Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Inca nu am apucat sa cumpar alta sonda, am sters erorile cu VCDS, si apoi am facut un drum Tg-Jiu - Beius (aprox 600 km dus-intors) si deocamdata nu mi s-a aprins niciun martor, masina a mers bine, fara fluctuatii relanti, pe autostrada am probat viteza, plus drumuri cu pante si serpentine spre Beius, totul a mers ok. Nu m-am plans de lipsa cuplului pe urcare deoarece eram 3 pasageri, iar motorul de 1.6mpi nu este unul de putere mare.

    Insa astazi, am dorit sa mai verific pe la motor furtune, cabluri, etc. si am observat o chestie tare ciudata. Am desfacut capacul de la admisie aer (4) am astupat cu mana si nu tragea aer, motorul mergea normal. Am accelerat mai tare si pana sa scada relantiul m-am dus rapid sa pun mana si la fel, nu tragea aer. Am desfacut si furtunul care duce la pompa de aer secundar, l-am astupat impreuna cu cel de la admisie (4) si motorul merge la fel, nu se simte ca trage aer, si nici nu se opreste. Singura cale pe unde mai poate trage (exceptand imperfectiunile de imbinare furtune) ar fi furtunasul (7) prin care trage aer din carter (cel care intra langa busonul de ulei si langa clapeta acceleratie). In interior are o supapa din cauciuc subtire, ca o membrana. Este posibil sa traga aer doar din carter? Supapa nu ar trebui sa se deschida doar cand se creeaza un vacuum mai mare, sau presiune mai mare in carter? Tin sa precizez ca daca apas puternic acceleratia se aude un fasait in momentul cand o apas si apoi se mai aude cand scade turatia spre relanti. Ma tot gandesc la erorile de amestec de la sonda lambda, sa nu fie din cauza faptului ca in clapeta intra prea mult aer (vapori de ulei) din carter si prea putin aer curat din filtru. Ulei mananca aprox 1,5L intre schimburi (10000km), mai mult vara decat iarna, la un condus usor mai sportiv, dar nu exagerat. Clapeta de acceleratie pare destul de curata, cu depuneri foarte mici, cel putin la partea de sus.

837955912_BSE-Passat.jpg.e16b39e820cf49c83ecc368d7bc0895b.jpg

AIR-INTAKE-PIPE-HOSE-1K0129684-AG-AH-AE-AF-1K0-129-684-AG-AH-AE-AF.jpg

AIR-INTAKE-PIPE-HOSE-1K0129684-AG-AH-AE-AF-1K0-129-684-AG-AH-AE-AF.jpg_q50.jpg

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erorile tale la sonda lambda sunt de natura electrica deci nu au treaba cu aerul ce intra in motor. Daca ai avea o cantitate de aer nemasurata (pierdere de vaccum) ar aparea un amestec sarac ca si eroare.

 

Asta nu inseamna ca nu ar putea fi si alte probleme, dar referitor la sonda , cred ca trebuie verificat circuitul sau schimbata sonda conform la ce erori ai.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa banuiam si eu, ca este sonda cu probleme. In orice caz consumul a crescut foarte mult. Masina merge bine nu ma plang, eroarea check engine mi se aprinde, dar a crescut consumul enorm. Am alimentat pana la autonomie 310km, iar dupa 60km parcursi (70% in oras dar nu aglomeratie) mai am autonomie 180 km. Interesant ca pe consumul instant la ceasuri, valorile sunt normale. De cateva ori am urmarit autonomia, si dupa 4-5km parcursi, autonomia scadea cu 10km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sonda e defecta poate creste consumul, nu se mai face amestecul de carburant-aer corect. La fel si cu un debitmetru murdar sau defect, dar la tine e clara treaba cu lambda :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am un Passat B6 2.0 fsi 2007.am check engine aprins si consumul mi se pare destul de mare la relanti, 1.2L ...

Am facut o diagnoza si am cod de eroare P1032 signal to high am pus si poza .

S a sters codul , a fost ok, masina pare sa traga mai bine , dar dupa max 50km s a aprins iar.

Am cautat pe google si am gasit mai multe preturi de la approx 1000lei pana la 3000lei .

Daca a mai patit cineva la fel , cum s a rezolvat ? 

Va multumesc !

IMG-20210722-WA0000.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa scump e un senzor ? 

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu senzorul NoX nu este tot una cu senzorul de oxigen (lambda)! O sonda lambda cred ca se incadreaza in 300-600 lei (dedicata, nu universala)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mpi ai sonda lambda... Si e cit zici tu... La directă e alta poveste... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie cineva de la ce ar putea fi eroarea P3211-heater return coupling?

IMG_20210809_075740.thumb.jpg.e389619b2155cae82aaf0f382d7a4a58.jpg

As vrea sa schimb sonda dar nu stiu de care sa cumpar.Originala este intre 700 si 1400 lei,ngk pe la 500.Mai ieftin am gasit pe Denso dox 0121 la 170 lei,apare si pe siteul Denso ca ar fi compatibila.

Masina este Polo 6r 1.2 motor CGPB 60 cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ngk, Bosch dedicata 

Sau originala 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te stii norocos...

Cand iti iei masina te uiti si ce implica...posibilele cheltuieli...iti permiti ok, nu, bicicleta,moped etc :)

Ce ai luat este universala din ce se vede...ai sa ai probleme la conectica...de asta se recomanda dedicata...sertizare de fabrica etc...

Bafta...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat sonda,170 lei sper sa mearga.

Moog daca este vorba numai de conectica nu cred ca o sa am probleme,sonda vine cu niste conectori speciali.Imi este frica sa nu fie diferita constructiv de cea originala,rezistenta sau alte chestii.Sonda este made in USA.

IMG_20210809_114748.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Papucii ii sertizezi tu sau mecanicul... În timp =probleme... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva de unde as putea cumpara mufa sondei?Ma gindesc sa nu o tai pe cea de pe masina.Asta ar fi modelul mufei:

IMG_20210809_153648.thumb.jpg.fe74b8263fb4aab66738b43fb61c68ef.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poți să iei mufa de pe sonda veche/defectă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da dar parca arata prea frumos firele de la Denso,au si aceeasi lungime ca sonda originala.Ma gindeam ca ar fi mai "profi" sa pun o mufa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am văzut e sonda universală. O tai la lungime și sertizezi mufa care o primești la pachet. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Se pare ca denso face economie... Nu îți dă mufă nouă... 

2 ești sigur ca ai sonda cu 4 nu cu 5 fire? Știu ca vag a băgat din 2001 sonda uego la sonda 1...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era bine daca aveam UEGO.Sonda este cu 4 fire,normala.Denso vine cu 4 chestii care se string cu clestele de sertizat.Am cautat mufa,in Ro nu se gaseste,am gasit ceva pe aliexpress.Codul este 1J0973824IMG_20210809_181738.thumb.jpg.9b58429145bcb47d793c20bb7cbe5bd5.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si uite asa te chinui si astepti si iarasi te chinui si iarasi astepti! @Moogspune bine si cu totii am avut dilema asta: sonda dedicata sau universala? Pe un Bosch dai cam 360 lei (deci dublu fata de cat ai dat tu), dar vine gata mufata, nu se corodeaza conectorul, etc. Asa pana astepti 2-3 luni de pe Ali express iti consuma benzina in plus mai mult decat diferenta de la 170 la 360 lei 😞

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii învață din greșelile altora, alții din greșelile lor... 

Pe vremuri nu am avut de unde sa ma inspir... Mi-am dat "doctoratul" în sonde lambda :)

Si nu numai... 

Acum unii nu cred/ascultă de alții... Asta e... O sa plătească mai mult la final... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat sonda originala cu Denso,functioneaza.Pare un pic mai rapida la relanti.Cea veche are culoarea alba avea si un pic de praf alb pe ea.Am citit pe net si cica ar fi de la contaminarea cu silicon sau aditivi din combustibil.Silicon nu vad de unde,motorul nu a fost desfacut,aditivi poate baga astia ceva in GPL care reuseste sa treaca de filtre.

 

IMG_20210822_175938.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!!! Am si eu problema cu lambda sonda la un audi a6 4f 2.0TFSI...Am schimbat o am pus una noua de 180 de euro si tot imi sta aprins martorul in bord!!! Am pus testerul pe ea si imi da ca transmite semnal prea incet...ce ar putea sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune exact codul de eroare... Nu te lua după mecanic cu vcds în limba română :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!