Jump to content

Ulei motor si cutie


tonic
 Share

Postare recomandată

Broscarul amator

Si eu vreau sa iau Aral 20W-50 si sa-l bag la motor in week-end.Ideea e ca nu stiu ce scule imi trebuie ca sa desfac busonul...si cum fac cu sita aia...Poate cineva sa-mi explice operatiunea?

:beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    18

  • bubu

    17

  • RaduI

    13

  • MikeRG

    12

Top Posters In This Topic

Broscarul amator
Si eu vreau sa iau Aral 20W-50 si sa-l bag la motor in week-end.Ideea e ca nu stiu ce scule imi trebuie ca sa desfac busonul...si cum fac cu sita aia...Poate cineva sa-mi explice operatiunea?

:beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

Lasati, ca-l sun pe Mishul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bagat asta vara ulei Prista 20W40 la 80k litrul, de la reprezentanta din pitesti...ideea e ca nici nu mi-a mancat mult, nici nu a facut urat motorul. Si de asta toamna am ulei un pic peste semn, nu face scandal, da nici nu scade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit Prista de amestec la trabi si am fost muldzumit... :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau sa iau Aral 20W-50 si sa-l bag la motor in week-end.Ideea e ca nu stiu ce scule imi trebuie ca sa desfac busonul...si cum fac cu sita aia...Poate cineva sa-mi explice operatiunea?

:beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

20 W 50 nu-i cam gros? Iar daca nu circuli :o peste 6 luni tot tre sa-l schimbi...

Io n-aveam sirma la net, ca ma ofeream sa te ajut la propriu, adica ma mai ofer sh-acu': tava in care sa scurgi uleiul (sau ceva asemanator), cheie de 19, cheie de 10, pensula pentru spalat cu gaz garniturile si sita, 6 saibe de cupru noi pentru cele 6 piulitze, o saiba mare pentru surubul central de pe asa-zisul buson de golire. O rola de curpapir, sa te stergi pe miini. Atit!

Desurubezi surubul central si lasi sa se scurga uleiul (prealabil incalzit), apoi desfaci cele 6 piulitze, scotzi capacul, pe urma vine un sandwich: garnitura de hirtie, sita, garnitura de hirtie. Garniturile trebuie puse la loc asa cum le-ai gasit, cu fata in sus. Sita o speli cu pensula in gaz sau in alt diluant, capacul la fel. Stergi bine capacul (de obicei, de la mersul prin Bucurestiul asta prafos, se depune un mil de toata frumusetzea.

Pui totul la loc, asa cum ai gasit, stringi corect toate piulitzele si surubul, torni 2,5 ulei curat. Gata! Uleiul vechi il pastrezi. Fie tre sa aranjezi vreun vecin recalcitrant ;) , fie il duci la reciclare. Peste 5000 de km il vei cumpara de nou, parca asa se vorbea pe aici. :nono:

Operatiunea descrisa mai sus am facut-o chiar io insumi, dupa ce am vazut la Mishul cum se procedeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
20 W 50 nu-i cam gros? Iar daca nu circuli :P  peste 6 luni tot tre sa-l schimbi...

Io n-aveam sirma la net, ca ma ofeream sa te ajut la propriu, adica ma mai ofer sh-acu': tava in care sa scurgi uleiul (sau ceva asemanator), cheie de 19, cheie de 10, pensula pentru spalat cu gaz garniturile si sita, 6 saibe de cupru noi pentru cele 6 piulitze, o saiba mare pentru surubul central de pe asa-zisul buson de golire. O rola de curpapir, sa te stergi pe miini. Atit!

Desurubezi surubul central si lasi sa se scurga uleiul (prealabil incalzit), apoi desfaci cele 6 piulitze, scotzi capacul, pe urma vine un sandwich: garnitura de hirtie, sita, garnitura de hirtie. Garniturile trebuie puse la loc asa cum le-ai gasit, cu fata in sus. Sita o speli cu pensula in gaz sau in alt diluant, capacul la fel. Stergi bine capacul (de obicei, de la mersul prin Bucurestiul asta prafos, se depune un mil de toata frumusetzea.

Pui totul la loc, asa cum ai gasit, stringi corect toate piulitzele si surubul, torni 2,5 ulei curat. Gata! Uleiul vechi il pastrezi. Fie tre sa aranjezi vreun vecin recalcitrant :lol: , fie il duci la reciclare. Peste 5000 de km il vei cumpara de nou, parca asa se vorbea pe aici. :blink:

Operatiunea descrisa mai sus am facut-o chiar io insumi, dupa ce am vazut la Mishul cum se procedeaza.

<{POST_SNAPBACK}>

Si n-ai vrea sa ma supervizezi acum pe mine? :P

Tu ce ulei ai bagat si cum se comporta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai ..ar trebui sa fac si eu asta in weekend... daca vrei... le putem rezolva pe amindoua la mine la garaj...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 W 50 nu-i cam gros? Iar daca nu circuli :P  peste 6 luni tot tre sa-l schimbi...

Io n-aveam sirma la net, ca ma ofeream sa te ajut la propriu, adica ma mai ofer sh-acu': tava in care sa scurgi uleiul (sau ceva asemanator), cheie de 19, cheie de 10, pensula pentru spalat cu gaz garniturile si sita, 6 saibe de cupru noi pentru cele 6 piulitze, o saiba mare pentru surubul central de pe asa-zisul buson de golire. O rola de curpapir, sa te stergi pe miini. Atit!

Desurubezi surubul central si lasi sa se scurga uleiul (prealabil incalzit), apoi desfaci cele 6 piulitze, scotzi capacul, pe urma vine un sandwich: garnitura de hirtie, sita, garnitura de hirtie. Garniturile trebuie puse la loc asa cum le-ai gasit, cu fata in sus. Sita o speli cu pensula in gaz sau in alt diluant, capacul la fel. Stergi bine capacul (de obicei, de la mersul prin Bucurestiul asta prafos, se depune un mil de toata frumusetzea.

Pui totul la loc, asa cum ai gasit, stringi corect toate piulitzele si surubul, torni 2,5 ulei curat. Gata! Uleiul vechi il pastrezi. Fie tre sa aranjezi vreun vecin recalcitrant :lol: , fie il duci la reciclare. Peste 5000 de km il vei cumpara de nou, parca asa se vorbea pe aici. :blink:

Operatiunea descrisa mai sus am facut-o chiar io insumi, dupa ce am vazut la Mishul cum se procedeaza.

<{POST_SNAPBACK}>

in completare mentionez ca pentru a fi mai catolic decat papa, ar trebui scoasa fisa centrala si date cateva ture de motor ca sa se creeze presiune si sa intre oloiul in toate rampele de gresare, dupa care verificat iar nivelul la ulei si completat corespunzator - dar e o chestie optionala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si n-ai vrea sa ma supervizezi acum pe mine? :blink:

Tu ce ulei ai bagat si cum se comporta?

<{POST_SNAPBACK}>

Esso mineral 15 W 40. Unii zic ca boxerul, fie iarna, fie vara, tot 15 W 40 papa. Merge binisor, numai ca, la ultimul schimb, era negru ca iadul! Fie spala bine, fie am mers prea multa vreme cu carburatia aiurea reglata...

Cum facem, schimbi cu pac sau cu mine? Saibe de Cu ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

Pac, Bubu, nu vreti sa facem impreuna o claca de schimbat uleiuri in week-end? In loc de Pardon Cafe sa fie Pacman Garage Caffe? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
Saibe de Cu ai?

<{POST_SNAPBACK}>

N-am nici saibe, nici ulei, o sa iau si eu Esso, sa vad cum e, n-am bagat niciodata ESSo :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pac, Bubu, nu vreti sa facem impreuna o claca de schimbat uleiuri in week-end? In loc de Pardon Cafe sa fie Pacman Garage Caffe? :P

<{POST_SNAPBACK}>

N-am nici saibe, nici ulei, o sa iau si eu Esso, sa vad cum e, n-am bagat niciodata ESSo :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Adica simbata 5 p.m. la Pac? Deal! Da' cu ce aduci motorul pina la el? :blink:

Saibe de Cu mititele mai am eu.

Daca vrei Esso (eu l-am ales dupa o documentare temeinica) itz iau io de la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esso mineral 15 W 40. Unii zic ca boxerul, fie iarna, fie vara, tot 15 W 40 papa. Merge binisor, numai ca, la ultimul schimb, era negru ca iadul! Fie spala bine, fie am mers prea multa vreme cu carburatia aiurea reglata...

Cum facem, schimbi cu pac sau cu mine? Saibe de Cu ai?

<{POST_SNAPBACK}>

iarna pui ulei mai subtire, nu? ca sa nu se incleieze prea tare si sa clefaie motorul cu gura plina de caramele... iar vara mai gros ca se lichefiaza de caldura... sau gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
Adica simbata 5 p.m. la Pac? Deal! Da' cu ce aduci motorul pina la el? :blink:

Saibe de Cu mititele mai am eu.

Daca vrei Esso (eu l-am ales dupa o documentare temeinica) itz iau io de la mine.

<{POST_SNAPBACK}>

Bai, motorul il aduc cu tot cu caroserie ! :lol: Daca va convine ora 5 sau vreti de dimineata, sau duminica ziceti....

Bubu, nu vreau sa te incarc cu bidoane de ulei, lasa ca ma duc eu maine sa-mi iau, gasesc eu undeva ESSO....Multumesc...

Aaaa si inca ceva, eu maine n-o sa fiu pe sarma asa ca o sa va sun sa vad ce-ati hotarat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator
iarna pui ulei mai subtire, nu? ca sa nu se incleieze prea tare si sa clefaie motorul cu gura plina de caramele... iar vara mai gros ca se lichefiaza de caldura... sau gresesc?

<{POST_SNAPBACK}>

Zici ca e mai bun 20W-50 vara?

:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna pui ulei mai subtire, nu? ca sa nu se incleieze prea tare si sa clefaie motorul cu gura plina de caramele... iar vara mai gros ca se lichefiaza de caldura... sau gresesc?

<{POST_SNAPBACK}>

Corect! Da' depande si de ce uzura ai in agregat, ca daca respectzi graficul ala celebru cu lubrifierea... Oricum se lichefiaza de la benzina ce ni se scurge in carter! :blink:

@Amateur: simbata 5 p.m. e numa bun, duminica sint schedulat in alte parti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu asa zic, cine are alta parere sa argumenteze dar cred ca a mai fost o discutie despre uleiuri (alexserb2000 e doar in bransa <Petrom/OMV> asa ca stie ce zice)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Broscarul amator

OK, voi cauta 20W-50 pentru vara asta...

Ramane atunci sambata, orele 17 la garajul d-lui Pac :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dincolo de o marca sau alta, incercati sa folositi uleiuri de calitate, chiar daca le schimbati la 5000 km si pare o risipa.

Din proprie experienta va spun ca uleiurile ieftine sunt o economie falsa.

In ceea ce priveste gradele uleiurilor (15W-40, 20W-50) depinde de masina.

Eu am incercat cu 15W-40 si nu prea am fost multumit.

Acum folosesc Ar...l 20W50 si sunt multumit.

L-am folosit chiar si iarna, e adevarat ca la pornire e mai gros dar nu deranjeaza foarte tare.

Inca o chestie, stabiliti-va la o marca si un ulei si ramaneti pe el.

De preferat este sa fie o marca pe care sa o gasiti mai peste tot in cazul in care la drum lung aveti nevoie de completare si nu aveti ulei la voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau sa iau Aral 20W-50 si sa-l bag la motor in week-end.Ideea e ca nu stiu ce scule imi trebuie ca sa desfac busonul...si cum fac cu sita aia...Poate cineva sa-mi explice operatiunea?

:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Salut,

parerea mea ca pt. masina ta care nu prea merge baga-i un ulei special de oldtimere. Eu am acum in motor un ulei Yacco 15W50...sunt foarte multumit...dar repet renteaza doar daca eszte o masina care nu circula decat din cand in cand...pt. ca uleiul este foarte aditivat si ramane "lipit" de peretii metalici.

Un membru retromobil (Dl. Cristian Stoian) aduce un ulei similar Motul 15W50 tot special pt. masini care merg din an in pasti...mi-a facut o "demonstratie" a bagat surubelnita in ulei si cand a ridicat-o uleilu se prelingea inca pana la 1,5 m...eu personal nu am mai vazut asa aderenta de metal...

bidonul e de 2 litri si costa 500000 ROL. daca te intereseaza poti sa-l suni direct pe dl.stoian 0722209166, si ii spui ca ti-am dat eu tel lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-as prezenta si eu simbata la schimbat ulei...fara sa bag in a mea. numai ziceti-mi cum se ajunge la garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu, sint de acord de ceea ce zici. Care este parerea ta, daca motorul este nou sau mai vechi? Folosesti acelasi ulei? Momentan am Castrol GTX 10W30, dar trebuie schimbat dupa rodaj si as vrea niste sugestii. Masina va fii folosit doar vara si foarte rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat aseara de la Cora ulei ESSO 15W40, 440.000 lei vechi bidonul de 4 l. Mai aveau un ulei frantzuzesc, Space, 199.000 bidonul de 5 l ;) , da' parca prea era eftin ;)

Bubul, ai tu o obsesie cu shaibele alea de cupru. Eu nu le-am schimbat niciodata si nici nu am de gand. Cel mult potzi sa le mai decaleshti la 2-3 schimburi, adica le legi cu o sarmulitza subtzire si le tzii in flacara de la aragaz pana se fac roshii, apoi le lashi sa se raceasca lent. Asha devin moi. Eu am schimbat garniturile de la capac si sita cu garnituri facute de mine din klingherit de 1 si nu a supurat nici macar un sfert de pikatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bubule, shterge bre mesajele vechi din inboxu' de la PM, ca nu mai primeshte, ai 50, e full!

Iaca aici ce vroiam sa zic, ca nu e secret, da' e off-topic:

Bubul, avea Amalia in faculta un coleg grec care le tot zicea "Bai, eu am grija de tine, vreau bunul tau!" ;)

Am la mine la serv. urmatoarele:

- 1 cheie inelara combinata de 13, palmata de la tine cand cu facutu' motorului

- 1 tuba de shuroape de roata, original VW, in stare sudata

Acasa am una buca coshuletz verde plastic.

Sa zici cand si cum....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garniturile alea cu 6 gauri par a fi dintr-o hirtie mai groasa. Data viitoare scanez una si-mi trag la imprimanta fo 10 pe carton. Daca ma enervez, imprim si sigla VW, sa para orijinale. Ai iesit super eftin si bun la 110 kROL kilu. Tu credeai ca-i dadeam gratis saibele alea lu Amateur? ;) 1 saiba = 1 BR! ;) Si oricum i le dadeam pe alea mai uzate! ;)

Bai, masina mea a stat 5 mii de ani cu ulei romanesc in ea si a pornit, dupa o asa lunga abstinentza, la prima cheie. Domnul Mishul a participat la resuscitare, poa' sa spuna.

Asa ca precautiile alea cu uleiurile supershmekere mi se par prea... precaute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!