Jump to content

Revizie 165k Fabia 1.9 SDI


Cornelutz
 Share

Postare recomandată

Salutare la toti,

In primul rand un "multam fain" pentru toate informatiile pasionatilor dp vw forum.

De aproape un an sunt fericitul posesor al unei Skoda Fabia Combi 1.9 sdi 2002 si voi ajunge in scurt timp la 165k.

Masina e via mobile.de , are carte service (90-99% reala zic eu - am gasit si facturi de la 135 si 150k).

Ma intereseaza cam tot ce ar tine de revizia de 165k si sa nu uitam ca vine iarna :( ,

ce ar trebui schimbat,costuri,eventual o recomandare service pentru Cluj.

Keep the good job on vw forum & Drive Safely.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sincer ma asteptam la un feedback mai bun din partea sdi-stilor , dar asta e , ramane pe alta data :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer ma asteptam la un feedback mai bun din partea sdi-stilor , dar asta e , ramane pe alta data :D

Nu trebuie sa te superi ! Sunt destul de putini SDI-isti printre noi... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ulei si filtre. Daca nu stii cand s-a schimbat ultima oara filtrul de motorina, iti recomand sa il schimbi si pe ala. Uleiul 5W40, musai sa aiba pe el specificatia VW 505.00. Pentru filtre iti recomand Mann, Mahle sau filtre originale Skoda. Preturi nu iti pot da decat pentru filtre originale Skoda: f.ulei aprox. 25RON, f. aer aprox 50RON, motorina aprox 80RON, f.polen/habitaclu aprox. 70RON. Uleiul 150-200RON, depinde ce vrei. Iti recomand Mobil1 5W40, ~170RON (4 litri) dar este bun si Bixxol, si Castrol si Texaco etc.

Bun, sa continuam: la o revizie in general se face o verificare completa partea mecanica/tren rulare: jocuri, grosime placute frana etc etc. Iti recomand cu caldura ca la kilometrii astia mecanicul sa iti desfaca ambii tambure frana spate si sa verifica starea sabotilor si daca nu cumva cilindrii de frana au scurgeri de lichid. Lichidul de frana se schimba la 2 ani, lichidul de racire la 3: daca nu gasesti bife in carnetul service, schimba-le. Lichidul de frana DOT4, antigel G12 (culoare roz; se verifica concentratia si punctul de inghet numai dupa ce ai rulat cu masina si apa a ajuns la 90, implicit termostatul a deschis, dar banuiesc ca stie orice mecanic). Iti recomand lichid de frana original iar antigel Texaco sau original. Se mai face si o verificare instalatie electrica: lumini, switch-uri etc. Tot la kilometrii tai iti recomand verificarea bujiilor cu incandescenta, nu-i exclus sa ai vreuna arsa pentru ca bujiile cu incandescenta, spre deosebire de bujiile de benzinare, n-au termen limita de schimbare.

No, bun; cam astea ar fi sfaturile mele cu privire la o revizie A-Z la kilometrii tai. Daca ai intrebari/nelamuriri, nu ezita sa intrebi pentru ca mai bine intrebi inainte decat sa repari dupa.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: sunt sdi-isti, dar nu toti au ajuns la o virsta asa de apreciabila, eu ma pregatesc psihic si material de prima revizie :lol: poate imi recomandati un loc, am vazut benzinarii unde trag au topic puternic , dar cei cu diesel incotro s-o apuce???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea e 2001 si am ajuns la 61k.Asa ca, nu prea am ce sa-ti zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 90.000 / 180.000 trebuie schimbata cureaua de distributie. (nu stiu daca este si cazul tau - gasesti informatia in service plan). Daca nu esti sigur de km (ar putea fi si mai multi... 180.000 cum ar veni) ia si asta in calcul.

Costurile sunt undeva la 1500-2000 ron. (in afara de distributie se poate schimba si transmisia si pompa de apa - la "cerere"). Daca schimbi strict distributia - costurile ar fi ~800-900 ron.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un Thanks sincer la toata lumea,dupa ce gat cu totul revin cu bilantul.

Special thanks to Blitz,sper ca in 5-10 ani sa ne-ntalnim si pe porscheforum.ro

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Asa cum am promis am revenit cu Bilantul.

- Aral high tronic 5W-40 4L 130 RON (am prins o oferta ok :) ) + 1 L 38 Ron

- Filtru ulei Mann HU719/7X 32 Ron

- Manopera 15 Ron (PopCaro Cluj)

Total Schimb ulei 215 Ron

de asemenea m-am decis sa schimb si :

Kit distributie + manopera 1041 Ron ( Compexit Cluj)

Filtru Polen Mann C 2295/3 54 Ron (PopCaro Cluj)

Filtru Polen Mann CU 2545 60 Ron (PopCaro Cluj)

Pe termen scurt ma gandesc sa schimb si filtru de motorina si eventual lichidul de frana , dar in al doilea caz am inteles de la niste mecanici ca schimbul lichidului de frana nu-i absolut necesar la 2 ani ,s-ar putea sa apara ceva probleme cu ventilatia franelor (astept pareri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

de curiozitate cat a costat kitul distributie? si ce anume a continut, mai am putin si trebuie sa o schimb si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tati .... kit distributie la numai .... 1041 RON?????? .Poate fara pompa de apa, ca altfel ... e peste 2000 RON

Filtrul de motorina ar trebui schimbat sa fii sigur ca e ok. Ala te costa cam 80-100 RON.

Filtrul de polen ... sunt simple (de hartie) - 50-60 RON si cu carbon activ - 70-80 RON.

Sa nu neglijezi filtrul de aer. Trebuie schimbat la 10-15.000 km. Te costa cam 60-80 RON.

In rest ... drive safely.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tati .... kit distributie la numai .... 1041 RON?????? .Poate fara pompa de apa, ca altfel ... e peste 2000 RON

Filtrul de motorina ar trebui schimbat sa fii sigur ca e ok. Ala te costa cam 80-100 RON.

Filtrul de polen ... sunt simple (de hartie) - 50-60 RON si cu carbon activ - 70-80 RON.

Sa nu neglijezi filtrul de aer. Trebuie schimbat la 10-15.000 km. Te costa cam 60-80 RON.

In rest ... drive safely.

Da fiule :) ,fara pompa de apa care trebuie schimbata la 180k ,daca ai observat din topic este vorba de revizia la 165k. Ca sa revenim la intrebarea lui Andrei strict referitor la distributie ( care include 2 role si cureaua ) a costat 730 Ron .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna,\

Am un 1.9 sdi peo Fabia.

E de 3 zile masina la mine,dar are mici probleme.....

e din 2000,cu destule otiuni si cam 3 proprietari.

Nu-mi merg geamurile electrice ca lumea, parbrizul crapat, suiera aerul in treptele 1 si 2, are un martor in bord care se mai aprinde din cand in cand....etc

(un volan galben cu un "!").

cam astea

orice sfat e bine primit!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volanul galben si semnul exclamarii e martorul de la servodirectie... poate sa fie de la un senzor ceva. cel mai bine pui VAG com-ul pe ea.

ce inseamna ca nu merg geamurile electrice ca lumea? mai exact. la fel si cu suieratul ala la treptele 1 si 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bnita1980: Te rog sa citesti si sa respecti regulile stabilite de Regulamentul VWFORUM pe care se pare ca nu le cunosti !

Nu este nevoie sa scrii despre problemele tale in fiecare topic, ci trebuie sa identifici topicurile unde se discuta subiecte asemanatoare cu cele sesizate la masina ta. In acest mod vei primi sfaturi potrivite pentru rezolvarea acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut! Stiu ca e vechi topicul si nu s-a mai zis nimic pe el de foarte mult timp, insa zic si eu cate ceva ca poate mai gaseste cate un om interesat cand da search pt ca eu asa am gasit inainte de achizitie si mi-a fost de tare mare folos:). Eu sunt proaspat proprietar de Fabia SDI si bineinteles i-am inlocuit toate consumabilele. In primul rand eu nu stiu unde ati inlocuit voi in 2007 kitul de distributie cu peste 10 milioane pt ca eu in 2011 l-am luat cu curea Gates si role de la Ruvielle (care apropo sunt 3 nu 2 cum zicea cineva mai sus - sunt 2 fixe si una mobila)cu aproximativ 600 roni. La pretul asta se mai adauga 143 roni pompa apa (Dolz - era printre cele mai ieftine insa eu am mai folosit si am fost multumit). Pt cine nu stie: teoretic filtrul de combustibil si aer se schimba la 60.000 (asa scrie in cartea mea tehnica, iar cel de motorina se purjeaza la fiecare schimb de ulei, cica se scurge cam 0,1 litri de motorina din el, tot in carte scria. Bujiile incandescente se verifica si ele destul de des pt ca masina porneste si cu una functionala,dar nu e tocmai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Redeschid si eu discutia pe acest topic intrucat am 168K impliniti si ma gandesc cat se poate de serios la schimbarea distributiei.

Masina nu e luata de noua iar distributia anterioara a fost facuta la 112.000 km, lucru verificat atunci si cu mecanicul.

De atunci au trecut mai bine de 4 ani si 168.000km. Ma gandesc ca ar trebui schimbata distributia, adica unii spun 90K sau 5 ani, alti 60k si 4 ani. Pe curea nu se vad urme anormale de uzura.

Voi ce parere aveti?

 

Din documentarile mele am inteles ca in kitul contitech rolele sunt ina iar curea e conti made in germany. Daca iei separat curea conti se poate sa vina made in ro.

Acum eu ma gandeam sa iau kit contitech, pompa hepu si antigel tot hepu. Ce parere aveti? Nu stiti in kitul original ce marci avem prezente si la ce pret?

Ce recomandati?

 

Legat de partea de accesorii ma gandeam la intizator ina+ curea conti. Din cate stiu rola de la alternator se verifica de zgomot iar la cea de la compresor am un clantanit cand nu e cuplat, clantanit care dispare cand cuplez AC, habarn nu am ce e dar in afara de clantanit merge okay.

Voi ce recomandari aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat recent la 1.9ATD kitul de distributie...am cumparat hepu.pompa de apa a fost defecta de noua.

Rola de ghidaj era ina,pe cea cu intinzatorul scria doar made in japan,cureaua contitech(germania),pompa si intinzator hidraulic(la sdi nu stiu daca este).

Kitul a fost 950 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci Hepu e ca pomul laudat...

 

Multumim de info, urmeaza si la mine distributia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Akos09 deci tu ai luat chit contitech, inteleg ca la pd sunt doar 2 role din care pe una scria ina si pe cealalata tara de fabricatie?

    La sdi sunt 2 role de ghidaj si un intinzator.

Interesant, e prima data cand aud de probleme cu hepu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Redeschid si eu discutia pe acest topic intrucat am 168K impliniti si ma gandesc cat se poate de serios la schimbarea distributiei.

Masina nu e luata de noua iar distributia anterioara a fost facuta la 112.000 km, lucru verificat atunci si cu mecanicul.

De atunci au trecut mai bine de 4 ani si 168.000km. Ma gandesc ca ar trebui schimbata distributia, adica unii spun 90K sau 5 ani, alti 60k si 4 ani. Pe curea nu se vad urme anormale de uzura.

Voi ce parere aveti?

 

Din documentarile mele am inteles ca in kitul contitech rolele sunt ina iar curea e conti made in germany. Daca iei separat curea conti se poate sa vina made in ro.

Acum eu ma gandeam sa iau kit contitech, pompa hepu si antigel tot hepu. Ce parere aveti? Nu stiti in kitul original ce marci avem prezente si la ce pret?

Ce recomandati?

 

Legat de partea de accesorii ma gandeam la intizator ina+ curea conti. Din cate stiu rola de la alternator se verifica de zgomot iar la cea de la compresor am un clantanit cand nu e cuplat, clantanit care dispare cand cuplez AC, habarn nu am ce e dar in afara de clantanit merge okay.

Voi ce recomandari aveti?

 

 

Salut, eu am tot 1.9 sdi si am schimbat distributia la 90.000 (in 2012, avea 6 ani si ceva) si la 180.000 (in 2014, in toamna)...acum am 226.000 si o ma gandesc sa o mai schimb la 260.000 :)

De fiecare data cand am schimbat-o erau in stare buna si pompa, si cureaua si rolele. Am luat set Ruville (in 2012 am dat vreo 1000 lei pe kit si in 2014 vreo 600 si ceva). Antigel am pus HEPU. Distributia originala era brand-uita doar cu VAG, nu scria vreun producator pe vreo componenta. Sunt sanse mari ca distributia originala sa fie tot Ruville. Intrebasem la momentul respectiv mai multi producatori si de la Ruville mi-au zis ca fac kit-uri de distributie OEM pt Skoda, dar nu mi-au spus si pt ce modele.

La accesorii, probabil cand e sarcina mai mare (ca pornesti AC-ul), dispare clantanitul. Am avut si eu problema asta la inceputul iernii trecute, am dat cu pudra pt bebelusi (cu talc) si a disparut de atunci. Era probabil de la curea, dar nu atat de grav incat sa necesite schimbare :)

Cam atat de la mine :) sper sa iti fie de folos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am schimbat-o tot la 112.000 in 2011 si acum am 165.000. O sa o schimb la anu, cand fac 5 ani si cel mai probabil 172.000..adica 60k sau 5 ani. Acum am contitech si pompa hepu. Fara probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam la fel a fost si la mine la 112.000 pe sfarsitul lui 2010 sau in primele luni din 2011 a schimbat fostul proprietar . Nu stiu ce marca a pus.

Acum am aproape 169.000 si in cateva luni fac 5 ani, de acea ma gandesc ca trebuie schimbata.

 

ionu192000

in kitul ruville si rolele si cureaua sunt stantate ruville? intelesesam ca ei si ambaleaza deci pot fi si de alte firme.

 

Sudsemnatu

in kitul tau contitech toate rolele erau inna, curea made in DE? esti multumit?

 

Din cate am calculat eu daca as lua kitul distributie+ pompa pe original ma costa undeva la 1000 lei iar pe contitech+pompa hepu 800 lei.

Toata lumea imi spune ca cele aem sunt garantate 60k si 4-5ani si cele oem 90k si 5 sau 6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu erau chiar stanate, scria "ruville" cu font din ala punctat: cu alb pe curea si cu negru pe celelalte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!