Jump to content

consum ulei?


XploD
 Share

Postare recomandată

burkus c-am greu inteleg eu ce ai scris acolo dar incerc totusi sa te ajut

-cat mai exact iti consuma ulei motorul???? 1l la cati km

-motorul scoate fum la pornire????

-cum trage masina???

Daca totusi motorul este uzat rau c-am cu totul te poate duce undeva pe la 15 mil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • abuwz

    12

  • SSRAZVAN

    11

  • alinradita88

    11

  • john_doe200616

    9

pai ce zic pina pe la 9600 era normal joja pe la mijloc si dintrodata am verificat si era aproape ZERO ulei era sa dau pe spate noroc ca am avut ceva ulei si am completat nu amm avut vreme de ea sa verific cine stie ce ca am fost progamat-o la verificare plecam in CO si cam asa stau lucrurile acum am mai bagat cam 100 ml deci in total camm 600 ml si este pe la mijloc joja,masina trage un pic se aude mai tare motorul si intradevar scoate un fum negru dar nu in exces Sunt extrem de derutat nu stiu incotro s-o apuc cu ea pina sa fac schimbul de ulei ca intre timp am 10000 km !!!!!Daca puteti sa ma indrumati undeva anume as fii extrem de incintat!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut Am un vw passat din 2003 1,9 cutie hidramata,cu 230 000 km reali i-mi consuma ff mult ulei 1000ml la 1000km scoate mult fum de nu te vezi om cu persoana Masina merge foarte bine nu am alta problema .Cind am luat-o din germania am constatat cind am ajuns acasa ca nivelul la ulei era sub minim.De atunci completez mereu cu castrol 5w40 pompe duze. Fumul a aparut de vreo 8 luni de culoare albastru-negru si miroase foarte urit Va rog sa ma indrumati la ceia ce trebuie sa fac VA MULTUMESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data un log in mers.Apoi un test de compresie.Verificati lista cu persoanele care facdiagnoza in Galati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare! Am facut un drum ceva mai lung, cca 650 km si cand am verificat nivelul la ulei era sub minim vreo 2 mm.Intrebarea este urmatoarea: Are ceva daca am completat cu alta marca de ulei peste cel pe care il aveam? Am Aral 5w40 si am completat cu Mobil1 5w40 pentru ca doar pe asta l-am gasit pe drum.La modelul meu de motor AKQ din 98 nu este prevazut cu senzor de nivel la ulei sau care e problema?Nu mi s-a aprins nici un martor in bord.Martorii de ulei se aprind doar la punerea contactului si dupa ce pornesc se sting toti cum este si normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am amestecat eu 3 tipuri de ulei la A3 1.8i,baza era castrol 5W40,am completat cu mobil 0W40,apoi cu aral 5W40.....nu a avut absolut nimic masinuta.

masina a vazut viteze mari,a consumat ulei iar de completat niciodata nu am gasit sa completez cu acelasi ulei.Toate in schimb au respectat 502.00/505.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelul meu de motor AKQ din 98 nu este prevazut cu senzor de nivel la ulei sau care e problema?Nu mi s-a aprins nici un martor in bord.Martorii de ulei se aprind doar la punerea contactului si dupa ce pornesc se sting toti cum este si normal.

Nu stiu daca si la tine este la fel,dar la mine martorul de nivel ulei se aprinde cand nu mai ajunge joja la ulei,deci nivel f scazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Este vorba de un Golf 4 1.6,16 v, cod AUS. Am avut si eu cam aceeasi problema legata de consumul de ulei ,adica imi consuma cam 1 l la 3000km.Asta nu era o problema atata timp cat nu scotea fum,decat la demarari bruste,intr-adevar mirosea un pic a ulei ars la evacuare, dar asta nu ma deranja. Problema mea de am ajuns sa-i fac segmentare, a fost alta si anume, EGR-ul se bloca atunci cand fugeam cu viteze de peste 100km/h, cu niste bucatele de metal ,iar dupa aceasta blocare aparea si problema imbacsirii clapetei de acceleratie de ajunsesem sa o curat zilnic.Gresala mea a fosc, ca nestiind de unde tot apar acele resturi de metal care-mi blocau EGR-ul ,am inceput sa-i dau talpa si sa schimb numai in 6000 de ture,sperand ori sa se curete,ori sa pice ceva ca dupa aceea sa descopar acel ceva.Si uite asa dupa tinut o saptamana in 6000 de ture a inceput sa-mi bage ulei in EGR si sa scoata fum de ziceai ca a luat foc.Atunci m-am decis sa desfac motorul sa descopar cauza. Cauza am descoperit-o imediat si aceea a fost ca s-au dus semeringurile supapelor ,adica erau coapte aproape ca devenisera casante. Acum daca tot ajunsesem sa demontez motorul, mi-am zis, ce mai e sa-i desfac si baia de ulei sa ma uit si la segmenti, deoarece tot gaseam uda cu ulei, o bujie.Si uite asa am descoperit ca segmentul de ungere de pe acel piston era cocsat pe canal.Am comandat segmenti,semeringuri,garnitura de chiulasa si un tub de silicon ptr. baia de ulei toata afacerea costand 502 ron. Mentionez ca piesele au fost cumparate catre sfarsitul lunii august a cestui an si au fost piese made in Germany nu turcisme sau alte porcarii. Ceea ce m-a surprins, a fost ca blocul motor (camasile pistoanelor) nu prezentau nici macar un pic de grad cum am mai intalnit la alte motoare, desi masina avea 162000 km.. Am inchis motorul, i-am facut rodaj cam 1000 de km, dupa care, intr-o seara s-a aprins din nou check engine si din nou am gasit EGR-ul blocat a doua zi,tot cu resturi de metal. Am crezut ca innebunesc, asa ca singura solutie a fost sa-i demontez esapamentul. Surpriza a fost urmatoarea; acest motor are doua catalizatoare,unul metalic iar cel de-al doilea ceramic.Ei bine cel metalic se tocase si se oprise in cel ceramic + ca la turatii mari se reintorceau in EGR.Ca o concluzie finala, daca nu gasiti bujiile ude de ulei, nu are niciun rost sa ajungeti la segmentare,schimbul semeringurilor de supape fiind de ajuns.Acum am 165 000km si nu mi-a mai piscat nici macar un gram de ulei, iar pe teava de esapament pot sa dau cu batista de curata ce este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceasta problema dar momentan nu stiu cu certitudine cam cat consuma dar din propria experienta pot afirma k in urma cu eva vreme am avut o fabie motor 1.4-16 valve ,75 cai tip motor -aua.

cand am luat-o consuma destul de mult si am tot auzit de "duralube" si am zis k inafara de 100 lei sau cat era unul nu am ce pierde si sa stiti k a fost simtitor dde bun.

la actuala masina -vw bora 1,6-16 v-101 cai ,tip motor azd stiu k a avut castrol si vreau sa ai pun mobil 1 ,auzind ca este mai bun si desigur si un duralube

am intrebat si fff multi mecanici si mi-au spus k motoarele de vw consuma ulei si cum zicea cineva mai sus ,consumul poate ajunge pana la 1L la 1000 km parcursi

eu am si gpl montat si poate si deaceea

o sa revin dupa ce am facut operatiunea si am parcurs ceva km( minim 1000 km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, am si eu o problema referitoare la consumul de ulei care seamana cu ce s-a discutat pana acum.

Dupa multe teste, mecanici sfatosi, vizite la reprezentata VW (apropo...tipi foarte prost pregatiti la Autoworld Cluj, cel putin unii dintre ei), am dat de un mecanic "beton" la Baia Mare. Toti mi-au prezis schimburi de segmenti si alte minuni. Omul mi-a aratat un motor ca si al meu, desfacut la care lucra (VW Bora Variant 2000, 1,6 16v benzinar, of course) si mi-a explicat ca la novici, ca sa nu spun prosti, cum si ce ce intampla cu motoarele, consumurile de ulei, segmentii etc.

La mine consuma ulei variabil, 1l la 1000 km daca merg incarcat, turatii mari etc., 500 ml 1000 km in regim normal, in unele luni aproape deloc samd. Fum alb mi-a scos de 4 ori in ultimul an, doar in treapa a 2-a, accelerare brusca. Am ajuns la concluzia ca nu e musai de la ulei, ci si de la conbustibilul prost (amestecat cu apa). Aceasta reteta romaneasca de conbustibil iti da pe ste cap si catalizatorul si sonda lambda samd, se creaza condens in catalizator...iar jumatare din "fumul alb" sunt defapt vapori. In fine, verdictul este: semeriguri de supape (95% din cazuri zicea si domnul, respectivul mecanic). In plus, desi nu vedeam strop de ulei nicaieri sub masina, am descoperit intamplator urme de ulei pe baie, dar amestecate cu praf, fara formare de picaturi s.a.m.d. Surpiza a fost sa descoper ca imi "arunca" uleiul pe la racitorul de ulei, pozitionat in spatele motorului. De la caldura, acesta fiind din plastic (cel putin carcasa) se deformeaza, iar carcasa mi-a "piscat" garnitura de la racitor. La turatii mari, peste 2000, arunca ulei. Nu mult, dar pulverizat, se imprastie pe motor de nu il vezi sub masina. Solutia e simpla: dat jos racitorul, desfacut, curatat luna si bec, pus un silicon de temperatura inalta peste o garnitura de pluta (ca si aceea pentru baia de ulei), inchis la loc si totul este perfect apoi. Pe mine ma mai supara si debitmetru de aer, dar ii dau de cap.

Ca o paranteza la discutie, paradoxal, consumul meu de conbustibil este mic fata de ce este specificat in cartea tehnica, spun eu, pentru un astfel de motor, in afara in a 4-a si a 5-a pana pe la 110 Km/h, daca merg constant, nu urca de 4.5 l/Km, putand cobora si pana la 3-3.5 l/Km (este verificat consumul). In oras peste 8.5-9 l/km, asta in regim de prima si a doua viteza la nesfarsit, nu a urcat veci (mixt cam 6 l/km).

Sunt programat luna asta spre sfarsit la o revizie generala, reparatie capitala, cum vreti sa ii spuneti, pentru rezolvarea celor mai sus mentionate + schimb de distriburie si adiacente. Va tin la curent cum, de ce si cat...dupa operatiunea capitala. A bien tot!

PS - Bineinteles, la VW la schimb mi-au pus ulei Castrol Magnatec 5W40, masina mea avand 160.000 km la acea data. Nu e bun si nici nu recomand nimanui, cel putin la motoare 1,6 16v. Uleiul este prea fluid la temperaturi mari si nu face ungerea cum trebuie. De aia este si consumat mai mult decat celelalte tipuri de ulei. Mi s-a recomandat cu caldura Aral 5W40 sau 10W40 (cu acest ulei in baie am adus-o din Germania) sau Mobil One. Acum...oi vedea ce pun la schimb...cert este ca nu ma mai ating de Castrol..fie el si Magnatec bla bla. E prea subtire... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios daca cum va s-a uitat cineva pe furtune, de obicei cel de plastic se fisureaza, daca aveti urme de ulei pe acolo, nu mai desfaceti motorul, schimbati doar furtunul.

este o problema "generala" am auzit asta in service-uri.

Si masina mea pierdea cam 500g-700g la 2000km...dar era vrb de acel furtun.daca motorul este curat si doar dispare uleiul....atunci sa va asteptati sa il consume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata,de vreo 3 ani incoace bag in jur de 500 de grame ulei la circa 5-600 de km,cand se aprindea becul.Am avut castrol pana acum 1 an jumatate sa spunem, acum am trecut pe Mobil1.Stateam linistit la volan si m-am gandit ca nu am mai bagat de circa 1200 de km si becul nu s-a aprins,astept sa se faca ziua sa-l verific.

Cand pun contactul am observat ca toate martore de la bord sunt de culoare galbena mai putin 2 becuri, de la ulei si cel deasupra care nu stiu ce e,sunt rosii! Ar fi posibil sa mi se defectat martorul sa nu ma mai avertizeze ? Daca da , n-ar mai fi alte avertizari din timp, care sa ma avertizeze de acest lucru ? nu ar trebui sa urce temperatura motorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am si eu consum mare de ulei ... daca se baga cineva la schimbat semeringuri supape sau resegmentari astept oferte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Segmentarea poti sa io faci in primul rand, pentru schimbarea semeringurilor la supape ai nevoie neaaparat de un strungar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Distinsi posesori de VW

Cu disperare, va rog in mod respectuos sa binevoiti a va da cu parerea cu privire la problema mea:

Subsemnatul sunt fericitul nefericit al unui VOLKSWAGEN, Tip 3BG/STALZX01/PASSAT an fabricaţie 2001, 1.6 benzina 101 cai, aproximativ 200.000 km reali, pe care l-am achizitionat acum exact 1 an.

De la inceput am observat ca scadea lichidul de racire din vasul de compresie dar fara a fi presiune in vas. Am crezut ca undeva pe circuitul de racire pierd antigel asa ca am inceput investigatiile. Am fost de nenumarate ori la service, au fost sudate doua fisuri din radiator, am schimbat vreo doua furtune, si in final inclusiv vasul pt antigel. Problema persista si am inceput sa observ ca se acumuleaza presiune in vasul de antigel. Practic lichidul de racire scadea cu 2-3 cm sub nivelul minim (nu totdeauna - scadea mai ales cand urcam pante sau mergeam constant cu peste 3000 turatii, nu facea bulbuci in borcan) si apoi nu se mai modifica.

Sfatuit fiind de mecanici am facut un drum de Austria si la intoarcere am constatat ca masinuta mea consuma ulei, si era destul de flamanda - cam 1 litru la 1000 km.Dupa ce am ajuns acasa am constatat ca pe joja era o spuma galbuie ca si spuma de la o cafea cu lapte. Am mers repede la service si banuiala mi-a fost confirmata - apa in ulei.

Doar atunci s-au gandit ca e prajita garnitura de chiulasa si au desfacut motorul. Surpriza, garnitura de chiulasa dusa, dar si chiulasa ovalizata 2,5 zecimi(daca bine tin minte). Alti specialisti au rectificat chiulasa, au montat o garnitura de chiulasa noua, au schimbat uleiul si filtrele, mi-au laudat motorul (cica se vedeau seriile marcate pe pistoane, ca nu era uzat, etc). Fac mentiunea ca uleiul pe care l-am pus initial era Castrol Magnatec 5w-40 iar la schimb mecanicii mi-au recomandat tot Castrol dar semisintetic 10w-40 A3/B4.

Fericit ca in sfarsit problema mea s-a rezolvat si nu mai trebuie sa imi constitui depozite de antigel, am pornit la un drum de vreo 500 km si aproape de destinatie, surpriza din nou, s-a aprins martorul de la ulei. La intoarcere a papat cam 1 litru ulei. Fac mentiunea ca motorul trage foarte bine.

Ajuns acasa am mers la acelasi service. Au verificat compresia, injectoare si mi-au spus ca nu au nici o explicatie deoarece motorul functioneaza in parametri normali. Totusi mi-au spus ca bujia de la cilindrul 4 este imbaxita (am schimbat tot setul) si ca au observat cu o sonda cu camera video introdusa ca in cilindrul 4 sunt depuneri de ulei, ca atunci cand se facea presiune in vasul de compresie a intrat antigel in cilindrul 3 si 4 pe timpul cat masina era oprita dar era presiune pe instalatia de racire. Au spus ca nu papa tot timpul ulei ci numai la turatii de peste 3000, mi-au recomandat sa pun aditiv Dura Lube pt ulei si daca nu scap asa trebuie sa segmentez motorul.

Aceasta ar fi povestea mea. Va rog sa imi spuneti daca poate avea un happy-end sau nu. Nu inteleg de ce ar trebui sa segmentez motorul daca compresie e ok, inclusiv pe cilindrul 4...

Astept cu interes opiniile si sfaturile dumneavoastra - in afara de sfatul de a schimba service-ul - de asta m-am convins deja singur...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. dupa parerea mea eu as zice prima data sa schimbi marca uleiului. dupa asta vezi dum se comporta si eventual o sa te decizi ce o sa faci in functie de cati bani dispui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut baieti

am o problema ... urata

jetta 2006 1.6 benzina... merge cu intreruperi ... dar nu au o frecventa fixa... ci aleator,

problema urata este ca imi toaca ulei. ...

multi meseriasi imi spun ca ... pe la ghidurile de la supape... altii spun ca de la bobine....

ce am observat clar este ca bujia unui piston (4) este uleioasa..

ce am masurat ...compresia pistoanelor... identica 12,5 ...la toate 4.

intrebare : se pierde ulei pe la un piston atunci cand bobina nu merge bine ?

multumesc anticipat pt raspunsuri

(am mai cautat discutii dar nu am gasit nimic concret)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu iti merge bine bobina respectiva ar trebui sa o schimbi deoarece daca continui sa mergi asa si mai ai si scurgeri de ulei pe la semeringurile de supape o sa ti se faca depuneri pe segmenti pistonului respectiv si de acolo o sa ai numai probleme (o sa ti scada compresia pe cilindru si o sa trebuiasca segmentat)

Pe la bobine nu poate sa ti consume ulei, numai pe la semeringurile de supapa sau segmenti.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Nu sunt mare specialist.. dar..

O posibila cauza a consumuli de ulei este PCV(positive crankcase ventilation) valve (in romana nustiu cum e).. deci, valva aceasta daca ramine blocata pe inchis.. atunci creste presiunea gazelor din carter.. astfel uleiu incepe sa curga in canalele bujiilor, pe la capacul de ulei.. peste tot pe unde e posibil sa curga.. si nu in ultimul rind uleiul ajunge in camera de ardere unde este ars...

http://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ventilation_system

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare,

Am si eu sa zic o problema la un golf 1.6 16V BCB. Am avut ulei mobil 5 w40 si

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ai schimbat marca de ulei???? :scratch:

Castrol am avut eu si era dezastru,ii completam 1litru la 2000km.Chiar ma gandeam ca gata sa dus motorul dar la sfatul cuiva am inceput sa ii pun Aral si acum ii alta viata.Nu te gandi ca gata daca am trecut pe aral nu mai consuma dar este un consum absolut normal pentru un 16V.

Parerea mea este sa ii pui un ulei de buna calitate si daca nu consuma ulei intre schimburi lasal pe ala,nu le mai amesteca.

Castrolul nu mai e ce afost odata.

Si ferestete de uleiurile produse in Turcia,China etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fabrica , producatorul ne da indicatie pt masina pe care o produce ca are un consum de ulei. Este normal sa consume ulei mai ales daca ai `blanarit-o` uleiul ti sa dus ori pe evacuare ori sa ars. Nu ai ce sa faci ca sa numai pape ulei , decat sa nu o mai forjezi asa de tare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA din fabrica producatorul zice ca este normal sa consume ulei,(1litru la 1000 km) dar sa fim seriosi cand ajunge sa ia atata ulei este clar ca ceva nu este in regula.Oricum mie consumul dat de ulei de catre producator mi se pare exagerat de mare.

Acum daca un motor ia 1litru la 10.000 km la cat ii fac eu schimbul mi se pare absolut normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

DA din fabrica producatorul zice ca este normal sa consume ulei,(1litru la 1000 km) dar sa fim seriosi cand ajunge sa ia atata ulei este clar ca ceva nu este in regula.Oricum mie consumul dat de ulei de catre producator mi se pare exagerat de mare.

Acum daca un motor ia 1litru la 10.000 km la cat ii fac eu schimbul mi se pare absolut normal.

Pai si ce facem daca producatorul zice asta.

Am si eu problema asta cu uleiul la turatii mari , cum am sarit de 4000 , 4500 , 5000 rpm si o tin constant asa mananca uleiul.

De exemplu de curand un drum de 500 km aproximativ pe A1 , "blana" 160 km cu 5000 rpm o buna bucata de timp m-a lasat fara ulei pe joja si cu martor aprins.

Masina e un 1.4 FSI cu 110.000 km pe bord(nu stiu daca reali)

E normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea uleiul sa nu fie potrivit pt turatiile respective.ce ulei este in motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!