Jump to content

consum ulei?


XploD
 Share

Postare recomandată

Da,dar poate nu are incredere,daca nu citeste personal... :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • abuwz

    12

  • SSRAZVAN

    11

  • alinradita88

    11

  • dr_junior1980

    9

Salutare!

Am un 1.6, 16V, 105cp. Anul trecut am avut o problema cu motorul, drept pentru care am ajuns cu el la reprezentanta Seat din Ploiesti. Cauza problemei inca nu-mi dau seama nici acum care a fost, cert este ca am dus masina mergand si cand am mers sa vad despre ce e vorba, mi s-a spus ca de vina a fost distributia si ca am un piston si doua supape sparte!!! In sfarsit, s-a rezolvat problema, dar de atunci a aparut alta. Inainte de acest episod, foloseam Mobil 1 5W40 si faceam schimbul la 15000, fara sa mai completez ceva (mai scadea nivelul de ulei, dar nu iesea din limite). Acum, completez cam 1L la 2000-2500Km, iar cand e motorul rece, trebuie sa casti bine ochii sa ma vezi de fum. care sa fie cauza? (in afara de lipsa de competenta a "meseriasilor de reprezentanta" de la PEX???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stiu ca topicul asta are ceva vreme , insa am nevoie de ajutorul vostru, prin urmare il readuc la viata.

Detin un Golf MK4 , motorizare benzina , 1.6 AKL, cu 152k km in momentul de fata, masina datand din 08/'99.

Problema este ca in urma cu 7k km a fost dusa in service ,unde s-a facut schimbul de ulei , precum si cel al filtrelor (toate filtrele).

Uleiul folosit de ei din ce am vazut pe hartiuta care mi-au lipit-o , este marca "ELF" , modelul Competition. Presupun ca este si 10W40 , nu imi mai amintesc exact ce tip de ulei recomanda VW pentru acest motor.

Oricum , astazi inainte sa plec pe unde aveam eu treaba , am facut o verificare a uleiului care sincer incerc sa o fac de ceva vreme , insa mereu ma iau cu altceva si uit. Nefericita surpriza este ca motorul era gol , pe joja nu imi iesea pic de ulei , era toata curata.

Neavand alta alternativa , m-am dus la service-ul unde o duc mereu si unde au pus uleiul prima oara ,s-a uitat si nenea in motor, si nu i-a venit sa creada ca dupa atatia km , masina a ramas fara ulei.

In fine, s-a apucat sa completeze ajungand in final sa toarne 2 litri de ulei.

Acum zic si eu , dupa 7000 KM sa bagi 2 L de ulei mi se pare exagerat.

In mod normal cand ai problema aceasta , care sunt cauzele si cum se poate rezolva? Mentionez ca masina nu pierde ulei pe nicaieri si nici nu lasa fum negru in spate.

Ar trebui sa incep sa pun ceva bani la pusculita sau scap ieftin?

Modificat de Radu Lupu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne vedem sa-ti arat un akl din 99 .Mai vezi cat consuma si pe viitor.Din pacate nu pot sa spun cat consuma masina mea pentru ca am si o bujie care pierde ulei iar primul schimb de ulei l-am facut acum 1000 de km.

Vorbim pe pm daca ai timp.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-de ce ai bagat Elf in vw?

2-schimba cu Aral/Castrol 5w sau 10w-40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am bagat eu, a bagat mecanicul si am presupus ca stie el ce face.

Din pacate sunt peste granita iar aici nu ma pot duce la mecanic cu piesa mea (in cazul meu uleiul) spunandu-i sa-mi asigure montajul. Am incercat, iar raspunsul a fost " stii , eu lucrez doar cu produsele mele , eu din asta imi scot profit, nu doar din manopera" si cam asta a fost.

Acum ma gandesc ca din moment ce service-ul unde o duc este de fapt "Renault" , acelasi ulei care mi l-a pus mie il pune si-n renault-uri , ceea ce probabil nu este tocmai bine avand in vedere ca motoarele cu siguranta sunt diferite.

@divinewind - mi-ar face placere , dar poate pe la anul , daca reusesc sa ma intorc in tara.

p.s. - Care este procedura prin care se face schimbul de ulei? As putea astfel sa-mi pun eu uleiul , dar sa-mi pun ce vreau , nu ce foloseste nenea acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca consuma ulei...nici intr-un caz nu baga 5w-40. ramai la 10w-40.

Parerea mea este urm.:

sa faceti un test de compresie! Daca e OK, s-ar putea sa ai probleme la simeringurile de la supape (in acest caz, daca masina nu a fost pornita mai multe zile, dupa pornire trebuie sa scoata fum albastru!)! Eu iti recomand Castrol 10w-40 sau Motul!!!. Au si preturi bune (castrol)...5l/aprox 100ron. Eu inainte am bagat mobil1 si trebuia sa completez la 7-8000km 1litru, acuma folosesc castrol si dupa 2500km nu am observat consum de ulei (poooate-poate 100ml).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierdeam ulei pe la un semering de la distributie si doar cand mergeam cu o anumita viteza.Nu gaseam sub masina nici o urma dar pierderea era de 2 litri la 2000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut tuturor.Am si eu urmatoarea problema ...bine nu cred ca e vreo problema dar vreau sa intreb sa stau linistit.La masina din semnatura merg cu ulei 5w40 havoline,motorul merge frumos trage bine nu am erori pe calculator sau alte probleme dar imi consuma cateva grame de ulei la vreo 100-200 km.Pe joja are o striatie in care producatorul specifica ca daca acolo se afla nivelul uleiul POATE FI COMPLETAT.Daca completez ulei si am la maxim pe joja il consuma cam undeva la vreo 150 km(asta fiind cateva grame nu semnificativ)Intrebarea mea este are voie sa consume acele cateva grame de ulei si am uitat daca scot joja in timp ce merge motorul nu scoate fum si nu aruca ulei.Va multumesc si astept niste sfaturi. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele "cateva grame" cum le zici tu pot fi diferente de nivel intre modurile tale de verificare a uleiului.

1. Ideal e sa verfici uleiul dupa ce masina a stat o perioada buna de timp pe un plan drept. Prin faptul ca masina sta pe loc mai mult timp, uleiul se scuge tot de pe pereti si asa ai un nivel real al uleuliu la joja.

2. Uleiul NU se verfica imediat dupa ce ai oprit motorul fiindca nu a apucat inca sa se scurga tot de pe pereti si astfel iti va indica, logic, un nivel mai mic decat cel real, deci un nivel eronat. Astfel esti tentat sa completezi desi nu era nevoie.

3. Am vazut ca ai scris ceva de joja cu motorul pornit?! :)) Uleiul NU se verifica niciodata cu motorul pornit, fiinda miscarea motorului i-l atreaneaza peste tot si din nou vei avea un nivel eronat.

4. In functie de capacitatea de umplere cu ulei a fiecarui motor diferentele la joja sunt diferite. De exemplu la un 1.4 5mm la joja sub limita maxima pot insemna 300 ml de ulei, iar la un 1.8 aceeasi 5 mm pot insemna 600 ml de ulei. Exprimarea cu "cateva grame" e destul de subiectiva.

Alte cauze... cauta scurgeri pe la motor sau uita-te sub masina daca lasa ulei dupa ce a stat 1-2 zile parcata.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986 ai perfecta dreptate ce ai scris in postul respectiv dar tu vrei sa imi spui ca in 24h cu masina pe loc drept nu se scurge tot uleiul din motor in baie mie nu imi prea vine sa cred si nu am scurgeri de ulei pe sub masina m-am uitat.AM PUS UN DOCUMENT SA VEDETII IN CE ZONA IL CONSUMA.Bafta

La_mine_se_afla_mai_mereu_in_zona_B_si_ii_completez_si_si_duce_in_zona_A_si_din_zona_A_pana_in_zona_B_il_consuma_c.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci uite-te pe la motor. Trebuie sa se duca undeva uleiul ala... nu se evapora sau dispare asa pur si simplu.. doar daca i-l arde. Atunci ar trebui sa ai fum ciudat pe toba.

Daca de exemplu i-l lasi in zona B si mai mergi 200 km fara sa completezi scade in zona C? Daca mergi sa zicem 500-1000 km dupa ce esti in zona B ti se apride matrotul din bord pentru ulei?

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aici mi se pare o treaba ciudata ca pe toba nu iese fum chiar acum cateva zile am umblat la toba ca a trebuit sa o sudez si pe toba nu se afla funingine sau urme de ulei ars si chiar si in turatie de 5000 rpm nu scoate gram de fum motorul merge impecabil numai ca il consuma din zona A pana in zona B.asta e toata faza in rest e ok.Oricum mersi frumos ca mi ai dat niste sfaturi :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scut la masina sau nu?Daca nu ai scut poti sa pierzi doar in mers ulei, fara sa ai scurgeri foarte vizibile, iar cand opresti masina sa nu picure nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ...am si eu un golf 4 1.4 16v tip motor axp ., si am o problema .nu stiu unde dispare uleiu , am facut schimb de filtre,ulei, etc si acum mi s-a aprins martoru de ulei dupa 2500 de km parcursi, mentionez ca am bagat ulei castrol 5w40 syntetic, si cateodata scoate si fum negru ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva trebuia 10W40 care e mai gros???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa mi-a zis si un mecanic,sa pun ulei mai gros ca deaia s-ar consuma, o sa incerc si asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am un 1.6, 16V, 105cp. Anul trecut am avut o problema cu motorul, drept pentru care am ajuns cu el la reprezentanta Seat din Ploiesti. Cauza problemei inca nu-mi dau seama nici acum care a fost, cert este ca am dus masina mergand si cand am mers sa vad despre ce e vorba, mi s-a spus ca de vina a fost distributia si ca am un piston si doua supape sparte!!! In sfarsit, s-a rezolvat problema, dar de atunci a aparut alta. Inainte de acest episod, foloseam Mobil 1 5W40 si faceam schimbul la 15000, fara sa mai completez ceva (mai scadea nivelul de ulei, dar nu iesea din limite). Acum, completez cam 1L la 2000-2500Km, iar cand e motorul rece, trebuie sa casti bine ochii sa ma vezi de fum. care sa fie cauza? (in afara de lipsa de competenta a "meseriasilor de reprezentanta" de la PEX???

scoate fum pentru ca cilindrul cu pistonul spart este zgariat, segmentii nu etansaza perfect pe cilindru iar uleiul scapa pe zgarietura in capul pistonului ,unde este ars

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor.Am si eu urmatoarea problema ...bine nu cred ca e vreo problema dar vreau sa intreb sa stau linistit.La masina din semnatura merg cu ulei 5w40 havoline,motorul merge frumos trage bine nu am erori pe calculator sau alte probleme dar imi consuma cateva grame de ulei la vreo 100-200 km.Pe joja are o striatie in care producatorul specifica ca daca acolo se afla nivelul uleiul POATE FI COMPLETAT.Daca completez ulei si am la maxim pe joja il consuma cam undeva la vreo 150 km(asta fiind cateva grame nu semnificativ)Intrebarea mea este are voie sa consume acele cateva grame de ulei si am uitat daca scot joja in timp ce merge motorul nu scoate fum si nu aruca ulei.Va multumesc si astept niste sfaturi. :icon_thumright:

in general la vw indiferent de tipul motorului consuma ulei,fabricantul specifica in manualul masinii un consum normal intre 0,5l si 1l la 10 000km.La motoarele cu peste150000km apar uzuri exagerate in ghidurile supapelor,iar schimbarea simeringurilor de supape fara schimbarea ghidurilor nu duce la nici un rezultat in scaderea consumului de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general la vw indiferent de tipul motorului consuma ulei

La mine,nu a consumat deloc intre schimburi,deci nu se poate afirma asta;si au confirmat si altii ca nu consuma.Un stil sportiv de conducere,de ex. duce la un consum de ulei;sau diferite probleme mecanice pot duce la un consum de ulei.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acrod cu goofy4. Nici la mine nu consuma deloc intre schimburi si masina are 150.000 km.

Un motor la 150.000 km daca e intretinut si exploatat corect, nu e nici un caz uzat. Daniel1958 sa nu crezi ca la 150.000 cu o batut gongu dupa 149.999 gata sunt "uzate exagereat" supapele sau alte componente ale motorului.

Poate sa aiba si 250.000 si sa nu aibe pic de uzura in cazul in care:

- cu un ulei se merge cat trebuie si nu mai mult, in functie de indicatiile producatorului, ca acel ulei sa nu isi piarda din proprietatile lubrifiante astfel aparand uzura

- masina nu este condusa tot timpul la limita.

...si se mai zice ca dieselul in general consum ulei intre schimburi. Exista si exceptii. Am vazut si dieseluri care intre schimburi facute la 15.000 km nu au consumat deloc.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Nu stiu daca era un alt topic mai indicat pentru intrebarea mea, dar pentru ca eu unul nu am gasit postez aici.

Am curatat ieri clapeta de acceleratie si a trebuit sa dau jos furtunele, conductele de pana la ea.

Este un furtun care iese din motor si intra intr-o conducta de admisie (a se vedea pozele) care l-am gasit imbaxit pe interior de un ulei jegos.

E normal lucrul asta?

Mentionez ca schimbul de ulei il fac la 10-12k cu mobil 10W40 in conditiile in care motorul are 200k km, fara sa fi verificat daca sunt reali. Imi consuma 1 l de ulei intre schimburi si pierde un pic probabil pe la semeringuri.

post-44853-0-76378300-1297336946_thumb.j

post-44853-0-39592600-1297336954_thumb.j

post-44853-0-04429500-1297336964_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut eu am o Octavia 1.8T, 20V cod motor AUM din 2003

Acum are 200.000 km!

In cartea masini imi scrie ca ea poate sa consume si 1L la 1000 km in conditii grele! Serpentine, turatii mari, etc..

Conduc aproape tot timpul sportiv, in turatii mari, fac aprox. 1000 km pe luna si completez intre 500 si 700 gr. de ulei (pe luna - la 1000km). 5w-40 Mobil

Am fost cu ea la service, i-am facut un test de compresie sa vad daca papa pe la segmenti! Valorile au fost 13.0 12.9 13.0 12.9.. compresie foarte buna (mi-au spus sa-mi fac griji atunci cand compresia este sub 9) ceva de genu nu mai retin exact!

Cei de acolo mi-au spus ca nu am treaba cu motorul si uleiul il consuma turbosuflanta si ar trebui schimbata..

Nu am pete de ulei pe nicaieri! Nu scoate fum cand o calc!

Crede-ti ca sunt dusi segmentii la valorile pe care le am?

(am repetat testul si la alt service pentru a fi sigur si valorile au fost la fel - diferenta de 0.1)

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca poti 48 la pantofi, mergi ca disperatu' ...., ce ai vrea sa pui ulei cu pipeta ?:))

Daca si in manual zice ca papa ulei in conditii grele...cum zici ca mergi tu SINT conditii grele :blah:

Compresia de ~13 este buna spre f buna...

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune un ulei 5w50 sintetic, e mai potrivit pentru stilul tau de condus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!