Jump to content

Ulei motor si cutie


tonic
 Share

Postare recomandată

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    18

  • bubu

    17

  • RaduI

    13

  • MikeRG

    12

Top Posters In This Topic

Io am vazut doar la Focsani, intr-un magazin care avea orice: rulmenti, suruburi, saibe, oringuri, furtune, segmenti, pistoane, etc. In Bucuresti, astia cred ca au de-a face cu fete, de-aia nu gasesti nimica.

Astia fac garnituri de Al fiindca-s eftine. Cel mai bine ar fi sa fie din Cu. Dar, in cazul cind esti in pana de Cu (l-au cumparat tiganii pe tot) sau plumb (e innorat), poti recurge la tot felul de tiganii, cum ar fi:

1. Ata de papiota, sirma de cupru (mono sau multifilara)- infasurate pe dop (totdeauna in sensul stringerii) la capat, dupa care stringi dopul -solutie de cimp;

2. Garnituri de instalatii din clingherit grafitat, prespan, polietilena;

3. Teflon de instalator (ca sa intri in atmosfera, cilti si vaselina);

4. Saiba de bujie, preferabil noua, nedeformata. Dopul e M12, parca, iar saiba e M14; esti atent cind o stringi;

5. Poti incerca si solutii cum ar fi sa cositoresti suprafata de etansare a dopului; mai dificil de realizat.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat simbata uleiul, inlocuind garniturile de carton si toate saible cu unele noi. Saiba mare, de la buson, e din aluminiu (pe considerentul ca aluminiul e mai moale), dar nu etanseaza perfect si lasa uleiul sa picure :screwy:

Solutii?

pui alt capac (in ideea ca pastrezi solutia cu buson central, mai ales daca e magnetic) ; oricum problema ta e de la carpeala capacului si nu de la saiba, remember?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saiba mare, de la buson, e din aluminiu (pe considerentul ca aluminiul e mai moale), dar nu etanseaza perfect si lasa uleiul sa picure :D

Solutii?

Atit in setul de garnituri de motor, cit si in cel de filtru de ulei, saiba aia mare e facuta din cupru si are forma ca si cea de la bujii (dar alta dimensiune), asa incit la stringere etanseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte am avut de Cu si tot picura putin, iar si mai inainte, dupa primul schimb de ulei, cind am refolosit saiba, n-a curs nici un strop, eram supermindru ca a mea nu lasa pete...

La urma urmei, cit ulei poate sa curga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai ce chestie. ce inseamna sa mai ai si un mecanic batrin pe linga tine.

am schimbat uleiu si am reglat culbutorii de curand la un prieten de-al meu. Eu nu stiam ca trebuie garnitura acolo ;) dar taica-su (mecanic vechi) a insistat sa punem o shaiba de cupru pe care o avea el. acum ii sunt recunoscator, ulei nu mai curge. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar saibe de cupru unde se gasesc?

stie cineva chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saibe de cupru se gasesc in general pe la magazinele de piese auto, mai putin cele de dacea si alte hi-tech-uri romanesti. Cel mai bine e sa ai in portofel o saiba si, cind dai de un magazin auto sa ceri ceva identic. Eu am gasit identice de Al, am luat 2, zicind ca aluminiul e mai moale si etanseaza mai bine. Se pare ca nu-i asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce diametru interior vretzi?

La autobuze putem gasi de la 10 la 22, poate chiar si de cupru (NOS) da' tre' sa ud mecanicul... nu fleashca, da' orishicat... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea. Eu desfac intotdeuna cu cheia de 22, dar uite ca acuma masor surubul si merge cheia de 20. Pare M14 :) , dar n-am subler la mine asa ca nu stiu daca masor corect cu liniarul

In poza de mai jos, linga surub e saiba aia ghidusa (forma ca la bujie, diametrul interior 15 masurat tot cu rigla; are un mic joc pe surub). Linga ea am pus cea mai mica saiba de cupru care a intrat pe surub, si asta pare sa aiba diametrul interior 14mm. Insa nu stiu daca o saiba simpla de cupru poate sa etanseze uleiul. Dar, mai sti? Trebuie incercat. In orice caz, fara grover.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, inainte, am facut 2 schimburi refolosind saiba simpla de Cu. Nu curgea strop! Cred ca trebuie facut cum zicea Mishul: incalzite la flacara, sa se inmoaie cuprul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut in magazinele de dacia garnituri perfecte la dopul ala, tubulare, asa, din cupru, ca alea originale. Dar pareau, unele prea mici, altele-prea mari. Cine stie, poate or fi si unele sa mearga la broasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Iaka eu vreau sa schimb uleiul. Din cate am citit si m-am interesat pe la mesterii de oltcit-uri si alte masini toti mi-au recomandat 15W-40, dar nu am inteles ce filtru de ulei imi trebuie??? de unde pot sa gasesc asa ceva, ce aditiv mai trebuie sa pun in ulei ca sa-l scot si pe ala vechi (asa faceam la seatul mamei mele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru o buna informare citeste manualul original de exploatarea al broastei de la http://www.vwkafer.lx.ro/manual.htm

ideea e sa pui ulei bun 15W40 sau chiar 20W50 ... si nu vad sensul schimbarii filtrului de ulei, care-i o sita...metalica, pe capacul de evacuare al uleiului

PS: citeste topicul asta de la inceputurile lui

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pe scurt, broscoiul n-are filtru de ulei ci o simpla sita care nu se schimba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar se curata bine, ocazie cu care-i schimbi garniturile de hirtie (macar o data la doua schimburi de ulei, zic unii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite aici poze cu treaba facuta proaspat acu 2 saptamini. :)

o sa vezi si poza cu capacul si cu sita de la baia de ulei. Era acolo un noroi mama, mama.

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6358&st=180#

Modificat de guvydu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Preteni, avand in vedere ca nu prea mai aveam ulei in motor (mi s-a aprins de 2-3 ori becul pt 1-2 sec. la franari violente sau viraje cu vit. mare- am scos doar cca 1 l din mot) si era si timpul, am schimbat. Mai aveam 1,5 l de 15W40 Esso, de-ala in bidon roshu, dar fiindca n-am gasit din ala la Peco (il luasem din C-four sau Cora, nu mai stiu), am luat de la Peco ulei Petrom M20W40 Super 2 la 28,1 lei bid. de 4 litri. Are cineva argumente temeinice atunci cand zice ca n-ar fi bun pt juma' de an acolo, adica 2-3000 km??? Ca am mai auzit vorbe cum ca Petrom stincks... :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cam asa ceva... am pus eu si nu este grozav dar momentan merge, macar de vara :huh:, garantat nu merge tinut mai mult de 3000 km... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum il simtzi ca nu e grozav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ? Scrie pe el "made in Romania" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elkan peter emil

ma scuzati ca ma bag si eu..

dar eu de cind ma stiu cu buburuza asta numai mobil 20W 50 bag. si schimb la 5000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum il simtzi ca nu e grozav?

PS2: din cate stiu, de la Petrom numai RO3 merita ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!