Jump to content

Ulei motor si cutie


tonic
 Share

Postare recomandată

Uleiul vechi nu te impiedica sa pornesti masina dupa 3 ani de stat in garaj.

Altele sunt problemele care apar daca folosesti ulei prost si daca e statut.

Mai ales la masinile noastre la care uleiul are si rol de agent de racire.

Modificat de victori
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    18

  • bubu

    17

  • RaduI

    13

  • MikeRG

    12

Top Posters In This Topic

Undeva, tot pe aici, se spunea ca la boxere doar uleiul mineral e bun, pentru ca, asa cum zici, uleiul nu doar lubrifiaza, ci si raceste. Tot pe aici, se spune ca daca nu mergi, uleiul tot tre sa-l schimbi dupa 6 luni. Ergo: de ce sa dai 250 kROL pe un litru de ulei pe care, daca tot e sa respecti tot soiul de precautii, trebuie sa-l dai jos dupa 6 luni nefolosit? Ma rog, fiecare isi sparge banii cum ar chef...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I'o prostie aia cu 6 luni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu stiam de 1 an, dar mi-a zis cineva de la retromobil ca el schimba la 2 ani, pt. ca nu merge f. mult cu masina...sub 1000 KM pe an

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu stiam de 1 an, dar mi-a zis cineva de la retromobil ca el schimba la 2 ani, pt. ca nu merge f. mult cu masina...sub 1000 KM pe an

<{POST_SNAPBACK}>

Eu il schimb in fiecare primavara, dupa fiecare iarna cu mers cu motor rece --> oleaca de benzina in ulei probabl ca tot mai scapa. Si e drept ca fac cam 4000km/an, dar asa schimbam si cand faceam 1000-2000.

caracteristici ? 20W40, cum scrie la carte. Am folosit si 15W40 dar mi s-a parut cam subtirel vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa e iarna...tipul de la retromobil nu foloseste de loc masina iarna....probabil de aiai il schimba la 2 ani.

Eu tot cred ca cel 15W50 e cel mai bun, dar intr-adevar si pretul e pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu saiba de cupru, eu asa stiu ca se inmoaie invers ca otelul, adica dupa inrosire, trebuie pus in apa. Daca il lasi sa se raceasca singur, asa il intaresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Prieteni, cre'ca shtie toata lumea ca my middle name is c ;) iala :P ... deh, sange de moldovean cu 3 viteze (inshet, inshetishor si pi loc di tat ;) ) combinat cu grec (care si aia sunt spirt- vezi siesta zilnica de la 2 la 5-6). Asta este....

Dar sa revenim. Acum f'o 3 ani am luat de la un mosh un motor industrial de 1200/34 CP care sa tot fi mers f'o 50 ore ;) ... problema era ca intrase praf peste tot si trebuia integral spalat. Cum se apropie parada si mot de pe broasca incepe sa faca tarantele, nejustificate zic eu la un consum de ulei de 500 grame la suta de km ;) , aseara am profitat de absentza familiei de acasa si am crapat motorul si l-am spalat cu gaz- mizerie enorma in strada dupa care l-am dat cu apa fierbinte (mai putzin arbore- biele, nedemontate, spalate doar cu gaz la prima mana)- mizerie enorma in cada de baie ;)

Mai am de spalat 3 cil si 2 pistoane. Diseara carterul va fi complet uscat si pot trece la asamblare (poate o sa fac si un filmuletz cu camera).

Intrebare: Ce ulei sa-i pun? Uzura motorului este ZERO. Eu unul n-am mai avut bucuria de a vedea piese noi-noutze si originale de mot de broasca. Pana termin caroseria de 1302 pe care il pun, va functziona ffff putzin pe broasca de coshmar (max. 100 km/an), sper eu doar pana la vara.

Ash pune, cum zice Victor, Aral 20W50...... Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prea gros pentru o uzura asa de mica! parearea mea! Nu vrei sa incerci un Castron (anu se confunda cu marca aia la care n-am voie sa fac reclama! ;) )? Scump, da merita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol-Castrol, da' ce "numar"?

Da' voi de unde atzi scos-o p'asta ca n-ai voie sa zici nume de produse? ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule eu pun doar Hexol Racing , raportul calitate pret e foarte bun . Nu stiu sa-ti spun acum ce norma api are dar diseara pot sa ma uit . Oricum mai mult de 3500 km nu-l tin , desi nu pare sa-si piarda din calitati .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
Ash pune, cum zice Victor, Aral 20W50...... Pareri?

<{POST_SNAPBACK}>

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esso? elf? valvoline?

<{POST_SNAPBACK}>

am incercat vreo ... marci de uleiuri, si scumpe si ieftine. raportul cel mai bun pret performanta, din experienta mea, si o rezistenta buna la supraincalzire (nu se subtiaza decat cand motorul e foarte cald) e ESSO 15W40 Oricum daca nu e uzura, nu pune 20w50, ci numai 15w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi insa sa fie neaparat mineral nu sintetic sau semisintetic (din cauza schimbului de caldura), si eu as pune 15W40 pt inceput, si nu neaparat unul foarte scump...ca raport pret calitate eu as zice valvoline si sa il schimbi dupa max 4000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15w40 nu este tot prea gros? si eu va trebui sa schimb ca am facut deja rodajul(castrol 10w30). si la motor nou cu pompa de ulei cu debit marit indicati tot 15w40?

cu cel de 10w30 cind pornesc motorul, acul ajunge la maxim 10bar si cum se incalzeste, revine. ma gindesc ca daca pun ceva mai gros o sa-mi sara acul din instrument :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15w40 nu este tot prea gros? si eu va trebui sa schimb ca am facut deja rodajul(castrol 10w30). si la motor nou cu pompa de ulei cu debit marit indicati tot 15w40?

cu cel de 10w30 cind pornesc motorul, acul ajunge la maxim 10bar si cum se incalzeste, revine. ma gindesc ca daca pun ceva mai gros o sa-mi sara acul din instrument :D

<{POST_SNAPBACK}>

Cartea masinii zice de 20W40; am avut odata 15W40 si aveam probleme cand era motorul cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus 15w40 ieftinutz. (initial texaco si acum lukoil). Cu pompa originala are 6bar la pornire si cam 4 dupa ce se incalzeshte uleiul pe la 40 grade. Ashtept sa ma plimb un pic sa vad cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pe mine m-ar trage inima sa pun ca la carte- 20W40....

Despre rodaj nu se mai pune problema, motorul a functzionat un pic, honuirea cilindrilor pe partea unde se plimba segmentzii e pe jumatate netezita, n-am desfacut bielele de pe arbore, deci am crapat mot. doar ca sa-l spal pt. ca fusese depozitat aiurea si intrase mizerie pe gauri, la montaj am pus corect pist si cil asha cum fusesera original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am incercat mai multe variante:

- Lubrifin 15W40 cu aditiv, dar aveam mereu aprins becul de presiune la turatii mici (sub 1500rot/min) chiar si cu motorul rece;

- Aral 15W40.. cam aceasi faza, dar cand era motorul cald;

- Aral 20W50 ..acum foarte rar se aprinde beculetul cand e motorul incins si la 8-900 rot/min

am gasit prin documentatia mea, cartea de utilizare a broastei si acolo indica 20W pentru vreme normala si 15W la vreme rece, iar in conditii extreme de frig 10W sau chiar 5W

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieteni, (...) Acum f'o 3 ani am luat de la un mosh un motor industrial de 1200/34 CP care sa tot fi mers f'o 50 ore ;) ... problema era ca intrase praf peste tot si trebuia integral spalat.  Uzura motorului este ZERO.

Cilindru de motor- zona unde de obicei se formeaza pragul de uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus 15w40 ieftinutz. (initial texaco si acum lukoil). Cu pompa originala are 6bar la pornire si cam 4 dupa ce se incalzeshte uleiul pe la 40 grade. Ashtept sa ma plimb un pic sa vad cum se comporta.

<{POST_SNAPBACK}>

de cativa ani folosesc lukoil, am trecut prin toate vascozitatile, acum am bagat 20W50 - pare cam groscior totusi, mi se pare ca se amorseaza sistemul cu un pic de intarziere (motorul e zgomotos dupa pornire cateva secunde, chiar daca becul se stinge inainte de prima explozie)

N-am avut probleme cu el nici la plimbari mai lungi (drumul meu pana la serviciu cateodata e aproape o ora). E drept ca-l schimb in fiecare primavara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inceput sa bag 20W50. De fapt am completat pe cel care il aveam (15W40) cu asta. Rezultate:

1. La turatii mari / (viteza mare, mers constant) sau ambalarea motorului in pante succesive, in trepte inferioare, etc :lol: se subtiaza uleiul de 15W40 si ... pierdeam mai mult ulei ca de obicei; nemaipunind alte aspecte (dupa vreo ora de mers ct la 100 la ora) se simtea motorul ca era mai puturos.

2. Cu uleiul de 20W50 nu mai pierd ulei, merge sensibil mai bine la eforturi mari (masina incarcata, pante, etc) dar un lucru care l-am simtit de prima oara este ca in primele 2 minute cind pornesc masina (si e rece, nefolosita din ziua precedenta) motorul e al naibii de puturos ... trebuie sa treaca alea 2 minute sa se umecteze toate 'lagarele' si sa o croiesc de pe loc perfect uniform. Senzorul de presiune functiona normal la pornire (in ambele cazuri se stinge aproape imediat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!