Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Recommended Posts

De la ce ar pute veni acest sunet? După părerea vine de la egr, dar nu știu care ar fi cauza .

ce parere aveți?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Daniel Paun

Salut,

De 2 luni mi s-a aprins martorul galben - motor. Am facut o diagnoza iar eroare este P0121. Ulterior, mi s-a aprins si martorul galbe - DPF (traficul din Bucuresti...)

In cazul PDF-ului, am mers un pic mai turat si martorul s-a stins.

In cazul erorii P0121, din cate am citit pe net (forumuri), am dedus ca clapeta de la supapa EGR nu mai functioneaza corect.

Exista vreeo posibilitate de remediere a EGR-ului? Poate daca conduc un pic si mai turat?

In caz contrar, cred ca trebuie inlocuita. Puteti recomanda vreun service in Bucuresti pentru schimbat supapa EGR?

Supapa EGR ar fi cea de AICI.

Multumesc.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salut

Am o problema la al meu Passat B5.5 1.9 TDI 130 cp AWX.

Masina porneste si trage f bine, dar daca tin acceleratia constanta la 1500 rpm fluctuaza +/- cam cu 100-200 rpm. Aceleasi simtome le are la o tinere constanta a acceleratiei pana undeva la 1800 rpm . Peste aceasta turatie nu mai face, motorul sta turat fara a fluctua.

Am curatat EGR si galeria de admisie, verificat mebrama EGR - tine vaccum iar tija culiseaza pana la capat si constant.

Am inlocuit electrovalva N18 cu una de pe masina unui coleg (tot asa face) - electrovalva mea la el pe masina merge perfect (nu produce aceleasi simtome ca la masina mea)

Furtune vaccum verificate - ok

Daca scot furtunul de la EGR se aude cum se depresurizeaza sistemul (ca la desfacerea unei sticle de sampanie :) ) dar nici o diferenta de mers al motorului la relanti si la 1500 rpm sta fara sa fluctueze, in schimb cand bag furtunul la loc motorul face ca si cum ar da sa moara si revine la turatia de relanti.

Pe vcds nu am nici o eroare.

Cand face acea fluctuatie am observat in vcds ca EGR variaza de la 4% la 80% inchis /deschis

Trageam sperante ca va fi acea electrovalva N18 si ca voi rezolva rapid si usor problema, dar se pare ca nu.

Aveti cumva vreo idee unde sa mai verific? 

La mufa ce vine la N18 cum ar trebuii sa masor si ce valori ar fi normale?

Aceasta N18 este comandata de ECU? Iar ECU la randul lui ca sa comande aceasta N18 de unde i-si ia informatiile? De la debitmetru?

As verifica si acea componenta/acele componente ce da informatia la ECU ca sa comande N18.

Va multumesc

O zi buna

 

PS Am uitat poate conteaza - consumul la relanti este 0.8 l/h (la colegul meu era 0.4l/h) iar corectiile la injectoare sunt la toate catre 0 

 

 

Edited by adij
Link to comment
Share on other sites

Este posibil să ai o recirculare de gaze prea mare (din motive bare nu țin de EGR propriu-zis). Ca să afli care este treaba fă un log pe canalul 003 în Basic settings. Vezi mai jos cum se face. Dacă tot ești cu vcds-ul în mână fă și pe 011.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut

Am scris acest mesaj si pe alt topic unde am descris problema de la masina mea (topic senzor temperatura G62) si am zis sa revin si aici cu rezolvarea

Cred ca am rezolvat problema. E prea din scurt sa fiu sigur, deoarece aseara am rezolvat-o, dar cat am reusit sa merg cu masina, se pare ca nu mai face.

La mine a fost debitmetrul de aer.

A venit un prieten cu acelasi cod de motor si am luat piese de pe una si am pus pe cealalta. 

Pana aseara am schimbat si senzorul de temperatura G62 (nou de la Valeo), si senzorul MAP, dar tot asa facea. 

Interesant este ca debitmetrul lui la mine pe masina merge bine iar al meu la el pe masina la fel merge bine. Asa le-am si lasat, acum eu merg cu debitmetrul lui si el cu al meu.

In vcds nu prindea eroare debitmetrul, iar parametrii pareau ca sunt ok, dar masina nu mergea bine.

Acum a scazut si consumul, de la 1l/h la 0.6l/h (consumul in mers nu l-am verificat inca daca sa modificat).

Debitmetrul meu era ceva no name iar asta, al prietenului, este Bosch. Diferenta intre ele este ca al meu avea o rezistenta pe lateral si asta nu o are (vezi poza mai jos)

Va multumesc de ajutor.

Numai bine

debitmetru.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
gabrieladrian.miron

Va salut. spun si eu problema mea cu masina ,poate o rezolvam! ? 

La rece,dar mai predominant la cald ,in relanti:are motorul niste trepidatii 1-2 sec ,turatia scade motorul scoate fum, apoi iar revine cateva secunde la normal si tot asa cu ritmicitate .

daca scot furtun de la egr nu mai face. am schimbat valva n18 cu alta din dezmembrări si tot face . momentan am furtunul de la egr scos, dar nu imi place deoarece motorul este mai zgomotos. am facut vid pe egr si pare sa țină ( aici mai fac un test). s.a mai întâlnit cineva cu aceasta situație? mulțumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Am anulat EGR-ul prin montarea unei țevi, acoperit gaura de la galeria de evacuare și totul merge f. bine. ÎNSĂ am rămas cu o eroare de valva N18 (pe care am eliminat-o). Vreo recomandare să scap de eroare în afară de a monta valva N18 efectiv?

Link to comment
Share on other sites

Pune egr nou ,oe ,lasa prostiile astea .

Daca nu iti permiti astfel de reparatii...vinde masina ,nu o macelari !

Link to comment
Share on other sites

Passatul este mașina mea de ”suflet” (o am de 16 ani), fiind acum chiar de proiect, nu o mai folosesc drept mașină principală. Am schimbat la ea numeroase piese de la garnituri, la furtunuri etc, totul ca să fie ”ca nouă”. Pe de altă parte, unele îmbunătățiri față de sistemul original chiar au ajutat, inclusiv eliminarea EGR-ului (eliminarea răcitorului de gaze etc) și au făcut la LUCRUL la ea să fie mai plăcut.

 

EGR-ul adăuga pe lângă a adăuga o complexitate nedorită în zona aceea (inclusiv înfundarea admisiei), tot traseul de vacuum pentru EGR era inacceptabil de complicat care predispunea la mici pierderi de vacuum peste tot.

 

Dacă vă uitați pe forumuri străine de pasionați, printre recomandări pentru creșterea eficienței motorului se numără : eliminare EGR, simplificare traseu Vacuum etc. Este adevărat că este discutabilă această măsură, sunt dezavantaje și avantaje.

 

DAR concluzia că ”măcelăresc motorul” este greșită și ideea că aș fi făcut asta din spirit de economie este nejustificată.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Andrei Savin

Bună, 

  Am și eu nevoie de o informatie sigură.  Am cumparat o mașină cu un EGR, racitor de gaze, admisie SI DPF anulat. Ei au zis ca le-au anulat pentru ca întra apa in ulei pe la racitorul de gaze și admisie. Intr-un final am observat ca pierd antigel, după multe verificări problema era de la chiulasa. 

   Am refăcut tot motorul și am pus chiar inapoi egr, racitor gaze și admisie. Aceleași care erau pe mașină. Din fericire alea erau bune și au fost anulate degeaba.

  Acum după ce am pus înapoi Egr-ul, întrebarea mea este: Trebuie rescris iarăși softul sau pot merge cu el asa. Nu am nici un martor aparatu în bord, mașină trage bine. Afectează cu ceva dacă nu rescriu softul cu EGR ON atâta țimp cât nu am nici un martor aprins și mașină merge bine?. Astept un raspuns concret. 

    Mulțumesc!!!

 

• Quote

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
luckluck

Dragi prieteni ! Cum îmi pot da seama daca n18 este defect?In momentul in care introduc furtunasul ce vine din N18  in egr moare motorul. Ce ar putea fi?

Link to comment
Share on other sites

lupo_bv

Ai recirculare prea mare. Și nu cred că este din cauza N18 sau EGR (chiar și cu EGR deschis la maxim nu ar trebui sa moară motorul) de obicei cauza este exterioara EGR, probleme turbina, evacuare semi-infundata, etc. 

Ca sa mai restrângi zona căutărilor ai avea nevoie de un vcds sa faci niste loguri.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!