Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Am facut si eu o scanare cu vag-com dupa ce climatronicul a inceput sa faca figuri cand stau pe loc. Am gasit urmatoarele erori:

01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF

35-10 - - - Intermittent

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-10 - - - Intermittent. Puteti sa ma ajutati cu ceva informatii despre eorile de mai sus. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin
00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-10 - - - Intermittent

sunt 2 aspecte aici:

1. (cel mai probabil) eroarea a fost inregistrata in momentul in care senzorul de presiune in instalatie a dictat intreruperea compresorului (fie din cauza scaderii presiunii in instalatie, adica prea putin freon/ulei-solutie gaseste un service unde poti face o reumplere cu freon/ulei, fie din cauza cresterii presiunii in instalatie - cel mai probabil din cauza cresterii temperaturii acestuia-solutie verifica electroventilatorul-vezi ca e un subiect fooooaaaaarte dezbatut aici)

2. senzorul defect (mai putin probabil)

Ca si simptoma, ar trebui sa observi variatii mari intre consumul instantaneu (daca ai BC), precum si variatii in numarul de turatii. Practic cuplarea/decuplarea compresorului nu ai cum sa nu o sesizezi. Nu mai aduc in discutie ineficienta evidenta a instalatiei de climatizare mai ales cand stai pe loc.

Aaaaa si sa nu uit: climatronicul ar trebui sa "clipoceasca" la pornire dupa ce inregistrezi eroarea asta.

Modificat de Rumplestilskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un nou simptom: accelerez stand pe loc sau la plecare si din bord se aude un click ca atunci cand de pe auto dai pe econ sau invers?

posibila lipsa de freon sau ceva mai grav?

decupleaza compresorul?

alte erori decat 4f7. 4fa, si 25 b(vechi) nu imi arata.4f8 a disparut de cand merg si eu pe recirculare!

daca decupla compresorul nu era musai sa apara o noua eroare?

sfaturi va rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indraznesc sa mai aduc cateva detalii, daca puteam dadeam "edit":

deci:zgomotul apare doar la o apasare(in mers /pe loc) ceva mai brusca a pedalei de acceleratie, odata cu cresterea turatiei.

este urmat de al doilea click in momentul in care turatia revine sub 1000.acest al doilea l-am asociat eu cu posibila recuplare a compresorului, doar ca:

- baga rece intre timp(poate din inertie?nu stiu!)

-zgomotul de cuplare al compresorului cand trec din econ in auto este diferit, e un "dublu " click!

mentiuni: zgomotelul problema nu apare cu clima pe OFF/ECON, etc.numai pe auto sau alta pozitie cu compresor pornit.(auto cu viteza mai mica, etc, low pe viteza minima)!

sunt 100% convins ca acest zgomot nu l-am avut pana acum, ets eimposibil sa fi mers atatea zeci de mii de kilometrii si sa nu il fi observat, de aceea rog moderatorii sa scuze postarea consecutiva si sa nu considere aceasta problema o alta inventie a mea!

multumesc si astept pareri!

p.s. -presiunea pe canalul 45 este intotdeauna la valoarea 25!

-apasarea simultana econ+temp- +vent+ nu are nici un efect, acel "3" cu diagnosticare on board din documentul lui aryes 13 nu merge la mine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un nou simptom: accelerez stand pe loc sau la plecare si din bord se aude un click ca atunci cand de pe auto dai pe econ sau invers?

Acel "click" se aude si la mine, dar nu numai cand e pornita clima. Dimineata mai ales se aude, si daca sant farurile aprinse, se vede cum slabeste lumina pentru o clipa. Nici pana in ziua de azi nu stiu ce e...

Asa a facut de cand am masina. Si nu e de la lipsa freon, sau presiune in instalatia de clima, pentru ca nu demult am umplut instalatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel zgomotel il am si eu si e de la releul despre care am vorbit mai sus in acest topic. Este releul care decupleaza compresorul atunci cand accelerezi masina pentru a putea beneficia de toti caii putere. se cupleaza din nou compresorul in momentul in care ECU vede ca turatia se 'stabilizeaza' . Cred ca in momentul decuplarii aer rece intra in masina din cauza instalatiei de racire care este proiectata in acest sens. ;) Safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da acel releu decupleaza clima atunci cand dai talpa masini ca sa-ti elibereze din puterea motorului. La postul 71 de pe acest topic "Radu Sarbu'' puteti citi ca chiar a chiar avut probeme cu el.

Modificat de nervosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin
...decupleaza clima atunci cand dai talpa masini ca sa-ti elibereze din puterea motorului...

un pic off topic. Nu va contrazic cu privire la scopul acelui releu, dar daca este adevarat, mi se pare o mare tampenie. Eu cand "dau talpa" inseamna ca am nevoie de toti armasarii IN ACEL MOMENT (1-2 secunde), iar mecanismul de "eliberare a cailor" prin decuplarea compresorului sigur isi face efectul muuult dupa ce eu am nevoie... Personal cred ca scopul acelui releu este altul. Nu am informatii oficiale, este doar feeling. EOT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si compresorul meu se decupleaza la Fiecare apasare a acceleratiei???

nu se poate!

si se mai recupleaza abia cand acul ajunge SUB 1000 de ture?(plus ca va spun ca acest al doilea click de sub 1000 ture este diferit de cel de cuplare obisnuita a compresorului)!

practic la mersul prin oras click-ane intr-una daca stai sa o asculti, la toate schimbarile de viteza!

cosmin, stiu si clicku de care zici tu, imi apare si ala, imediat dupa pornirea motorului slabesc putin farurile si apoi revin.dar e unu singur si apoi buna pace!

asta al meu e vesnic! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ce zic eu ..sa ne intalnim duminica la polivalenta si sa ascultam click-urile fiecaruia si sa va arat si care este releul cu pricina mai ales ca al meu nu mai este original (cel original este intr-o carcasa mata cu un grup de 3 cifre pe el) , este transparent si pute-ti vedea cum lucreaza ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefanita_alexandrescu

Referitor la carbunii de la electroventilator va pot spune ca eu i-am achizitionat de la un magazin de piese auto DACIA .

acestia sunt folositi la "GMV"(electroventilator)Dacia.Pretul unui carbune este cuprins inre 2-3 RON pe bucata.Se potrivesc perfect si pot si cositoriti cu un letcon direct de sudura coselor vechi.

Acum chiar daca par "Melessio" va rog sa-mi spuneti cum pot fi sterse erorile aparute in instalatia de climatizare;mentionez ca la mine au aparut dupa diagnoza urmatoarele:4fa-oo,25b-00sau 25b_02.

Problema principala consta in faptul ca instalatia de frig comparata cu a altui Passat nu are acelasi randament(a mea fiind mai lenesa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUTARE !!!!

Iata ca scriu si eu cu o problema aparuta recent la Climatronic,mai precis am rugat un prieten sa-mi faca o dignoza cu un aparat numit X431 totul k dar la climatronic mi-a aparut eroarea urmatoare "Fresh sir intake temperature sensor -G 89"

ce rol are acesta si unde al pot localiza pt a fi inlocuit,mentionez ca instalatia functionaeaza multumitor,parca mai lenesa fata de alte masini dar e acceptabil ,probabil trebuie verificata presiunea sau cantitatea de freon,

multumesc anticipat!!!

Modificat de kills1402
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ascultat la passatul unui coleg de forum(FantomA), si nici vorba de acel clik la apasarea pedalei cu masina stand pe loc!evident are tot climatronic!

nu stiu ce sa mai cred! :lol: :lol: :blink:

nici pe laptop nu apar alte erori la clima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai certati,trageti un bec de la firul de comanda al compresorului si vedeti cand cupleaza si cand nu .e simplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva specificatiile pentru passat 1,9 tdi AVB 2002 101 cp, cat freon si cat ulei la instalatia de A/C? Am avut probleme cu ventilatorul, despre care nu am stiut, am facut reumplerea deoarece am banuit lipsa de freon, am schimbat ventilatorul si nimic, scanez si A/C pressure switch F 129. Dupa cum am citit aici am ajuns la concluzia ca nu am cantitatile specificate de freon si ulei in instalatie. sau poate stie cineva cum pot determina presiunea din instalatie.

Modificat de boty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai certati,trageti un bec de la firul de comanda al compresorului si vedeti cand cupleaza si cand nu .e simplu

ti-am trimis si mp ca sa nu mai postez dar nu mi-ai raspuns.

cine ma invata cum sa fac asta?

m-am tot uitat, dar nu stiu sa umblu acolo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva specificatiile pentru passat 1,9 tdi AVB 2002 101 cp, cat freon si cat ulei la instalatia de A/C?

Cred ca topicul asta te va lamuri cu unele chestiuni :icon_thumright: : http://vwforum.ro/index.php?showto...77&hl=clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul Avb(ca al meu de altfel) iti intra 600 gr freon. Scrie si pe capota motorului (cum o deschizi in stanga jos) :icon_thumright: safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Ieri am achizitionat un spray de curatat instalatia de climatizare. Am desfacut torpedoul (5 suruburi-banal de desfacut), se scoate cu grija afara. Am desfacut motorul de la clima (3 suruburi, la fel de banal de desfacut) si am pulverizat spuma direct pe vaporizator pana s-a umplut compartimentul. Dupa care am pulverizat si prin cele 4 aerisiri din bord. Am lasat 10 min spuma sa-si faca efectul, pana a inceput sa curga pe sub masina, prin furtunelul de condens. Dupa care am pornit clima pe LO si cu geamurile inchise. Am avut la indemana servetele cu care am sters toata "mizeria" ce a scos-o pe gurile de aerisire. Rezultat foarte bun. A disparut complet mirosul de apa statuta pe care-l emana clima la pornire/oprire, iar acum aerul este un pic parfumat (nu stiu pana cand). Asta a fost sa zicem DIY-ul. Acum problemele :Driver::

1. la nivel de ventilatie mediu, se aude un fluierat prin gurile de aerisire, asemanator geamurilor neetanse iarna cand bate vantul (pe turatie mica sau mare, nu se aude :coolpics: )

2. cele 2 clapete care inchid si deschid admisia de aer (actionate in principal de butonul recirculare), cand se misca, fac un zgomot de parca ar freca de ceva, sau chiar intre ele. Am observat chiar ca cea mica din interior nu inchide "cursa completa", si abia a doua inchide complet.

Any ideas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... chiar daca par "Melessio" ...

Off - topic: ce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fi intrat ceva mizerie(praf) rezultata in urma curatarii cu spray?? Cred ca ar trebui repetata operatia sa iasa toata mizeria de acolo. Parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul Avb(ca al meu de altfel) iti intra 600 gr freon. Scrie si pe capota motorului (cum o deschizi in stanga jos)

La ATJ, ca al meu intra 750 gr., tip freon 134a.

Rumplestilskin, cred ca intr-adevar ti-a intrat ceva mizerie acolo, si inca un tub de spray ar face bine. Sau poate e ceva solutie nu tocmai buna in tuburile alea. Sau mai trebuia sa lasi pana curgea de tot, ori se usca. Dar totusi multa mizerie ai acolo, daca ti-a intepenit clapetele... :rolleyes: Cred ca daca bagam si la mine, eram in aceeasi situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa va zic de "click":

m-am uitat cu cipos in seara asta, si e compresorul care decupleaza-recupleaza!

de ce?

e normal?

freonul presupus ok!

incercat la alt passat cu climatronic(ca mine): nu face!!

incercat la inca un passat cu aer manual: face!!

ce sa mai cred?

da un lucru va zic sigur: nu a facut asa dintotdeauna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fratilor, am rezolvat toate problemele, am schimbat ventilatorul cu unul nou (testat si functioneaza), comutatorul de presiune (F129) nou si el, am pus freon, dar am o nedumerire, clima merge OK, dar ventilatorul nu porneste cel putin cand masina este la ralanti.

Ventilatorul trebuie sa functioneze permanent odata ce se porneste racirea ?

Acest ventilator este protejat de siguranta (sau releu), si daca da, unde anume este pozitionata ea ?

Va multumesc anticipat.

Pentru informarea dvs. am luat ventilatorul cu 400 Ron, difera mufa dar am taiato de pe cel original ( cel de pe masina era distrus irecuperabil), iar comutatorul de presiune cu 180 Ron, ambele repere de la VOLKSPARTS.

Modificat de boty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care e treaba cu ventilatoarele astea. aveam si eu probleme cu al meu si l-am schimbat, ca aveam ceva bani si nu mai stiam ce sa fac cu ei :icon_thumright:; ventilatoarele astea la 4 mil am inteles ca nu-s originale, unul original am inteles ca e cam dublu pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!