Jump to content

Discuri de frana BREMBO MAX


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Eu zimmermenn la diametru dat de constructor.Gaurite de mine, adica la ideea mea cu o masina de gaurit prin coordonate , cu aceiasi unealta, si racit cu apa discu in momentul gauriri.Placute texaro.Nu stiu tipul de placute dar f multumit.Sant soft.Avantaje legat de discurile gaurite sant clare.Greutate mai mica, ventilate f bine, praful de ferodou rezultat eliminat repede.Diferente la frinare sant evidente, dar ce am urmarit eu este legat de diferentele de franare stanga-dreapta.Dupa standul de probe, am 1% acum.Max admis este de 20%.Este f importanta diferenta asta la viteze mari, de peste 120km pe ora.Legat de perechea potrivita disc-placute, discul este f bine sa fie cat mai dur, iar placutele cat mai moi.Raportul trebuie gandit si din punc de vedere economic(nu schimb placutele la saptamina) dar un 25mi este rezonabil.Ca o nautate( nu chiar) sant discuri din 2 bucati, care permite discului sa se plimbe pe axa butucului, dupa placute, astfel nu mai apar dif de uzura intre placute, si suprafata de contact este folosita la max din primul moment de frinare.

Urmeza alt etrier, probil cu 2 pistonase, care impinge una in alta.Sau cine stie ce altceva, in functie de buget.

Bafta.Dani ab

post-9635-1209301614_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dani: cind ai gaurit discurile, te ai gindit si la rezistenta discului ? te intreb asta pt ca, din ce vad in poza ta, sint foarte multe acum, mult prea multe daca compari cu un produs brembo, tarox, movit, d2, zyx, etc discul tau are de 10 ori (daca nu mai bine) mai multe gauri decit cele la care au lucrat, calculat, testat oameni care asta fac, piese pt masini de curse !! mare atentie la rezistenta discului si la fisurile ce or sa apara in disc !!

re etrieri cu 2 pistoane: verifica etrierul tau, din ce vad in poza eu cred ca ai un piston pe o parte (care impinge o placuta) si unul pe cealalta parte (evident, care impinge a doua placuta) sau poate nu am inteles eu corect si cauti etrier cu 4 pisonase - > cite 2 pe fiecare placuta .

PS: discul este la fel de mare ca si originalul sau mai mare? daca este mai mare, placuta calca cu toata suprafata ei pe disc sau ai facut ceva modificari ca sa calce cu toata suprafata ei pe disc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbm, specialistii de care zici, nu dau atitea gauri din simplu motiv ca scade suprafata de contact placuta-disc.In nici un caz nu scade rezistenta.Rezistenta este data de nr de compartimente de despartire a celor 2 zone de contact.Ce am urmarit eu este scaderea greutatii si ventilatia discului.Si cele de race se folosesc numai o data in cursa si difera compozitia materialului.Legat de materialul in cauza, fonta, se stie ca i-si schimba propietatile la caldura, sau dupa un ciclu rece -cald,este ca un tratament termic.Devine din ce in ce mai "maleabila" sa spun asa.Nu mai este asa casanta.

Nu retin in ce catalog de tuning din germania am vazut un disc cu atit de multe gauri, dar o sa ma interesez si o sa fac o poza.

Referitor la etrieri, am un singur piston care actioneaza din interior catre exterior.Este sistem clasic, pe "sina",la fel ca la dacie.Este etrierul original, de producator.

Diametrul la discuri este la fel ca cel dat de constructor,inclusiv grosimea.As fi vrut discuri mai mari, dar trebuia alte jante, si alti etrieri.Dar nu se stie ce urmeza.

Si sa nu uit, am frine extraordinare acum.Si nu este numai parerea mea.Ca o paranteza, am schimbat si garniturile toate, si lichidul de frana(texaro dot4).Am o obsesie ptr frine in general.

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbm, specialistii de care zici, nu dau atitea gauri din simplu motiv ca scade suprafata de contact placuta-disc.In nici un caz nu scade rezistenta.Rezistenta este data de nr de compartimente de despartire a celor 2 zone de contact.

pai daca scade suprafata de contact placuta-disc, o fi bine ? :)

eu sper ca ai dreptate la faza cu rezistenta discului desi personal ma cam indoiesc, sper sa nu patesti nimic rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ceva poze legat de nr de gauri, diametru gaurilor etc.

Eu am 65 de gauri de 3 dimensiuni( 4,5 si6)impartite pe fiecare compartiment.Diametru de 288 si grosimea totala de 25.In mm.Nu am nici un dubiu ca am scazut rezistenta discului, mai ales ca efortul cel mai mare cade pe separatorul celor 2 suprafete de contact ale discului.O alta forta este la baza discului, forta de forfecare.Cand am scazut suprafata de contact, am compensat cu placute mai soft.Era mai simplu daca cumparam discuri mai mari de 312 ptr janta mai mare, dar cum am spus inainte, bani au fost problema.

Totul este un raport intre elementele astea:

Diametru discului

Grosimea discului

Nr de compartimente despartitoare

Ventilatia(racirea)

Duritatea placutelor

Greutatea

Eliminarea prafului de ferodou(merge in paralel cu ventilatia)

Oricum, ce am facut eu, nu este o chestie ultraperformanta, dar se simte o imbunatatire, mai ales la viteze mari.Si efectul de fade in prima segventa de frinare sant sigur ca este mai mic( nu pot sa spun ca simt asta si nici nu am verificat pe stand).

Am postat si poze cu discurile din 2 bucati care lucreaza f bine cu etrieri cu mai multe pistoane si placute.

post-9635-1209649125_thumb.jpg

post-9635-1209649137_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

http://www.audi-sport.net/vb/showthread.ph...0504#post540504

"Drilled discs are the devils work, they are actually nothing to do with heat dissipation and all to do with reducing weight, which is why you see drilled discs on cars with huge brake discs, its to reduce the unsprung weight. However, on cheap discs it also provides a heat concentration point and it tends to warp and crack the discs."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cum sunt discurile alea din 2 piese din poza, foarte interesante. Cum de nu s-au gandit si alti producatori la asa ceva (Brembo, AP, Tarox etc) ? Probabil ca cei de la FK au revolutionat acest segment sau poate nu stiu eu ca au si altii asa ceva. Eu personal sunt de aceasi parere, atat de multe gauri facute de persoane neautorizate scad rezistenta discului, dar asta e doar opinia mea neavizata. O sa cercetez problema pt ca pana acum nu m-au interesat franele deloc. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Iata ce am gasit, legat de discurile gaurite. http://abdracing.com/Merchant2/merchant.mv..._Code=1B1.7001A.

Este mare in diametru si are gauri mai mari decit am facut eu la mine.Cred ca de 7 sau de 8 mm.

Cit despre materialul din care se face discurile, cautati pe forum cu google sau orice altceva.Sant multe chesti de citit.

Dar mult mai concludent, este sistemul de frinare la camioane.Sistemul vechi, pe tambur, cu grosime intre 25 si 30mm. Vectorul forta actioneaza pe alta directie, fata de disc, si cu forte mult mai mari.Si rezista f bine. Sau o gura de canal gaurita ptr scurgere?

Si as mai adauga ca in orice fonta, prin gaurire se elimina tensiuni interne, care pot duce la crapare.Este un lucru mult mai grav decit slabirea prin gaurire.

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut

mi-am schimbat si eu discurile de frana si am pus brembo placute ferodo ... tot ce pot sa spun e k franarea este mai eficienta ... adik a meritat investitia ... cam 800 Ron. Recomand si celorlalti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar fi indicat sa spui si de care brembo si de care ferodo. ca sunt destule modele din fiecare. fata & spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

E timpul sa fac un schimb complet de placute+discuri (cele de pe masina au 81k km si inca merg foarte bine). Din ce m-am documentat, am ajuns la:

Discuri: ATE Power Discs (stie cineva unde se gasesc mai ieftin?)

Placute: Ferodo DS2500

Lichid: 5.1

Problemele sunt urmatoarele:

1. Urmeaza sa ma mut in Norvegia si mi-e frica sa nu imi faca probleme placutele iarna

2. Am auzit ca DS2500 mai scartaie pana se incalzesc

3. Nu imi place sa franez decat atunci cand e nevoie, asa ca nu stiu cat de bine s-ar incalzi. (cand ies din oras, in schimb, ... :rolleyes: se schimba treaba).

4. Astea stock au tinut foarte bine si franeaza excelent in continuare. Singurul defect pe care l-am gasit este senzatia de fading care apare vara la mers sportiv sau in general la coborari sportive prin serpentine.

E buna decizia, sau sa imi cumpar tot placute+discuri originale ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ds2500 si ATE ar fi o solutie buna, mai ales daca sunt completate de un lichid bun, si de niste furtune metalice, care sa nu cedeze la fading.

dar mare atentie, nu stiu exact cum sunt ATE , dar sper ca sunt dure de ajuns pt DSuri. si ai de gand sa schimbi toate 4 sau doar fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pe fata. Pe spate am inteles ca sunt ok alea oem - asa ca imi iau originale. Din ce am citit, ate sunt suficient de dure.

Sigur furtunele sunt obligatorii? Alea pe care le are deja nu tin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TechMan: daca ti-e frica ca DS2500 nu vor ajunge la temperatura de lucru in timp util, poti incerca DS2000 care ar trebui sa fie modelul mai 'cuminte'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca merg pe 2500 totusi. Diferenta probabil fata de placutele OEM, la frig extrem va fi insesizabila, sper.

Daca stie cinva de unde le pot lua ieftin, PM pliz.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

A venit momentul sa schimb si eu discurile pe fata masina avand aproape 115 000 km. Vine revizia si tot odata vreau sa schimb si discurile. Pe fata ma intereseaza sa am ceva bun spre foarte bun atat ca performante cat si ca raport calitate pret iar pe spate le voi schimba ulterior daca sesizez si acolo ceva probleme. M-am tot uitat pe net si am vazut ca foarte discutate si de multe ori apreciate sunt BREMBO MAX. Am mai gasit un model de la zimmermann unpic mai ieftine dar nu stiu daca este doar designul de ele :icon_thumright: As vrea si eu 2-3 pareri si un sfat... poate si o indrumare catre un magazin indiferent din ce oras este care sa practice preturi bune. Atasez si o poza cu discurile zimmermann pentru ca BREMBO MAX am vazut in primele 2 pagini ca exista Am uitat sa amintesc ca pe fata am placute frana ATE noi noute...maxim 2 saptamani si 500-600 km rulati cu ele

post-16307-1226995035_thumb.jpg

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideal ar fi fost sa schimbi placutele si discurile in acelasi timp..sa se uzeze uniform si placuta pe discul asta.

nu stiu daca zimermann sunt mai dure...dar brembo max sunt o idee mai dure decat cele stock (asa mi s-a spus) si atunci placutele ATE s-ar putea toci mai repede...daca nu sunt si ele model mai dur. stiu ca ATE face placute dure..dar nu stiu ce model ai tu.

amandoua sunt firme cu renume...dar eu am ales zimermann pt ca MAX nu sunt pt masina mea.

as fi ales brembo.

dar nu stiu daca la tine chiar merita perforate sau cu nervuri. stock, poti pune BREMBO.si nu cred ca ar fi vreo diferenta.

deci, my 2 cent: as pune stock brembo.

totusi verifica acum si franele spate....daca au nevoie sau nu de placute si discuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai dreptate nu stiu daca se justifica striatiile (inafara de design). Aproximativ 2.5 mil ma costa un disc perforat de la Zimmermann... si tot atat 2 BREMBO normale. O sa mai caut ..pana vineri am timp dar cred k o sa raman la cele normale mai ales din punct de vedere al pretului care este favorbail. Multumesc Bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ate PowerPad + PowerDisc daca nu vrei Brembo Max + Ate PowerPad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am schimbat de curand discurile si placutele(ambele pe spate)la golful meu.Combinatia a fost discuri Brembo-placute Bosch si pot sa spun ca sunt super multumit!Doar ce am facut schimbul am iesit le testez si la 60-70km/h trag frana de mana si ingheata rotile!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce firma ATE e peste BREMBO si ZIMMERMAN???

Sunt mai bune?? Pana la urma merita discurile ventilate fata de cele cu striatii??? Ca am citit tot topicul dar nu am reusit sa ajung la o concluzie??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ventilate sunt toate, uita-te intre fetele discului, sunt fantele acolo. Daca ai pana in 200, poate peste cai discurile striate/perforate sunt doar un fason de design si un punct in plus in care pot ceda la stress.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect...revin dupa aprofundari: toate sunt ventilate, acum ramane intrebarea dc merita sau nu perforate?? Am tot citit dar nu stiu ce sa zic. Uni zic ca cele perforate dc nu sunt incalzite risti sa nu isi faca treaba (aici ma refer la cele sport), zilele trecute am vb cu cineva care are perforate si mi-a si ca cele semi-sport sunt cele care mi le recomanda pt ca nu necesita sa fie foarte incalzite pt a fi utile franarii oricand ai nevoie...

Deci: perforate semi-sport Zimmerman, merita sa le pun in locul celor stock??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc: Brembo MAX nu se produc pentru masina mea din pacate. Mi-au spus cei de la volksparts. Cu masina nu merg foarte tare. Merg normal, dar bininteles asta nu e o regula. Totul se schimba in functie de starea de spirit si cantitatea de benzina disponibila :icon_thumright:. M-ar interesa niste discuri putin mai dure decat cele stock. Ca putere, cei 125 de cai nu vor suferi modificari ever. Este vorba de o masina mica iar puterea este suficienta. Ca bani, ce sa spun, mai mult de 500 lei pe doua discuri n-as da. Cele lucas sunt 350lei doua (lucas sunt cele originale). Spune-mi si mie, pe tine cat te-au costat franele tale (separat discuri si placute, sa-mi fac o idee daca merita sa caut altceva inafara de stock).

Inca o intrebare (am cautat si nu prea am gasit raspunsuri), daca schimb furtunesele de frana cu unele de tuning, imbracate intr-o tesatura metalica, castig ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

castigi, normal (furtunele flexibile avand insertie metalica nu mai permit deformari elastice), dar trebuie sa schimbi si lichidul, pui unul racing (daca se incalzeshte tare, nu fierbe si nu apare aer in instalatie)...

Despre ferodo racing ds3000?? ce stiti??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!