Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Variatiile de la relanti pot sa fie de la o clapeta de acceleratie murdara dar nu si erorile de la sondele lambda. De verificat sondele sunt destule topic-uri legate de subiect dintre care ai aici unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B1 S1 persista, nu a trecut testul (16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity), uneori isi revine si merge rotund motorul, alteori o ia razna. Deci, intr-un cuvant, FAIL. In schimb, B1 S2 nu a mai aparut si a trecut testul - pare ca functioneaza, dar sa nu uitam ca ultima oara a dat eroare (16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow) , moment in care s-a aprins pe bord martorul "check engine".

E musai sa le schimb pe amandoua sau doar B1 S1 ? Multumesc.

LE: şi fumul scos pe esapament e la fel de dens... :(

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, in urma scanarii cu vag-com am depistat urmatoarea eroare

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 06A 906 033 CA

Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2VG 5755

Software Coding: 0000071

Work Shop Code: WSC 01279 785 00200

1 Fault Found:

19617 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Pump Current Wire: Open Circuit

P3161 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

RPM: 2944 /min

Bin. Bits: 00100000

Voltage: 5.080 V

Voltage: 0.000 V

RPM: 2592 /min

Bin. Bits: 00100000

Voltage: 4.980 V

Voltage: 0.000 V

Readiness: 0000 0100

Precizez ca reapare de fiecare data cand sterg erorile, plus fluctuatii mari de turatii in

mers, dupa ce o scot din viteza. Daca ii calc ambreiajul nu se mai tureaza. Recent am schimbat

si kitul de ambreiaj crezand ca el este vinovat dar nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai teste pe engine pt sonda: 34, 36, 43, 46

Daca pica si zici ca apare tot timpul, verifica mufa si firele (continuitate).

Daca nu sta la relanti verifica clapeta/curata-o/adaptare(cu reset harta pe adaptation 00)

Mai poate fi de la fise/bujii dar de multe ori ai eroare misfire daca ar fi astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut adaptarea pe clapeta dar nu am curatat-o, am curatat si mufa de la prima

sonda si nimic.. bujii, sunt cele originale 129K, am sa le schimb si pe-astea.

Din eroare eu inteleg asa: circuit deschis(fir intrerupt)Pump Current Wire.. Acum

de care pompa o fi vorba.. cea de benzina sau aer secundar?

P3161 respectiv 19617 nu am gasit nicaieri semnificatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai 129k e indicat sa cureti clapeta.

Sa nu mai zic ca tre sa schimbi bujiile daca sint cele cu care a venit masina :), asta se intelege din ce ai zis tu...

E vorba de sonda lambda model wideband care functioneaza ca o "pompa de oxigen" ...pt mai multe detalii intra la Bosch pe site si cauta sonda masinii tale si dupa aia uita-te la explicatiile lor generale sau cauta pe net despre wideband lamnda sensor.

Open circuit poate insemna contact imperfect, fir intrerupt sau sonda bulita...sau care functioneaza haotic din cauza amestecului aiurea...

Daca zici ca ai relantiul deaiurea as merge pe ce am zis si mai sus. Motorul tau merge naspa...

De la sonda dusa chiar scos firul nu ai variatie de relanti.

Clapeta, EGR, filtre, bujii, fise bujii, ulei, distributie...

Daca intradevar nu ai schimbat bujiile de cind ai masina (129.000km) "fa o cruce" ca nu a picat pina acum, si ocupa-te serios de masina daca vrei sa o mai tii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, tocmai asta incerc sa fac, sa o aduc "la linia de plutire".

Masina acum 2 luni a ajuns pe mana mea, a fost a unei femei..(se intelege), condus subturat, etc.

Clapeta si bujiile sunt cap de lista de cand am luat masina, dar cum am intrat in sezonul rece

nu pot decat sa astept o zi mai blanda sau, un binevoitor cu garaj. Spun asta deoarece pt a

schimba bujiile e nevoie sa demontez admisia, si vreau sa rezolv ambele probleme in acelasi timp,

sa nu fie nevoie sa desfac admisia de 2 ori. Tot atunci sper sa curat si valva EGR.

Multumesc inca odata, chiar a fost util postul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca exista chie lungi cu care poti schimba bujiile.

Asa e si la mine si a mers cu putina chinuiala sa schimb bujiile.

Pt fise cred ca tre sa mai demontezi pe ici pe colo daca nu ai loc sa ajungi la bobina.

Daca tot te chinui schimba si fisele...

Vezi de ulei sa nu ai marmelada pe acolo, si filtrul original :))

S-au auzit cazuri cind la iesirea din garantie, cu 60-70k avea filtru din fabrica...

Sa vezi masina adusa in service de o dama, cind au scos uleiul, surpriza, era de 2 cafele in tava ...si curgea ca mierea de albine...

Bafta!!! ca ai nevoie... :blah_:

Eu am trecut prin asta asta vara...si inca mai sap la fineturi...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci faza e in felul urmator. Daca tin motorul o perioada scurta la relanti, imediat imi vede computerul ca sonda 1 fiind "busita": No activity, si o noteaza in Fault Codes. Daca monotorizez sonda lambda in sarcina, functioneaza. La relanti, nu da semne de functionare. Ok pana aici.

Daca tin motorul si mai mult la relanti, imi vede si sonda 2 ca fiind busita, si anume: "Response too slow", moment in care o adauga in fault codes si se aprinde martorul "check engine". In sarcina, si aceasta sonda functionaeza Ok, am monotorizat-o cu VAG-COM-ul.

Pe un topic de Fabia, cineva spunea ca la acelasi tip de motor s-a confruntat cu o situatie similara, si s-a "lasat" prin schimbarea clapetei de acceleratie, dupa ce a schimbat vreo 3 sonde si nu se remediase problema.

Sa fie posibil ca neavand un relanti peste limita necesara, sondele sa nu culeaga suficiente informatii si sa apara ca "busite" ? Pentru ca in sarcina totul e "roz". O sa curat astazi clapeta, si revin cu un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica circuitele de icalzire daca functioneaza.

Ai facut testele in basic pe 34,36,43,46 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut sa va spun ce patesc eu cu sonda de dupa catalizator.De doi ani de cind am masina,am chek engine aprins si pe tester imi da mereu eroarea17480,sau 17479,sterg eroarea si daca la inceput mergeam cam 60 de km si aparea iar acum merg cam 200km sa apara din nou eroarea...am obsv ca masina se comporta normal nu a crescut consumul etc...daca asa dao jos sa o curat as scapa definitiv de eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Good news people.

Din motive de nesiguranta (legat de ce ar putea fi defect), am mers o perioadă cu maşina, neschimb

post-4347-0-24526700-1295207257_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu sonda lambda, pe VAG-COM nu imi apare nici o eroare daca scot mufa ce la sonda chiar si daca o las scoasa mai mult timp.

Precizez ca masina consuma mult 13-14%.

Aveti idee ce poate fii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda o testezi sa vezi cat variaza. Ciudat sa nu apara eroarea. Ai facut tu scanarea personal sau ti-a spus un "meserias"?

@ likudio cand ai erori multe brusc, foarte posibil sa nu fie decat o pb comuna ca in cazul tau benzina mai ales ca benzina noastra e cu mult sub standarde.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut eu scanarea de mai multe ori cu sonda scoasa.

Ce poate fi?

P.S.: am mufa OBD(2x2) nu este OBD2 cu 16 pini, poate asta sa fie cauza?

Dar ciudat pentru ca daca scot mufa la senzorul de temperatura a apei imi apare imediat eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si un vento cl motor ABS si am pb cu sonda lambda dar apare eroarea. Am aceeasi mufa 2X2. Interfata mea este 908 dar si cu 409 e la fel. Sonda lambda trebuie sa apara ca eroare. Fa o scanare cu alt vag-com.

Consumul ala mare nu este de la sonda.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interfata mea este tot VAG-COM 409 si folosesc adaptor OBD2 la OBD.

Sonda are 4 fire din care doua sunt pentru rezistenta de incalzire iar 2 pentru date catre ECU, eu am masurat aceste 2 fire(pentru rezistenta) si aparatul imi indica 0 ohmi.

Am masurat aceleasi 2 fire din mufa care vine catre sonda si acolo am ~12-13 V, deci inseamna ca sonda se incalzeste dar poate celelalte fire care duc la ECU nu transmit ok.

Cum pot verifica daca celelalte 2 fire (care duc la ECU) transmit ok?

De ce crezi ca, consumul nu este de la sonda ? Si de la ce ar putea fii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa-ti spun de la ce este. Eu la vento aveam pb cu amestecul de la alti senzori DAR aveam erori. Faptul ca nu indica sonda e ciudat. O poti masura pe vag-com sau cu osciloscopul sau cu voltmetrul. Sonda lambda nu poate modifica mai mult cu 1-2 litri consumul

Vorbeste cu cei cu motor ca al tau poate ecu tau nu da erori la sonda desi ma indoiesc. Mai fa o diagnoza cu alta interfata. La un motor de 1.4 consum de 13-14 fara erori?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci sonda pe circuitul de incalzire tre' sa aiba citiva ohmi (4-5 depinde de sonda) nu 0...

Zi ce ai pe group 32 engine.

Citi km are sonda/masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog: Am sa verific exact cati ohmi are.

Masina are 172.000 km , cu VAG-COM nu pot sa vad decat pe group 000 (in 01-Engine) unde vad 10 valor da nu stiu ce inseamna fiecare pentru ca nu imi gaseste label-ul(.lbl) pentru modelul meu de controler.

@divinewind: Cati volti trebuie sa indice sonda ?

Ce este ciudat ca motorul merge bine nu consuma ulei deloc.

Am o senzatie ca nu trage dar avand in vedere ca este 1.4 poate nici nu trebuie sa am pretentii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autodata zice ca:

Ensure ignition switched OFF.

Disconnect HO2S multi-plug.

Start engine.

Allow to idle.

Check voltage between HO2S terminals.

3 & 4 Engine idling 0-1 V

Ensure ignition switched OFF.

Disconnect HO2S multi-plug.

Switch ignition ON.

Check voltage between harness multi-plug terminals.

1 & 2 Battery voltage

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la 172k sonda e imbatrinita.

Cauta alt VAG si intra pe 32. cimp 1 si 2

Pe grup 01 ce valori ai? Al 3lea (dupa temperatura) ar trebui sa varieze...ce valori ai ?

Sonda 1 influenteaza consumul de benzina nu de ulei...

La 60CP e destul de lenesa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurele valor pe care le vede sunt pe grup 000 si sunt astea de mai jos, dar din pacate nu stiu ce inseamna fiecare.

post-77470-0-80469700-1295409341_thumb.g

Daca dau pe grup 001 ...255 imi apare n/a, precizez ca, Golful este din '93 :( .

Legat de cosumul de ulei vroiam sa spun ca motorul este in stare buna nu consuma ulei...

@divinewind: am sa incerc sa masor asa voltajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare domnilor...

Din ce motive am valori la sonda lambda mici? Valori intre 0,2 si 0,7, 0,8.

Nu ar fi normal ca sonda lambda sa dea valori in jur de 1? (0,9-1,1)?

Asta inseamna ca am amestecul sarac sau bogat? Si ce cauze ar putea determina acest lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!