Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Partea ciudata este ca ulei si antigel nu consuma. Nu completez nimic intre schimburi.

 

E drept ca au inceput sa apara erorile dupa ce am alimentat la Rompetrol (de obicei pun OMV sau MOL), dar nu cred ca dupa 1 schimb poate sa dea peste cap sonda asa de mult. 

 

Ce intelegi prin socuri termice si tensiuni mecanice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis că fix alea s-au întâmplat, sunt doar cauze posibile, iar unele la rândul lor pot fi generate de alte defecte (cum ar fi amestecul bogat)

 

1 hour ago, Xman_ghio said:

Ce intelegi prin socuri termice si tensiuni mecanice?

Temperaturi mari ale gazelor evacuate, detonaţii în evacuare, lovituri ale evacuării, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau pur si simplu calitate de cacao...

Am un amic care la 45k la B8 a schimbat unul din brate :)

Eu inca merg cu ala original si fac acusi ~400k... B6...

A mai schimbat un injector, volant, distributia pe garantie ...norocul lui...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat sonda in Ianuarie tot NGK 513 Ron (BOSCH nu am gasit) si de atunci nu am mai avut erori de sonda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Alinushu2007

Salutare, am un Golf 5 1.4MPI 16V 80CP, pe loc motorul smucea si imi dadea urmatoarea eroare:

1 Fault Found:
16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 
            P0131 - 000 - Signal too Low
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 17
                    Mileage: 114299 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.01.01
                    Time: 18:40:22

             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 00000000
                    Load: 46.9 %
                    Lambda: 25.0 %
                    Speed: 62.0 km/h
                    Temperature: 77.0°C
                    Absolute Pres.: 561.0 mbar
                    RPM: 2460 /min

Readiness: 0010 0101

 

Am schimbat sonda Lambda, iar acum imi da :

 

 

16415 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit 
            P0031 - 000 - Short to Ground - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 1
                    Mileage: 117429 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.01.01
                    Time: 12:31:59

             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 00000000
                    Load: 25.0 %
                    Lambda: 0.0 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 73.0°C
                    Absolute Pres.: 295.8 mbar
                    RPM: 771 /min

16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 
            P0131 - 000 - Signal too Low
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 56
                    Mileage: 117467 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.01.01
                    Time: 17:25:13

             Freeze Frame:
                    Bin. Bits: 00000000
                    Load: 11.0 %
                    Lambda: 25.0 %
                    Speed: 56.0 km/h
                    Temperature: 80.0°C
                    Absolute Pres.: 161.9 mbar
                    RPM: 3024 /min

 

Atasez mai jos poza cu legaturile facute:

Albastru (Sonda) la Albastru cu Rosu de pe masina

Alb (Sonda) la Alb (Masina)

Negru (Sonda) la Negru (Masina)

Negru (Sonda) la Verde (Masina)

Cele doua legaturi cu firele Negru si verde le-am masurat pentru a vedea daca este rezistenta inrerupta insa imi da valoare de 0.8ohm

 

As dorii sa stiu daca legaturile sunt facute corect si care ar putea fi cauza.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune lamba OE sau bosch ,e plug and play (nu trebuie sa necesite relocare pini, inlocuire mufa...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alinushu2007

Sonda lambda este de la Denso OE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Short to ground" in seamna scurt circuit, sonda este legata gresit.

 

Ordinea este asa

Sonda negru -albastru rosu masina

Sonda negru-alb masina

Sonda albastru-negru masina

Sonda alb-verde masina

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai sonda simplă cu 4fire de ce nu pui una nouă dedicată? Nu e o avere... Max 300... De obicei săracul mai mult aleargă... 

Și-au mai luat și alții .....e pe aici cu universale sau Sh uri... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crystyanoyookeke

Salut...am si eu o problema..am un golf 6, 1.4 benzina, 80 cp,din 2010, cod CGGA... Am o problema cu Sonda 1

 

16415-B1-Sonda 1

P0031-000-circuit încălzire scurt la masă-MIL aprins împrejurari

 

16519-B1-sonda 1

P0135-000-circuit încalzire defect-intermitent imprejurari.

 

As vrea sa mai zic ca eu am schimbat sonda de pe galeria de evacuare unde iese din motor...sa nu fie aia si am schimbat ceva ce nu trebuia? Multumesc

Modificat de crystyanoyookeke
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai probleme de cablaj pe undeva... Verifica cablaj ul până la ECU... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crystyanoyookeke

Salut...am verificat cablajul...totul pare ok...am desfacut mufele de la ECU si am masurat firele...mentionez ca sunt 4 fire(2 fire mai subtiri negru si verde si 2 fire mai groase alb si albastru cu rosu).cele 3 fire negru,verde si alb le am verificat cu aparatul de la mufa la mufa si au continuitate dar cel albastru cu rosu nu l am gasit pe mufa...se duce in alta parte pe traseu sau nu? Sau firul acesta face legatura intre sonde?

Modificat de crystyanoyookeke
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firul ăla merge la firul similar de la sonda lambda nr. 2 de după catalizator (poţi verifica cu multimetrul de la mufă la mufă dacă are continuitate) şi de acolo la siguranţa SB21 de 15A. Deci verifici dacă are continuitate până la acea siguranţă şi dacă siguranţa este bună (deşi dacă ar fi siguranţa arsă ai avea eroare şi pe cealaltă sondă)

cgga.thumb.JPG.029ad038ac9cdd50f4e7f0fdd56566c1.JPG

cgga-sig.thumb.JPG.1c7aaf89540b1c096713f0b1172a84dd.JPG

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...da, deci... 🙂 Cred ca i-a venit randul, din nou, sondei (Sonda 1 bank 1 - cea dinainte de catalizator) sa fie schimbata. Am vreo 2 anisori cu ea (una noua, dedicata Bosch) si deja a murit dupa nici 40.000km (este drept, marea majoritate in regim de oras). Mi se pare foarte rapid in conditiile in care ea se schimba la 250.000km (asa am gasit in anumite locuri).

 

Mi-a tot semnalizat eroare pe circuitul de incalzire al sondei. Ma gandesc ca asta nu poate fi de la cablaj, ci doar faptul ca s-a dus circuitul de incalzire si deci s-a dus sonda. Partea ciudata este ca: daca sterg eroarea masina merge "in suturi" la cald (probabil amestec prea bogat sau prea sarac). Cand apare eroarea in bord masina merge perfect - nu consuma mai mult, nu mai "da in nas", nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica circuitul de încălzire. Dacă e întrerupt schimbi sonda. Dacă nu cauți unde e rupt pe traseu... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi un test de noxe si am trecut la limita,voloarea cea mai buna pe benzina a fost 1.03.Problema a fost la GPL mai jos de 1.05-1.06 nu a vrut sa scada.Am scanat cu VCDS si nu are erori,doar una veche de 2-300 km,apare mai mereu banuiesc din cauza GPL.Postez mai jos valorile testelor,plus grafic Lambda la 2500 ture facut cu interfata GPL,pe VCDS da eroare la grafica.Poate fi sonda lambda lenta,sau problema este in alta parte?

Multumesc!

IMG_20210604_194412.jpg

lambda 2500benz.jpg

vcds.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sonda 1 imbatrinita.. Când o sa apară mai des eroarea, schimbi... 

Sonda 2 posibil cablaj, mufe... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pana la urma era intrerupt circuitul de incalzire => schimbat sonda cu una dedicata Bosch. Sper ca asta sa ma tina mai mult de 2 ani cat m-a tinut anterioara (tot dedicata Bosch). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai baftă, nici Bosch nu mai e ce a fost odată :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! Sper sa nu mai pice... Oricum data viitoare iau altceva; acum am gasit doar Bosch dedicata (la 387 lei) sau fara mufa la vreo 230-250 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

detin un Passat B6, 1.6MPI, 102 CP, cod BSE, si intampin o problema la sonda lambda. Am mai multe erori (amestec sarac, rezistenta de incalzire cu probleme) si doresc sa o schimb. Masina are 215000 km, cred ca este originala. NTK made in Japan, 06A906262CP. Am gasit pe un site de second o sonda noua se pare cu acelasi cod, dar pentru o motorizare diesel. A cumparat-o sa verifice ceva la motor. Sonda a costat 560 ron. Intrebarea este daca sondele sunt compatibile de la benzinar la diesel. Se pare ca au acelasi cod, acelasi producator. De asemenea, pe site-uri am cautat dupa marca si motorizarea mea, si am gasit aceeasi sonda, acelasi cod, dar cu CR la final in loc de CP. Exista compatibilitate?

deseara o sa postez si erorile de la sonda.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul pentru motorul tău este 06A906262CR. Destul de curios că ai cu CP. Contează destul de mult literele alea din coadă. Din ce am găsit eu codul ăsta cu CR a fost pus numai pe motorul de 1.6 BSE şi BSF. Între CR şi CP în primul rând diferă lungimea cablului (amandouă sunt sonde cu 5 poli). CR are 725 mm lungime, iar CP are 1450

Sfatul meu este să întrebi şi pe topicul dedicat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru raspuns. Aveti dreptate, nu m-am uitat bine si nu am vazut codita la litera R. Codul este intr-adevar cu CR.

Masina in sine merge ok, nu am probleme la pornire, mers normal sau viteza. Simt o oarecare lipsa de putere, combustibilul parca se consuma mai repede, iar uneori la relanti ma trezesc ca incepe sa oscileze de cateva ori, parca se ineaca, si ori revine, ori se opreste daca nu apas acceleratia.

 

Mai jos atasez si erorile din VCDS, mai mult ca sigur sonda este defecta. Am masurat rezistenta pe firele albastru si galben si din cate stiu imi arata 5 Ohmi pe multimetru.

Deci daca gasesc o sonda identica cu acelasi cod si aceeasi marca, ar trebui sa fie perfect compatibila. Adica nu exista riscul sa fie pt motor diesel, avand acelasi cod.

 

Adresa 01: Motor        Eticheta: ROJ\06A-906-033-BGU.clb
   Numar VAG: 06A 906 033 AT
   Component: SIMOS72 1.6l 2VG    9600  
   Revizie: --H02---    Numar serial: VWZCZ000000000
   Codare: 0000071
   Atelier: WSC 00493 211 71174
   VCID: 71E3880668A9130EF5-8024

4  coduri de defecte:
18683 - Sonda lambda S1; B1 
            P2251 - 007 - defect de circuit - intermitent
             împrejurari cod:
                    RPM: 1312 /min
                    masa aer/tur.: 87.2 mg/cursa
                    tensiune: 2.080 V
                    valori binare: 00000110
                    RPM: 1376 /min
                    masa aer/tur.: 147.2 mg/cursa
                    tensiune: 0.000 V
                    valori binare: 00000010

16555 - B1; sistem dozare carburant 
            P0171 - 006 - sistem prea sãrac - intermitent
             împrejurari cod:
                    viteza: 0.0 km/h
                    factor lambda: 1.000
                    tensiune: 0.960 V
                    lambda: 25.0 %

17511 - B1; sonda 1 circuit încãlzire 
            P1103 - 006 - putere prea micã - intermitent
             împrejurari cod:
                    RPM: 864 /min
                    masa aer/tur.: 196.2 mg/cursa
                    rezistenta: 0.00 kOhm
                    valoare Hex: 0x0001

16555 - B1; sistem dozare carburant 
            P0171 - 006 - sistem prea sãrac - intermitent
             împrejurari cod:
                    viteza: 0.0 km/h
                    factor lambda: 1.000
                    tensiune: 0.960 V
                    lambda: 25.0 %

Gata de functie: 0000 1000

6.jpg

5.jpg

Modificat de Daniells84
atasare poze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil, judecând după erori şi comportament, sonda este defectă, dar să verifici înainte de a o schimba dacă mufa este ok şi dacă nu sunt fire întrerupte. Erorile de amestec pot avea drept cauză şi neetanşeităţi pe admisie (aer fals)

1 hour ago, Daniells84 said:

Deci daca gasesc o sonda identica cu acelasi cod si aceeasi marca, ar trebui sa fie perfect compatibila. Adica nu exista riscul sa fie pt motor diesel, avand acelasi cod.

Aşa cum am spus codul ăsta s-a pus numai pe motorul tău, poate şi pe alte benzinare. Dacă este acelaşi cod şi producător se potriveşte 100%

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum arata erorile si eu as zice: verifici cablajul mufele (asta ca sa stai linistit psihologic), dar cel mai probabil e dusa sonda. De asta ai eroare pe incalzirea sondei si raspunde intermitent (adica ai amestec fie prea bogat, fie prea sarac => uneori iti merge "in suturi" si pare ca se ineaca).

 

Oricum: schimba sonda cu una noua, dedicata, nu cu tot felul de pocnitori second sau generice unde trebuie sa "crosetezi" tu cablurile si mufa. Nu stiu exact la motorul tau dar la BCA a costat 380 lei una noua Bosch. Deci pana in 500 ar trebui sa gasesti mai multe variante ok si nu te mai complici cu cele second.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!