Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Salut!!! Am si eu problema cu lambda sonda la un audi a6 4f 2.0TFSI...Am schimbat o am pus una noua de 180 de euro si tot imi sta aprins martorul in bord!!! Am pus testerul pe ea si imi da ca transmite semnal prea incet...ce ar putea sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mesajul meu l-ai citit? Dacă postezi același lucru de 2 ori nu faci mare lucru... Postează eroarea... Am vazut muuulte cazuri când oamenii schimbau piese de aiurea... Mai ales sonde lambda :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune cineva ce inseamna eroarea asta?

Poate fi sonda obosita?

 

 

1 Fault Found:

16882 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1 
          P2097 00 [237] - Too Rich
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 175510 km
                    Date: 2114.14.15
                    Time: 14:47:31

                    Engine speed: 2021.00 /min
                    Normed load value: 49.8 %
                    Vehicle speed: 58 km/h
                    Coolant temperature: 90 °C
                    Intake air temperature: 42 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.507 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Oxygen sensor bank 1 sensor 2 (jump sensor): 0.780 V / -50.00 %(lean)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amestec prea bogat...ai probleme de injectie/aprindere etc... lasa sonda in pace...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amestec prea bogat inseamna,  o cantitate mai mare de combustibil injectata in cilindri decat este necesar, calculatorul primeste informatii eronate despre cantitatea de aer necesara formarii amestecului de carburant. Incepe cu verificarea debitmetrului de aer, etansarea tubulaturii, filtru de aer imbacsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil debitmetru sau senzor map belit depinde ce ai... Si arată eronat... Daca ar fi furtune etc... Ar fi aer nemăsurat deci amestec sărac. Sau varianta spusă anterior... 

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este pe GPL,Stag Qbox.Am activat corectia isa3,cu ea dezactivata se aprindea becul de eroare,amestec sarac.Am sa verific senzorul MAP cu un ceas mecanic dr vacuum sau cu instalatia gpl sa vad daca arata la fel cu MAP de la gaz.Debimetru din pacate nu am (Polo 1.2 cgpb,3 pistoane)

Am sa verific cu un generator de fum si daca am pierderi de aer prin admisie,banuiesc pierderile astea de mai mult timp,STFT sta mereu pe la +15% indiferent ca merge pe benzina sau gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi NUMAI pe benzină citeva zile și vezi dacă își revine la normal. 

După care sună-mă... Lasă alte verificări... Trebuia sa începi cu asta... :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, de ceva timp imi tot apare eroare pe una din sonde:

17588 - linear o2 sensor; pump current: short to plus

p1180 - 35-10 - - - intermittent

 

o sterg si la cateva zile apare iar, asa ca ma gandesc sa schimb prima sonda. Doar ca am o nedumerire, cand am verificat ce tip de sonda este, am observat ca mufa de la masina are 6 fire, iar sonda  este cu 5 fire cu toate ca in mufa ei sunt 6 pini,ca la masina.. Am mers asa 4 ani fara probleme/erori. Normal ar fi sa iau sonda cu 6 fire,nu? Motor 1.6 BCB

 

LE. Din ce vad, NGK este numa cu 5 fire.

Modificat de MojoGaby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform schemei mufa are într-adevăr 6 pini dar pinii 4 si 3 sunt uniţi în interiorul sondei şi din cauza asta probabil că sonda are numai 5 fire.

370634864_schemalambdabcb.thumb.jpg.6ff917067a64650b698d64d0605a7362.jpg

Da sonda pe NGK ca şi pe alţi producători are 5 fire.

Dacă dai căutare după codul original 036906262J o să vezi că găseşti chiar şi de la acelaşi producător sonde şi cu 5 şi cu 6 fire. Exemplu

https://www.autopartspro.co.uk/originalparts/oem-036906262j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 8/22/2021 at 6:29 PM, io-6r said:

Am schimbat sonda originala cu Denso,functioneaza.Pare un pic mai rapida la relanti.Cea veche are culoarea alba avea si un pic de praf alb pe ea.Am citit pe net si cica ar fi de la contaminarea cu silicon sau aditivi din combustibil.Silicon nu vad de unde,motorul nu a fost desfacut,aditivi poate baga astia ceva in GPL care reuseste sa treaca de filtre.

 

IMG_20210822_175938.jpg

Revin cu un update la postul meu din 22 august,se pare ca sonda nr 1 cea inainte de catalizator are momente cind nu lucreaza se intimpla numai la relanti in accelerare usoara-voltaj 0.Dupa pare sa isi revina.

Poate inactivitatea sondei 1 sa dea eroare P2097 (amestec bogat) pe sonda nr2?

Asta este eroarea apare si pe GPL si pe benzina:

16882 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1
          P2097 00 [237] - Too Rich
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 180990 km
                    Date: 2116.14.08
                    Time: 09:17:30

                    Engine speed: 3274.00 /min
                    Normed load value: 30.2 %
                    Vehicle speed: 41 km/h
                    Coolant temperature: 70 °C
                    Intake air temperature: 18 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.913 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Oxygen sensor bank 1 sensor 2 (jump sensor): 0.390 V / -50.00 %(lean)


Readiness: 0000 0101

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi dacă nu ai vreo gaura prin evacuare... Sonda 2 imbatrinita/dusa... Catalizator... Cam asta ar fi ordinea... 

LTFT și STFT cât sunt? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaura nu am vazut dar am sa ma uit mai bine poate o fi vreo crapatura ceva.

Sonda 2 am schimbat-o de putin timp dar si cu cea veche (originala) dadea acceasi eroare.

Catalizatorul poate pica asa repede la 180.000 km?

LTFT sta la 0 si citeodata mai creste la +3+4 STFT  oscileaza +2 la +8

Am sa pun sonda nr1 (originala) inapoi si sa vad daca mai apare eroarea.

In vara am bagat un aditiv Dura lube in ulei.Masina cam maninca ulei.O avea vreo legatura?Se poate infunda catalizatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eroarea amestec bogat este generata din cauza sondei nr 1( cea dinainte de catalizator), dupa ea se regleaza amestecul, sonda nr 2 (cea de dupa catalizator) are rolul de a verifica eficienta catalizatorului, nu are legatura cu reglarea amestecului. Factorii care pot duce la astfel de eroare pot fi, sonda lambda nr 1 defecta, probleme cu senzorul map, egr, regulator de presiune benzina, injectoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dacă este sondă în 4 fire asa lucrează.... Lasă alți parametri și uită-te numai la STFT și LTFT... Trebuie să fie între +-15%...

Apropo de evacuare, se astupă ieșirea ermetic, motorul trebuie sa dea sa moară... Daca nu, vezi pe unde fasaie... O mica crapatura e deajuns... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aparut eroarea P0132 sensor circuit high voltage,am sters-o.Vad ca acum,cu motorul cald voltajul urca la maxim 1 volt.Am sa merg citeva zile numai pe benzina fara gpl sa vad daca mai apar erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi adaptivii și pe gpl și pe benzină cum se prezintă... Vezi depresiunea în admisie cum e... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, vin și eu cu o problema la al meu Passat B6 BKP 2.0 tdi. 

Vrând să verific sonda lambda pentru că mașina consumă mult și are lipsă de putere, am constatat că sonda lambda nu există nici fizic, dar nici pe VCDS nu a putut fi găsită. Este posibil ca aceasta să fi fost anulată în așa fel în cât sa nu mai apară pe nicăieri? 

Orice idee mă poate ajuta. Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai postat greșit. Aici este aria pentru benzinare. La diesel-ul tău, dacă nu are filtru de particule, nu are nici sonda lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Revin cu problema sonda lambda.Se pare ca si ultima,marca FAE a avut probleme,cind oscila la relanti voltajul nu urca mai mult de 0.75,in frina de  motor nu scadea la zero.Am decis sa cumpar Bosch F 00H L00 360 care ar fi echivalentul pentru codul original 03E 906 262 C.Dupa montaj au aparut 2 erori P0134 00 [036] - No Activity si P3211 00 [101] - Heater Return Coupling,cind apareau erorile masina trece in open loop si graficele de la sonde nu mai oscileaza cum ar fi normal.Dupa ce se incalzeste daca opresc si repornesc motorul totul revine la normal,masina trece in closed loop si sonda 1 oscileaza.

A mai patit cineva asa ceva?Sonda Bosch este mai mare ca cea originala NGK si banuiesc ca din cauza asta se incalzeste mai greu.

 

Address 01: Engine       Labels: 03E-906-019-CGP.clb
Control Module Part Number: 03E 906 019 M    HW: 03E 906 019 B
  Component and/or Version: SIMOS11.1     H03 8949
           Software Coding: 00110016000400080000
            Work Shop Code: WSC 00788 648 00255
              ASAM Dataset: EV_ECM12MPI02103E906019M 001007 (VW25)
                       ROD: EV_ECM12MPI02103E906019A.rod
                      VCID: 2E53BBBF71174CF6A9-807A
2 Faults Found:

16908 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
          P0134 00 [036] - No Activity
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 190585 km
                    Date: 2119.14.05
                    Time: 10:51:43

                    Engine speed: 1362.00 /min
                    Normed load value: 50.6 %
                    Vehicle speed: 24 km/h
                    Coolant temperature: 61 °C
                    Intake air temperature: 36 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.812 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Time since engine start: 44 s
                    Oxygen sensor bank 1 sensor 1: voltage-Lambda probe voltage: bank 1: probe 1 (broadband probe): 0.430 V
                    Heated oxygen sensor bank 1: sensor 1: resistance-Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 1: 65535 Ohm
                    Exhaust gas temperature before catalytic converter-TEG_DYN_LS_UP[1]: 471.03751 °C

16912 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
          P3211 00 [101] - Heater Return Coupling
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 190586 km
                    Date: 2119.14.05
                    Time: 10:53:48

                    Engine speed: 2036.00 /min
                    Normed load value: 23.9 %
                    Vehicle speed: 42 km/h
                    Coolant temperature: 80 °C
                    Intake air temperature: 32 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.913 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Voltage terminal 30: 13.913 V
                    Heated oxygen sensor bank 1: sensor 1: resistance-Lambda probe heater: resistance: bank 1: probe 1: 1970 Ohm
                    Exhaust gas temperature before catalytic converter-TEG_DYN_LS_UP[1]: 624.53751 °C
                    Cold start counter: dew point end of front lambda probe-CTR_COLD_ST_LS_UP: 0


Readiness: 0010 0101

open loop.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sonde lambda de preferat mergi pe ce a avut masina inainte, iar la benzinare NGK deobicei, nu are rost sa te complici.

Am avut la masina anterioara tot benzina aspirat eroare pe circuitul sondei la 100.000km , am pus ngk scump ce este drept si pana cand am vandut masina la aproape 300.000km nu am mai avut nici o problema cu sonda. 
Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam incredere in Bosch,stiam ca fabrica lucruri de calitate.Daca reusesc sa o returnez,pentru ca cei de la piese nu vor sa o primeasca inapoi-zic ca a fost montata-urmatoarea pe lista (si ultima) este NGK.Am portbagajul plin de sonde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sonde lambda mergi pe NGK/Bosch Dedicate nu universale și le mufezi... 

Dacă te bazezi ca ai pus sonda bună, verifica cablaj ul/mufa pana în ECU... Am avut neplăcută surpriza sa găsesc la o tigaie un fir întrerupt într-un mănunchi gros pe la mijlocul mașinii... Defect de fabricație... Ala nu avea cum sa se rupă singur într-o grămadă de vreo 40 fire... 

Mufa oxidata spre sonda sau ECU.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog sonda pusa de mine este dedicata am pus citeva universale si nu au functionat bine.Parerea mea este ca functioneaza perfect,numai ca se incalzeste prea greu si din cauza asta eroarea-P0134 00 [036] - No Activity si intrarea in open loop.Daca opresc si repornesc motorul dupa ce se incalzeste,totul este bine si eroarea nu mai apare.562982262_codpiesalambda.JPG.80d040396c892493c40505357100034f.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!