Jump to content

consum ulei?


XploD
 Share

Postare recomandată

Buna seara,

Nu ai scapat de consumul de ulei daca acest consum a fost sub 1l/1000km, pentru ca acesta este un "consum" normal care depinde de multi factori legati de modul de exploatare al masinii.

Alegerea unui ulei mai gros va accentua in timp uzura motorului si implicit "consumul de ulei".

Asa cum sti motoarele moderne utilizeaza ulei mai putin viscos tocmai pentru a reduce la minim uzura motorului de la pornire pana la incalzirea motorului (de exemplu daca ciclul de functionare nu va permite atingerea temperaturii de regim datorita opririlor de mai lunga durata a motorului, atunci evident ca vei avea un consum prin ardere mai mare decat daca ai pleca sa parcurgi 300 km).

Am avut un Passat din 1992, la care am inregistrat la un moment dat un consum anormal de ulei, dar la verificarea compresiei am constatat ca motorul avea o scadere fata de nou de numai 0,8 bar (9,2 fata de 10), problema fiind generata de simeringurile de supapa pe care le-am schimbat rezolvand problema. Acest lucru se intampla la 265000 km.

Deci in concluzie orice motor "arde" ulei iar faptul ca nu putem determina consumuri de "1 gram" nu inseamna ca acest fapt este real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • abuwz

    12

  • SSRAZVAN

    11

  • alinradita88

    11

  • dr_junior1980

    9

salut

am revenit si eu.

am bagat 5W50 si tot papa. nu am facut un calcul da de completat completez. la fel. atunci cand merg constant la turatii mari. extraurban mai bine zis.

o chestie daca ma poate ajuta careva: cand desfac capacul la ulei are un fel de spuma galbena. stie careva cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spuma galbena este de la lichidul de racire ajuns in ulei (asta daca nu e ulei de floarea soarelui...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca formarea spumei albe la capacul de la ulei e normala daca mergi foarte mult pe distante scurte. Motorul de 2 L de pe G4 este recunoscut ca fiind un mancator de ulei. 5W50 parca nu respecta normele VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile au in compozitie un antispumant, asa ca prezenta spumei nu e de bine. 5W-50 nu apare in normele VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare referitoare la consumul mare de ulei. Sper sa fiu on topic.

Am achizitionat in vara un WV Golf V din 2004 1.9 TDI PD,80.000 km la bord. Am facut revizia in iulie si de atunci am mai facut vreo 5000 km dintre care 2000 pana in Ungaria si inapoi...condus usor sportiv...serpentine depasiri...deastea.

Problema e ca am plecat la un alt drum prin tara de vreo cateva sute de km si mi s-a aprins becul de ulei...cel galben....am mai comletat 1 l...si becul a disparut.

Este normal ca dupa 5000 de km sa mi se aprinda avertizorul de ulei? Masina merge perfect si nici nu cred ca scapa ulei.

Mi-ati fi de ajutor cu niste sfaturi referitoare la nivelul consumului sau ce ar trebui sa fac sa nu mai pape atata.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

io la masina din semnatura fac schimbul din 9 in 9000 si imi manaca cateva sute de grame , dar am un prieten cu acelasi tip de motor care ii mananca 3 litrii de ulei la 10.000 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a fost curios sa mearga in service ca sa afle de ce?Mi se pare enorm de mare consumul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut am o bora ! 2002 192 000 km reali mia mancat 1 litru in 7000 motor 1,6 akl 101 cp dar numai drumuri scurte conditii iarna frig cox ! de obicei imi manca 1 litru la 10 mii de 4 schimburi bag numai 5w40 castrol magnatec !! as vrea sa trec pe castrol rs sau sa schimb norma cu 10w40 de la aral ! Cu aral manca cateva sute de grame nici nu conplentam la un schimb la 10 mii era uleiul pe minim si il schimbam !Probelma cum imi dau seama daca e contrafacut sau nu ?cand imi manca asa putin foloseam aral 5w40 dar atunci masina avea 150 000! Inclin sa cred ca e de la ulei cresterea de consum orcum nu mi se pare mare ! Vad 3 litri la 10 000 enorm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut lume, sunt nou si va salut cu stima, din cate stiu eu PD consuma ulei din cauza diferentei de termperatura de la turbo uleiul ajunge in admisie unde valoarea temperaturii este mare si arde, iar tehnologia de obtinere a blocului motor la generatia noua are o mica rugozitate in care se depune uleiul iar unele cantitati se ard altele folosesc pentru ungerea mai buna, dar explicatia este cateva sute de grame consumul, nu litri intregi, deci fiind in domeniu eu zic ca din cauza de la turbo, oricum arborele de la turbo nu este din aluminiu ca si admisia, eu vorbesc de modele mai noi, si va sfatuiesc sa puneti ulei special pentru PD in reprezentante dar cred ca si in anumite service-uri este acest ulei specific.

Aici se discuta despre consumul de ulei al motoarelor pe BENZINA.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toti cei ingrijorati de consumul de ulei.

Daca consumul nu depaseste 1 L la 1000 Km, nu va creati singuri probleme. Consumul e considerat in limite normale (mai ales daca aveti peste 100000 km parcursi cu masina).

Asa ca drum bun si forjati mai putin. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma, VAG a pus aia cu 1L la 1000KM cand a vazut cum se comporta motoarele de 2.0i. :)

Pentru masina mea 1L de ulei costa 30 RON. In ultimul an am facut 20kkm cu ea => 600RON numai costuri in plus pe ulei daca as avea consumul de ulei inca in limite "normale" specificat de producator.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare.Am si eu un Golf 4 benzina 1.6 cred AZD, 173000 km, de la un schimb de ulei la altul cred ca mi-a mancat aproape 1.5 l ulei. Cand am adus-o anul trecut am bagat 5w40 castrol, la urmatorul schimb am bagat 10w40 si parca nu mai mananca atata dar nici eu nu am mai prea turat-o. Oricum numi place cum trage deloc, si sunetul parca ii de motor uzat si m-am gandit si eu la o segmentare.DIn cate am citit pe aici 4 mil m-ar consta piesele dar manopera cat ii??? asa aprox....si totusi credeti ca merita?? avand in vedere ca pe vremurile astea nimeni nu mai cumpara masini ,dapai si cu probleme am zis sa incerc sa o reparation.Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Am si eu un Golf 4 benzina 1.6 cred AZD, 173000 km, de la un schimb de ulei la altul cred ca mi-a mancat aproape 1.5 l ulei. Cand am adus-o anul trecut am bagat 5w40 castrol, la urmatorul schimb am bagat 10w40 si parca nu mai mananca atata dar nici eu nu am mai prea turat-o. Oricum numi place cum trage deloc, si sunetul parca ii de motor uzat si m-am gandit si eu la o segmentare.DIn cate am citit pe aici 4 mil m-ar consta piesele dar manopera cat ii??? asa aprox....si totusi credeti ca merita?? avand in vedere ca pe vremurile astea nimeni nu mai cumpara masini ,dapai si cu probleme am zis sa incerc sa o reparation.Numai bine.

O segmentare costa aproximativ 2000 de ron. Segmentii cam 700 ron garnitura chiulasa 150 ron...silicon baia de ulei, semeringuri, alte cateva garnituri parca si manopera cam 800 1000 lei. Eu am facut acum ceva vreme la skoda octavia a mea 1,6 AVU, 102 cai si merita din plin. Consuma cam 1 litru ulei la 500 km si am deja facuti 8000 km si nu a luat nici 100 grame. Motorul trage mai ok si se simte mai ales ca vine curatat motorul, supapele....

Apropos poate trebuie rectificata chiulasa, scaune de supape dar la mine nu a trebuit asa ceva. Piese iti recomand le la volksman ca sunt foarte bune si ieftine.

SEGMENTAREA MERITA DIN PLIN mai ales ca poti sa consideri ca ai o masina aproape noua, pusa la punct si cu criza asta decat sa o dai pe pret de 3 lei mai bine o ti pana pica volanul.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Se da masina din semnatura.

Se mentioneaza ca intre un schimb de ulei, mereu completez cu 1 litru si e Ok. Motorul merge bine, sunt multumit aproape in totalitate de masina, no offense. Mai aveam 700km pana la urmatorul schimb (conform indicatorului de pe bord), ma aflam pe A2, completarea cu ulei pentru acest schimb fusese facuta deja cu cateva sute de kilometrii in urma.

E drept ca pentru un motor de 1.4 sa mergi cu 150-160 (4600-4800rpm / 6000max) e un pic cam mult, si oricum merg un pic mai sport cu ea... insa:

La 40km de Bucuresti (ma dusesem spre Constanta, si m-am intors cam dupa 1 ora), dupa mers continuu cu viteza specificata, mi s-a aprins becul la ulei, Check Oil Level: Service Manual. M-am retras pe prima banda, am lasat-o mai moale cu viteza (70-80), si am continuat asa pana acasa in Bucuresti, urmand ca dimineata sa cumpar o sticla de 1L de ulei 10W40 A3B3 (uleiul folosit pentru moment), si sa completez.

Surpriza a fost insa, cand am verificat joja, si am constatat ca nivelul uleiului, nu era la minim, ci undeva la jumatatea zonei hasurate - stiind ca becul se aprinde, doar cand e la minim. Am pus contactul (fara sa dau la cheie), si senzorul galben de la ulei si mesajul de rigoare, nu mai erau afisate. In fine, am completat cu 400ml de ulei fara sa depasesc nivelul zonei hasurate, i-am dat cheie, si inca conduc sanatos.

Doar ca nu gasesc explicatia logica... pentru cele intamplate. A mai patit cineva, stie cineva vreo explicatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina din semnatura folosesc 5w40 castrol.completez cam 1 litru intreskimburi(10.000km).dar daca merg cu ea peste 3800 cam in 4000 constant(pe A2 fetesti-buc retur) ajung sa completez cu 250-300g sa revin la nivelul dinaintea drumului respectiv.e normal ca la turatie mai mare sa se duca uleiul?pe autodata este specificat 5w30(parca)10w40,15w40(parca).la nr de km adik 125000 ar merge 10w40?si sa skimb castrol cu aral?astept raspunsuri de la cei care kiar au incercat sau care au vazut la alte masini.fara pareri,doar concret.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare lume...

Ce parere aveti de urmatoarea problema la masina din semnatura...

Consum de ulei cam mare...1l/1000-1500km si uneori cand e motorul incins, daca stau cu el pe loc la relanti, cand plec de pe loc scoate fum si tacane avansul(dupa treaba asta pot sa zic ca nu mai trage asa bine)

Am facut compresia si e ~14,3 - 14,5 pe fiecare piston(au zis mecanicii e OK), am schimbat simeringurile de la supape(care erau varza). Mecanicii au zis ca o sa mai scoate fum cateva sute de km pana cand se elimina uleiul scurs inainte.

Dar totusi de ce mi-a papat iar ulei (in 500km cred ca a luat iar vreo 200-300 grame)? De la ce mai poate fi? Momentan am ulei ARAL 5w-40...

P.S. Ati auzit careva de niste gauri mici in pistoane, prin care circula uleiul la segmentii de ungere...mi-a zis un mecanic ca daca am asa ceva si sunt infundate papa ulei...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da masina din semnatura.

Se mentioneaza ca intre un schimb de ulei, mereu completez cu 1 litru si e Ok. Motorul merge bine, sunt multumit aproape in totalitate de masina, no offense. Mai aveam 700km pana la urmatorul schimb (conform indicatorului de pe bord), ma aflam pe A2, completarea cu ulei pentru acest schimb fusese facuta deja cu cateva sute de kilometrii in urma.

E drept ca pentru un motor de 1.4 sa mergi cu 150-160 (4600-4800rpm / 6000max) e un pic cam mult, si oricum merg un pic mai sport cu ea... insa:

La 40km de Bucuresti (ma dusesem spre Constanta, si m-am intors cam dupa 1 ora), dupa mers continuu cu viteza specificata, mi s-a aprins becul la ulei, Check Oil Level: Service Manual. M-am retras pe prima banda, am lasat-o mai moale cu viteza (70-80), si am continuat asa pana acasa in Bucuresti, urmand ca dimineata sa cumpar o sticla de 1L de ulei 10W40 A3B3 (uleiul folosit pentru moment), si sa completez.

Surpriza a fost insa, cand am verificat joja, si am constatat ca nivelul uleiului, nu era la minim, ci undeva la jumatatea zonei hasurate - stiind ca becul se aprinde, doar cand e la minim. Am pus contactul (fara sa dau la cheie), si senzorul galben de la ulei si mesajul de rigoare, nu mai erau afisate. In fine, am completat cu 400ml de ulei fara sa depasesc nivelul zonei hasurate, i-am dat cheie, si inca conduc sanatos.

Doar ca nu gasesc explicatia logica... pentru cele intamplate. A mai patit cineva, stie cineva vreo explicatie?

Da si mie mi s-a intamplat odata sa se aprinda becul galben la ulei si fara sa fi mers cu viteza.Pur si simplu s -a aprins,am verificat nivelul si era la jumatea zonei hasurate unde sta mereu.Cred ca a fost o eroare a senzorului de nivel,pt ca dupa ce a oprit/pornit mororul nu a mai aparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum nu am avut probleme cu consumul de ulei, sper sa nu apara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma lumineaza si pe mine cineva ce e zona hasurata de pe joja de ulei?

pana la urma pana unde se completeaza pana in zona hasurata sau pana la indoitura de sus a jojei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nivelul uleiului este in zona hasurata,nu trebuie sa ti faci probleme.eu de obicei la schimburi pun atat ulei incat sa fiu peste a doua jumatate a zonei hasurate.Nu e indicat sa depasesti cu nivelul acea zona,pt ca poti strica catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am banuit asta :beerchug:

manualul ce zice?

manualul zice acelasi lucru:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!