Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

Multumesc tuturor pentru amabilitatea de a ma ajuta. Am desfacut azi ventilatorul mare rezistenta din ceramica era rupta in interiorul ceramici. Am schimbat ventilatorul cu unul nou si acum am si treapta 1 si porneste odata cu activarea ac-ului. Ac-ul tot nu-mi place cum merge. Baga frig dar nu cum as vrea. Poate am eu asteptari prea mari (invatat cu golful 3). Cand ajung pe la mecanic o sa fac si o scanare sa vad.

Modificat de ass
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata instalatia mea...  link  ( nu am putut uploada aici pozele asa ca am dat share direct in onedrive )

mas bucura sa se potriveasca un radiator normal de skoda fabia ... 

Modificat de jerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este o problema. Am vazut pozele. Instalatia de AC de pe masinuta ta este aftermarket, iar condensatorul climatizare nu este de Fabia.

Ai doua variante: carpeala, sau trebuie sa ai rabdare pana la demontarea tragerului sa vedeti  daca nu gasiti eticheta cu codul codensatorului climatizare.

Acum sa vezi daca cineva va reusi sa incarce instalatia, daca spui ca cel care a incercat nu a avut mufa care sa potriveasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dintotdeauna rosu este plus si negru sau maro minus ... nu vad de ce ar fi altfel la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uh... am revenit ... dupa 5 ore si ceva de munca am reusit sa dau jos condensatorul ... din ce am gasit eu pe google treaba e naspa ...  https://goo.gl/yMpX3q asa arata un cod de pe el ... cam slabe cautarile pe google te rog daca tu gasesti la vanzare dami cateva link`uri cu el sper sa nu coste cat nu face :)) 

ps: sistemul ala de la conducta lam desfacut cu cheia de 22 daca ajuta sa pun alt radiator ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Condensatorul climatizare de pe masina ta, provine de pe Opel Vectra B.

Codul piesei: 52465388. Probabil orice magazin de piese il vor aduce pe comanda daca doresti nou, sau varianta sh din dezmembrari.

Te rog sa te uiti aici:

https://www.dezmembraribrasov.ro/opel-radiatoare-radiator-ac-52465388

Mai sunt si alte variante. Trebuie doar sa respecti codul inscriptionat pe condensator.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...acolo am facut astazi comanda dar abia saptamana viitoare il vor trimite ... 

Nu este de vectra B el este unul universal din ce mia spus domnul de acolo ... au vreo 3 bucati pe stoc ... pe pieseauto am facut o cerere si nu mia dat nimeni ce am cerut, mi-au dat radiatoare originale skoda desi am pus poza si am scris si codul dar ei tot ce au vrut au trimis si iam refuzat politicos :))

Intre timp am facut schimbul de ulei si astept radiatorul sa montez masina inapoi ... sper sa fie functional radiatorul care il trimit ei ... nou nu lam gasit pe nici un site de piese auto...

Multumesc mult pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna tuturor. Am facut o scanare azi si imi apar erorile de mai jos. Tin sa mentionez ca in momentul cand misc de butonul rotativ de selectare temperatura se aude cum functioneaza se si simte dar tind sa cred ca nu inchide complet clapeta pe rece, de aici cred ca nu baga suficient de rece cu AC pornit. Ce credeti ca ar trebui sa fac?

Address 08: Auto HVAC        Labels: 6Q0-820-045.lbl
   Part No: 6Y0 820 045 
   Component: Klimaanlage        X0760  
   VCID: F2EBBC43BE5A7A8E127-5072

2 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 
            41-00 - Blocked or No Voltage
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 
            28-10 - Short to Plus - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba servomotorasul de reglare a temperaturii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca din cauza servomotorasului nu-mi baga mie foarte rece? Am vazut ca nu-i tocmai ieftin. Am desfacut plasticul de la sofer si pot vedea semirotita de la clapeta de aer rece-calt si cand invar de buton se misca rotita respectiva destul de ferm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Daca partea de AC e ok atunci sigur e V68 de vina, dar banuiesc ca dansul nu are glob de cristal sa stie ce-i cu AC-ul fara sa vada. Pont: se poate desface si curata potentiometrul din el (eu asa am facut), gasesti explicatii si cred ca si poze daca mai sunt pe undeva in sectiunile polo/fabia.

2. In general lumea de pe forum stie cat costa motorasele de clima fiindca dau erori destul de des, mai ales colegul care ti-a raspuns, deoarece dansul e printre cei mai in masura sa ne lamureasca fiindca se ocupa de depanare si reparatii electricitate auto:

 

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, ass said:

Crezi ca din cauza servomotorasului nu-mi baga mie foarte rece? Am vazut ca nu-i tocmai ieftin. Am desfacut plasticul de la sofer si pot vedea semirotita de la clapeta de aer rece-calt si cand invar de buton se misca rotita respectiva destul de ferm.

cat este temperatura pe vaporizator ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o sa am timp un pic o sa dau jos senzorul sal curat si o sa ma duc sa o pun dinou pe tester si o sai spun sa-mi zica si temperatura vaporizator. Inca o chestie ce am observat nu stiu daca conteaza, cu cat e mai cald cu atat baca aer mai cald cu cat e mai rece cu atat e mai rece. De exemplu dimineata temperatura exteriaora pe ceasuri 30 grade masina nu a stat mult in soare baga rece. Dupamasa temp 40 grade baga mult mai cald fata de prima situatie. Va multumesc mult pentru informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat si eu parca nu raceste instalatia AC cum ar trebui.

Nu am nici un fel de eroare(v68 lucreaza corect),seara am verificat cu vag com si mi a dat urmatoarele:

La 28 grade temp. exterioara cu aeroterma pe pozitia 2 la vaporiator aveam 10 grade,ventilatoarele mergeau  pe treapta 2 cca.1 minut dupa care reveneau pe treapta 1.

Pe treapta 2 cuplau la 15-16 bar,compresorul parca avea load 80% nu mai stiu exact dar in nici un caz 100%.

Din cate stiu ar trebui sa aiba 5-8 grade la vaporizator.

Am mai observat ca in mers baga mai rece decat pe loc(cum am verificat)

Modificat de Akos09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna tuturor. Revin cu informatii in legatura cu servomotorasul V68. L-am desfacut, curatat cu sprei de contacte, la rotita alba mai mare care o angreneaza potentiometrul imi lipsea acsul (am improvizat si l-am pus), pe potentiometru am pus o saiba cu grosime de 1.5 mm sa preseze sa faca calumea contact, gresat rotitele cu vaselina lichida, l-am montat, l-am recalibrat cu vcds nu-mi mai da eroare acum. Asteas valorile actuale la temperatura exterioara de 25 grade aratat de senzorul de exterior. Sa vedem cum va fi pe temperaturi mai mari, eu atunci mi se pare ca nu face fata AC-ul. Multumesc tuturor pentru ajutorul primit.

20160708_183406.jpg

Modificat de ass
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca ai scapat de problema.

Am verificat la masina mea  cu un termometru cu sonda amplasat intr o gura de ventilatie din mijloc.La temp. de aprox 28 grade arata 6.5 grade....eu zic ca e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut azi o diag ,a fost necesara o recodare pt ca aveam cod de eroare 18020.

AC OFF.jpgAC ON.jpg

Valorile pt G143 si G92 nu ar trebui sa se schimbe cand misti de potentiometrele de la AC (temperatura,viteza ventilator)?

Codul 12 e o problema veche pe care am incetat sa o mai investighez din moment ce vreo 2 service-uri au dat din umeri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba ar trebui sa se schimbe,daca modifici temperatura si dai pe recirculare.

In caz ca nu se schimba s ar putea sa fie problema de la servomotoare.

Modificat de Akos09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, drkang said:

Am facut azi o diag ,a fost necesara o recodare pt ca aveam cod de eroare 18020.

AC OFF.jpgAC ON.jpg

Valorile pt G143 si G92 nu ar trebui sa se schimbe cand misti de potentiometrele de la AC (temperatura,viteza ventilator)?

Codul 12 e o problema veche pe care am incetat sa o mai investighez din moment ce vreo 2 service-uri au dat din umeri.

Codeaza ecu corespunzator, adica cu AC, de asta nu-ti merge AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e veche de cand am masina si probabil de aia a vandut-o cine a vandut-o. A trecut pe vreo 2 service-uri.Unul a zis ca ramane sa faca autopsie masinii ca ei nu stiu din ce cauza e din mom ce codarea era facuta cum trebuie,nici o eroare la scanare iar pe AC au verificat presiuni ,scapari,senzori si altele.

Asadar am verificat si codat cum trebuie,de pornit porneste aerul daca mototorul(lichidul antigel) e rece.Daca s-a incalzit si opresc AC nu mai porneste neam. Sau poate porneste odata la zeci de apasari de buton. De cate ori nu porneste acelasi cod "12- Compressor off (request from the engine control unit, via data bus.)"

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci cand nu porneste, ce temperatura este pe motor ?

Ce codare ai acum pe engine ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Codarea sper sa nu gresesc nr de zerouri este 00071 pt masina cu Ac si Abs.

Temperatura nu am monitorizat-o cu vag com. In bord indicatorul lichidului de răcire este exact unde trebuie "la ora 12".O sa fac o citire maine.Doar pt antigel?

Asadar acum dupa codare ac-ul pornește cu motorul rece la a doua sau a treia încercare de a-l porni. Cu motorul cald f*t butonul ala de la Ac de vreo 20 de ori si chiar porneste odata. Pe autostrada va spun, ori eu ori butonul.? Si mereu speri ca din mom ce s-a aprins o sa si meargă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar astazi am avut ac-ul pornit vreo ora si cva mergand prin oras.Temperatura exterioara de max 30 grade.Uluit vad ca in bord masina imi arata 41 grade(temp aerului).Opresc ac-ul ,temperatura incepe sa scada si ajunge la o valoare ce aducea cu realitatea.Cu greu pornesc iar ac-ul dupa o gramada de incercari si pornind incepe sa creasca iar temp in bord.Iar arata ca afara sunt vreo 36 de grade de data asta.

Cam astea sunt valorile dupa toata aventura de azi.

temp coolant .jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut! Am gasit arse siguranta si soclul sigurantei nr.68, de 25A de la ventilator. Aveti idee daca pe panou exista vreun soclu de rezerva, ca sa-l pot inlocui?

qqqq.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oricare liber. Înlocuiește si pinii afectati. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!