Jump to content

Actualizari la Codul Rutier


80-WILL
 Share

Postare recomandată

Trebuie sanctionati cat mai multi din cei care incalca grav legea, nu neaparat cresterea amenzilor si suspendarea sperie cel mai mult.

 O luna e de ajuns pentru cineva care a trecut pe rosu sa se uite de 2 ori la semafor fix cand trece pe langa el. Sa se asigure de doua ori ca nu apar pietoni pe trecere.

 

Camere puse in intersectii si apoi sa vina sanctiunile acasa cu trecutul pe rosu, neacordare de prioritate. Ar fi transparent, ar elimina veriga cea mai slaba (omul) si daca s-ar ajunge in instanta se poate pune frumos filmuletul doveditor. Astfel se pot da mai multe amenzi, se mai curata orasul.

 

Faptul ca il pleznesc pe unul cu 2 ani si 2000euro nu rezolva nimic, ci mai multi cu o luna si 150euro. Mi-ar placea sa vad o statistica cu recidivistii. Sa vedem cati din cei care au avut suspendat permisul au recidivat in urmatorii 2 ani.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam multi ani de stat pe bara, cel putin pentru o prima abatere, dar suntem un neam de dobotoci care va putea fi educat doar cu bata. Din pacate, tot niste dobitoci trebuie sa voteze legea si tot niste dobioci vor trebui sa o aplice. Sa speram ca, daca va trece va fi un prim pas spre civilizare si responsabilizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

dupa 1 luna e simplu sa recidivezi, dupa 2 ani mai greu.

oricum asta e subiect bun de dezbatut dar intens generator de scantei si inflamari.

pana nu se promulga varianta finala degeaba. oricum ca si pana acum in intreaga romanie, problema nu e ca nu avem legi ci ca nu se aplica.

 

atat timp cat 90% din intersectiile din Bucuresti sunt fara politisti si nu sunt lasati 30/60/90 de zile pe bara toti smecherii, degeaba.

oricum, frica a disciplinat intotdeauna omul cel mai bine. asa ca poate macar de frica se va civiliza si romanul.

 

nu inteleg insa (si cu asta ma retrag) mentalitatile de genul "mai fortezi un galben" "mai dai o spaga" asa si? in america unde te azvarle in arest pe loc si te prezinta in fata judelui credeti ca nu trec oamenii pe rosu? sau nu incearca sa dea spaga? sau nu sunt si politisti care iau spaga?

 

pe premisa asta sa nu mai dam nicio lege ca ne intelegem.

 

raman la parerea ca >1 an pe bara iti da ceva timp de gandire. 60/90 de zile cu reducere la 30 - vax.

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a incetatenit ideea de o mana spala pe alta, lasa ca merge si asa, ne intelegem noi.

Nu din cauza legii, care e foarte clara in multe domenii ci a celui care o aplica si lasa o portita deschisa. Daca nu ar mai exista aceasta sansa de scapare, mentalitatea incet incet s-ar alinia cu cea din vest.

 

Personal am patit-o acum 2 ani cu trecut pe galben si politistul din spatele semaforului m-a sanctionat ca am trecut pe rosu. Nici nu se daduse verde la pietoni ca sa aiba certitudinea acestui fapt. Am avut martor in masina, am mentionat la obiectii faptul ca nu am trecut pe rosu. Nu am purces spre judecata pentru ca imi afecta programul si asa incarcat. Era prima oara cand am fost oprit de politie si imediat permis suspendat. In plus am zis invatatura de minte sa franez imediat ce se pune galben, iar de atunci nu le dau absolut niciun motiv sa ma opreasca.

Asemenea sanctiune daca era aplicata cu 2ani si 2000euro imediat la judecata si daca eram in castig de cauza ma interesam si de posibilitatea sanctiunii disciplinare a celui care a aplicat contraventia.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai infierbantati atat. Sigur nu va trece in forma asta.

Dar la fel de sigur pedepsele se vor inaspri si, pentru o perioada, vor fi mai multi politai pe strada pentru a pune in practica noile reglementari.

 

Din pacate nu vor fi facute lucrurile cu cap. In continuare se va parca pana in trecerea de pietoni si imediat dupa ea, in continuare taximetristii vor bloca colturile intersectiilor, in continuare prima banda va fi blocata de masini parcate, in continuare vor fi unii care vor forta putin galbenul caramiziu pentru ca se "grabesc" riscand sa OMOARE oameni nevinovati, in continuare cei care comit accidente cu victime vor fi spalati de judecatori ... Asta este tara in care traim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amenzile si mai ales pedepsele propuse sunt peste ce se intampla in Europa, ca sa fie clar.

Dar oarecum cu legatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspendarea carnetului pentru o viteza de + 31 km/h , mi se pare o mare porcarie , facuta de niste militieni rupti total de realitatea traficului din RO !

O gramada de sate au introdus in intravilan mult teren , asa ca sint km intregi fara nici o casa etc. dar esti in localitate , dupa indicatoare . Locul ideal de ascuns dupa boscheti ai militianului . Pe Valea Oltului gasiti o multime de astfel de locuri ...

Daca depasesti un TIR cu 131 si apoi revii la 100 , in afara localitatii si esti ''radaruit '' ( nu-mi spuneti ca se depaseste un TIR cu 100 cand el are 90  ! ) ?

Cati km au mers la volan militienii care au facut propunerea cu + 31 ?

A condus vreunul de la Bucuresti la Arad ? Au depasit vreun TIR pe Valea Oltului , Muresului etc fix cu 100 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate prostia actioneaza in ambele tabere. Masurile stabilite de legiuitor si modul lor de aplicare frizeaza deseori penibilul si asta  intr-o nota tragica. A impune limite de viteza stupid de mici duce la deconcentrarea atentiei soferilor si la sporirea gradului lor de nervozitate. De asemenea, reteua de drumuri nationale subdezvoltata si prost intretinuta creeaza disconfort, nervozitate si oboseala. La fel cum metodele de panda cu accente infractionale adoptate de politie deviaza natura activitatii lor de la spectrul de prevenire si constientizare in randul soferilor a modului responsabil de a conduce catre o stare generala in care primeaza sentimentele de frustrare si senzatia ca ai fost furat de catre politist care a comis un abuz asupra ta.

 

De cealalta parte, o slabire a vigilentei politiei, o diminuare a prezentei ei in strada, o slaba afirmare a autoritatii prin necolectarea amenzilor acordate ca urmare a infractiunilor constatate in trafic, induce la nivelul masei conducatorilor auto sentimentul de permisivitate si permite manifestarea in exces a comportamentelor deviante ce intra in conflict cu legea.

 

Mai pe romaneste spus, degeaba inaspresc legea, daca o vor aplica in continuare prost si discretionar. Nu am pretentia ca am spus ceva nou, aceste lucruri fiind afirmate si de alti colegi de forum inaintea mea, dar am pretentia ca spunand des aceste lucruri, din ce in ce mai multi vor intelege ca aceasta este normalitatea de fapt.

 

Si vreau sa mai spun inca ceva: exista la nivelul opiniei publice instrumentul de comunicare a vointei catre organele statului. Ar fi o treaba daca foarte multi soferi ar incepe sa trimita observatii de genul de mai sus catre organismele statului - senat, parlament, politie, autoritati locale. Era de mult timpul ca oamenii sa inteleaga ca au puterea de a schimba ceva prin inaintarea opinieiei lor catre autoritatea statului.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma cand am fost in tara in August am avut un drum de facut de la Cluj pana la Bucuresti si inapoi. Fara sa comentez despre felul si viteza cu care am condus, am plecat din Cluj la 6 dimineata, la 12 am fost in Bucuresti, pe la 3 mi-am terminat treaba si la 9:30 seara eram inapoi acasa in pat. RUPT.

Daca e vorba  sa te deplasezi pe aceeasi distanta (890 km.) respectand toate limitarile de viteza, trecerile de pietoni, semafoarele, etc, hai sa zicem ca scenariul optimist e un 50 km/h.; aia ar insemna undeva pe la 18 ore. Enorm. Mai ales ca vorbim despre 18 ore de condus in care trebuie sa fii 100% alert, ca nu vorbim depre condus pe autostrada, ci de drumuri pe unde-ti poate sari in afat un copil, un caine, o Dacie veche fara stopuri, o caruta, etc.

 

Mie mi se pare o nesimtire fara margine sa inaspresti amenzile dincolo de orice limita a bunului simt uman, in conditiile in care NU EXISTA ALTERNATIVA de deplasare care sa iti permita respectarea regullor de circulatie. Asta inseamna ca o sa se imbogateasca militienii, ca doar nu-i poti cere unui om care castiga un salariu de 500 Euro/luna (desi asta deja e unul peste media nationala) sa-ti plateasca amenzi de 1.500-2.000 Euro. "Ei, haideti ca ne-ntelegem noi cumva..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha!

Si daca nu te vei putea intelege cu politistul si omul va puna in practica litera legii? Tocmai d-aia am zis ca nu va trece in forma asta. Repet, poate ca perioadele de suspendare a dreptului de a conduce vor creste. Si poate ca si amenzile. Dar clar nu la nivelul de acolo.

 

Este momentul sa profitam de ocazie si sa demaram o actiune la nivelul societatii, actiune prin care, ca in cazul Rosia Montana, sa facem presiune continua asupra guvernantilor si sa ii fortam sa puna mana sa ne faca drumuri ca sa putem circula sigur si rapid (nu cu 200 km/h, nu ma intelegeti gresit, dar nici cu 50 km/h) in tara asta.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a punctat bine si Bwwlan 500 de euro e un salar optimist ca sa nu zic de vis, cel putin in arealul meu de raspandire, in aceste conditii cel mai probabil nu ai cum sa te intelegi cu politia, presupunand ca ambii vreti, fiindca nu sunt multe zilele dintr-o luna in care poti avea ceva tentant in buzunar. Sa nu mai vorbim de achitarea acestor sume, alternativa cea mai sigura ramanand amenda care pe unii ii va impinge la vanzarea masinii si/sau credit in banca.

 

Nu cred ca va fi asa legea pentru ca e imposibila, dar asta spune multe despre cei care sunt sus, mizeria asta o vad ca pe o propaganda de marire a punctului de amenda, ca sa zicem "merci" si daca l-ar dubla sau tripla, e un fel de negociere de tip mafiot sa ne bage pe gat mai usor ce va urma, si anume vor face tot posibilul prin diferite metode sa stranga bani la buget fiindca au inrobit si vandut tara (in stil Rosia Montana).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, pe ei ii doare la patina, ca-s complet rupti de realitate. Daca se deplaseaza rutier, au antemergator/i cu girofar/e => li se rupe, iar daca se deplaseaza cu elicopterul => li se rupe. Deci, din puntul lor de vedere, problemele exista doar in teorie si statistici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, pe ei ii doare la patina, ca-s complet rupti de realitate. Daca se deplaseaza rutier, au antemergator/i cu girofar/e => li se rupe, iar daca se deplaseaza cu elicopterul => li se rupe. Deci, din puntul lor de vedere, problemele exista doar in teorie si statistic

100 % de acord cu Bwwlan ! Singura lor solutie la cresterea numarului de accidente este reducerea limitelor de viteza si marirea amenzilor ... Tare as vrea sa merg din Bucuresti la Arad ( Iasi , etc ) cu seful politiei rutiere , cu masina mea si el conducand , sa-l vad daca merge cu 50 sat dupa sat si 90-100 in afara ...Pun pariu ca omul n-a condus mai departe de Sinaia / Constanta in ultimii 10 ani ( fara girofar ) ... De ce nu marim limita de viteza in localitate pe Bucuresti - Sibiu - Arad la 70 km /h si umplem satele de camere fixe , sint sigur ca s-ar circula mult mai fluent si sigur . Am vazut solutia asta in Ungaria , acum multi ani cand nu aveau reteaua de autostrazi de azi .

Modificat de caddy.fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar trebui ridicate limitele de viteza decat in zone cu 2 benzi sens, despartitoare si pasarele. Altfel este reteta pentru accidente si mai grave cu morti printre pietoni si nu numai.

70 intr-o localitate unde te poti trezi cu pietonul in fata si mai greu sa franezi, eventual eviti ajungand pe contrasens. Conducerea preventiva care si asa la noi e foarte rara dispare de tot.

Stim cu totii ca se circula cu limita de viteza + 9kmh in plus ca sa nu te ia radarul.

 

Nu se pot ridica limitele de viteza fara o infrastructura corespunzatoare. Poate un 60, cum era acum ceva ani.

Politia nu face altceva decat sa ia masuri punitive. Restrictii, sanctiuni fara sa existe si varianta unei fluidizari eficiente.

Graitor mi se pare taraboiul facut cu noile pasarele de pe DN1. 4 la numar si in valoare de 400k euro nu au rezolvat mai nimic. Tot se circula foarte prost prin Busteni mai ales.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se VREA sa se faca ceva ca lumea se poate face. Spre exemplu pot da cateva solutii foarte simple doar asa care imi vin pe moment. O solutie foarte buna ar fi ca amenzile sa creasca pe masura numarului de abateri. Adica lasa asa amenzile la nivelul actual, dar daca iei a 2a amenda in interval de 1 an atunci sanctiunea e de 2 ori mai mare, la a 3a contraventie sa fie de 3 ori mai mare si automat sa iti fie luat permisul chiar daca sa zicem toate cele  3 contraventii sunt pentru centura. La a4a in intervalul asta de 1an sa iti fie luat 6 luni permisul etc.

 

In felul asta vor ajunge sa plateasca acele amenzi mari doar cei care intr-adevar au probleme de comportament in trafic, cei care gresesc mereu si nu omul care castiga 10 milioane si il pui sa plateasca 5 mil ca prima data in ultimii 5 ani nu si-a pus si el centura.

cu siguranta sunt si alte metode mult mai eficiente dar nu pot sa cred ce fel de oameni ne conduc. ori fara competenta intelectuala ori pur si simplu sunt rupti de realitatea in care traim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ce spui dar problema e ca trebuie pus la punct un astfel de sistem ceea ce inseamna munca de instruire + dat bani pe el fiindca trebuie pus pe masinile lor din boscheti, si au nevoie de boschet cu internet sau macar un intranet wifi dedicat lor, dar e mai simplu sa scumpeasca din pix si apoi sa numere banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista deja o baza de date in care te verifica, atunci cand te opreste, daca ai ceva probleme.

Deci asta este situatia cel mai simplu de rezolvat.

 

Alte lucruri sunt dificile:

 - semafoare repozitionate corect in toate intersectiile semaforizate din tara asta;

 - cronometre la toate semafoarele;

 - camere de luat vederi la toate intersectiile;

 - semafoare la toate  trecerile de pietoni din zonele aglomerate - sa nu mai treaca aia ca bezmeticii in sir indian;

 - deblocarea tuturor intersectiilor prin ridicarea masinilor parcate in zona de vizibilitate a intersectiei;

 - politai pe strazi care sa supravegheze, nu in tufisuri ca sa vanze

 - decongestionarea soselelor patriei prin aducerea la standarde civilizate a caii de rulare

 - drumuri colaterale in sate si comune ca sa aiba localnicii pe unde sa circule astfel incat sa nu mai blocheze cu carutele, remorcile si toate celelalte mijloace de transport DN-urile si DJ-urile

 Ehe ... si inca cate si mai cate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Oricum , trebuie facut ceva. Cel putin in Timisoara, cand se face rosu, nu trece o masina care sa zicem ca forteaza putin, a fost surprinsa, etc. Mai trec si cate 3-4 masini, ba chiar avem o intersectie (pasaj Jiul) unde se face verde la unii si nu pot sa treaca deloc si se face iarasi rosu din cauza celor care forteaza rosul. Eu sunt de acord cu confiscarea permisului pe 2 ani pentru rosu curat, ( sa zicem filmat si trecut pe rosu schimbat de cel putin 2 sec.),  chiar si cu plasarea de lunetisti si impuscarea celor care trec pe rosu. Plus ca daca la mine se face verde si pornesc, si intru in unul care a intrat pe rosu, eu sunt vinovat ca nu am asteptat eliberarea  intersectiei.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea codului rutier, pardon inasprirea lui pt ce? Vor spaga de la mai multi soferi si in cantitate mai mare.

 

"Şoferii care trec pe culoarea roşie a semaforului vor fi sancţionaţi cu suspendarea permisului auto pe o perioadă de 2 ani şi o amendă cuprinsă între 10.000 de lei şi 16.000 de lei."

2ani si 2000e minim?

Neacordare de prioritate la pietoni 4 luni si aproape 400euro.

 

    Nu este chiar asa daca citesti cu atentie: Soferii care trec pe rosu SI PROVOACA UN ACCIDENT....

    Pedepsele vor fi aspre in general doar daca ai provocat un accident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Părerea mea este ca ar trebui aplicat corect si fără exceptie codul rutier existent, infrastructura rutieră sa fie pusă la punct si extinsă pentru ca este mare generatoare de accidente iar intersectiile sa nu fie lipsite de supraveghere video care evita discuțiile din start in privința situatiilor in care am trecut sau nu pe roșu.

Este foarte corect ca cei care nu își plătesc amenzile sa rămână fără carnet, examenele de permis sa fie înregistrate video iar echipajele de poliție fără însemne si care au camere video in dotare ar trebui sa crească ca numar.

Oricum am observat de ceva vreme încoace ca nu mai exista răbdare aproape deloc in trafic deși chiar si când mergi "tare" mai mult de 5 min nu câștigi la detinatie. Toată lumea cum vede o gaura liberă in cardul de mașini se înghesuie chiar dacă ii pun in pericol pe ceilalți, încalcă marcajul rutier s.a.m.d. De schimbat direcția fără semnal si lipsa de pastrare a distantei in mers nici nu are rost sa mai vorbim !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Schimbarea codului rutier, pardon inasprirea lui pt ce? Vor spaga de la mai multi soferi si in cantitate mai mare.

 

"Şoferii care trec pe culoarea roşie a semaforului vor fi sancţionaţi cu suspendarea permisului auto pe o perioadă de 2 ani şi o amendă cuprinsă între 10.000 de lei şi 16.000 de lei."

2ani si 2000e minim?

Neacordare de prioritate la pietoni 4 luni si aproape 400euro.

 

    Nu este chiar asa daca citesti cu atentie: Soferii care trec pe rosu SI PROVOACA UN ACCIDENT....

    Pedepsele vor fi aspre in general doar daca ai provocat un accident.

 

 

"Şoferii care trec pe culoarea roşie a semaforului vor fi sancţionaţi cu suspendarea permisului auto pe o perioadă de 2 ani şi o amendă cuprinsă între 10.000 de lei şi 16.000 de lei.

Şoferii care trec pe roşu şi provoacă un accident de circulaţie din care rezultă avarierea altui vehicul sau pagube materiale vor fi sancţionaţi cu suspendarea permisului pentru 3 ani şi amendă de 10.000-16.000 de lei."

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazut in care se aproba aceasta lege am sa umblu cu RATB-ul 3-4 luni si dupa cand ies cu masina cred ca o sa fie singur pe strada in bucuresti :))

 

Maine poimaine, vedem reclame de la banci " NOU imprumuturi pentru amenda, dobanda foarte mica"

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie sa spuna ce drepturi am eu, ca cetatean, in aceasta perioada de 10 zile cat proiectul este in stadiul de "dezbatere publica" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat peste un site http://www.dezbateri-publice.ro/manual-utilizare/

Nu am vazut insa si aceasta lege.

 

Totusi imi e neclar cum functioneaza aceasta dezbatere publica in general si cum se poate da un feedback organizat, structurat si coerent.

In tara asta majoritatea actiunilor guvernantilor (legi, contracte) care au stimulat cu adevarat dezbateri publice au fost cele in care s-a iesit in strada.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!