Jump to content

Discuri de frana BREMBO MAX


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

atunci cand schimb discurile, vreau sa sschimb si lichidul de frana ca deja are doi ani. dar, la delerul de la care iau placutele de frana, am gasit discurile si am mai gasit niste furtunase care a zis ca e bine sa le inlocuiesc cand schimb placutele. nu mai tin minte exact materialul de fabricatie..dar oricum in multe poze de prezentare am vazut ca sunt si furtunase de lichid de frane. de ce? sunt fabricate dintr-un material mai rezistent? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele furtunase au un invelis sau sunt complet metalice. Acest lucru le ajuta sa nu se dilate cand folosesti intens franele, ceea ce ar duce la marirea cursei pedalei.

Eu unul nu cred ca merita investitia in asa ceva decat daca faci serpentine/track-days foarte des. Pentru mers de strada nu cred ca sunt utile la pretul pe care il au (in jur de 100E din cunostintele mele).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. da, exact la 100 E le-am gasit.

dar credeti ca daca schimb si pun etrieri mai mari ajuta? si cam care s-ar potrivi..si la ce pret ar fi? multumesc.

pt mine, franele sunt unul, daca un cel mai, important lucru la masina, dupa motor. si dupa aia vin gumele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am montat astazi,discuri fata Brembo Max + placute frana Pagid.De la primii Km,franarea a fost senzationala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Scuzati daca e prea vechi topicul, dar unul nou nu are rost sa fac.

As dori sa schimb discurile si placutele (in ideea in care sunt deja uzate si tremura pedaua putin)

Nu tind spre o franare mai eficienta, pentru ca sunt sigur ca cea stock este mai mult decat suficienta pentru mine, ci mai mult spre nste discuri gaurite pentru aspect. Nu exista asa ceva care sa nu fie Sport? Spun asta pentru ca am gasit undeva asa ceva:

...discurile perforate se folosesc la masinile racing - vorbim de masini de peste 250 cai putere, sau variante super sport ale unor masini de strada. Rolul lor e sa se ventileze mai repede si deci fiind mai reci sa franeze mai bine. Totusi, mare atentie, potentialul unor asemenea discuri e pus in valoare DOAR dupa cateva ture pe trasee gen BV-Poiana- Rasnov, sau pe Transfagarasan. Discurile normale de frana se incing si manifesta fenomenul de FADING - slabirea fortei de franre datorita temp mari doar dupa circa 10 franari (oprire totala) de la 80% din viteza maxima - asta e modalitatea ISO de testare, vezi Auto Motor Und Sport.

Ce parere aveti? Ce imi recomandati? Are dezantaje o astfel modificare de aspect pana la urma?

Daca are eficienta de franare cel putin de buna ca cel stock eu unul nu as sta pe ganduri..

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca dezavantaj poti pune pretul mai mare al discurilor si placutelor sport. avantaje sunt mai multe, in primul rand e vorba de siguranta. franarea se va schimba mult in bine. si eu am inca discuri stock, dar cand le vine vremea de schimbat sigur iau ceva sport. eu am vazut pe pielea mea cum se "inmoaie" franele stock, coborand intr-un stil mai sportiv mesesul. cei de prin partea locului stiu cum e mesesul (cobori mult, traseu virajat).

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc discuri perforate Zimmermann si placute Ferrodo Racing ( nu stiu exact de model) pe A3-ul din semnatura de o luna si pot sa va spun ca sunt bestiale. NU mai exista efectul de fading si franarea este acum mult mai eficienta. Efectele negative ar fi doua....1. scartaie ca dracu ( dar nu ma intereseaza ) si 2. cand plec dimineata primul lucru pe care il fac e sa fac o franare mai violenta in parcare ;-) (franeaza eficient doar de la o anumita temperatura in sus)...

Concluzia...nu mai revin niciodata la discurile + placutele OEM ( am reusit sa fierb un rand de frane, iar al doilea schimb de discuri a rezistat fix 30.000km dupa care le-am aruncat )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate scartaie? sau doar placutele tale? nu exista si o combinatie care sa nu scartaie?

Din pacate al 2-lea dezavantaj e de luat in considerare.. cum se spunea si mai sus, iarna ce faci cu ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

slammer, te rog, daca poti sa aflii si ce model de Ferodo, ca sunt detsule modele si sunt curios daca ai pus ce tip trebuie, ca sa stiu daca e normal sa scartaie sau nu.

eu saptamana asta montez franele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am hotarat sa postez si eu pe acest topic pt ca am observat ca se face o confuzie(in opinia mea) referitor la rolul striatiilor sau a gaurilor din discuri.

In procesul de franare intreg ansamblul disc-placuta de frana-etrier (nu neaparat in ordinea asta) transforma energia de miscare(rotatie) in energie termica, care se disipa in fiecare dintre elementele mai sus mentionate. Pt a absorbii cat mai multa energie, este nevoie de o suprafata mare de contact intre disc si placutza; cum aerul disipa maigreu caldura decat otelul un disc fara perforatii va avea un efect mai mare la franare decat unul cu perforatii , el avand o suprafata mai mare.

Acestea fiind spuse se pune problema unde are avantaj un disc perforat fata de unul plin? Raspunsul este : Brake Fading. Efectul de Fading apare la utilizarea foarte puternica a franelor(coborari pe serpentine, curse auto, codus fff sportiv).

Efectul se simte intr-o slaba eficienta a franelor dupa o utilizare repetata a acestora. El se explica astfel: datorita temperaturilor inalte liantul(un soi de rasina) ce tine inchegat ferdoul pe placuta de frana incepe sa se evapore formand un gaz; acest gaz incearca sa iasa prin zona dintre placutza si disc, realizand o perna de gaz ce diminua efectul franei. La masinile noi gazul generat de placutze la temperaturi mari este mult redus insa inca prezent; de asemenea efectul de fading apare si datorita fieberii lichidului de frana la temeperaturi mari.

Astfel atat discurile perforate cat si cele cu striatii ajuta la diminuarea efectului de fading datorita eliminarii gazelor dintre placutze si disc.

Este adevarat ca discurile perforate au si un mic efect de ventilatie insa acesta este contrabalasat de suprafata mai mica de disipare a caldurii. Discurile cu striatii pe de alta parte datorita iregularitatii lor au o frecare ceva mai buna decat cele normale.

In concluzie eu as alege discurile cu striatii in defavoarea celor perforate(acestea mai sunt susceptibile si la unele defecte :lol: ).

Tot ce am scris mai mult este o sinteza a ce am reusit eu sa pricep din acest articlol (va recomand sa il cititi si voi) :Car Bibles - Brake Bible

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate scartaie? sau doar placutele tale? nu exista si o combinatie care sa nu scartaie?

Din pacate al 2-lea dezavantaj e de luat in considerare.. cum se spunea si mai sus, iarna ce faci cu ele?

Sunt si eu curios cum se vor comporta la iara....nu cred ca fie cine stie probleme

Bogdan, din pacate nu mai am cum sa aflu modelul exact, pentru ca am aruncat atat ambalajul cat si factura....sorry

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. problema e ca nici eu nu stiu daca o sa pot spune cu exactitate niste review ale placutelor. pt ca nu stiu cat mai tin masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie eu as alege discurile cu striatii in defavoarea celor perforate(acestea mai sunt susceptibile si la unele defecte :)) ).

Doar o intrebare scurta: ce parere ai despre discurile si cu striatii si cu perforatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul la intrebarea ta, l-am primit de la piese auto, si suna cam asa: daca vrei sa tina bine, si sa nu scar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu toate. cele profesioniste da. cele cu cat sunt mai performante da. dar sunt si variante de strada.

de exemplu la ferod sunt 3 mari tipuri de frane: DS2000 - care sunt de strada; DS2500 - sport si care emrg f bine pt uz zilnic si DS3000 care sunt de curse si nu se pot utiliza pe strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e ca am cerut si stock, si a zis ca tot zimmermann sunt. Si palcute Ferodo. Merge? Sau mai sunt unele mai ieftine nem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam ca atunci cand o trebui sa schimb placutele de frana sa schimb si discurile si etrierele cu unele Brembo perforate si cu striatii (si etriere rosii ;) ).

Ce parere aveti, ce recomandari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut

ma gandeam sa fac ceva sa imbunatatesc franarea la masina.....

adica sa scot distante mai scurte

ce as putea sa fac?sau...pot sa fac ceva...in 300 euro sa zicem?

schimbat discuri si placute?ce obtin?de care sa pun?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe scurt asa... discuri zimmerman perforate si placute ferodo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conteaza sa fie si palcutele si discurile de aceeasi duritate. adica daca pui Ferodo DS2500, trebuie si discuri dure. Gen Zimmermann.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am citit toata discutia si sincer este interesant si educativ tot ce s-a dicutat aici

bogdan, imi poti spune te rog daca ti-ai montat franele, ce ai ales si cum se comporta ele? eu am frane stock pe masina insa incep sa nu mai fiu multumit de ele, la mers sportiv apare tot mai des acel efect de fadding iar franarea are de suferit considerabil, motiv pentru care ma gandeam sa optez pentru frane sport de strada cum s-a discutat mai sus insa as vrea sa stiu exact ce sa aleg in functie de cum se comporta la cei care si-au pus deja.

multumesc tare mult!

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu le-am mai montat pentru ca am schimbat masina pana sa apuc sa le montez.

daca nu mergi chiar atata de sportiv, si mergi si ziua in oras...eu zic ca zimermann cu ferodo ds2500 sunt excelente. depinde de buget. sau sa cauti niste discuri mai dure pt DS2500.

Max merg cu DS Performace de la ferodo.

prin vara o sa incep si eu sa ma agit pt achizitonarea de frane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merg destul de sportiv ins amerg si zizi de zi in oras tocmai de asta am o problema de alegere, trebuie sa gasesc ceva sa mulutmeasca si capra si varza. nu depind neaprat de buget, vreau insa sa fac cea mai buna alegere.

deci, tu spui asa: brembo max & ferodo Racing DS 2500, corect?

ai idee de unde le pot achizitiona si cam care e pretul lor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conteaza sa fie si palcutele si discurile de aceeasi duritate. adica daca pui Ferodo DS2500, trebuie si discuri dure. Gen Zimmermann.

cum ziceam mai sus.

din pacate unde am agsit DS performance mi-au zis ca ele nu sunt DS 2500. cred ceva intermediar.

deci DS 2500 merg cu zimermann. asa am zis si mai sus.

pt preturi...pt MAX si DS performance, cam la majoritatea magazinelor de piese.

pt cele DS2500 si zimermann, la magazinele de tuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, bogdan. iti multumesc tare mult pentru sfaturi, cred ca asa am sa fac, am s aoptez pentru varianta recomandata de tine, sa vad unde le gasesc acum :Driver:

o sa revin dupa ce le achizitionez si montez pe masina cu primele impresii.

o zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!