Jump to content

Colectie defectiuni comune Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Sunt nou pe forum si nici nu ma consider mare mecanic. Tocmai de aceea vreau sa cer sfatul unora mai avizati decat mine.

Am o Fabia 1.4 MPI motor tip AQW 45 KW din 2002 si am 85000 Km la bord.

De la un timp motorul a devenit zgomotos si mi se pare ca-mi consuma cam mult. Ce ma ingrijoreaza ca daca opresc masina in viteza 1 in panta nu ramane blocata ci scapa in vale ca si cum ar pierde compresia.

Nu stiu ce sa zic : am schimbat uleiul mereu la 15000 Km dupa cum zic ei (ulei Castrol 5w 40), nu am alergat cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit sa aflu nimic despre elementul de incalzire montat la 1.4 16V (anii 2000-2002) pentru a combate inghetul iarna (condens).

Si nici nu mai am masina ca sa ma pot uita. Are cineva o poza, un indiciu ceva, despre ce element e vorba si cum ne dam seama ca e montat si ca functioneaza? Eu la Fabie vazusem doar un fir maro tras de la baterie care ducea undeva in spatele motorului... atat :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi,

In seara asta cand veneam spre casa am observat ca am doar trei dintre cele 4 lumini aprinse pe manerul usii stanga (sofer) si anume : comenzi geamuri electrice fata (2 butoane) si comenzi blocat/deblocat usi (2 butoane) .. cele de la geamuri erau aprinse, cel de la deblocare era aprins dar cel de blocare era stins, fapt care mi-a atras atentia deoarece nu-mi amintesc sa fi fost doar 3 aprinse, asadar sa ma duc la garantie sau nu se aprindea never ever si doar mi se pare mie :) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nimeni idee de ceea ce am spus mai sus ? :) .. sunt iluminate toate butoanele sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nimeni idee de ceea ce am spus mai sus ? :icon_thumright: .. sunt iluminate toate butoanele sau nu ?

Sunt iluminate toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RVACARU.vad ca te pricepi int-ale Skoda,ma ajuti si pe mine cu un sfat??

Aveam de gand sa schimb distributia la 14,16 v din 2001 si cand am mers la skoda mi-au zis ca e perfecta si arata bine si mai merge!

Am totusi 110 000 km si masina abia adusa de afara(nu stiu dac neamtu a schimbat-o sau nu)

Ideea e ca vreau sa schimb macar rola aia cu probleme sa fiu eu linistit!

Uite ce intrebari am

1...am inteles ca am 4 role la acest motor,deci care din ele e cea ce crapa de teflon?? ( aia superioara?)

2...pot sa o cumpar si sa o schimb doar aia?...se gaseste asa sau numai la set cu restu distributiei?

3..celelalte 3 role sunt diferite sau tot asa de teflon cu riscul de a crapa?

4 e complikata operatiunea daca ma duc laa service ( ma refer doar la o rola)

5 daca o cumpar aia separat cum imi dau seama ca e ceva mai bun si nu e tot de aia de teflon penal?

multumesc foare foarte mult!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Din pacate nu prea pot sa te ajut. Fabia mea e acum la tatal meu si desi eu i-am facut o data distributia la 50mii km, acum are aproape 100mii si parca as pune si eu o rola noua :)

1. de regula cea cu probleme este cea superioara

2. poti sa o cumperi separat, nici o problema costa in jur de 50 eur

3. mai e una tot cu suprafata de teflon, cealalta (a treia e doar un tensioner)

4. teoretic nu, pentru ca daca nu trebuie sa scoti curelele, nu mai trebuie ridicat motor, etc. Doar scos rola, pus rola, si gata. pana si aliniamentul distributiei ramane ok. Eu ma gandesc sa ii spun tatei sa schimbe pompa de apa in modul acesta.

5. aici as vrea sa stiu si eu raspunsul, ca de 3 ani de cand ma tot chinui sa aflu nu am reusit sa stiu nimic concret de la VAG. Au aparut piese cu coduri mai noi, probabil mai bune. Se zice ca dupa 2003-2004 nu au mai fost probleme. Mai grav a fost la VAG 1.4 16V din 1998-2002.

Nu ai nici un indiciu la masina ca au umblat in germania la distributie? Bilet lipit pe motor, ceva in cartea de service? Nimic?

Manualul spune ca nu se schimba, se verifica la 90mii si apoi din 30 in 30mii.. este o posibilitatea sa ai distributia originala si atunci as investi 3-4sute de euro si as pune tot nou. Iti asiguri linistea pentru urmatorii 70-90mii km. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc sa ma interesez si eu de calitatea pieselor de dupa 2001

din pacate nu am observat nici un bilet lipit pe motor insa am vazut ceva scris pe curea si cineva imi zicea ca curelele sunt datate si pe a mea scria ceva cu 2006 deci daca e sa fie datate poate m-am scos si am distributie noua cum ai zis si tu

nu stiu,,,verifica la tatal tau si vezi daca se vede ceva data pe curea sau eventual sa intrebam la un magazin de piese auto daca sunt datate!

din ce am vazut eu mi se parea ca pe suruburile de la pinioane a fost pusa cheie deci a fost umblat(insa nu imi pot da seama daca e din fabricatie sau daca e cheie de service ulterior)

din pacate nu am nici carte service si asta e buba ca la 100 mi km nu stiu daca e tot distributia din fabrika sau a schimbat-o neamtu inaite de a vinde masina! (totusi ii stiu pe nemti destul de precauti) insa tot ma freaca nelinistea

acuma cu rolele noi si alea de pana in 2001 nu stiu care e diferenta vizibila (ce am observat este ca a mea e rosie privita din lateral...acuma daca e teflon sau ceva mai nou nu stiu ce sa zic

hai sa incercam sa aflam cat mai multe sa confruntam sa investigam atat noile piese cat si cele originale sa vedem ce-om gasi!

orikum mltam mult pt sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tatal meu stiu sigur ce s-a facut ca masina a fost la mine de la 10mii km :) La 50mii m-am dus si am facut distributia (preventiv), fara pompa de apa.

Vezi ca am postat undeva pe aici codurile ultimelor piese.

LEdit: Ah, tu ziceai sa ma uit la cureaua lui sa vad ce an are... din pacate nu am cum, ne despart ceva km, iar el nu se uita daca ii zic :P Daca ai vazut 2006, atunci e 2006!

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sa vedem cine are o curea de distributie la indemana,,,,si sa ne spuna daca e intr-adevar datata!

multumim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Iarna trecuta, adica la un an de la cumparare, intr-o seara nu a mai pornit motorul in parcarea de la servici. Concret, cand dadeam la cheie nu facea nici un zgomot. Am sunat pe la diversi amici si mecanici dupa sfaturi, dar fiind intuneric si frig nu prea imi venea sa ma bag cu mainile in motor si sa-l pipai pe NeVe.

Unul singur, un electrician de la Avia, care mi-a si reparat-o ulterior, a intuit si mi-a spus ce defect avea: se rupsese firul electric care alimenta electromotorul. Cauza? Firul prea scurt din fabrica si la tepidatii se intinde si se rupe. Imi explica cum sa-l iau si sa ating electromotorul ca sa fac contact. Dar mai trebuia cineva ca sa dea la cheie iar eu eram singur si pustiu in jur.

Solutia a fost ca am chemat Dacia asistenta, care nu stia ce sa-i faca nici sub indicatii si atunci am remorcat-o pana acasa, de unde am dus-o cu platforma pana la Avia. Multumesc lui Doru pentru recomandare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la problema cu ledul verde care s-a stins la un moment dat (de la butonul de inchidere a tuturor usilor).

La prima revizie le-am zis de el si peste o saptamana a fost inlocuit. Nu am platit nimic.

Oricum nu prea consider asta ca fiind o problema dar na, mi-a placut ca le-am zis si intr-o sapt deja aveam ledul nou up&running.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

:) Sal

Cei de la Skoda au mai uitat sa adauge: trancanit usi/haion, zgomot injectoare, intra apa in zona torpedou, atunci cand ai semnalizarea trasa si iei de volan se aude un tacanit, iar schimbatorul de viteze face un "clanc" in tr 4 (ca de agatat la mersul inapoi nu se mai pune problema). Cam astea le-am gasit eu pe noua mea fabie :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apa in habitaclu intra in 99 % din cazuri pe la admisia aerului in interior pe sub grila stergatoarelor de parbriz datorita infundarii canalului de evacuare a apei pluviale de acolo

Te rog frumos zi-mi si mie cum se poate desfunda canalul de evacuare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog frumos zi-mi si mie cum se poate desfunda canalul de evacuare?

:Driver: vreau sa va felicit pe toti ptr ca ati expus aceste probleme care sigur le avem mai mult sau mai putin, este un super forum, serios fara menajamente o zic...tineti-o tot asa.... :P

si eu sunt interesat de problema asta cu canalul de evacuare, desi deocamdata nu m-a afectat.

problema mea este ca imi intra apa doar pe la cele 2 portiere de pe spate (pot sa zic ca am descoperit ca daca pun pe chederele exetioare de la geam hartie nu mai intra apa, normal ca nu ai cum sa stai cu hartie in geam)....cum rezolv aceata problema concret...?

am mai citit pe topic de acele fire de la baterie care se mucegaiesc si se corodeaza si se scurcicuiteaza, aceasta problema cum se rezolva, tot concret cu poze cu all the stufff...

urmatoarea problema ar fi caci cand iau un delusor de pamant sau gropa sau asfalt pe puntea spate se aude cum se auzea pe fata inainte sa schimb bucsele...stie cineva de ce????

ultima problema este cateodata becul de jos din portiera cateodata se deschide cate o data nu...cea ce am observat este caci acet lucru il poti face manual daca umbli la incuitoarae portierei, pur si simplu umbli acolo si stingi sau aprinzi becul din usa, stie cienva are vreun arc slabit sau ceva de genu asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma puteti lamuri si pe mine va rog daca motorul AQW (1.4MPi 68CP) este freerunner sau nu? Daca sare lantul loveste pistonul in valve?

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bine ai venit pe forum, iti recomand ca la o prima vedere sa "rasfoiesti" topicurile forumului si mai ales sa citesti regulamentul, nu dureaza mult si nu uita sa folosesti functia search pt orice vrei sa afli. De exemplu poti gasii ce ai intrebat aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=34178 :Driver:

PS: Am observat ca sunt putini cu aceasta motorizare.

Modificat de Adrian82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

Am o intrebare: De unde imi dau seama ce fel de bara stabilizatoare am pe Fabie. Din ala cu probleme sau mai nou? Masina a fost adusa din Germania la 126kkm.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat bara dupa un desen gasit aici pe forum, dar tot nu ma pot decide. Bucsele au fost schimbate in noiembrie, dar atunci nestiind de posibila problema la bara nu am verificat in service cum e bara. Ce-mi amintesc cert ca pe ambele capete erau ceva piese de plastic care erau intr-un unghi de 20-30 grade cu bara si apasau cateodata lateral in bucse. Se si vedea urma, deoarece capatul era subtire a acestei piese din plastic. Bucsa noua era mai mic la interior decat cea veche, s-a montat putin greu. Piesele respective nu mai sunt pe bara, unul era deja rupt, a doua a cazut ulterior (verificat azi).

Acum va rog sa ma ajutati sa identific ce bara am. Masina este din 2002.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Bine ai venit pe forum, iti recomand ca la o prima vedere sa "rasfoiesti" topicurile forumului si mai ales sa citesti regulamentul, nu dureaza mult si nu uita sa folosesti functia search pt orice vrei sa afli. De exemplu poti gasii ce ai intrebat aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=34178 :D

PS: Am observat ca sunt putini cu aceasta motorizare.

:D Aici te contrazic: suntem pe locul II dupa 1,2 AZQ,BME care au 99 de posesori, urmam noi cu 30 de fericiti posesori.

Modificat de dark_raider_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o eventuala buba, cand deschida usa stanga se aprinde martorul de pe portiera rosu...si se aude clinketu switchului, dar pe dreapta se aude clinketu si nu se aprinde nimic, o fi ars bec led ce e ala acolo!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici e vorba de defectiuni comune, adica defectiuni pe care le intampina majoritatea posesorilor, defecte clasice, consacrate. La tine o fi ars becul, si eu l-am avut ars si l-am schimbat, se scoate lampa f usor cu o surubelnita si se schimba becul, e un bec identic cu cel de pozitie fata sau cu cele doua becuri mici de la plafoniera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee ce fel de becuri se porivesc la fabia H.....,as vrea sa cumpar un set de blue vision si nu stiu ce caracteristici tre sa aiba.(h...,....w).multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca becul are 2 filamente, incearca H4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!