Jump to content
Sign in to follow this  
rvacaru

Colectie defectiuni comune Fabia

Recommended Posts

portoland
Am uitat sa precizez si milionul de motoare 1.0 si 1.4 de aluminiu (Lupo,Arosa,Polo,Fabia,etc) afectate de inghet (condens iarna). Exista o circulara interna VAG pentru montarea unui element suplimentar de incalzire (cand aflu numarul circularei o sa il postez aici).

din cate stiu eu si cel de 1.2 e din aluminiu. cum se apropie iarna, puteti da mai multe detalii referitor la modul in care afecteaza inghetul motoarele astea? si daca se poate face ceva anume pentru a preveni eventualele probleme. banuiesc faptul ca la pregatirea de iarna service-urile nu fac nimic de genul asta, daca nu le ceri. si daca o fac, cam cat ar costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Stai linistit. Problema a fost doar la 1.0 si 1.4 16V. La 1.2 e liniste :RO flag:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ccc

corect, vreau sa stiu si de 1.2 HTP-u....ce probleme are..

Share this post


Link to post
Share on other sites
DRAPAR

@ccc: Utilizeaza functia "Search" a forumului! Acest motor se gaseste si pe Polo si pe Ibiza... In general nu au fost probleme legate de HTP :offtopic:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai73

Problema cu distributia o au si motoarele SDI? La cat se schimba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DanR
O lista cu problemele cunoscute la Fabia (traducere in viteza de pe skodaforum.de)

* Pompa servo TRW sau KOYO curge...

Cost: 5-600euro.

Pompa servo

Share this post


Link to post
Share on other sites
MIP

Pana la urma merg sa-mi schimb distributia. Am programare vineri. Masina are 91500 km. Am intrebat in stanga si in dreapta si cam toata lumea mi-a recomandat sa o schimb.

Pret total la un service (nu reprezentanta) 750 ron (inclusiv manopera).

Motorul nu suna ciudat, dar o schimb preventiv, sa nu am vreo surpriza, mai ales ca urmeaza concediul, cu multe deplasari :lol: .

Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Atentie la punere la punct a distributiei. Daca observi ca masina nu mai trage ca inainte dupa ce o iei de acolo, mergi inapoi sa o mai verifice :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
MIP

Sper sa nu am surprize neplacute. Primesc si garantie, asa ca nu mi-e teama decat de orele pierdute, si nervii facuti daca va trebuii sa ma intorc cu masina in service.

Un lucru ciudat este ca neamtul de la care am luat masina (de altfel unic proprietar) nu si-a schimbat distributia pana la 90.000 km. Eu ii stiam un pic mai vigilenti, si mai corecti.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
danb1974
Un lucru ciudat este ca neamtul de la care am luat masina (de altfel unic proprietar) nu si-a schimbat distributia pana la 90.000 km. Eu ii stiam un pic mai vigilenti, si mai corecti.....

Pai in manual scrie ca distributia se verifica la 90kkm si dupa aia la fiecare 30kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Da, nu e "scris la carte" ca se schimba la 90mii. Daca ignori problema rolei din distributie, restul pieselor tin mult si bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MIP

Acum intreb si eu, ca un necunoscator ce sunt, nu dati in mine cu rosii, oua etc.

Sunt mai multi producatori de piese de distributie? Sau nu? Mi se pare putin suspect de mic pretul de 750 ron cu tot cu manopera pentru schimbarea intregii distributii. Mai ales la ce preturi se vehiculau pe forum (2000 ron).

Share this post


Link to post
Share on other sites
godoroja

restu` e adaos comercial. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
MIP

Salutare!!

Chiar acum masina e in service pentru schimb de distributie. Am stat pe langa mecanic cand a demontat si :

SURPRIZAAAAAAA!!!!! Rola superioara era BUCATI!!!!! :lol: Da chiar bucati. nu exagerez. Am avut un noroc chior, asa cum a subliniat si mecanicul, sau, ca sa-l citez "Se vede ca am mers mult la biserica". Daca una dintre bucatile de plastic intra la curea puteam sa zic adio la banii pe sarbatorile astea, si cred ca si cele de la anu'.

O sa incerc sa postez niste poze cu rola superioara. In lumina noilor fapte recomand la toti posesorii sa-si schimbe distributia la 60.000 km. Sa nu faca ce am facut eu. Ca sigur nu o sa aiba norocul meu.

PS. Sunt extrem de revoltat pe mecanicii de la dealerul din Cluj, care mi-au spus nonsalant ca distributia trebuie doar inspectata periodic la modelul meu, ci nu schimbata. Imi vine sa ma duc peste ei sa le dau cu rola aia rupta in cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Iata-ma din nou :D

Daca cauti pe forum, cred ca de cel putin 20 de ori am scris de rola :D

Oricum, VAG este una din cele mai "ticaloase", daca pot spune asa, firme auto dpdv grija pt client. La miile de masini cu motoare 16V crapate, era cazul de un recall si un schimb de rola (chiar si contra cost).

Motoare alu inghetate, debitmetre, role...intotdeauna a fost nevoie de media, de presiuni, etc... rusine.

Mare noroc ai avut, nici nu vreau sa ma gandesc ce puteai pati daca fugea cureaua (motorul 16V NU e un freerunner, pistonul loveste in valve)

Eu am schimbat "de frica" la 50mii km...acum am 88mii si ma gandesc cu teama...sa o fac iar la 100mii ?

Edited by rvacaru

Share this post


Link to post
Share on other sites
MIP

Iata si poze cu rola cu problema. Nu pot sa cred ce noroc CHIOR am avut. Si cand ma gandesc ca vroiam sa fac schimbul de distributie la anu' dupa concediu.

PS. Noroc chior si mana lui Dumnezeu.

Rvacaru explica-mi te rog ce pot face in vederea condensului-inghetului motorului meu. Ce efecte sunt, si cam cat ma costa sa scap si de acest pericol??

Multam anticipat.

Edited by MIP

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Incerc sa aflu codurile pieselor care se monteaza pt anti-inghet. Revin, sper eu curand.

Mie mi-au montat ceva in service in Germania, dar habar nu am daca merge, si ce este (cred ca e un element de incalzire undeva in spatele motorului, de la care vine un fir spre baterie). Ma interesez si iti spun.

Daca nu e prea tarziu, poti posta aici codurile de la piesele schimbate? Cele vechi si cele noi, in special rolele. Multumesc

Edited by rvacaru

Share this post


Link to post
Share on other sites
danb1974
Sunt mai multi producatori de piese de distributie? Sau nu? Mi se pare putin suspect de mic pretul de 750 ron cu tot cu manopera pentru schimbarea intregii distributii. Mai ales la ce preturi se vehiculau pe forum (2000 ron).

Aici sint eu in ceata. Cu 1167 de lei am schimbat tot ce era garnitura in motor (chiulasa, sub cilindrii, supape), distributie, ulei, antigel, termostat, sonda ulei, curea, filtru aer+polen plus verificat chiulasa. E drept nu la oficial unde manopera e nesimtita. Cum naiba sa coste 750 de lei doar distributia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akebono
Aici sint eu in ceata. Cu 1167 de lei am schimbat tot ce era garnitura in motor (chiulasa, sub cilindrii, supape), distributie, ulei, antigel, termostat, sonda ulei, curea, filtru aer+polen plus verificat chiulasa. E drept nu la oficial unde manopera e nesimtita. Cum naiba sa coste 750 de lei doar distributia?

Distributia la acest motor (2 pinioane si un lant) poate costa si mai putin, ~10 EUR, desigur doar piesele, manopera este complicata. Este intr-adevar un cost infim celui unui motor pe curea.

Edited by Akebono

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jacku

Stie cineva cum vad daca am montat incalzitorul ala pentru motorul de aluminiu de 1.4 16V? ca nu stiu o fi..nu o fi..unde ar trebui sa il gasesc? sa stiu si eu daca imi fac probleme au ba

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Promit ca in weekend apar cu poze cu elementul de incalzire (trebuie doar sa il localizez si eu :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
MIP
Promit ca in weekend apar cu poze cu elementul de incalzire (trebuie doar sa il localizez si eu :( )

Deci??? L-ai localizat? Sau ne apucam sa ne demontam masinile, ca imediat e martie si vine iarna :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Nu l-am localizat. Am localizat doar un fir maro tras artizanal de la baterie, undeva intr-un manunchi mai mare de cabluri. O sa mai fac o incercare, inarmat cu lanterna, sa vad unde se duce firul.

In germana se cheama "Kurbelwellengeh

Edited by rvacaru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jacku

Hmm... eu habar nu am cum arata si unde ar trebui sa fie...ca altfel m-as fi apucat sa il caut si eu :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
rvacaru

Am reusit sa fac niste poze cu telefonul, sper sa intelegeti ceva din ele.

In primul rand, manunchiul de fire din spatele bateriei, care sunt "eliberate" de teaca protectiva.

Apoi elementul care cred eu ca este de incalzire. Nu sunt sigur ca ala este, va rog sa va uitati daca il aveti. Este un T pe furtun, si o mufa mai mare.

Este langa joja de ulei, pe tubul care aduce gaze in filtrul de aer. Cand prind o zi mai linistita fara vant si ploaie, dau jos capacul de pe motor si ma uit mai bine.

.

post-74-1169395419_thumb.jpg

post-74-1169395424_thumb.jpg

post-74-1169395430_thumb.jpg

post-74-1169395436_thumb.jpg

post-74-1169395559_thumb.jpg

Edited by rvacaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri