Jump to content

consum ulei?


XploD
 Share

Postare recomandată

Asa cum zice RZF, cel mai probabil vascozitatea uleiului la cald e prea mica. Adica se face zeama cand se incalzeste si daca ii mai dai si jar, il haleste de nu stie ce l-a lovit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • abuwz

    12

  • SSRAZVAN

    11

  • alinradita88

    11

  • Cornel.Passat

    9

DA din fabrica producatorul zice ca este normal sa consume ulei,(1litru la 1000 km) dar sa fim seriosi cand ajunge sa ia atata ulei este clar ca ceva nu este in regula.Oricum mie consumul dat de ulei de catre producator mi se pare exagerat de mare.

Acum daca un motor ia 1litru la 10.000 km la cat ii fac eu schimbul mi se pare absolut normal.

Pai si ce facem daca producatorul zice asta.

Am si eu problema asta cu uleiul la turatii mari , cum am sarit de 4000 , 4500 , 5000 rpm si o tin constant asa mananca uleiul.

De exemplu de curand un drum de 500 km aproximativ pe A1 , "blana" 160 km cu 5000 rpm o buna bucata de timp m-a lasat fara ulei pe joja si cu martor aprins.

Masina e un 1.4 FSI cu 110.000 km pe bord(nu stiu daca reali)

E normal ?

Cam mare consumul de ulei incat sa fie explicat prin ardere. De la aprinderea becului de nivel scazut banuiesc ca intra minim 0.5L. Adica ~30L de ulei la 10k km :tuktuk:

Eu zic ca pierzi pe undeva iar pierderea apare la turatii mari datorita presiunii mai mari, asa ca as suspecta garnituri si PCV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA din fabrica producatorul zice ca este normal sa consume ulei,(1litru la 1000 km) dar sa fim seriosi cand ajunge sa ia atata ulei este clar ca ceva nu este in regula.Oricum mie consumul dat de ulei de catre producator mi se pare exagerat de mare.

Acum daca un motor ia 1litru la 10.000 km la cat ii fac eu schimbul mi se pare absolut normal.

Pai si ce facem daca producatorul zice asta.

Am si eu problema asta cu uleiul la turatii mari , cum am sarit de 4000 , 4500 , 5000 rpm si o tin constant asa mananca uleiul.

De exemplu de curand un drum de 500 km aproximativ pe A1 , "blana" 160 km cu 5000 rpm o buna bucata de timp m-a lasat fara ulei pe joja si cu martor aprins.

Masina e un 1.4 FSI cu 110.000 km pe bord(nu stiu daca reali)

E normal ?

Cam mare consumul de ulei incat sa fie explicat prin ardere. De la aprinderea becului de nivel scazut banuiesc ca intra minim 0.5L. Adica ~30L de ulei la 10k km :tuktuk:

Eu zic ca pierzi pe undeva iar pierderea apare la turatii mari datorita presiunii mai mari, asa ca as suspecta garnituri si PCV.

Adica il mananca , nu il pierde.

Deci recomanzi segmentare ? ( o dau la remat )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu crezi ca masina e facuta sa mergi "blana" cu ea la 5000 rpm? pai daca asa s-a mers cu ea, nu e de mirare ca praf motorul. remat... nu e numai segmentare acolo,e cu totul dus probabil. daca ti se pare normal, iti trebuie cu totul alt tip de masina si nu pe sosele.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu crezi ca masina e facuta sa mergi "blana" cu ea la 5000 rpm? pai daca asa s-a mers cu ea, nu e de mirare ca praf motorul. remat... nu e numai segmentare acolo,e cu totul dus probabil. daca ti se pare normal, iti trebuie cu totul alt tip de masina si nu pe sosele.

Judeci gresit.

Am spus ca atunci mi-a pierdut ulei.

A fost prima si ultima oara cand m-am dus la turatiile alea de cand am luat masina ( mai 2012 )

Inainte nu stiu cum s-a mers cu ea fiind rulata in Slovacia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5.30 castrol

Castrol este mare jale cu el.Am avut eu si ii completam ca nebunul ba chiar ma =gandeam sa vand masina asa mult consuma.

Ciudat era ca in mers nu scoatea fum absolut deloc si motorul tragea de rupea.

De la castrol am trecut la aral si sincer imi place acest ulei,dar nu te gandi ca gata am scapat de cosnum dar acum cu acest ulei(aral hight tronic 5w40) este un consum de ulei dar NORMAL.

Am pe cineva la reprezentanta si mi-a zis ca sunt masini ca an de fanricatie 2010-2012 si mananca ulei si cica este normal.

Eu zic asa:daca motorul nu scoate fum,porneste bine,trage frumos,consumul de benzina normal iti garantez eu ca nu are nici pe draqu.

Daca ajunge sa consume ulei trebuie sa scoate fum albastru ca uleiul iti ajune in camera de ardere si automat amestecul va fi si cu ulei.

Bujiile ar trebui sa fie afumate si daca ar fi ar trebui sa ai probleme cu pornirea mai ales la rece.

Daca e fai un test de compresie si vezi ce valori exista si la cald si la rece.

Si daca sunt probleme cu segmentii toata compresia ti-o arunca in baia de ulei si uleiul din baie ori il arunca in filtru de aer ori pe la joja deci de segmentii nu prea cred.

Semeringurile de la supape este posibil dar daca nu scoate fum nu prea cred.

Test de compresie si vezi ce valori ai si abia dupa aia te gandestii la altele dar pana atunci sunt doar presupunerii.

Sin in privinta uleiului uita ca exista castrol,nu mai este ce a fost odata si mi-sa confirmat si mie ca datorita uleiului de proasta calitate nu il consuma ci il arde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5.30 castrol

Castrol este mare jale cu el.Am avut eu si ii completam ca nebunul ba chiar ma =gandeam sa vand masina asa mult consuma.

Ciudat era ca in mers nu scoatea fum absolut deloc si motorul tragea de rupea.

De la castrol am trecut la aral si sincer imi place acest ulei,dar nu te gandi ca gata am scapat de cosnum dar acum cu acest ulei(aral hight tronic 5w40) este un consum de ulei dar NORMAL.

Am pe cineva la reprezentanta si mi-a zis ca sunt masini ca an de fanricatie 2010-2012 si mananca ulei si cica este normal.

Eu zic asa:daca motorul nu scoate fum,porneste bine,trage frumos,consumul de benzina normal iti garantez eu ca nu are nici pe draqu.

Daca ajunge sa consume ulei trebuie sa scoate fum albastru ca uleiul iti ajune in camera de ardere si automat amestecul va fi si cu ulei.

Bujiile ar trebui sa fie afumate si daca ar fi ar trebui sa ai probleme cu pornirea mai ales la rece.

Daca e fai un test de compresie si vezi ce valori exista si la cald si la rece.

Si daca sunt probleme cu segmentii toata compresia ti-o arunca in baia de ulei si uleiul din baie ori il arunca in filtru de aer ori pe la joja deci de segmentii nu prea cred.

Semeringurile de la supape este posibil dar daca nu scoate fum nu prea cred.

Test de compresie si vezi ce valori ai si abia dupa aia te gandestii la altele dar pana atunci sunt doar presupunerii.

Sin in privinta uleiului uita ca exista castrol,nu mai este ce a fost odata si mi-sa confirmat si mie ca datorita uleiului de proasta calitate nu il consuma ci il arde.

Masina se comporta absolut normal , cum ai spus tu nu scoate fum , nu consuma benzina exagerat ,trage ok.

Ce e drept cand scot joja sa verific uleiul este murdara si pe sus , dar credeam ca e normal.

Modificat de dr_junior1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica il mananca , nu il pierde.

Deci recomanzi segmentare ? ( o dau la remat )

Adica il pierde, nu il mananca ;)

Segmentare nu, in nici un caz. Mergi la un service care sa-ti indentifice eventuale pierderi de ulei sau (in caz ca nu exista) sa verifice compresia cilindrilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok multumesc de sfaturi.

Primul lucru voi incerca un castrol 5w40 pe care deja l-am cumparat si un filtru nou.

Dupa aceea ori la un service cum a zis toni ori un ulei mai gros de atat , marca ARAL cum a recomandat ssrazvan

Modificat de dr_junior1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie de ulei mai gros, e nevoie de ulei mai bun. Gandeste-te ca e ca si cum Castrol-ul se innegreste in sa zicem 2000 de km, pe cand Mobil sau Aral cand faci schimbul la 10.000 pare ca inca ar mai fi mers masina cu el.

Din motive subiective, in motorul meu 1,6 16V un ulei Motul - 5w30 sau 40 implinise saracu' 12.000 de km. Cand l-am schimbat, am constatat cele de mai sus, inca avea o culoare foarte buna! De curiozitate, verifica si tu dupa ce bagi Castrol-ul in motor la fiecare 500 de km pe joja si spune-ne la cati km s-a innegrit. Si apoi citeste si ce ti-am scris aici si in acel moment poti trage o concluzie fiind in cunostinta de cauza. Nu cred ca e nevoie sa pui ulei 10w50 sau 10w60...alea sunt prea groase, iar pe frigul asta nu vrei ulei atat de gros in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se spune ca daca uleiul nu se innegreste e un ulei prost,pentru ca nu are proprietati detergente si nu colecteaza mizeria din motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....Ciudat ce-mi zici, domnu' Stealth. Pare logica si treaba asta cu colectarea mizeriei...Eu am vazut ca dupa ce se innegreste uleiul, atunci incepe sa-l manance.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu @alexanderdj fiindca asa am obs. si eu la fosta masina non vag (folosita 5 ani deci am experimentat oarecum in 70k)

foloseam castrol 10w-40 schimbat la 10k, undeva dupa 5k se facea negru de tot si se simtea deja cresterea consumului de ulei,

eu am concluzionat ca practic il papa mai usor fiind mai uzat,

din ce am inteles eu cat am citit, moleculele acestuia s-ar cam injumatati/divide in urma tocarii lui in motor si asa ajunge sa fie inghitit mai usor de motor prin tolerantele/uzurile acestuia

poate cand se uzeaza uleiul se coloreaza de la impuritati mai usor sau reactioneaza diferit la impuritatile chimice generate in urma combustiei sau a particulelor de metal rezultate in urma uzurii

sau nu se mai filtreaza corespunzator uleiul prin filtru, ori din cauza imbacsirii acestuia ori din cauza subtieri prin uzura a uleiului

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce parere aveti de aditivii de ulei ?

Eu personal am auzit ca nu sunt buni pentru ca se depune ceva substanta in interiorul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu folosii.Singurele produse cat de cat ok sunt Duralube sau Metabond,dar si aici parerile sunt impartite.Iar ,produse superbune sunt cele furnizate de la XADO.

Xado este o firma ucrainiana cu traditie in astfel de produse.Produsele folosite de Urss in era spatiala si in armata sovietica, erau livrate de catre ei.Inclusiv uleiuri speciale pt zone friguroase precum Siberia unde iarna sunt temperaturi de -40 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam la uleiul Castrol.

De ce multa lume spune ca este din Turcia ?

Cei de la Castrol au o fabrica de productie in Turcia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut !

Motorul meu, 2.0TSI, consuma cam 1 litru de ulei la 3000 km. Uleiul folosit Castrol EDGE 5W-30. Am fost la PBN si la un service al unui prieten si mi-au spus ca acest consum este "normal" deoarece nu au gasit probleme la motor - turbina pare OK, motorul si subansamblurile sunt etanse si nu piered ulei. Masina are 80 000 km. Nu ma deranjeaza neaparat consumul asta de ulei, insa nu prea cred ca poate fi considerat "normal". Motorul se comporta normal, adica trage ca nou si nu scoate fum.

Puteti sa-mi dati un sfat referitor la verificarile pe care ar trebui sa le fac ?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Motorul meu, 2.0TSI, consuma cam 1 litru de ulei la 3000 km. Uleiul folosit Castrol EDGE 5W-30. Am fost la PBN si la un service al unui prieten si mi-au spus ca acest consum este "normal" deoarece nu au gasit probleme la motor - turbina pare OK, motorul si subansamblurile sunt etanse si nu piered ulei. Masina are 80 000 km. Nu ma deranjeaza neaparat consumul asta de ulei, insa nu prea cred ca poate fi considerat "normal". Motorul se comporta normal, adica trage ca nou si nu scoate fum.

Puteti sa-mi dati un sfat referitor la verificarile pe care ar trebui sa le fac ?

Multumesc !

Uite problema care am avut-o eu am scris-o mai sus.

Un rezumat ti-l prezint aici :

Pierdeam mult ulei la 1.4 FSI , fara sa verific motorul am schimbat uleiul din 5w 30 in 5w 40 Castrol Edge adica un ulei mai gros la cald pentru ca atunci pierdeam , la turatii mari.

Pana acum nu am mai pierdut ulei , dar nu cred ca am mers 1000 de km.Sper ca asa sa imi fi rezolvat problema si sper ca si tu sa rezolvi la fel dupa ce analizezi si te hotarasti ce sa faci.

Numai bine.

Modificat de dr_junior1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Subscriu la 5W30, o singura data am pus in motor, 1.6 16V BCB si a mancat din el, stupefiat am verificat, am pus 5W40 Castrol Magnatec si surpriza, iar a revenit la normal. 5-30 nu prea e fie de clima noastra, fie de stilul de condus (Drumuri etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turatii mari peste 3500rpm sustinut, aproape orice motor consuma ulei...

E verificata chestia...la mine ia cam 1l la 10.000km...

Initial am mers cu 10W40...cica motor cu multi km :)...150k...lumea zicea ca daca pun mai subtire va consuma mult...

Am trecut pe 5W40 si consumul a ramas la fel...deosebirea e ca iarna porneste mult mai usor...

Folosesc Valvoline zice ca e facut prin Olanda...sau in fine distribuit de olandezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w30 se cam arde. Constatat la 1.4tsi. Cum masina este in garantie si ei asta pun, cu asta o sa traiasca 4 ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circoloco asa este, 1.4 TSI mananca uleiul ala obosit pe paine. Asa ca stau cu bidonul dupa mine in skoda sa nu ma trezesc fara ulei pe undeva. Dupa cum spuneam mai sus Inclusiv in golf am pus 5W30 si am constatat cu stupoare ca, pentru prima oara in viata ei, masina mea manca ulei. Norma e ok dar uleiul totusi mi se pare prea subtire

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!