Jump to content

consum ulei?


XploD
 Share

Postare recomandată

Am citit si restu topicurilor legate de consumul de ulei, dar vreau sa aflu si in cazu meu cum sta treaba.

Am cumparat de vreo 4 luni un vw golf 4 din 2000 cu 128.000 km la bord ,motor akl de 1.6, 74 kw...de atunci am facut cam 4000 de km timp in care am observat ca mi-a disparut vreo 800 de grame de ulei !... am dus-o si la blana de multe ori...dar a disparut prea mult ulei.... ce trebuie facut ca sa nu mai consume?...ca bani de set motor nu am acum :D pls help! :D ...am pacut vag-com si nu a dat nici o eroare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 307
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • abuwz

    12

  • SSRAZVAN

    11

  • alinradita88

    11

  • john_doe200616

    9

Pai aici sunt mai multe probleme. Esti sigur ca nr de kilometri sunt reali? La nr asta de km nu ar trebui sa consume asa de mult.

Remedii:

- ce ulei folosesti? Ma gandesc ca folosesti un ulei nepotrivit. Ai putea incerca un ulei putin mai gros.

- trebuie sa verifici sa nu fie nici o scurgere de ulei (pe la filtru, garnitura de chiulasa, etc);

- nu mai forja masina asa tare (dar nu cred ca iti convine);

- se poate face o segmentare, care nu te costa asa mult ca un set motor. Nici nu se schimba set motor la masina, pt ca din ce stiu eu camasa cilindrilor nu exista (pistoanele freaca direct pe chiulasa). Daca este nevoie se duce chiulasa la rectificat si se pun niste segmenti mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folosesc ulei castrol care mi l-au recomandat de la reprezentanta vw, numaru de km sunt aproape sigur ca sunt reali ...masina are carte cervice...si la vag-com mi-a zis ca sunt sanse mari sa nu fie umblat la km

Modificat de XploD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci stie careva cat costa o segmentare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca difera foarte mult de la un service la altul pretul pentru o segmentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu se schimba set motor la masina, pt ca din ce stiu eu camasa cilindrilor nu exista (pistoanele freaca direct pe chiulasa). Daca este nevoie se duce chiulasa la rectificat si se pun niste segmenti mai mari.

Fara suparare dar, cred ca este eronat ceea ce afirmi :(pistoanele freaca direct pe chiulasa); pistoanele nu "freaca" in chiulasa :) Cam atat...ma opresc aici :)

@Xplod, poti incerca o segmentare daca nu exista o uzura prea mare a camasilor. Cum spunea si istef, forja => reparatii motor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare dar, cred ca este eronat ceea ce afirmi :(pistoanele freaca direct pe chiulasa); pistoanele nu "freaca" in chiulasa :blush: Cam atat...ma opresc aici :D

Chiar te-as ruga sa explici mai detaliat daca au sau nu pistoane pt ca asa cum am scris un postul de mai sus, nu stiu sigur, a fost o chestie auzita de la alti colegi de forum. Cum nu sunt de profesie in mecanica auto si nu am vazut niciodata un motor de Golf desfacut nu stiu cu exactitate.

Sorry pt :Driver:

Ar fi bine sa explici sa nu ramana informatii eronate pe topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoanele "freaca" cu segmentii blocul motor, nu chiulasa. Cred ca asta era ideea. Chiulasa e deasupra blocului motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, cat costa o segmentare pt motor pe benzina?

Spuneti pretul si service-ul la care ati facut-o. Eventual cost segmenti si ce mai trebuie pe acolo.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoanele "freaca" cu segmentii blocul motor, nu chiulasa. Cred ca asta era ideea. Chiulasa e deasupra blocului motor.

Exact asta era ideea :( Probabil excesul de politete a lasat loc de interpretare :rolleyes: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce iti dai seama cat ulei ti-a mancat masina? Atunci cand iti spune pe computerul de bord ca nu mai ai ulei faci un calcul cat intra pana dispare eroarea sau cum?

Eu am cam 5 000 km cu Mobil 1 5W40 ( sau ceva in genul asta) si din ce am verificat eu saptamana trecuta nu mi-a mancat deloc. Este la fel ca atunci cand l-am schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai completez pana la maxim si resetez kilometrajul mic. Si dupa 400 km verific si daca a scazut completez si vad cat mi-a mancat.

Verificarea o fac intotdeauna cu motorul cald masina pe suprafata dreapta si dupa 15 min. de cand am oprit motorul.

Dupa ce completez pornesc motorul cateva minute, dupa care il opresc si astept 15 min si verific nivelul.

Cam asa. Eu inca nu mi-am dat seama cat imi mananca, pentru ca e o diferenta foarte mare in ciclu urban si in ciclu extraurban cand merg constant la peste 3000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am avut un drum mai lung si am verificat uleiul. E exact acolo unde l-am lasat. Intre timp am parcurs cam 5000km. Pana la 18-20.000km insa a papat. Cand am ajuns la revizia de 15k uleiul era aproape de minim, si dupa revizie , cam la 18.000, am completat cu 250g. Acum am 23500 si dupa cum am zis nu a mai scazut deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am acelasi motor (1,6 AKL) 134000 km, uleiul tot Castrol Magnatic 10W40 si mi se pare ca are un consum cam mare de ulei, respectiv cca 1l la 4000 km. Am dat un consum estimativ pentru ca am avut rupte teaca de la joja si burduful de la carter, presupunand ca o parte s-a si evaporat pe acolo. Acum 2 saptamani am facut ITP-ul la un cunoscut, l-am rugat sa o verifice la sange (in special gazele) si masina nu are nici o problema.

Banuiesc ca manopera la o segmentare este in jur de 300 ron + piese. La piese in afara se segmenti cred ca se adauga si distributia, iar daca dupa rectificare trebuie sa inlocuiesti si pistoanele ..... mai bine schimbi masina.

M-am interesat la un magazin de piese:

-motorul AKL nu are camasi pe cilindri;

-segmetii sunt aproximativ 80 ron/piston;

-ansamblu piston+segmeti cota nominala 400 ron (pistoanele pentru R1 sunt mult mai scumpe)

Sunt favorizati cei cu motoare 1,6 diesel (camasa-50ron; piston-80 ron; segmenti-40ron)

:offtopic: mi-a spus seful unui service Ford ca la motoarele lor nu numai cilindri dar si cuzinetii de palier fac parte din blocul motor, deci nu pot fi inlocuiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt favorizati cei cu motoare 1,6 diesel (camasa-50ron; piston-80 ron; segmenti-40ron)

Eu nu am auzit de motor de 1.6 diesel la VW. Pe ce masini exista acest motor?

Consumul tau este intradevar mare. De asemenea mi se pare ca ai pus un ulei prea gros. Eu as fi mers pe 5W-40 sau 5W-50. Cu toate acestea cred ca daca vei pune un ulei mai subtire vai avea un consum mai mare. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca este vorba de Golf IV, 1,6D de pe Golf II de exemplu (vanzatorul mi-a dat preturile intai pentru 1,6D uitand ca eu am Bora)

La mine este posibil ca segmentii de ungere sa fie ceva mai uzati decat ceilalti. Tot o data ma gandesc si la regimul de mers - 90% drumuri scurte timp in care motorul ajunge pe la 50 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am documentat si se poate ca uleiul sa intre in cilindri pe sus pe la supape, sau pe jos pe la segmenti (piston rings). Sper sa nu gresesc.

Ideea e ca daca uleiul vine prin supape, scapi ceva ma ieftin. Asta se poate verifica facand un test de compresie. Daca ai compresie buna inseamna ca uleiul se 'pierde' in cilindri pe sus pe la supape.

Unde se poate verifica compresia si cam cat costa? Trebuie neaparat mers la dealer? Daca mi-ati da un service in timisoara ar fi cel mai bine.

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul de compresie nu cred ca este edificator; sa zicem ca ai compresie buna, tu vei trage concluzia ca vinovate de consum sunt simeringurile dar, realitatea poate sa fie alta. In concluzie, pana sa te decizi asupra unei segmentari, este mai ieftin sa verifici simeringurile de supape. Zic si eu.... :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ingerul_danutz

servus!

unde pot face un test de compresie la motor? vreau pe cineva care are drag si chiar s-ar pricepe sa-mi si explice, exlus po ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drum pana la mare...mai exact cam 450 km...iar din joja se vede ca a scazut aproape 2 cm ... nu stiu cate grame inseamna...dar o sa imi dau seama cand completez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesti 2 cm in 450 km?! daca da, este muuuuult. Sa nu fie eroare de masura!!

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil totusi sa iasa uleiu si pe la garnituri?...luand in seama ca daca nu folosesc masina nu dispare ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ar trebui sa se vada; ai avea urme de ulei pe motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai o sa il desfac....ca e capsulat...si nu l-am desfacut nici o data...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are doar un capac de plastic; cam asta cred ca este "capsularea":lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!