Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

@Moogo intrebare te rog: daca sonda lambda este ok, dar ai esapamentul cu "scapari", se poate strica sonda doar de la asta? Sau odata ce se remediaza evacuarea sonda va functiona ok? Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil, dar puțin probabil... Mai probabil sa nu funcționeze cum trebuie.... Repara evacuarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, pacientul in cauza este golful sotiei 1.6 bse care ocazional arunca eroarea de check engine, de vreun 1 an de zile sa zic ca tot face. 

O sterg si dupa 2-3 saptamani apare iar, consumul este normal nu se simte nimic in neregula in mersul motorului. 

Doar ce am sesizat ca atunci cand aprinde efectiv check engine se simte 10-20 sec ca merge neregulat si face faza asta la sotie la mers constant 70-80km/h.

Erorile sunt cele de mai jos si uneori mai are si eroarea pe circuitul de incalzire al sondei. 

Sonda pare a fi problema nu ? Vreau sa ma duc sa ii montez gpl si vreau sa ii schimb sonda inainte ca sa fie totul ok pentru gpl, vara trecuta am schimbat bobina preventiv si bujiile ca aveau nr de km corespunzator.

Multumesc.

IMG_5151.jpg

IMG_5152.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablajul pana la sonda, curata mufele/conectorii si daca problema persista inlocuieste sonda, motorul balbaie atunci cand apare eroarea pt ca B1 S1 este sonda de reglaj, in functie de semnalele primite de la sonda ECU regleaza amestecul de carburant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns, la cablaj vizual nu pare nimic in neregula, de scos mufele de conectare asta nu am facut. Eroarea a fost aleatorie si destul de rara si nu i-am dat asa importanta dar daca ma duc la gpl vreau sa fie ok ca acolo se simte imediat orice anomalie de la sonda. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

98% sonda dusa... Mai exista posibilitatea de cablaj sau mufa... Am pățit-o... 1 din sute de mașini :)

Si da, e bine sa o schimbi, la tine da eroare și de circuit încălzire, care e uzual bușit, și de funcționare a sondei... E sonda veche și merge când și cum vrea ea... Pune dedicata pe Bosch sau NTK, nu universala... 

Indicat de schimbat înainte de a pune GPL pe ea... Si după schimbare sa mergi măcar 4-5 zile sa se modifice adaptivii cum trebuie... După care sa te duci la montat GPL... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine sunt programat la service sa o schimb, da normal pun NTK asta este si pe masina acum, nu merita incercat cu altceva in situatia asta. 

La gaz sunt programat pe 22 martie, va mai merge ceva masina pana atunci deci all good cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix asa a inceput si sonda mea sa faca atunci cand era pe moarte - erori intermitente de incalzire si de functionare. Initial mergeam si 2-3 saptamani intre erori (le stergeam) pana reapareau. Apoi tot mai dese pana in 5-6 luni cand apareau zilnic dupa 4-5 porniri/opriri.

Avand in vedere ca masina merge 99% doar in oras => cam la 1.5 ani (deci cam 20-25k km in perioada asta) mi-a tot picat sonda (Bosch dedicata). Am zis ca data viitoare merg si eu pe NTK sa vad daca aia duce mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine tot asa la cateva saptamani arunca eroarea. Pe 1.6 bse nici nu se gaseste bosch, doar ntk si alte modele care nu cred ca merita incercate! 
La fosta masina tot 1.6 am schimbat sonda oem pe la 120000km tot cu ntk si dupa am montat gpl si pana la 300000km cand am vandut masina nu am mai vut nici o problema cu sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata mufa cu spray de contacte si pune la loc.

Daca tot face,inlocuieste sonda.

Sigur nu a umblat la itp cand ti-a ridicat masina sa se uite pe dedesubt?

mai au prostul obicei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@georgstelsib Nu avea cum la itp sa o atinga ca este in spatele motorului si plus de asta face figura asta de vreun 1 an de zile. 

Cred ca pur si simplu este sonda obosita si o tot arunca aleatoriu eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabriel88,nu stiu daca ce zici e adevarat ,nu stiu cand ai facut itp,dar vezi ca se face itp-ul la 1 an cf legii.

Modificat de georgstelsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu rezolvarea problemei cu eroarea 16882 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 
          P2097 00 [237] - Too Rich

La Polo  motorul de 1.2 intre catalizator si a 2-a sonda este o garnitura metalica.Probabil tragea aer fals pe acolo,cost garnitura 10 lei.Am strins suruburile la 25nm cum recomanda VW.

Mai am de rezolvat corectia +10+15% LTFT care nu vrea sa scada nici pe benzina nici pe GPL.Testat cu fum,nu am gasit nici o gaura.Am o banuiala ca e de la clapeta acceleratie,daca ma poate ajuta cineva cu un magazin unde pot gasi piese clapeta,in special partea in miscare vizibila care pare sa aiba putina uzura.

Poaza este luata de pe net dar cam asa arata si la mine.

16-38-00-EP6f0n1.jpg

Modificat de io-6r
completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta se curăță cu atenție sau se schimbă. Ea e o piesă de schimb... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,am si eu o problema la un vw Golf 5 plus 1.6 mpi cod motor BSE cu sonda lambda,la scanare imi da codul 17511 si vroiam sa va intreb care dintre sonde este….?vă atasez si foto cu codul!mulțumesc

800912EC-CF06-4EDE-998C-93C04DBDCB3B.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B1 s1 sonda 1 din față... De înlocuit... Circuit încălzire pârlit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult Moog,dar si asta din față are circuit de incalzire?din cate auzisem doar cea de dupa catalizator ar avea sistem de incalzire si din cauza asta aveam ceva nelămuriri intre ele!👍

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate au generația de la E4 la deal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
florynbadescu

Salut, la masina din semnatura, motor 1.6mpi cod bse am eroarea P 0420 -Catalyst System Efficiency Below Threshold care din cand in cand aprinde check engine in bord si nu mai merge rotund la relanty. Am fost la test de noxe si mi-a zis sa schimb sonda lambda de amestec. Atasez poza cu rezultatele testului. Alte erori nu am pe vcds, motorul nu consuma ulei (a fost segmentat si schimbat catalizatorul cu unul aftermarket), consuma cam mult carburant 12-13 in oras si evacuarea este neagra de funingine (cred ca este amestecul bogat). Testul de diagnostic al sondei 1 nu s-a initializat si nici cel de catalizator. Sonda 2 a iesit ok. Sa schimb sonda sau sa mai investighez inainte de a investi 660 lei? km 202000. Azi am făcut alte teste pentru care atasez poze. Intrebarea mea este dacă senzorul O2 pre- cat este ok sau nu? Eu deduc după valoarea din field 3 grup 34 că senzorul este îmbătrânit și din field 2 grup 33 că 1,99 v este cam mult. 

IMG-20220622-WA0001.jpg

20210529_200656.thumb.jpg

20210529_201004.thumb.jpg

Modificat de florynbadescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Am uitat sa precizez: masina are gpl montat in februarie 2022. Eroarea P 0420 -Catalyst System Efficiency Below Threshold o aveam si inainte de a monta gpl. Sonda de amestec raporteaza valorile si catre calculatorul de gpl sau doar la ecu masinii? Sonda nr 2 cea de reglaj este clar ca raporteaza la ecu valorile CO2 si pe gaz si pe benzina dar sonda 1 ce rol mai are in instalatia gpl? Sa-i intreb pe cei care mi-au montat gpl-ul de treaba aceasta? Poate ma ajuta un coleg care are gpl ca n-as vrea sa schimb sonda degeaba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florynbadescuSonda 1 B1 S1 cea de dinainte de catalizator este sonda de reglaj amestec carburat iar a 2-a sonda B1 S2 este sonda de diagnoza catalizator, ea verifica eficienta catalitica, eroarea "P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold"  inseamna eficienta scazuta a sistemului catalitic.  Pe sonda de reglaj B1 S1 ( cea din fata catalizatorului) semnalul trimis catre ECU este prea mare (1.99V este dublu fata de valoarea specificata), acest lucru nu inseamna neaparat ca sonda este defecta ci faptul ca motorul merge cu amestec bogat( o cantitate mai mare de carburant in amestec), acest defect se poate datora unui MAP defect, injectoare cu probleme, regulator de presiune rampa de benzina etc. Pt inceput scoate mufa de la debitmetru  incalzeste motorul la temperatura de lucru si monitorizeaza din nou valorile de pe B1 S1, daca valorile scad in limitele normale inlocuieste senzorul MAP

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

 xmisterx Este clar ca masina merge cu amestec bogat insa eu merg cu GPL. Ce treaba am cu injectoarele de benzina cu probleme, regulator de presiune rampa de benzina etc.? O sa merg la cei care au montat gpl-ul sa le spun ca am amestec bogat si sa-i intreb daca sanda lambda are vreo treaba cu acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima chestie... Mergi NUMAI PE BENZINĂ citeva zile 4 5, măcar vreo 200km și vezi dacă mai apare eroarea... Daca nu, reglaj gpl, dacă da vezi mai sus... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florynbadescu Are, masina nu merge 100% din timp pe GPL, asa cum ti-am zis incepe investiagtiile din alta parte, nu te arunca direct la sonda, faptul ca ea trimite semnalul ala asa mare catre ECU nu inseamna ca este defecta, iar eroarea postata am explicat ce inseamna mai sus.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!