Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Pai nu este original, dar nu vad care este problema, si cel original se strica dovada ca trebuie sa le mesterim sau sa le schimbam. Cel de care am vorbit, la 4 mil

este identic cu cel original, difera numai mufa, pe care eu am luato de pe cel original, am taiat firele putin mai lungi, cu mufa cu tot, cositorite, izolate, si am ventilator nou. Cu banii pe unul original cumpar 2 buc. si am unul nou de rezerva.

Modificat de boty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de acord... nu am zis nimic de faptul ca nu este original... poate sa fie bun si daca nu e original.

eu am avut probleme cu al meu si scumpul de mecanic a si sarit repede sa-l schimbe, desi eu vroiam sa-i schimb periile la cel vechi; m-a costat 8 mil :lol: . l-am intrebat pe mecanic de ce nu pune de cel cu 4 mil... raspunsul a fost ca a tot avut probleme cu ele, si ca dupa ceva timp veneau clientii inapoi cu ele ca nu mai mergeau bine si ca el de atunci nu mai pune numai originale.

acum l-am facut si pe cel vechi si merge bine merci, deci am cam dat 8 mil degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a desfacut careva elicea de la ventilator?am auzit ca e posibil sa o desfaci dar inca nu stiu procedura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n-am reusit, dar nu e nici necesar pentru a schimba periile; de ce vrei sa desfaci elicea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a desfacut careva elicea de la ventilator?am auzit ca e posibil sa o desfaci dar inca nu stiu procedura...

Elicea se poate desface, dar ATENTIE! piulita are filet invers. Si eu am tot incercat sa o desfac si de fapt o strangeam. Este necesara desfacerea elicei pt a scoate rotorul si a-l curata de praful de carbuni. In plus, la elice este si un rulment micut, in care am bagat vaselina cu o seringa cu ac gros, fara sa mai scot aparatorile din plastic de la rulment. Daca cititi mai in urma o sa vedeti exact cum am procedat cand am schimbat carbunii. Spor la lucru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elicea se desface, piulita se roteste in sens invers. Este bine ca atunci cand dati ventilatorul jos, sa faceti o revizie complecta, care implica si curatarea rotorului dar si verificarea, eventual inlocuirea rulmentului care se afla pe partea cu elicea. La mine sa distrus ventilatorul datorita acestui rulment care avea joc foarte mare, si a permis rotorului sa frece de stator, amandoua elementele sau incis si sau distrus. Atentie la clemele metalice de pe elice, nu le desfaceti si nu le schimbati pozitia. Ele au rolul de echilibrare a paletilor.

Pentru Claudiu 83, era interesant ce anume nu mergea prea bine la cele de 4 mil, ele sunt niste motoare electrice care daca au curent se invart. Pot fi fabricate din materiale mai slabe si sa cedeze mai repede, dar de vreme ce si cele originale se duc nu vad care este idea de original. Exact cum spuneai si tu, merge si cel vechi, dar omul nu sa complicat sa migaleasca, a pus unul original si nou, timp putin si fara batai de cap. Dar daca taierea unei mufe si inadirea unor fire merita 4 mil in plus asta este.

Modificat de boty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am rezolvat treba cu apa in masina cand mergeam cu climatronicu dat drumu, acum am depistat alta chestie, de cand am refacut furtunasul acela de scurgere a condensului, cred ca eu cand am pus la loc furtunasul si am lipit acolo ce trebuia cred ca am infundat pe acolo ceva ca apa, adica condensul se scurge si pe furtunel da nu mai curge asa multa cum curgea si a inceput sa imi curga iar in masina pe la comutatoru dintre rece si cald , adica cand dau grade mai multe la climatronic este un comutator dintre cald si rece si acela cand se invarte sau asa curge apa din el si ma gandisem ca din cauza infundarii si cum apa nu se mai scurge toata cantitatea care trebuia, se acumuleaza mai multa si ajunge acolo si curge pe acolo da numai cand merge mult climatronicul. voi ce ziceti ar putea fi acesta cauza ? :) deja nu mai suport deloc cu apa asta de la climatronic. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-a interesat sa stiu cum se desface elicea pt. ca am 2 ventilatoare de la un golf cu cate o paleta rupta si in cazul in care pica de schimbat de pe altele...sa se stie :huh:

deci sa inteleg ca trebuie rotite in sens invers pt. desfiletare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

La mine la Passat (si la toate motoarele cu elice pe care le-am mai vazut), piulita ce tine elicea, are filetul invers, asta pentru ca in sarcina (mers normal), sa nu se desfaca, ba dimpotriva, sa se stranga. Iti recomand sa schimbi elicea daca ai o pala rupta (paraca asa am inteles), intrucat in sarcina, se invarte dezechilibrat, si in timp poate sa-ti strice rulmentul, care si mai rau poate sa descentreze axul, deci patesti ca si colegul de mai sus, rotorul se freca de stator si te costa exponential... IN TIMP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca s-a rezolvat problema cu electroventilatoarele sa trecem si la baza materiala, mai exact la freon si ulei; in autodata sau in orice program de reparatii, se explica pe larg, dupa tipuri de masina, ce cantitate de freon intra in instalatie si cat ulei si specificatiile lor . asadar ca o regula generala la auto mai noi, se foloseste freon tip R134A si un ulei compatibil cu el si se introduce in instalatie cu ajutorul unui aparat specializat pentru astfel de operatii si numai intr-o ordine precisa ; adica se recupereaza intai tot freonul din instalatie si uleiul care ar trebui sa fie sau macar o parte si dupa aceea se face vacuum si se verifica scaparile dupa care se introduce uleiul si la sfarsit se baga si freonul, in cantitatile prescrise de producator, dupa care se porneste motorul cu furtunurile de la aparat conectate la masina si se citesc valorile de presiune de pe amandoua circuitele, care ar trebui sa coincida cu referintele din manual. in speranta ca m-am facut inteles va urez noroc si cat mai putine evenimente :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu climatronicul. mi se intamlpa sa imi functioneze intermitent la distante foarte lungi. Ce am observat este ca cele 2 tevi pe care se face incarcarea cu freon sunt inghetate, avand un strat de gheata considerabil pe ele. De fiecare data trebuie sa il opresc vreo 5 minute, sa las pe econ, pana se dezgheata tevile si apoi merge, bineinteles pana apuca sa inghete iar. Este normal sa apara strat de gheata pe tevi? Cu climatronicul mi-a aparut urmatoarea eroare : 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 35-10 - - - Intermittent. Va multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am avut si eu o problema cu AC-ul si i-am facut azi un VAGCOM.

1. Din cand in cand mai baga un dumf de aer cald. La turatii mari merge ok.

2. Mi-a decuplat compresorul odata (ECON aprins). Si-a revenit dupa oprire/pornire motor.

Atasez si logurile. Senzorul G65 pare sa fie problema... dar am inteles ca eroarea asta poate sa apara si in lipsa freonului.

Poate cineva sa-mi interpreteze logurile?

Mersi

Component: A4 Klimaautomat 0711

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

00819 - High Pressure Sensor (G65)

06-10 - Signal to High - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa raspund tot eu si la problema cu functionarea ventilatorului, poate se lovesc si altii de problema asta. El trebuie sa functioneze permanent, cu o turatie mai mica cand presiunea este normala in instalatie, si cu o turatie mai mare cand creste presiunea ( mai ales cand temperatura exterioara este mare). La mine era arsa siguranta, care are 40 A si este plasata sub bord aproape de podea, a nu fi confundata cu acea siguranta ce se afla la nivelul superior aproape de volan.

Despre acel cod de eroare nu stiu nimic, nici cu gheata de pe conducte nu te pot ajuta, dar un motiv pentru care clima functioneaza intermitent este si nefunctionarea ventilatorului. Clima merge pana la momentul cresterii presiunii in instalatie si apoi compresorul se opreste, timp in care functioneaza numai ventilatia, scade presiunea si o ia din loc clima. Aceste lucruri au fost observate pe masina mea, la care am schimbat si ventilatorul, si comutatorul de presiune dar nu am verificat siguranta. Acum am descoperit ca este arsa si dupa ce o schimb revin cu informatii.

Asta este ce am gasit dar nu te pot indruma, poate cineva mai luminat te ajuta.

01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time

Possible Causes

Ignition Switch faulty

Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255) faulty

Instrument Cluster (J285) faulty

Climatronic Control (J255) faulty

Possible Solutions

Check Ignition Switch

Check Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255)

Check Instrument Cluster (J285)

Check Climatronic Control (J255)

Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/01206"

Modificat de boty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat siguranta si totul functioneaza normal. Imediat ce pornesc clima intra si ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Claudiu 83, era interesant ce anume nu mergea prea bine la cele de 4 mil, ele sunt niste motoare electrice care daca au curent se invart. Pot fi fabricate din materiale mai slabe si sa cedeze mai repede, dar de vreme ce si cele originale se duc nu vad care este idea de original. Exact cum spuneai si tu, merge si cel vechi, dar omul nu sa complicat sa migaleasca, a pus unul original si nou, timp putin si fara batai de cap. Dar daca taierea unei mufe si inadirea unor fire merita 4 mil in plus asta este.

tipul, mecanicul zicea ca atunci cand porneau pe treapta a doua, ventilatoarele acelea faceau un zgomot foarte nasol. eu nu am auzit agomotul si nici nu am avut unde sa vad un ventilator de ala ca tipul a zis ca nu mai monteaza niciodata asa ceva, numai original... nu m-a obligat omul sa pun original, mi-a recomandat, am acceptat, sunt multumit... asta e important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate mecanicul tau, dar partial. Ventilatorul neoriginal face ceva mai mult zgomot, sau poate mi se pare mie, dar este perceptibil numai la ralanti, si sincer nu este foarte zgomotos, se aude ceva mai tare si atat, asta are si un avantaj, sti ca functioneaza. Nu are nimeni nimic impotriva celor originale, dar suntem pe un forum unde impartasim din experienta noastra, astfel incat ceilalti sa fie avizati in momentul cand fac o alegere. Repet, eu am preferat unul neoriginal pentru ca a costat cu mult mai putin, si face tot acelasi lucru. Nu am intrebat ca sa ma aflu in treaba, sau sa dau cu pietre in mecanicul tau, chiar vroiam sa stiu daca sunt probleme serioase cu ele, si probabil vor sa stie si altii.

Modificat de boty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am intrebat ca sa ma aflu in treaba, sau sa dau cu pietre in mecanicul tau, chiar vroiam sa stiu daca sunt probleme serioase cu ele, si probabil vor sa stie si altii.

nici nu credeam altfel. sincer si mie mi-a parut putin rau dupa aceea ca am dat atata pe ventilator, dar era prea tarziu :icon_thumright:, mai ales ca am si reparat ulterior ventilatorul cel vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi a fost o zi mai noroasa si rece, asa ca am oprit climatronicul (prima data de cand am masina) si am circulat cu geamul deschis. Dupa un timp (dupa ce s-a incalzit motorul) am observat ca prin gurile de aer din interior intra aer cald.

Intrebarea mea este daca e normal ca, avand climatronicul oprit, sa imi introduca aer cald pe gurile de ventilatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma cu aproximativ o luna mi-a facut explozie un furtun de presiune care merge de la compresor la vaporizator. Am schimbat frutunul, am vidat instalatia, am bagat freon si ulei evident ca se scursese si uleiul din compresor si totul a fost ok timp de o saptamana. Dupa o saptamana, nu a mai functionat AC-ul. Am pus din nou manometrele sa verific, presiune ok, nu are scapari de freon, in schimb cand pornesc motorul pe manometre nu se cunoaste nici o diferenta de presiune, e ca si cand ar fi oprit motorul. Faza e ca .., compresorul imi cupleaza. Acum va intreb pe voi ce ar putea fi : compresor defect, vaporizator infundat... ? Cum imi dau seama daca e numai compresorul sau numai vaporizatorul ? Mentionez faptul ca ventilatorul suplimentar nu imi porneste decat pe prima treapta si asta am intelef ca se datoreaza presiunii din instalatie. Passat B5, 1,9 tdi, AFN

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai lasat climatronicul pe caldura la inchidere, voletii raman pe incalzire, si intra aer cald, verfica ca atunci cand opresti clima sa fie pe rece, si vezi daca mai baga cald si mai vorbim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era pe Auto si baga (inainte sa o opresc) aer rece, ca era cald afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare perpenddiculara pe ce s-a discutat pana acum: Se lipeste sau nu radiatorul de clima? Aia care lipesc zic ca da si ca lipitura tine ca noua, ailalti zic ca tine undeva intre 1 si 2 luni. Are cineva vreo experienta pozitiva sau negativa sa o impartasasca? De asemenea exista radiator original sau aftermarket. Vreo diferenta sesizabila intre ele?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand sa nu faci reparatii pe radiator, nu tin mult, si banii cheltuiti nu justifica refuzul de inlocuire. Preferabil un radiator AFTER, si banii cheltuiti cu el plus umplere freon, sigur sunt mai putini decat lipituri multiple si umpleri asisderea, sigur exista varianta after, chiar aici pe forum VOLKSPARTS (magazinul) poate avea acest reper. Recomandarea mea din experienta cu multe alte auto, after este mult mai bun decat reparat de meserias.

Forceturbo, incearca sa schimbi AUTO cu rece sau cald, rece- opresti, si vezi ce zice, cald- opresti si vezi de asemeni ce zice, pe auto voletii nu au "personalitate". Verifica asa cum am zis eu si mai vorbim. Repet, voletii sunt astfel plasati, functie de ce ambient doresti, pe rece sau cald, pe AUTO sunt "unisex", adica "asa si asa". incearca inainte de oprirea climei sa lasi pe cald sau rece, si vezi rezultatul.

Modificat de boty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa pun pe rece / cald climatronicul ? Ca i-am setat temperatura din interior la 22 grade si el isi face treaba. Trebuie sa ajung la HI / Lo ?

:lol: Oricum, in ultimele zile chiar mi-a trebuit caldura !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pe auto el se straduieste sa mentina temperatura setata, motiv pentru care baga si rece dar si cald daca este nevoie iar la oprire voletii raman deschisi pe pozitia pe care erau la acel moment. Daca vrei ca a atunci cand ai oprita clima, in interior sa intre aer la temperatura exterioara, treci pe manual si dai rece, si invers daca vrei aer cald , dai pe cald si apoi opresti. Sistemul este defapt conceput astfel incat sa functioneze permanent, setezi o temperatura, iar el se straduieste sa o mentina, dar noi mai dorim sa si oprim climatronicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!