Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Postare recomandată

Asta e fumata de mult cu uleiul cat mai aproape de minim.

E normal ca va scade presiunea in circuit si va consuma si mai putin ulei si vor scade si pierderile.

E cu dus-intors.

(Presiune mica) = (consum mic de ulei, pierderi mici) = (UZURA MARE)

Seamana un pic cu inlocuirea uleiului cu unul mai gros, doar ca acolo creste presiunea si uzura, dar scade consumul.

La cele cu Turbo e si mai periculos in ambele cazuri.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual cred ca ceea ce va scadea este presiunea din carter, insa ca si presiune a uleiului cu siguranta este aceeasi. Ceea ce este riscant este ca sorbul uleiului sa ramana descoperit in momentul cand masina se inclina foarte mult si atunci sa apara fluctuatii ale presiunii de ulei. Insa te asigur ca aceasta situatie se intampla cand ai uleiul la terminatia de jos a jojei (mai bine zis indoitura de minim). Si in plus, daca mentii tot timpul uleiul pe hasurata, mai protejezi si turbina, riscul de a ramana ulei in ea care se `ancraseaza` odata cu racirea turbinei va fi mai mic.

Important este ca nu mai curge iar CB-ul nu imi indica ca as avea prea putin ulei.

Asta, normal, e teoria mea, in fond fiecare face cum stie sau cum a auzit. :lol:

Sa traiti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema cu egr. cred. mi sa aprins martoru de la bord si cand mam uitat l aegr sa vad cum arata mi-am dat seama ca nu arata ca si la majoritatea vw , mecanicu a zis ca ii electronic sau nu stiu cum si o zis c atrebuie schimbat ca cica nu inchide 100% numai 80%, mam interesat si nu ii chiar eftin, am curatat partea din stanga, ala cu capacu deasupra spre bord de deasupra motorului si era putin imbaxita dar cica mai are o parte in partea dreapta a motorului mai in jos, spre turbo unde am vazut ca ii mai greu de ajuns, ca si detalii despre becu aprins l a bord nu am sesizat vreo neregula, motoru trage, consumu nu ii crescut, se prelinge foarte putin ulei pe la capacu de la egr dar altceva nimica, daca poate cineva sa imi explice de ce la mine ii altceva ? mentionez ca motoru ii tdi din 2004 pompe duse, la 119000 km. mersi si raman recunoscator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am citit in mare posturile din thread-ul asta si nu m-am lamurit cu ceva

a mea face la fel , troncane repetat , cam din 2 in 2 secunde.iarna nu face asa...cred k acum vara cand e cald. am banuit k e de la egr si am fost la service. cei de acolo au zis ca nu se poate curata si daca se curata o sa horcaie din dou. acum am inteles ca e vorba de 2 piese . una mecanica si una electrica, care din ele face asa (horcaie) ? . se poate schimba decat poesa cu bulucu? mi s-a cerut 700 RON pe un EGR nou si nu stiu ce sa fac. astept sugestii .noroc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan colegul Dosar Penal urmeaza sa-si cumpere alt EGR, pentru ca al lui horcaie. Iar pe cel vechi intentioneaza sa-l desfaca sa vedem ce-i in el. Teoria noastra ar fi ca e rupta membrana. Vom vedea cat e de adevarat. Daca-i asa, doar o inlocuire o poate rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca ar fi rupta membrana ce ar fi?

este/nu este aceasta posibilitate compatibila cu mersul in continuare ca si cum ar fi totul ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca e rupta membrana(pe o mica portiune), in loc sa o tina deschisa vacuumul, ea scapa inapoi cate putin si inchide gazele de evacuare. Nu ai putea spune ca e bine sau e rau, pentru ca ea lucreaza cat de cat. Dar cand scapa, pocneste tija aceea ce inchide gazele. Teoretic.

Asteptam rezultatul, sa vedem daca se confirma teoria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

explicatia e plauzibila, da de ce nu face decat la caldura?

numai vara, si daca se incinge bine?

iarna pas, daca ies cu masina la ora asta...nu prea....poate daca merg peste o juma de ora si o si calc cum trebuie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o teorie... In cazul unui E klasse, a dat roade. Se intampla acelasi lucru si la Mercedes - ulei la admisie. De vina era o supapa demontabila, care vine montata pe capacul de culbutori (la VAG banuiesc ca e partea incercuita), ce avea o garnitura rupta in ea si permitea gazelor de sub capac sa intre prin racordul acela in admisie. Pretul ei a fost de 90 ron. V-as ruga, daca cineva are o poza cu partea interioara a capacului, sau poate face, sa imi confirme daca este sau nu o supapa in locul mentionat de mine.

Ideea mea este ca acolo (la admisie) nu au ce cauta vaporii de ulei, fiindca in acest fel, orice EGR am monta, tot vor exista mici scapari, fiind etansare doar metal pe metal.

Raspunsul la intrebarea ta se leaga de topicul Filtru Epurator 1.9 Tdi Pd

Ca fapt divers, dintre toti care a-ti schimbat EGR-ul cati a-ti curatat si conductele de la turbina si intercoolerul? pentru ca uleiul pierdut (de la turbina, sau de pe unde o mai fi..) se depune pe traseu (in special in intercooler) si care datorita "curentului" de aer uleiul urca si ajunge pana la EGR si apoi iese pe la gaurile alea, nemaicontand daca EGR-ul este nou sau vechi. Eu sustin ca o curatare completa a traseului admisiei corelat cu schimbarea/curatarea EGR-ului ar duce la apartitia uleiului pe la gaurile alea mult mai tarziu.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma problema este la n18 sau egr? inlocuirea n18-lui va rezolva problema? sau curatarea egr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat eu atat egr cat si traseul intre el si intercooler, adica supapa egr, tubul de plastic care trece in partea cealalta peste motor si furtunul de legatura intre tubul de plastic si intercooler.

Masina are 221.000 km, si am gasit asa: in iteriorul supapei egr depuneri de aprox 2 mm de calamina, aproape uscata, adica putin ulei. Pe traseul de plastic nici un fel de depuneri, doar extrem de putin ulei. Pe furtunul care face legatura intre tubul de plastic si intercooler usoare urme de ulei iar la intrarea in intercooler, unde este un prag, am gasit aproximativ jumatate de lingurita de ulei. Asadar nimic ingrijorator.

Mentionez ca si egr-ul meu scoate sunetul ala de bocanit, barait, horcait, sau cum s-a mai descris pe aici. Desi l-am facut bec, EGR scoate in continuare sunetul, asadar curatarea completa nu rezolva problema. Eu banuiesc ca acest zgomot este din neetanseitatea membranei capsulate in partea de sus a EGR.

La remontarea EGR am rupt parghia de plastic care actioneaza clapeta de inchidere aer. Mentionez ca atunci cand era murdar egr, acea parghie nu era deloc actionata de membrana aia vacumatica, acum cu el curat, are un usor impuls, dar insuficient sa puna clapeta pe pozitia inchis. Daca cineva a schimbat egr, as vrea sa cumpar acea piesa atasata de el care actioneaza clapeta prin vacum.

Am uitat sa mentionez, operatiunile le-am facul la passatul din semnatura, nu la golf. Am observat cu ocazia asta ca motoarele AWX(passat) si ASZ (golf 4) au egr si clapeta de inchidere admisie similare.

Modificat de DosarPenal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva unde se afla egr ul la passat 1.8T? cateodata imi deschide peste 3000rpm si ma scoate din sarite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce an? Esti sigur ca are EGR? :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e 2003... din moment ce e turbo presupun ca are si egr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat eu atat egr cat si traseul intre el si intercooler, adica supapa egr, tubul de plastic care trece in partea cealalta peste motor si furtunul de legatura intre tubul de plastic si intercooler.

...

Mentionez ca si egr-ul meu scoate sunetul ala de bocanit, barait, horcait, sau cum s-a mai descris pe aici. Desi l-am facut bec, EGR scoate in continuare sunetul, asadar curatarea completa nu rezolva problema. Eu banuiesc ca acest zgomot este din neetanseitatea membranei capsulate in partea de sus a EGR.

...

Exact cum spui la tine cred ca este membrana neetansa, rupta, etc. si indiferent daca curatai sau nu EGR-ul rezultatul era acelasi (din punct de vederea al "zgomotului").

Eu am intrebat de curatarea traseului dintre turbina si EGR in contextul celor care au probleme cu scurgerea de ulei pe la gaurile alea doua si nu cu zgomote (oricum multumesc ca ai adus lamuriri suplimentare) si la care cred ca o solutie viabila pentru scaparea/reaparitia lui mult mai tarziu (nu dupa cateva sute de km cum spuneau colegii care au probleme cu uleiul pe la gauri si au curatat numai EGR-ul) de uleiul pe la gaurile alea ar fi curatarea EGR-ului si a traseului dintre turbina si EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema dar nu stiu sigur de unde este de la EGR , N18 sau N75. Inainte mergeam si cand ajungeam la 120 Km/h imi "ingenunchia" masina nu mai pornea turbosuflanta si se tura mai greu dar nu mai aveam aceeasi forta era foarte puturoasa. Solutia pe moment era sa trag pe dreapta si sa repornesc motorul. Dupa un timp viteza "limita" scazuse, ajunse la un momentdat sa fie chiar si 80 Km/h. Am fost la mai multe servisuri si mi-au zis ca s-ar putea sa fie de la: EGR, N18 si filtrul de motorina. Am schimbat filtrul de motorina si era murdar rau, am facut un test si nu a facut fitze. Dar dupa un timp iar a aparut problema am schimbat N18, dupa un timp de max 1 luna iar a inceput sa faca fitze, acum daca merg cu a 5 treapta la 100 KM/h iar imi "ingenunchiarza" iar daca o tin turata nu are nimic deci trebuie sa schimb la 3500 rpm din treapta a 3 la 100Km/h a 4 la undeva 130-140 KM/h limita minima si a 5-a pot sa ma duc si 180 KM/h (nu moare) are un motor de 1.9 TDI 100CP deci viteza max. constructiva este de 183KM/h. Va rog poate ma puteti ajuta si pe mine ca la servis nu mai calc m-am saturat de meseriasi... mai bine ma documentez eu si fac eu cu mana mea ca nu e greu noi romanii ne pricepem la toate. "Romanii repara tot pana strica tot" Cabron-Codul Penal. Va multumesc si astept idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc nu stiam ca e limp mode.Multumesc Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat pe passat b5 supapa egr de 2 ori in 4 ani. mai bine nu o schimbam. ci doar o anulam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,merge si anulata,am incercat si eu la o cursa k sa vad daca trage mai bine,sincer nu am putut sa=mi dau seama daca tragea mai bine sau pur si simplu mi se parea mie,in fine pot spune k nu prea e bine sa anulam egr din ce am inteles de pe la un mecanic si ca cel mai bine e sa o schimbati k e destul de inevitabila treaba cu electrovalva aia (adik nu prea tine cu curatatul pentru k se duce membrana aia de cauciuc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex-Passat. Citeste tot topicul si o sa vezi ca anulandu-l prin scoaterea furtunului de vacuum nu e de fapt anulare ci se va deschide "cand vrea el" cum a aratat cosmin blocand in totalitatea cu un surub acea iesire a uleiului....

Pe de alta parte citind din nou tot topicul m-am resemnat ca nu prea avem ce sa-i facem, la mine nu scoate sunete ci doar arunca ulei pe acolo, lucru care ma enerveaza f. rau....

Vazand ca blocarea lui nu face bine masinii ma intrebam daca s-a gandit cineva sa colectam cumva uleiul sau sa-l redirectionam undeva nu murdareste in halul.. prin furtunase sau ceva.. (lipim 2 furtunase pe fiecare parte a EGR-ului (cu superglue sau silicon etc) si le directionam pana la iesirea din scut motor (pt cei care au) si am terminat cu murdaritul motorului..)

are cineva vreo idee?

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am explicat eu o procedura dinasta, dupa ce l-am modificat pe al meu. Sau nu la asta te refereai? :P

:D, meserias avatarul tau :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oops... Cred c-am sarit pagina 8. Super rezolvare, dar cam complicata pentru mine, cred c-o sa improvizez ceva mai "low tech"

:D Mersi :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi am cumparat 2 metrii de furtun termo-ulei-rezistent (:icon_thumright: din Vitan (150 mii/metrul, seamana cu cele de la vacuum, cu panza aceea peste) + un tubulet de silicon rosu rezistent la temperaturi inalte.

Furtunul are diametrul usor mai mare decat gaura de la EGR asa ca am decupat putin din varf (2 mm) si astfel a intrat perfect in gaura, izoland la exterior cu acel silicon. Pare sa stea destul de bine.

Va tin la curent daca merge :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune si poza, sa vedem exact!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!