Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

pai o sa verific dar nu stiu cat m-ar ajuta , doar sa imi gasesc exact cu codul meu ... dar oare o resetare in ecu pt sonda nu exista ceva de exemplu reset to default settings ..ca poate o fi bune si astea dar nu se poate obisjnui ecu cu ele ...!? intreb si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai numarul iti spun toate masinile pe care gasesti aceeasi sonda.Ai posibilitati o multuime sa rezolvi problema ta ba ca o cumperi de afara ba ca mergi la alt vanzator ba ca gasesti un coleg cu masina asemanatoare.Mai mult nu am cum sa te ajut.Sau eventual intreaba si tu aici pe cineva care vinde piese auto daca poate sa-ti aduca exact sonda ta si nu una echivalenta.

Nu exista un reset ptr sonda lambda.

Succes.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfaturi si o sa revin cu un cod exact. Astia , adica furnizorii zic ca nu gasesc cod exact ca s-au schimbat toate codurile si se merge pe echivalente , dar nu cred ca este posibil asa ceva ...trebuie sa mai fie macar una exact ca a mea pe lumea asta :) ,mc incaodata

a si codul pe care mi l-ai spus mai sus il avea a doua sonda pe care o incercasem cu care tot se balbaia ...

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am tot AXP si am gasit sonda bosh la 350 ron, pe site-ul : http://www.ingaraj.ro/

Sper sa-ti foloseasca la ceva, numai bine.

Modificat de xxnelu
QUOTE inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si tu nu ai nici o problema cu ea ? merge bine motorul ?! si totusi vad ca ei au numai cu 4 fire iar la noua pe axp ne trebuie 5 ..deci cum zici ai facut ?!

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata , s-a rezolvat intr-un final , si am impresia ca svacu e de la MAP , macar sonda era buna ca am vazut cu ochii mei , si daca vrei sa va testati curentu pe cabluri era un pdf pe aici cum se face , cine are nevoie sa ma caute pt el . Si acuma vine si intrebarea ... pe ce camp gasesc sa testez map in vag sa vad daca merge sau nu ?! va multumesc pentru sprijin :D !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

tocmai ce am schimbat vestita sonda lambda, cu una originala, dar la viteze mai mari de 130 140 km/h mi se apinde martorul. dupa racirea motorului martorul se stinge de la sine, si se reaprinde doar in conditiile descrise mai sus. Aveti idee ce anume ar putea cauza aceste simptome ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor 1.4 75 Cp BBY . Martor Check Engine aprins in bord. Se sterge eroarea dar repare dupa 2-3 zile. Ce sa fie?

1 Fault Found:

17588 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Short to Plus

P1180 - 35-10 - - - Intermittent

Masuratoare de pe canalul 41 ajuta la ceva?

2jd1cw1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fericitule ;)

Tie iti apare o rezistenta , o valoare, la mine e pauza la prima si 65535 la a doua...culmea e ca toate testele sint trecute :icon_thumright:

Dupa cite stiu sondele au rezistenta mult mai mica... la mine de ex este 1-5ohms...cica asa scrie la carte...

Si nici erori nu apar ca la tine ...

Verificarea sondelor decalibrate, "lenese" cica se face cu osciloscopul...banui ca cei de la Open Service ar avea asa ceva...

Daca ai vreo idee tipa si la mine, vreau sa le verific pe amindoua...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la masina de mai sus e stricata sonda si trebuie schimbata sau e cablul? Care din ele e cu probleme: prima sau a 2- a?

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand imi cer scuze pentru ce am sa scriu dar sunt intr-o ceata totala si anume ce citeste mai exact sonda lambda. Sa fiu mai explicit vreau sa stiu la eroarea 16555 care e amestec sarac inseamna sarac in oxigen sau combustibil iar aici pererile sunt impartite, unii zic sarac in oxigen altii in combustibil si fiecare are explicatie in acest sens. Am tot cautat pe net, forumuri si sunt in ceata, dar avand in vedere ca se numeste oxigen lambda senzor cred ca citeste oxigenul dar vreau sa stiu de la un specialist din grupul VAG. Mersi si inca odata scuze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOL :)

Tocmai am scris eu pe topicul cu GPL :)

Aceeasi dilema a avut-o si mesteru cu GPLu' , atunci eu eram la furat total...

16555 system too lean, e sarac in OXIGEN ca aia masoara sonda...

Eu am realizat asta si verificat, eu la volan si un amic cu laptopul in brate si interfetele amindoua VAG si GPL... asa am reglat prima data BINE instalatia...

Am dat curba pe zona 8-10ms tare in jos cam 0.5-0.8

Acum tot pe acolo sap...

Cel mai bine faci cum zisei cu inca unul linga tine...in mers... vezi unde lambda da cu minus acolo amestecul e prea bogat si zice sa mai scazi timpii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Mai oameni buni" in relanti am un timp de injectie de 3,02-3,10 iar daca il CRESC catre 3,8-4,0 imi aprinde becul in bord cu amestec sarac iar daca il SCAD undeva pana la 1,7 imi apare amestec bogat dar de la 3,10 pana la 3,8 si 1,7 nu sesizeaza nici o eroare instantaneu vorbind si tind sa cred ca e in marja pe care o are insa incerc sa inteleg ce si cum citeste sonda lambda. Pe forum am gasit "Valoare negativa - amestec bogat, valoare pozitiva - amestec sarac", atunci sa inteleg ca aceasta crestere pozitiva este de fapt "ceva" sarac iar o scadere inseamna o imbogatire. Cred ca incep sa ma prind cu toate ca e contrar limbii romane adica ceva ce creste de fapt e ceva sarac(-) si invers ca si cum un om cu multi bani e sarac si unul cu bani putini e bogat. Corectati-ma daca gresesc.

Ori sunt tampit ori cei care au inventat sonda lambda erau sub influenta bauturilor alcoolice; de ce Duamne nu au specificat ca senzor de oxigen citeste oxigenul iar amestecul sarac ca si eroare inseamna un amestec sarac in oxigen sau combustibil. SUNT IN DILEMA asa ca uitati mai jos cateva citate din diverse articole despre sonda lambda

PS: chiar astazi am cautat articole despre sonda lambda si acolo scrie asa "Daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat, inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in combustibil); prin urmare, este marita cantitatea de benzina. Daca, dimpotriva, este prea putin oxigen in evacuare, inseamna ca amestecul este prea bogat si ECU reduce cantitatea de benzina din admisie" "Astfel daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in benzina) si este marita cantitatea de benzina. Daca este prea putin oxigen in evacuare inseamna ca amestecul este prea bogat si ECU reduce cantitatea de benzina din admisie." "Daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat, inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in combustibil); prin urmare, este marita cantitatea de benzina. Daca, dimpotriva, este prea putin oxigen in evacuare, inseamna ca amestecul este prea bogat si ECU reduce cantitatea de benzina din admisie"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mosule deja te-ai ametit de tot :)

Pai sint 2 chestii diferite...eroarea zice ca amestecul e sarac in O2 adica in ce masoara ea, de aia se cheama sonda de oxigen...

Ce citesti tu cu + si - e "recomandarea" sondei catre ECU, adica cind e sarac in O2 ea recomanda o scadere de combustibil la ECU adica da cu -.

logic ca si invers daca amestecul e bogat in O2 recomanda sa mai bage gaz si da cu +

"...Ori sunt tampit ori cei care au inventat sonda lambda erau sub influenta bauturilor alcoolice; de ce Duamne nu au specificat ca senzor de oxigen citeste oxigenu..."

Mare dreptate ai :))

Daca "citea" alcolemia din aerul expirat de sofer era alta treaba... :D

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un amestec aer-benzina `lean' este un amestec sarac in benzina. Adica e prea mult aer/oxigen.

Daca te uiti pe site-ul ross-tech (16555) la eroarea de care vorbesti 16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean apare la possible causes si Intake System Leak(s). `Intake system leak' inseamna ca in admisie intra aer necontorizat de MAF care duce la injectarea unei cantitati mai mici de benzina pentru volumul total de aer/oxigen din admisie. Fiind mai mult oxigen decat necesar pentru arderea benzinei, dupa ardere, sonda lambda detecteaza in gazele evacuate oxigen. De aici trage concluzia: system too lean.

numai bine.

EDIT: M-am obisit degeaba cu explicatul: tot pe site-ul ross tech gasiti si urmatoarea informatie: (Fuel Trim Info) "If Lambda is greater than 1.0, then there is a surplus of air and the engine is running lean."

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci de ce de vreo 2 zile scazind cantitatea de combustibil am scapat pt moment de 16555 ?

Sonda masoara oxigenul din gazele arse ...dupa cum spuneai si tu "un amestec aer-benzina `lean' este un amestec sarac in benzina"

numai ca e amestec gaze-oxigen si lean -> amestec sarac in oxigen...

Parca ar fi logic...nu?

Lean referitor la amestec aer-benzina e una si alta gaze-oxigen...sint 2 chestiuni diferite...

Urmarind evolutia valorilor sondei in mers, are tendinta sa se duca mult sub 1, nu peste 1 ceea ce dupa cum ziceai si tu e amestec sarac ...in oxigen...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce conteaza ca e aer-benzina sau `gaze-oxigen'? gazele alea ard tot cu oxigen. Sonda lambda detecteaza oxigen in esapament, adica ai mai mult oxigen decat e necesar pentru arderea gazelor injectate, adica ai amestec sarac in `gaze'(combistibil). Repet: sonda lambda detecteaza oxigenul din esapament indiferent ca folosesti benzina sau `gaze' pe post de combustibil.

Esti sigur ca ai scazut cantitatea de GPL injectata? Pune o poza cu ce ai configurat in calculatorul instalatiei.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind zic gaze ma refer la gaze ARSE nu GPL. Sonda e pe evacuare nu pe admisie etc...masoara concentratia de O2 din gazele arse...poate m-am exprimat eu gresit...

Sigur am scazut factorul de multiplicare...

Uita-te si tu intre 8-16ms...

Poza e mai veche de la diuzele de 1.75

Acum curba e mai putin accentuata la duze de 2...

Si nici diferenta intre curbele de GPL/benzina nu e asa mare...

post-54922-1286295882_thumb.jpg

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Care imi poate spune cum se reseteaza parametrii invatati de sonda lambda cu vag-com sau cu orice altceva. Din cate am cititi cica s-ar reseta in momentul in care stergi eroarea sau scoti bornele de la baterie dar am incercat si nu s-a resetat. In campul 033 parca in blocul de masuratori, a 2-a casuta este 25% si din ce am studiat s-ar putea readuce la 0 prin resetare ca apoi sa se invete din nou corectiile....sau ceva de acest gen. Daca stie careva mai multe despre asa ceva il rog sa posteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o rectificare si anume ca ceea ce am vazut eu cu +25% era pe un VCSD parca (aparatul acela micut) si era notat in genul LONG TIME TRIM FUEL 25% iar eu credeam ca e vorba descpe a2-a casuta din campul 032 in blocul de masuratori insa azi pe VAG-COM am vazut ca era 9,8%. Intrebarea este cum se poate reseta?

Pun un printscreen pentru a sevedea exact despre ce vorbesc. Este facut la ralanti iar in sarcina campul 033 are fluctuatii intre 0,0%la schimbarea vitezei pana la -15%.

post-19801-1287302057_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca totusi mai ai o problema. Pe 033 ai cam mult -12 dupa cite stiu e amestec bogat in combustibil.

Ai incercat o adaptare relanti, pe 060 parca...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea am facut-o ieri la clapeta si este ok. Inca mai caut cum se poate reseta parametrii invatati de sonda lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care imi poate spune cum se reseteaza parametrii invatati de sonda lambda ...

Ce...Doamne Iarta-ma sa invete sonda? :blah_: La "Readiness" care-i situatia? Daca unul din teste nu a trecut (vezi ca, imediat dupa stergerea erorilor de pe engine, toate testele apar ca "not passesd"), poti incerca o procedura de generare Readiness; oricum, dupa primul drum (nu scurt) Readiness-ul se genereaza singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se refera la LTFT, long term fuel trim. Nu sunt parametrii pe care ii invata sonda ci parametrii invatati de ECU pe baza sondei.

Pentru resetare trebuie sa stergi erorile din ECU. Chiar daca nu ai dai reset.

La 9.8% stai bine, cat timp e sub 10% e ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , mooq si daca eu pe 033 am -15 -17 si voltaj de 1,5 plus trepidatii la relanti ....trage aer fals sa inteleg !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!