am aceeasi "incarcatura" de T90 romanesc in cutie, si nu face fitze... si la rece se schimba vitezele la fel de usor ca la cald. Presupun ca ar trebui sa-l schimb la 25000km(cam peste 2-3 luni incepand de acum).

Se recomanda(de catre niste baietzi de dincolo de ocean) sa folosim SAE 80 sintetic in cutie - dar nu stiu daca se justifica diferenta de pret.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate imi face fite....e drept ca, dupa ce se incalzeste motorul, nu mai face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine nu are pompa cu filtru nu are, dar sint care au si zic eu este o investitie foarte buna, daca nu cea mai buna, pentru ca iti protejeaza motorul si iti mareste si presiunea uleiului.(roti dintate de 32mm)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine nu are pompa cu filtru nu are, dar sint care au si zic eu este o investitie foarte buna, daca nu cea mai buna, pentru ca iti protejeaza motorul si iti mareste si presiunea uleiului.(roti dintate de 32mm)

Nu cred ca in climatul nostru merita luata pompa de ulei cu debit marit, radiator de ulei suplimentar, filtru de ulei suplimentar etc... ca aici nu sunt nici pe departe 50 de grade la umbra cea mai mare parte a anului :)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrarea e una, racirea e alta, pentru filtrare sunt si eu, racirea, daca e originala, completa si functionala iar motorul e in parametrii, nu are de ce sa nu isi faca treaba bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, raciri suplimentare trebuie la motoarele mai performante, dar cred ca nici la motoarele noastre nu strica citeva grade in minus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Vreau sa-mi schimb uleiul din motor, inaite de marea calatorie. Pe Flat4 se recomanda un ulei de marca mineral. Oscilez intre Shell Helix 15W40 si Castrol GTX 15W40. Cum motorul meu nu prea are uzura, nu are joc axial si face frumos, si mai vine si iarna acusha, cred ca un 15W40 e bunutz. Voi ce zicetzi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca. eu unul am folosit CAs....l 15W40 si nu am fost prea multumiat . acum am Ar..l 20W50 si sunt multumit. e adevarat ca e si mai gros (e 20W)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Sigur, raciri suplimentare trebuie la motoarele mai performante, dar cred ca nici la motoarele noastre nu strica citeva grade in minus.

<{POST_SNAPBACK}>

..are dreptate tibi,cu cit racirea este mai buna,cu atit caracteristicile uleiului sint mai benefice pt. "lungirea viatii motorului " dealtfel,uleiul are rol dublu in functionarea unui motor cu ardere interna,(cu atit mai mult in functionarea unui motor racit cu aer),de lubrefiere si racire...si ..20W5o,indiferent de anotimp este uleiul potrivit pt.motorul VW air-cooled .... si a nu se uita la schimb. de ulei sa se curete sita din baie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sita din baie e precum lumanarea la mort, nici nu strica, nici nu ajuta :banghead: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Bai copii:

-motor de duba, 1600

-nevirgin, da' nici shleampat

-consum de ulei 750 grame la mie

-fara probleme in privintza presiunii de ulei "la cald"

-sume disponibile: sa zicem 500.000

-ulei folosit pana acum: Petrom RO3 20W40 super 2

-trebuie DISEARA sa schimb uleiu', ca maine plec la drum- uleiul din motor are acum cam 4000 km, e cam la minim si nu mai vreau sa completez

Deci, fara multa gargara, ash vrea sa shtiu: sa il schimb tot cu Petrom, sau sa iau altceva? Dar sa nu coste mai mult de 1,5x Petrom.... Ideea e ca oricum nu-mi trebuie un ulei care sa tzina 10.000, cand dupa 3-4000 oricum practic tot uleiul a fost "inlocuit" prin completari... parerea mea...

Sunt curios daca altzii si-au pus aceasta problema si daca motoarele lor consuma ulei- din cate shtiu, in cartzi zice de un consum de 1 litru la mie- deeeeci, utilizarea unor uleiuri super-deshtepte nu s-ar justifica.... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai copii:

-motor de duba, 1600

-nevirgin, da' nici shleampat

-consum de ulei 750 grame la mie

-fara probleme in privintza presiunii de ulei "la cald"

-sume disponibile: sa zicem 500.000

-ulei folosit pana acum: Petrom RO3 20W40 super 2

-trebuie DISEARA sa schimb uleiu', ca maine plec la drum- uleiul din motor are acum cam 4000 km, e cam la minim si nu mai vreau sa completez

Deci, fara multa gargara, ash vrea sa shtiu: sa il schimb tot cu Petrom, sau sa iau altceva? Dar sa nu coste mai mult de 1,5x Petrom.... Ideea e ca oricum nu-mi trebuie un ulei care sa tzina 10.000, cand dupa 3-4000 oricum practic tot uleiul a fost "inlocuit" prin completari... parerea mea...

Sunt curios daca altzii si-au pus aceasta problema si daca motoarele lor consuma ulei- din cate shtiu, in cartzi zice de un consum de 1 litru la mie- deeeeci, utilizarea unor uleiuri super-deshtepte nu s-ar justifica.... :beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

Esso 15 W 40 170 000 kilu, daca iei la kil, mai putin daca iei un bidon de 4 kile. Mai ramine un kil jumate pentru completari. Itz iau eu, dac nu gasesti in alta parte... Poate au si ceva mai groscior la pravalia Lipi 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha! Pai hai ca vad diseara in Cora si Brico, la Lipi2000 e mai scumpic, de ex. rashina aia cu care am lipt blocu' si am luat-o der la ei cu 100 si ceva la Petron e 86.000

Rompetrolu' shtie cineva cam cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar manopera e gratis la schimb, daca ei uleiul de la ei! :beerchug: Stiu ca esti foarte delicat cu minutzele tale! :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

sa il schimb tot cu Petrom, sau sa iau altceva? Dar sa nu coste mai mult de 1,5x Petrom.... Ideea e ca oricum nu-mi trebuie un ulei care sa tzina 10.000, cand dupa 3-4000 oricum practic tot uleiul a fost "inlocuit" prin completari... parerea mea...

...

<{POST_SNAPBACK}>

ma bag si eu, sper sa nu deranjez.

daca tot iei de la Petrom, acum vand si OMV (la 100 - 200.000 lei/l, nu stiu ce vascozitate este recomandata la motorul tau (15w-40 posibil)) care este mai bun.

consumul il poti reduce cu un ulei bun + aditiv (Dura Lube fiind cel mai scump, l-am incercat pe dacie si a mers).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, n-am nevoie de schimb gratis cu scosu' uleiului pe la joja :beerchug: ... scot eu gospodareshte sita, o spal in gaz si fac treaba k lumea! :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!